Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
měla jsem mrtvou horní jedničku, takže jsem si nechala před půl rokem udělat keramickou korunku. Myslela jsem si, že si na to zvyknu, ale ne. Barva nesedí, je menší než druhá jednička, ze strany k dvojce a ostatním zubům je širší a ze zadní strany není ta korunka rovná, ale k dásni se rozšiřuje, takže pokud mám normáoně zavřenou pusu a zuby se mi dotýkají, tak je to velmi nepříjemné a zub bolí..Největší problém je, že mi nahoře u dásně prosvítá ten kov a je to takové tmavé tam. Je to dost vidět, když se usmívám (viz obrázek). Všechno tohle jsem zubařce říkala, ale ta mi akorát zbrousila ten zub z vrchní strany (plochy) a konec. Ale já už jsem zoufalá, je mi 16, stydím se usmívat, protože je to prostě nepřirozené ten zub. Co můžu dělat? Je možné tu korunku sundat a udělat novou? Rozhodně bych si to nechala dělat u jiného zubaře. Snažila jsem se hledat na internetu, ale našla jsem jen to, že mám tedy nejspíš korunku kov-keramika, ale na přední zuby se dává většinou celokeramika, ale nechápu, proč mi ji tam zubařka nedala, ona stále jen říkala keramická korunka.. Dá se teda tato korunka sundat? Mrtvý zub mi zbrousila, nasadila kov a na to tu keramiku.
Budu ráda za všechny rady.
PS: Omlouvám se za kvalitu fotek. Barva vypadá skoro podobně jako druhý zub, ale není tomu tak.
Děkuji Kristýna
Tak teda já se Vám vůbec nedivím. Navíc jste ještě hodně mladá na to, abyste si řekla OK, už to takhle nějak "doklepu", hlavně že tam nějaký zub mám. Tohle je evidentně odbytá fušeřina a ne práce odborníka. Ta ženská co Vám ten zub dělala je u mně sprostá, když musí právě ona jako odbornice vědět, že to tak být rozhodně nemá. Zub je nejenom menší, ale ta tmavá skvrna vypadá jakoby se tam zub kazil. Rozhodně požádejte matku aby tam s Vámi zašla a at je kategorická. Máte na to právo, nežijeme už v šedesátých létech, abyste tohle musela přijmout. Nebo jděte do Vaší zdravotní pojištovny a tam jim svůj problém předneste a optejte se, jak máte postupovat, aby byla učiněna náprava. Tohle bych v puse nechtěla ani já a to mi je mnohem víc let. A fotky jsou dobré, i na nich je vidět, že ten zub má jinou barvu než Váš, který je vedle. Barva bude ve skutečnosti taková víc mléčná, méně průhledná než ten normální zub a když je hned vedle, tak to vidět je. Nenechte to tak, braňte se, bude Vás to trápit a může to mít vliv i na Vaši psychiku. Kdybych byla Vaší matkou, už bych tam dávno byla. Je mi Vás líto.
Také mám totiž špatnou zkušenost s podobným typem zubaře. Také je už starý a zvyklý odvádět práci jako na běžícím pásu. Někdy z něj mám dojem, že ani nepoužívá mozek a jen dělá rutinu. Jenomže už tohle chování trpět nemusíme. Já se s ním také vehementně dohadovala a on nechtěl chápat co po něm chci. Ale nedala jsem se.
Bože, to jsou moudra. I když je to starší, nedá mi to nereagovat.
Nejprve si vysvětlíme pár faktů:
"Mrtvý zub" je zub, u kterého buďto byla napadena pulpa (pulpy) pulpitidou (pulpitis), nebo z jiného objektivního důvodu přistoupil lékař stomatolog / endodontista k pulpotomii - amputaci zubního nervu. Aby k tomu mohl přistoupit, musí si zjednat preparací přístup k pulpě, tedy vrtáním odstranit relativně velkou část tvrdých zubních tkání, poté, pomocí speciálních jehel, vyjme ven celou pulpu, následně otvor, ve kterém se pulpa nacházela, vyčistí a zvětší, a následně jej zaplní, nejčastěji laterální kondensací gutaperčí, tj. vloží hlavní čep z gutaperči o stejném rozměru, jako měla pulpa, a následně přikládá, postupně, z boku jeden čep za druhým, až je zaplněn celý zvětšený, a konusovitý, otvor po vypreparované pulpě. Špičky gutaperči se vkládají do sealeru, speciálního roztoku, který při správné velikosti hlavního čepu a správném zaplnění vedlejšími čepy zajistí dokonalé hermetické utěsnění kavity po dekapitulované pulpě.
