Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Změna sedadla u jízdenky na REGIOJET

Od: haman odpovědí: 26 změna:

Včera jsem si přes internet koupil jízdenku na vlak REGIOJET a chtěl bych si nyní změnit místo (sedadlo) k sezení. Jde to nějak jednoduše bez toho aniž bych musel celou jizdenku stornovat a pak ji znova objednat a koupit s jiným číslem sedadla? Jedná se mi o změnu sedadla ve stejném voze za stejnou cenu.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Bez poplatku, pokud to je více jak 15 minut před odjezdem daného spoje...více tady

haman

A jakým způsobem vracejí peníze za stornovanou jízdenku? Platil jsem to kartou. Jak dlouho jim to trvá než peníze vrátí? Máte s tím stornem jízdenky u REGIOJETu někdo nějaké konkrétní zkušenosti?

Jakou jízdenku jste kupoval? Kreditovou? Máte u Regiojetu "kredit", přihlašujete se? Pak vám vrátí peníze na ten "kredit", který u nich máte...myslím, že na to mají 5 dnů, pokud se nepletu...loni nám vrátili cestovné Třinec - Praha za to, že ve vagoně nešla klimatizace...sice jen za jeden směr (zpátky už bylo vše v pořádku)...

haman

Mám normální jízdenku takovou jakou mi to nabídlo při jejím objednávání což kreditová asi není. Kredit u nich žádný nemám, protože vlakem cestuji velmi málo a asi by se mi neoplatilo u nich mít nějaký kredit který bych ani pořádně nevyužíval. Jinak přihlásil jsem se tam prostřednictvím čísla jízdenky.

Máte "otevřenou jízdenku", tak v tom případě budete muset zajít na jejich kontaktní místo; nevím, kde bydlíte, zkuste najít zde

haman

A přes internet to nejde nějak vyřešit? Na te změně sedadla mi až tolik nezáleží. Jedna se mi o to, že včera večer jsem tu jízdenku objednával trochu ve spěchu a při výběru sedadla jsem si omylem vybral sedadlo proti směru jízdy ale raději bych ho měl ve směru jízdy.

Takto jsem to ještě neřešil; pokud budete mít kreditovou jízdenku, není internet problém. Ještě mne napadá jedna věc, ale to by bylo dobré předem projednat; zkuste zavolat na nejbližší kontaktní místo a domluvit se, že pokud byste tu novou jízdenku koupil jako kreditovou (můžete poslat jako kredit částku, rovnající se ceně jízdenky), zda by vám pak na ten "kredit" vrátili peníze za stornovanou jízdenku. Možná se dají "ukecat"...

Pro další cestující: kupujte raději Kreditovou jízdenku, kredit můžete zaplatit ve výši ceny jízdenky a kdykoli ji můžete stornovat elektronicky (není třeba chodit na kontaktní místo); kredit můžete kdykoli dobít před další jízdou a třeba zase jen v ceně jízdenky...

haman

nonek: Děkují za odpovědi a rady. Když už jsi takový cestovatel REGIOJETem a vyznáš se v těch kreditových jízdenkách tak bych ještě měl na tebe některé otázky ohledně toho. Je tam možné peníze na kredit zaslat i kartou jako platbu? Kdybych si to zasílal dnes bankovním převodem tak peníze by tam dorazily asi až v ponděli a nemohl bych proto ještě dnes nebo v sobotu a neděli jízdenky objednávat, ale kartou by to tam mohlo být hned po zaplacení nebo do několika málo minut. Nevíš náhodou do které banky se ten kredit na jejích účet zasílá? Je tam možné zaslat kredit v jakékoliv výši a nebo pouze v jimi stanovených částkách nebo minimální výši? Je tam možné si nechat zaslat nespotřebovaný kredit zpět na svůj bankovní účet a mít tam třeba i delší dobu kredit nulový bez toho aniž by zrušili registraci? Pokud tě těmi dotazy nějak obtěžuji tak se za to omlouvám.

Platba kartou a i další možnosti úhrady... kreditová jízdenka... internetové bankovnictví... SuperCASH...a vaše známé - platba na účet. Osobně jsme párkrát využili Kreditovou jízdenku, registrace pouze jednou, doživotní; kredit před rezervací musí být minimálně ve výši ceny jízdenky, jinak může být nulový, stačí navýšit před další rezervací jízdenky...peníze za stornované jízdenky vracejí zpět jako kredit (jednu z věcí, kterou nevím, jestli storno částku zašlou i zpět na váš účet, nepotřeboval jsem to takto řešit)...snad to někde v podmínkách na jejich stránkách bude...jinak vlakem jezdím opravdu jen občas, když to přepočtu za cca 20let, tak to bylo asi 7x?...z toho 5x Regio

A ještě k otázce...využívají služeb České spořitelny při platbě v Kč...

haman

nonek: Takl ještě jednou děkují za pro mne dobré a užitečné odpovědi a rady. Škoda, že nejde obodovat i kopmentáře, protože i tam by jsi odemne nějaké body dostal.Když kredit jde navýšit i kartou tak to snad nebude problém tam peníze zastat třeba i v nepracovní dny a pak je hned ještě ten samý den použít na nákup jízdenek. Utěch kreditových jízdenek je asi i nějaká malá sleva. Jinak včera jsem jim psal dotaz ohledně te změny sedadla a dnes přišla tato odpověď: "Ve Vašem případě by skutečně změna byla možná pouze skrze stornování původní jízdenky a zakoupení nové s výběrem sedadla dle Vašeho přání. Toto je možné provést po přihlášení k jízdence na našem webu. Nejpozději je možné jízdenku zrušit alespoň 15 minut před odjezdem spoje (nebo 6 hodin před odjezdem v případě jízdenky do spacích vozů), tato operace je u online zakoupených jízdenek zdarma. Při stornu jste vyzván ke zvolení, zda chcete peníze rovnou vrátit na platební kartu/bank. účet užitý k platbě, či ponechat na jízdence jako kredit na další nákup.". Tak asi tu jízdenku možná zkusím stornovat a peníze si nechat vrátit na kartu. Alespoň tím otestuji jak to storno a vrácení peněz na kartu funguje.
haman

Tak tak jak se dalo asi očekávat, tak formátování kvůli lepší přehlednosti se z předchozího komentáře ztratilo. Asi není v zájmu admina aby mu tu všechno fungovalo tak jak by mělo a tak si nedává příliš záležet na programování této poradny.

