Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nevyzvednutí zásilky v lékárně

Od: eheh odpovědí: 16 změna:

Objednal jsem si přes internet objednávku v lékárně s vyzvednutím a zaplacením na pobočce, Nakonec jsem to nějak odložil a nevyzvednul si to. Myslel jsem , že tím to pro mě hasne. Přišel mi ale mail s předmětem "tržba EET" ,ve kterém se píše: "Potvrzujeme Vám zpracování tržby pro Vaši objednávku xxx " A pak datum,čas a nějaké ty kódy. Co to znamená? Není smlouva zrušená, pokud si to nevyzvednu?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Zaplatíte náklady, které firma měla díky vašemu nevyzvednutí zásilky.


doplněno 25.04.18 10:08:

Je to v NOZ (Nový občanský zákoník). A ten je víc, než obchodní podminky.

eheh

Jakto, když to nemají v obchodních podmínkách?

asd1

Objednal sis = uzavřel jsi smlouvu. Náklady za nevyzvednutí jsou vymahatelné., tj. poštovné, balné, kontrola a vrácení zboží do skladu.

Takový vykuky mám nejradši, objednaj a pak nevyzvednou... Kvůli nim jsou poplatky za dobírku...

eheh

Jaképak balné? Měl jsem si to vyzvednout přímo na prodejně, takže oni to jen "zarezervovali"

asd1

To objednávku někdo musí zpracovat a zboží připravit k vyzvednutí. Když vykuk nevyzvedne tak to zase uklidit. Všechno tohle je vymahatelné a pokud si s tím dají práci, tak tě nakonec dožene exekuce...

eheh

Pokud vím, píšu zcela slušně, tak byste mohli také. Každý sem píše, protože neví a vás není někoho urážet.

 


4x

@eheh - Jakto, když to nemají v obchodních podmínkách?
Obchodní podmínky jsou podzákonná norma a zákon hovoří jasně:

NOZ § 2913 Porušení smluvní povinnosti

(1) Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.
(2) Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.

Škodou se v podobných případech většinou myslí přepravné, balné a související expediční náklady, v dobré víře vynaložené prodejcem.


doplněno 25.04.18 10:29:

Odkaz na ty obchodní podmínky by nebyl? Ráda bych se na ně podívala.

eheh

A jaká mohla vzniknout škoda, když to měli pouze zarezervovat? Nebylo žádné balení, odesílání atp.

Na všech pobočkách lékáren, kde jsem kdy vyzvedávala nějaké zboží, se to dělalo tak, že zboží přišlo z centrály na danou pobočku. Tedy někým hledané ve skladu, zabalené, převezené, na pobočce převzaté do úschovy. Nešlo o zboží, které se nacházelo fyzicky na pobočce. V obchodě, kde brigádně pracuji, se to bude brzy dělat stejně, zboží objednané na webu - ačkoliv ho máme na prodejně - přijde pro zákazníka zvlášt. Ono totiž v mnoha případech vůbec nejde, aby internetové objednávky narušily zásoby prodejny. Kdo kdy dělal v nějakém obchodě, ví.

A i kdyby tomu tak nebylo, nechápu, jak Vás může napadnout, že si něco zarezervujete, nevyzvednete a vůbec nic se neděje. I kdyby Vám to na prodejně "jen" rezervovali, je to zbytečná práce několika lidí a lékárna může přijít o zisk, protože po dobu rezervace nemůže se zbožím disponovat. Jak Vám to vůbec může připadat v pořádku, že si na několik dní rezervujete něčí majetek (=peníze) a pak se ani neozvete?

 


3x

@eheh - Pokud vím, píšu zcela slušně, tak byste mohli také. Každý sem píše, protože neví a vás není někoho urážet.
Zcela slušně jsem se zeptala, zda by nebyl odkaz na obchodní podmínky a ani jste neuznal za vhodné odpovědět. Pak si nestěžujte, že "Každý sem píše, protože neví".

eheh

Podmínky jsem neposlal, protože bych je musel znova hledat a to, že každý píše protože neví jsem myslel na tyto stránky. Je to poradna... vite?

@eheh - Podmínky jsem neposlal, protože bych je musel znova hledat
V tom případě se nezlobte, ale jinou radu, než už byly napsány, těžko dostanete. I když "je to poradna"

 

 

jurajjuraj*

2x

nevim v ktere lekarne ale treba benu, dr.max vzdycky kdyz objednas na pobocku tak primo pisou ze pokud nevyzvednes treba do peti dnu od oznameni tak se objednavka stornuje

 

krtek66

0x

pokud jste si nic nepřevzal tak nic nemusíte platit...

25.04.18 10:06

Blbost.

 


0x

Ve většině případů se objednávka stornuje. Je lepší domluvit se na zrušení, co nejdříve než zbytečně pošlou zboží na pobočku. V lékárnách je trochu potíž, že by se nemělo vracet léčivo zpět na sklad. Jak to mají ošetřeno nevím, ale rozhodně bych neztrácel hlavu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]