Jde o jedinou methodu, která zajistí, že zub, u kterého onemocněla pulpa, může zůstat v zubním oblouku pacienta, v opačném případě by byla nutná jeho extrakce. Ovšem, v poslední době, když známe anatomii zubu ssavců, se objevují názory odborníků, že nejde o nejvhodnější řešení z hlediska zachování zdraví: endodonticky ošetřený zub je sice zbaven hlavní pulpy, ovšem pulpa vybíhá několika tisíci drobnějších nervů do celé zuboviny; tyto nervy nelze jakkoli odstranit, po dekapilaci pulpy odumřou, a tak máme v ústech vlastně infikovaný odumřelý předmět, který prý může být zdrojem dalších infekcí. Jde však o relativně novou věc, která podléhá výzkumu vědců cca 2 roky a v současné době nejde o officiální stanovisko vědy. Pro úplnost však uvádím.
Jak jsem zmínil výše, k pulpotomii je nutné odstranit relativně velké množství tvrdých zubních tkání. To, spolu se skutečností, že zub bez pulpy není jakkoli vyživován, způsobuje, že takto ošetřený zub je velmi křehký. Někteří lékaři stomatologové, i přes tyto skutečnosti, neopatřují zub protetikou, ale vyplňují jej standardními výplňovými materiály (dosovaným / nedosovaným amalgámem, skloinomerním cementem, fotokompositními cementy, sandwichovou výplní), z nichž zejména amalgám je jistě devastační, pro svou přirozenou rozpínavost (navíc, kvůli podsekřivé preparaci je nutno ještě více devastovat tvrdé zubní tkáně), ostatní sice devastační nejsou, ale jakkoli neřeší problém křehkosti takto ošetřeného zubu. Hrozí proto velké risiko fraktury zubu - pokud dojde pouze k odlomení jeho části, lze věc řešit, ale častnější je podélné prasknutí zubu, což, bohužel, následně nejde řešit jinak, než jeho extrakcí.
Tvá lékařska proto postupovala naprosto správně, že opatřila zub protetickou ochranou. Tím však její správný postup končí. Proberme to postupně:
Korunka byla, a je, rozhodně nejlepším protetickým řešením. Jenže korunek je několik druhů, z nichž každý má své výhody i nevýhody:
Základní korunkou je korunka celokovová; může být zhotovena z obecných kovů ("stříbrná"), nebo z drahých dentálních slitin ("zlatá"). Výhodou je trvanlivost, v případě drahých kovů absolutní analergičnost a skutečnost, že její tlouštka je cca 0.3 - 0.5 mm, tedy není nutno při preparaci zubu odjímat tolik tvrdých zubních tkání, dále skutečnost, že je o něco měkčí, než zubní sklovina a nedochází tak k devastaci protiležících zubů, pevnost a trvanlivost, a v neposlední řadě i cena (korunky ze základních kovů jsou plně hrazeny z veřejného pojištění). Nevýhodou je neestetičnost, proto se do fronálního úseku (bez fasety, ale k tomu se ještě dostaneme), zpravidla nepoužívá.
Další možností je korunka metalokeramická (Tvůj případ). Základ korunky je naprosto shodný s korunkou popsanou výše - je tam, vlastně, menší, vnitřní korunka, na které je poté nafasetována keramika po celé její ploše. Výhodou je větší estetičnost - je-li korunka zhotovena správně, na první pohled není vidět, že jde o protetické řešení, nevýhodou vyšší cena, horší estetičnost oproti celokeramickému řešení a nutnost větší devastace tvrdých zubních tkání - tlouštka korunky je 1-2 - 2.0 mm.