Pokud zkusíte stornovat, dejte, prosím informaci, zda se peníze vrátily na účet...prozatím jsem to nepotřeboval, ale co když někdy...

haman

Tak stornovat jsem nakonec zkusil včera večer. Zobrazila se při tom nabídla na navýšení kreditu a nebo připsání peněz na platební kartu a pak ještě potvrzení storna lístku s nabídkou přejití na rezervaci nového. Zároveň zaslali i potvrzovací e-mail s tímto textem: "potvrzujeme, že peníze vám byly poslány zpět na váš účet. Transakce může trvat několik pracovních dnů. Při platbě a stornu online platební kartou ve stejný den bude pouze uvolněna blokace na vašem účtě.". Nevím jak to s tím navýšením kreditu myslí když se jednalo o storno otevřené jízdenky, protože tam žáden kredit není a tím stornem se ta jízdenka zruší. Zvolil jsem proto připsání peněz na platební kartu a nyní jsem zvědavý jak dlouho jim to bude trvat než peníze se takto vrátí zpět na můj účet v bance. Předpokládám, že s tím asi nebudou příliš spěchat, ale snad to neskončí nakonec tak, že to budu muset reklamovat. Novou jizdenku s jiným číslem sedadla jsem už pak objednal po zaregistrování jako kreditovou a zaplatil z kreditu který jsem si tam předtím vložil (zaplatil) kartou a mám to takto dokonce i o 5 Kč levnější .
haman

Tak jsem je trochu podcenil s tím vrácením peněz za stornovanou jízdenku. Před chvíli peníze byly v plné výši připsané na můj účet v bance. Očekával jsem, že to bude vrácené nejdříve v pondělí, ale takto mne tím mile překvapili.

Tak to jsem rád, že vše dopadlo k vaší spokojenosti...i peníze zpět na účtu...a teď i čtu, že není problém vracení storna platby bankovní na účet...kdybych náhodou taky potřeboval stornovat...

haman

Stornoval jsem otevřenou jízdenku, ale jak je to u kreditové to nevím jestli i tam vracejí peníze na účet nebo pouze na kredit. Prozatím to nemám potřebu zkoušet.

haman

nonek: Nevím mjestli tě to ještě zajímá. Cestoval jsem z Prahy do Havířova a kvůli poruše trolejového vedení jsem do Havířova dorazil se 112 minutovým zpožděním. Takové je bohužel cestování po železnici v Česku kterou pořád opravuji a modernizuji a pak to takto dopadne. Vlak navíc zkončil v Ostravě a do Havířova měli zajištěnou náhradní přepravu autobusem. Za to zpoždění mi vrátili kompenzaci 25% z ceny jízdenky, tak alespoň něco. Nemusel jsem se o nic starat a po několika dnech mi to sami připsali ke kreditu. Tu kompenzaci by mělo jít si vyzvednout v hotovosti na prodejních místech REGIOJETu. Mne to ale příliš nevyhovuje si tam ty peníze jit vyzvednout a tak jsem jim napsal dotaz jestli je nějaká možnost si ty peníze nechat zaslat na účet do banky. Odepsali mi, že peníze mi zašlou na účet ze kterého byl placený kredit což se i stalo. Nevím ale jestli to tak dělají běžně kyž si o to někdo požádá a nebo pro mne udělali výjimku.

Normálně vracejí v takovém a podobných případech na "účet" u Regiojetu, jinak na účet, ze kterého bylo placeno (kdo si o to požádá)...mám podobné zkušenosti...

 

 

ds

3x

zavolej si na zak.linku

haman

ds: Přečti si pravidlo Z4 této poradny.

iz*

! Pravidlo Z4: je zakázáno odkazovat tazatele na vyhledavače ve smyslu: "tady si to najdi" a na místa, kde problém vznikl (úřady, instituce, zaměstnavatele apd) ve smyslu: "tam se zeptej, podívej". Tazatelé nejsou hloupí, aby o této možnosti nevěděli, ale z nějakého důvodu volí Poraďte.cz, respektujme to!

 


2x

Koupení nové a storno staré mi připadá jako nejjednodušší a nejrychlejší řešení.

haman

Mne by připadalo jednodušší pouze změna sedadla bez nutnosti stornování a pak zase placení za novou jízdenku, ale nevím jestli něco takového REGIOJET umožňuje. To storno probíhá jak? Vrátí mi peníze ze stornované jízdenky a to v plné výši nebo je tam nějaký poplatek za to?

 

regio

2x

Mně to jde, přihlásíte se a kliknete na Seznam rezervací - Správa rezervace - Vůz/Sedadlo

haman

Co ti tam konkrétně jde? Já když tam kliknu na Vůz/sedadlo tak se mi zobrazí pouze náhled se sedadly v daném voze a žlutě označeném sedadle které jsem si vybral bez možností změny toho sedadla na jiné volné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]