Nejste přihlášen/a.
Objednal jsem si přes internet objednávku v lékárně s vyzvednutím a zaplacením na pobočce, Nakonec jsem to nějak odložil a nevyzvednul si to. Myslel jsem , že tím to pro mě hasne. Přišel mi ale mail s předmětem "tržba EET" ,ve kterém se píše: "Potvrzujeme Vám zpracování tržby pro Vaši objednávku xxx " A pak datum,čas a nějaké ty kódy. Co to znamená? Není smlouva zrušená, pokud si to nevyzvednu?
Zaplatíte náklady, které firma měla díky vašemu nevyzvednutí zásilky.
Je to v NOZ (Nový občanský zákoník). A ten je víc, než obchodní podminky.
Objednal sis = uzavřel jsi smlouvu. Náklady za nevyzvednutí jsou vymahatelné., tj. poštovné, balné, kontrola a vrácení zboží do skladu.
Takový vykuky mám nejradši, objednaj a pak nevyzvednou... Kvůli nim jsou poplatky za dobírku...
To objednávku někdo musí zpracovat a zboží připravit k vyzvednutí. Když vykuk nevyzvedne tak to zase uklidit. Všechno tohle je vymahatelné a pokud si s tím dají práci, tak tě nakonec dožene exekuce...
@eheh - Jakto, když to nemají v obchodních podmínkách?
Obchodní podmínky jsou podzákonná norma a zákon hovoří jasně:
NOZ § 2913 Porušení smluvní povinnosti
(1) Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.
(2) Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.
Škodou se v podobných případech většinou myslí přepravné, balné a související expediční náklady, v dobré víře vynaložené prodejcem.
Odkaz na ty obchodní podmínky by nebyl? Ráda bych se na ně podívala.
A jaká mohla vzniknout škoda, když to měli pouze zarezervovat? Nebylo žádné balení, odesílání atp.
Na všech pobočkách lékáren, kde jsem kdy vyzvedávala nějaké zboží, se to dělalo tak, že zboží přišlo z centrály na danou pobočku. Tedy někým hledané ve skladu, zabalené, převezené, na pobočce převzaté do úschovy. Nešlo o zboží, které se nacházelo fyzicky na pobočce. V obchodě, kde brigádně pracuji, se to bude brzy dělat stejně, zboží objednané na webu - ačkoliv ho máme na prodejně - přijde pro zákazníka zvlášt. Ono totiž v mnoha případech vůbec nejde, aby internetové objednávky narušily zásoby prodejny. Kdo kdy dělal v nějakém obchodě, ví.
A i kdyby tomu tak nebylo, nechápu, jak Vás může napadnout, že si něco zarezervujete, nevyzvednete a vůbec nic se neděje. I kdyby Vám to na prodejně "jen" rezervovali, je to zbytečná práce několika lidí a lékárna může přijít o zisk, protože po dobu rezervace nemůže se zbožím disponovat. Jak Vám to vůbec může připadat v pořádku, že si na několik dní rezervujete něčí majetek (=peníze) a pak se ani neozvete?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.