Následuje korunka celokeramická. Ta je celá tvořena keramikou - kovový základ je nahrazen základem zirkonovým, tedy bezbarvým (vlastně je to to samé, ale bez kovu - proto je i cca stejně tlustá). Výhodou je zejména vzhled - zub vypadá přirozeně, nedochází k žádnému probarvování. Nevýhodou cena, nutnost větší preparace tvrdých zubních tkání a křehkost.
Poté máme korunky fasetované. Máme tedy korunku, "stříbrnou", nebo "zlatou", avšak na celém jejím předku je vzhledná faseta - ta může být z plastů, nebo z keramiky. Výhodou je cena (je levnější, než metalokeramická korunka), o něco menší devastace tvrdých zubních tkání (korunka není po stranách, a vzadu, tak tlustá), nevýhodou o něco menší estetika (je to vidět např. při zývnutí, nebo velkém smíchu, ale je-li správně zhotovena, s metalokeramickou si nezadá), v případě faset z plastu i životnost (měkký materiál, odlupuje se, praská, degraduje ústními tekutinami...).
Zmíním ještě korunku plastovou. Ta je rovněž plně hrazena z veřejného zdravotního pojištění, ovšem aby měla vůbec nějakou trvanlivost a pevnost, má tlouštku cca 2-3 mm, tj. nevýhodou, krom vzhledu a pevnosti, je i větší devastace trdých zubních tkání; jde o velmi kompromisní řešení.
Další podstatnou skutečností je, jak byl zub pro protetiku preparován. V základu rozlišujeme preparaci schůdkovou a preparaci do ztracena, která se ale prakticky nepoužívá. Při preparaci do ztracena je výhodou menší devastace tvrdých zubních tkání, nevýhody však převažují - protetika tlačí na gingivu, není tak přesná, větší risiko sekundárních zánětů a zubních kazů atp.
I preparace schůdková se liší podle toho, jaká korunka bude použita a jakým materiálem bude cementována. Je to docela um správně zub napreparovat tak, aby nedošlo k redundantní devastaci tvrdých zubních tkání, protetika správně seděla a byla nejen estetická, ale i funkční.
Teď se dostáváme do další fáze, a to k obtiskům: záleží na hmotě, ale i na zvolení správné velikosti lžíce (spousta lidí má, bohužel, problém s dávivým reflexem, ale jinak to nejde), aby otisk vrchní i spodní čelisti byl úplný, poté na kvalitě obtisku mezičelistních vztahů, aby zubní laborant, který bude protetiku vyrábět, měl splněny základní předpoklady pro výrobu kvalitního výrobku.
Bohužel, i když to logika věci vyžaduje, obtisky si u nás neprovádí zubní laboratorium a pacient nepřichází s laborantem, zpravidla, do styku. Když mi dělali můstek, byl jsem v laboratoriu 4 x - upravovali jsme můstek přímo při zkouškách v mých ústech (pro ten účel jsem si nechal lékařem stomatologem sundat provisorní korunky), společně jsme dobarvovali fasetu, aby vypadal co nejpřirozeněji (ona ani fotka nepomůže - lidské oko a čočka vnímají barvy jinak, a navíc každé oko jinak - co se líbí Tobě, nemusí se líbit laborantovi, nebo lékaři stomatologovi, a naopak). Bez toho ale nejde jakoukoli kvalitní protetiku vyrobit.
Domnívám se, že:
- lékař stomatolog buďto nezvolil vhodnou preparaci, nebo jí neprovedl de lege artis, nebo neudělal kvalitní obtisky (laboratoria by jim to měla vracet a trvat na nových obtiscích, to se bohužel neděje), nebo kombinace těchto faktorů,
- laboratorium nevyrobilo korunku správně: to, že tak výrazně prosvítá kov nahoře, je způsobeno, s největší pravděpodobností, nedostatečným přesahem keramiky přes kovové jádro - jde to ještě více eliminovat použitím zlatých slitin,
- s tím je spojena i nevhodná velikost - pravděpodobně za to můžou nekvalitní obtisky.
