Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zaslání špatného zboží

Od: kiiii odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

koupili jsme na internetu předmět, ve faktuře je název předmětu, barva atd. Dorazil však předmět v jiné barvě. Volala jsem do obchodu, kde chtějí, at jim zboží pošleme zpátky s žádostí o výměnu. Na naše náklady. S tím nesouhlasíme. Nevíte, jak máme teď postupovat? Přece nebudeme na naše náklady posílat zboží zpátky, když pochybil obchod. Ve faktuře, která přišla se zbožím je popis skutečné barvy předmětu. Je tam i jiná cena (v řádu pár korun, ale stejně). Je to prostě jiná faktura a předmět, než který jsme objednali a měli v objednávce. Platili jsme při nákupu online.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


10x

Nepozadujte vymenu, ale reklamujte. Dle obcanskeho zakoniku mate narok na nahradu nutnych nakladu spojenych s reklamaci - v pripade, ze obchodnik reklamaci uzna.

Obchodnik se to bude zrejme snazit svalit na vraceni zbozi bez udani duvodu ve 14 denni zakonne lhute. Musite v tomto pripade jednoznacne reklamovat.

 


4x

Obchod je povinen vám na JEJICH náklady (včetně proplacení vašeho poštovného při vracení) zboží vyměnit.

Neposílejte žádost o výměnu, pošlete REKLAMACI s vyzváním ke zjednání nápravy, a to včetně té byt nepatrně rozdílné ceny. Zároveň požadujte proplacení vašich nákladů (poštovné) ve smyslu NOZ (ust. §1924 z. č. 89/2012Sb.) Originály jejich dokladů si ponechte, k reklamovanému zboží přiložte kopie (faktura).

A pozor! Nenechte se vmanévrovat do "vrácení zboží ve 14denní lhůtě", nejspíš se budou snažit i o takový způsob.


doplněno 14.05.18 14:54:

Takhle ne!

Především musíte REKLAMOVAT zboží s tím, že jste dostala jiné, než jste požadovala a než je v dodacím listu a požadovat zaslání správného zboží. V reklamačním dopise je jen upozoníte, že to poštovné budete vyžadovat až po odeslání.

Teprve následně budete požadovat proplacení poštovného podle § tak, jak jsem vám napsal. Podací lístek oskenujete (ofotíte apod.) a napíšete jim email s požadavkem na proplacení poštovného, kopii lístku dáte jako přílohu k emailu.

Pozor! Tady jde trochu o slovíčkaření a REKLAMACE vadné dodávky zboží je prvořadá!


doplněno 14.05.18 14:58:

Teď jsem si trochu pozdě všiml, že posíláte na fakturu. V tom případě doporučuji udělat výjimku a poslat to klasicky s podacím lístkem a zaplacením v hotovosti.

kiiii

Děkuji mockrát. Ještě jsem nikdy nic nereklamovala. Takže jim normálně pošlu balíček zpátky s kopií faktury, se kterou zboží přišlo, kopií faktury, kterou nám poslali mailem při objednávce, a průvodním dopisem, kde bude něco jako "V souladu s NOZ (ust. §1924 z. č. 89/2012Sb.) požadujeme uhrazení nákladů na poštovné xxx kč a výměnu zboží za zboží podle skutečné objednávky". Jak jim tam dám potvrzení o poštovném? Posíláme přes ČP na fakturu, která přijde až kdo ví kdy.

 


0x

NOZ § 2109

Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.

Těžko odešlete věc jinak, než tak, že přepravu zaplatíte. Současně ale vyzvěte prodávajícího, aby vám částku za přepravu a částku za chybně vystavenou fakturu poukázal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]