Jenom podotýkám, že pacient má ústavní právo nejen na výběr lékaře, ale i na výběr např. dopravní služby, tedy i zubního laboratoria (ne už laboranta). Takže já, třeba, mám, stejně jako svého praktického lékaře, i svého zubního laboranta. Lékař stomatolog je povinen takové rozhodnutí pacienta respektovat - platba se pak rozdělí mezi laboratorium za protetický výrobek a lékaře stomatologa za ostatní služby. Skutečně to lze, i když bude asi lékař stomatolog překvapen! Navíc, při osobním styku si laborant řekne, jestli mu vyhovují obtisky (když ne - budeš je reklamovat) a je to jediný způsob, jak docílit vhodné barvy protetické práce.
Sehnat kvalitního lékaře stomatologa skutečně není jednoduché, ale i za cenu ztráty peněz bych se poohlédl jinde. To, co ta paní předvedla, je otřesná fušeřina!
Zdravím. Souhlasím se @suzymon. Já vidím zub širší, nižší, v horní části tmavě šedě lemovaný a nasazený šikmo. Vidím i jinou barvu. Toto je na jasnou reklamaci. Myslím, že hůř už to udělat nešlo. Já bych si toto v puse nenechala, ani kdyby mi za to zubařka platila, ne já jí. A to jsem o víc než generaci starší. V žádném případě si to nenechte líbit. Skoro to vypadá, že jí v ordinaci tento zub zbyl, tak vám ho prostě nacpala. Mám ve svém okolí dost nových korunek, ale takhle mizernou ani jednu. Braňte se a reklamujte. Držím palce. Ida
Zdravím ještě jednou. Reklamace znamená, že pacientovi zubařka provedla práci, za kterou zaplatil. Ale později bylo zjištěno, že práce je špatná, ale byla zaplacena částkou, jako by byla v pořádku. A to je chvíle na reklamaci, kdy pacient požaduje za své peníze výrobek (zubní korunku) v plné kvalitě. To znamená, že chce, aby mu původní zubařkou byla odstraněna špatná korunka, a za již zaplacené peníze nasazena korunka nová, která bude v pořádku. Řekněte, že vám vadí, že korunka má na první pohled dost jinou barvu + to, co jsem psala výš. Doplňte to tím, že zub vás celou dobu bolí a navíc ze zadní strany není ta korunka rovná a vyloženě vám to překáží. Klidně řekněte, že ve svých 16 letech s tímto odmítáte chodit, že se vám všichni smějí. To by mělo stačit. Pokud vyhledáte jiného zubaře, ten vám udělá jiný zub, ale už ne jako reklamaci (za původné peníze), ale budete mu muset zaplatit jemu jeho práci. Schválně koukněte tady, třeba vás to poinspiruje. zkraceno.cz/... Ida
Taky mam mrtvy zub, ale zubar mi koren osetri - vycistil, vyplnil - a normalne tento muj vlastni zub funguje dál uz par let bez problemu. Bylo nutne davat umely? Jinak to reklamuj a doplat si celokeramicky s durazem na spravnou velikost, jako duvod uved vzhled a bolest !
To že je to stará paní vůbec neřešte, je to zubařka, Vy jste si službu a materiál zaplatila, a mělo by to vyhovovat Vám, není to záležitost na půl roku ale na život.. každopádně při dalším zákroku opustte přístup "na to si časem zvyknu" ale řešte problém hned .)
Jinak nemáte proč se stydět smát kdyby jste viděla co mám v ústech já a taky mi to nebrání
Hezký den
Subjektivně esteticky se dle mně nemáte zač stydět, zuby máte i s tou korunkou pěkné...Ale pokud Vám korunka nevyhovuje z jakéhokoliv vašeho subjektivního hlediska dá se udělat korunka nová, korunky lze běžně "stáhnout" "sundat" jsou na to postupy i nástroje a zhotovit nové, pokud se do toho nechce Vaší zubařce (reklamace) můžete se obrátit na kteréhokoliv jiného, myslím že vám to rádi udělají jde o jejich peníze. Pokud vás to bolí nebo jinak obtěžuje asi nezbývá než to řešit (pokud to není čerstvé, je dobré vždy nějaký čas počkat) šlo-li by čistě jen o tu estetiku, neřešil bych to, ve vzhledu nevidím problém.
P.S. Korunku nově zhotovit lze, ovšem je třeba počítat i s tím, že ta "nová" se také nemusí zas až tak "povést" (odstín barva) jako ta co máte nyní, před tím než se rozhodnete (příp. reklamujete) bych si to důkladně rozmyslel...
Správně ošetřený zub nebolí. Ten tmavý stín, který Vám v dásni prosvítá, bude patrně z matrice, na kterou je korunka usazena. Naznačujete, že si s lékařkou příliš nerozumíte (nedokáže vyřešit Vaše problémy, které se týkají korunky). Možná je zvyklá na léta ověřené postupy a novinky z oboru nijak nevyužívá. Máte možnost pokusit se s ní celou záležitost znovu probrat - protože s korunkou je něco špatně, jestliže Vás zub bolí. Třeba počítala s tím, že tuto korunku budete mít tzv. dočasně a během pár let ji vyměníte za implantát. Nechcete - li s lékařkou už nic řešit, vyhledejte jiné pracoviště a konzultujte svoje požadavky tam. Každou zubní korunku lze sundat a nahradit vhodnější. Je to otázka peněz.
kristymat, bylo by dobré, aby Vám maminka pomohla řešit všechny další kroky ohledně korunky. Dospělého nelze jen tak odbýt. Nejste plnoletá, v dobré ordinaci musí rodič podepsat souhlas s výkonem nebo provedením práce. Na "souhlasu" je také uvedena lhůta, dokdy je možná reklamace atd. Trochu se obávám, že Vám běží čas. Vzhledem k tomu, že lékařka v podstatě neřeší problém, s kterým jste se na ni obracela, zub Vás bolí (a esteticky je špatný), zvažte, jestli byste co nejdříve nedokázaly najít dobrého lékaře ke konzultaci. Rozumějte mi: i když za odbornou konzultaci zaplatíte, budete mít informace, co a jak dál se zubem/korunkou lze nebo nelze provádět. Na základě získaných rad pak můžete s lékařkou jednat z trochu lepší pozice než dosud.
Od takové lékařky už bych nechtěla, aby mi cokoli v ústech dál prováděla. Ale chápu, vše je otázka peněz...
Fakt je, že pokud při úsměvu neodkrýváte dásně, tak zub celkem nevypadá na první pohled úplně špatně, jenže to je slabá útěcha. V pořádku určitě není, když je širší, takže tlačí, je jinak barevný a ta modrá skvrna nad ním nejen že vypadá velmi špatně, ale ani nevěští nic dobrého. Teď je otázka, jak reklamaci řešit, zda se od té zubařky můžete dočkat něčeho lepšího, resp., zda dokáže udělat korunku bezvadnou. Takže by bylo dobré dojít nejdříve na zdravotní pojištovnu a tam se poradit, jak s reklamací. Dojít za jiným zubařem a nechat si udělat vše znova můžete i bez toho, jen je dobré si nejdříve zjistit, jak ten zubař pracuje. I v tom Vám může poradit pojištovna, ale jen pokud jde o lékaře, který má s pojištovnou smlouvu. Někteří takovou smlouvu nemají a tam se pak hradí vše.
Korunka je opravdu na reklamaci. Ale to pouze u té samé zubařky. Pokud chcete novou, musíte k jinému zubaři, a to také znamená znovu zaplatit. Píšete, proč vám tam nedala celokeramickou. Nevím, jak jste se spolu dohodly. Běžně zubař nabízí různé možnosti, ale také za různé ceny. Celokeramická korunka je také nákladnější, zatímco společně s kovem je levnější. Cenový rozdíl je citelný. To se vás nezeptala, zda chcete celokeramickou za x Kč, nebo levnější kombinaci kov - korunka? Kombinace s kovem se dělá většinou jen u zadních zubů, u předních celokeramická, pokud to finanční situace pacienta dovolí.
Ona jen říkala, že tam dá keramickou korunku. Nic o celokeramice nebo kov-keramika neříkala. Až na internetu jsem se dočetla tohle rozdělění... Nevím proč mi nedala celokeramickou.
Tak to je určitě chyba, měla Vás seznámit se všemi možnostmi a nechat si vybrat. Totiž těch keramických korunek je více druhů, ale zubaři často říkají prostě jen "keramická" a pak vyberou to, co se podle jejich názoru na daný stav hodí, samozřejmě taky zvažují cenu. Horní jednička je zub, který je opravdu pro vzhled velmi důležitý, to je snad srozumitelné každému. Takže Vás nenechala vybrat si a navíc je ta korunka nepovedená. Máte důvod k reklamaci, ale je otázka, zda ta zubařka dokáže udělat korunku lepší. Proto by možná bylo lepší jít k jinému zubaři, i s tím, že to celé zaplatíte znovu.
To asi ano, jen je problém, že zubaři teď nikde nepřibírají nové pacianty. Určitě ne v Libereckém kraji.
Jelikož nejsem dospěla, zub mě stál asi 1200,- ale nijak to se mnou neřešila, jen mi řekla, že to bude přibližně taková cena a příště mám přinést zálohu 500,- a pak že se dál domluvíme.
Bohužel je to tak, zubaře na pojištovnu najdete těžko... musíte prostě hledat dál. Jinak určitě Vás vezmou v zařízení, které smlouvu s pojištovnou nemá, tam je ale vše řádově dražší, právě proto, že platíte úplně vše. Tam si můžete nechat udělat novou korunku a být přitom stále registrovaná u té vaší zubařky. Třeba tak špatná není, jen se jí nepovedla ta korunka. Takže přece jen zajděte nejdříve k té své zubařce a řekněte jí svoje připomínky k té korunce a uvidíte. Stejně by bylo dobre, aby ten zub viděla, už kvůli tomu modrému fleku, jestli se tam něco netvoří. O jiném zubaři jí nic neříkejte.
Pořád mamku přemlouvám, aby mě tam objednala, ale vždy bylo pozdě. Dneska jsem si vzpoměla včas a poprosila jí o to. Řekla mi, že mi dá číslo a že si tam mám zavolat sama, protože neví co jim říct. Taky vlastně pořádně nevím co jí říct. Už vidím, že to skončí tak, že teda bude souhlasit s tím, že korunku vyměníme a že to bude stát tolik a tolik. Vím, že je to blbé, ale potřebovala bych poradit, co vlastně říci. Děkuji
Je pravda, že byste tohle se zubařkou na jednu stranu vyřídit mohla. Nicméně myslím, že by bylo vhodnější, kdyby tam zavolala maminka. Protože maminka možná bude muset zaplatit novou korunku, takže ona by měla s doktorkou vykomunikovat případnou reklamaci. Takhle budete v diskuzi mezi doktorkou a maminkou fungovat jako prostředník. Pokud ale budete nucena zavolat si tam sama, prostě řekněte, že nejste s korunkou spokojená z kosmetických důvodů. Jednička je dost zásadní zub pro vzhled, u dásně korunka vypadá, jako byste tam měla kaz a na první pohled je velikostně jiná než je ta druhá jednička. A uvidíte, jaká bude reakce.
Objednat se můžete sama (asi jako jste to dělala dosud). Jestli to bude třeba, klidně řekněte, že Vás ta nová korunka bolí. A až tam budete, řekněte, že Vás nejen bolí, ale navíc je nad ní modrý flek na dásni, korunka má viditelně jiný tvar, než ta druhá jednička a jinou barvu. Proto ji chcete reklamovat. To prostě znamená, že chcete, aby Vám udělala korunku novou (bez placení). Jít s Vámi by tam měla jít maminka. Jednak nejste zletilá a tak jako tak v tom není žádný problém, aby u toho jednání byla, navíc to celé platila. No a uvidíte, co doktorka řekne. Jestli to uzná, měla by Vás objednat, a prostě udělat novou korunku. Jestli to neuzná, můžete jít na pojištovnu a tam požádat o radu, co dělat dál. Nebo taky můžete hledat jiného zubaře, nechat korunku udělat u něj a samozřejmě mu za to zaplatit.
Nechápu, co zubařka chtěla "vylepšit" zbroušením zubu zezadu, když je evidentně špatný, v naprosto jiné velikosti, než je ten druhý a je to vidět hlavně zepředu? . Od ní už bych si nenechala dělat vůbec nic,raději ani tu novou korunku. Nevím, na kolik vás přišla, ale raději bych šla úplně k jinému zubaři a znovu to zaplatila. Ještě můžete zkusit návštěvu s maminkou ohledně reklamace, tu by snad paní doktorka tak neodbyla, ale jak říkám, k téhle zubařce bych já už nešla.
Proboha, jak ji to může nezajímat, když Vás to trápí? Takovou korunku by nechěl dospělý, natož mladá slečna. Měnit dnes zubaře opravdu snadné není, téměř nikde nové pacienty neberou. Ale jde to. Poptat se po známých, kamarádkách, kam oni chodí. Některý stomatolog bere dalšího pacienta na doporučení. Takhle já jsem si sehnala skvělou zubařku, protože mě k ní nahlásila teta. Pacienty z ulice jinak už nebrala. Poproste maminku, at si na vás udělá čas. Sedněte si spolu, vysvětlete jí (pokud to doteď nepochopila), jak vás to trápí a obě se pokuste někde poptat. Zdravotní pojištovny také vedou seznam lékařů, kteří berou nové pacienty. A to neznamená, že musí být špatní. Ona přímo ta vaše zubařka tu korunku nevyráběla, to dělá zubní laboratoř, ale že vám ji nasadila a nechce uznat, že je špatná, to nechápu. Mně, než jsem našla tu SVOU zubařku, dělali korunku tři různí lékaři před ní. A vždycky byla hezká. Takže věřím, že u jakéhokoli jiného zubaře už to bude v pořádku. Ale musí s vámi spolupracovat máma. Sama si tohle těžko můžete zařídit (zaplatit).
Ještě divnější chování než to od té zubařky, mi přijde chování Vaší matky. Jste nezletilá a i tady jsme Vám už řekli mnohokrát jak postupovat. Evidentně to sama nezvládáte a bojíte se ozvat. Takže musí nastoupit Vaše matka, nebo otec. To jim vůbec nezáleží na tom, jaké máte problémy? Už jsem Vám to napsala jednou. Já bych tam s Vámi rozhodně šla a to už dávno. Teda kdybyste byla moje dcera.
Vaši odpopvěď a vysvětlení co se matky týče chápu, ale v tom případě je každá rada marná. Zbývá Vám teda jen jediné, nebáte se a na zubařku zatlačit sama. Nebo čekat až Vám bude víc let a pak to řešit.
Zdravím, nedá mi to nenapsat. Moc dobře vím jaké to je brečet kvůli zubům a pořád řešit nějaké problémy. Mých 6 předních zubů bylo několikrát plombováno a zuby se začaly rozpadat. Šla jsem k zubaři na zubní korunky. Udělali mi 6 celokeramických korunek, ale stále jsem řešila nějaké reklamace. Buď vyrobili moc velké nebo mi jednička a dvojka praskla. Nelíbíla se mi ani mezera mezi předními jedničkami. Vydupala jsem si vrácení peněz, protože jednoznačně má můj zubař neschopnou laboratoř. Jela jsem z Prahy až do Brna k zubaři, který se specializuje na zubní korunky. Je to pan Kahánek a nechala si u nich zhotovit jedničku a dvojku. Bohužel je trochu světlejší než druhá jednička, ale to je z důvodu neschopné laboratoře předtím. Kdy jsem měla mít barvu A1 u zubu 1, 2 a 3. Jednička byla trochu tmavší než 2 a 3, přitom to měla být stejná barva...
Než se trápit, doporučuji jít na brigádu a našetřit na jednu celokeramickou korunku a nechat to předělat. U pana Kahánka stojí jedna korunka 4 500,- Kč. Myslím, že na to, že s tím budete muset žít klidně několik desítek let to rozhodně stojí. U pana Kahánka se můžete objednat, i když k němu trvale nechodíte.
Zde dávám fotku. Trochu komplexy mám z toho, že jedničky jsou každá barevně trochu odlišná, ale prý to není vidět.
Korunka určite nie je esteticky vyhovujuca.Som zubná laborantka a viem ,že robit jednu jednicku-predný zub, je velmi náročné aby sa barvou aj tvarom podobela tej druhej. Pri estetickej protetike je doležitá dobrá priprava v ustach od stomatologa a potom to chce hodne šikovného laboranta,bohuzial nie každý má pre to cit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.