Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pila, vrácení zboží do 14ti dnů, se závadou?

Od: eugen odpovědí: 23 změna:

Je podle práva možné, vrátit do 14 dnů zboží, které má závadu? Nechci čekat 30 dnů na výměnu nebo opravu zboží, které je pak stejně možné vrátit? Výrobci už nedůvěřuji.

Objednal jsem tuhle pilu:

uni-naradi.cz/...

Už jsem tu ohledně té pily psal v jiném kontextu. Při montáži jsem zjistil, že pila nemá vytvořeny závity pro šrouby na uchycení stabilizačních nožiček, takže pilu nelze stabilně používat.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

No ono to ani nemusí být 30 dní, vyřezání 4 závitů do hliníku vidím tak na čtvrthodinu vč. pauzy na kafe...

Mezi námi - ty pacičky mě přijdou spíše jako vítězství designera nad konstruktérem. Jak jsem už psal, mám tuto pilu doma - byt zelenou s nápisem Parkside a žádný takový pacičky tam nejsou a rozhodně nechybí při práci.

eugen

Jako programátor, nevím, jak závit prořezat. Nikdy jsem to nezkoušel a nepotřeboval. V každém případě to dám bratrovi, který pracuje jako obráběč kovů a ten mně to může udělat. V takovém případě by vratka nebyla nutná. Jenom doufám, že se ty packy nerozletí při navrtávání, páč to bude všechno mejd in Čičina

asd1

Nejmíň práce je ty závity tam vyříznout. Jestli je v rodině obráběč kovů tak to nebude problém. Za komančů se muselo dodělávat snad všechno, dnes je chybějící závit přímo skandál

Můžeš to do 14 dnů vrátit bez udání důvodu (prohlédl sis výrobek a nelíbí se ti, o žádné vadě nevíš). Pokud pilu chceš tak to je nesmysl.

Nebo můžeš reklamovat vadu, tahle je opravitelná tj. můžou ti to poslat zpátky s vyřízlým závitem nebo vyměnit za bezvadný kus. Odstoupit od smlouvy nemůžeš. Vhodné pro lidi bez závitníku/ technického nadání/ bratra obráběče

 

 

barbakan*

1x

To se mi nezdá, že by tam nebyly. Pochybuji, že by se zapoměly udělat závity.

eugen

Vše tam je ale závity nejsou, ani jeden. Šrouby není do čeho přišroubovat, prostě dobrý vtip. Ztráta času, kterou mně nikdo nenahradí.

 

bell*

1x

Na stránkách Dtestu jsem našla toto:

Jestliže spotřebitel zakoupil věc v kamenném obchodě, nemá ze zákona právo následně od smlouvy odstoupit bez udání důvodu a žádat vrácení peněz. Je jen na vůli prodávajícího, zda toto umožní. Takové právo by spotřebiteli náleželo pouze při koupi mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).

Pokud byla na věci při převzetí vada, je třeba tuto vadu reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel má následně právo na dodání nové věci bez vad. Pokud by se vada týkala jen součásti věci, pak by mohl požadovat jen výměnu této součásti. Jestliže by to však bylo vzhledem k povaze vady neúměrné, měl by spotřebitel jen právo na bezplatné odstranění vady. Právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz by měl spotřebitel, jen pokud by dodání nové věci, výměna součásti nebo odstranění vady nebyly možné.

eugen

Když se nad tím zamyslíte, nedává odkazovaný text moc smysl. Obchodník pošle polozmetek a zákazník jakoby trestem za neschpnost výrobce či prodejce pozbude možnosti vrátit takový výrobek do 14ti dnů? Oba asi cítíme, že ve věci bude nějaký háček. Podle mého názoru, věc by mělo být možno vrátit buď jiným zákonným institutem nebo by měl převzít prodejce věc do opravy a po doručení takto opravené věci zpět zákazníkovi.., by měla opět začít běžet 14ti denní lhůta. Neexistuje důvod, proč by člověk, který obdrží zmetek, měl být zkrácen na zákonné možnosti výrobek do 14ti dnů vrátit.

Pokud by to takto fungovalo a dovedli věc do velkého absurdna a nadsázky, výrobce nebo spíše prodejce, by mohl úmyslně zasílat zmetky a vyhl by se tak své zákonné povinnosti, výrobky do 14ti dnů bez udání důvodu převzít zpět.

majsterjoe*

eugen Ale je to přesně tak. I já jsem to tady píšu. Vadný výrobek se posuzuje jinak, než výrobek vrácený do 14 dnů. Takový se dá obratem zase prodat, kdežto u vadného nikoliv. Dále musí servis a prodejce ověřit, jestli nedošlo k poškození právě kupujícím.

eugen

To co píšete, vše beru...ale tak jako tak o těch 14 dnů by neměl zákazník přijít. Reklamačka at si ověřuje co chce..ale až dojede výrobek zpět a bude v pořádku, zase bych měl mít ty dny na vratku, jako každý. Jinak je to jednak nefér a druhak je to zneužitelné.

bell*

Pokud by vám poslal polozmetek, pak byste mohl požadovat odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení a požadovat vrácení peněz, to ale z vašeho popisu závady nevyplývá.

A pokud jste to koupil v kamenném obchodě, tam těch 14 dní na vrácení prodejce poskytuje nad rámec zákona, takže si může určit podmínky za kterých tak učiní

alten*

bell :Tazatel píše " ... objednal jsem si... " . Předpokládám , že se nejednalo o koupi a převzetí zboží v kamenném obchodě, ale o objednávku vytvořenou prostřednictvím "komunikace na dálku" ( email, telefon- eshop). Pokud je můj předpoklad správný,pak vaše odpověď je mimo téma.

eugen

bell: To je otázka posouzení...a už jsme u té zneužitelnosti. Soudím, že nožičky jsou stabilizačním čili bezpečnostním prvkem výrobku, nemožnost jejich řádného kotvení, potenciálně představuje nebezpečí úrazu...

bell*

Alten: máte pravdu to jsem přehlédla, každopádně i pro zboží koupené přes internet platí ohledně reklamace stejná pravidla. A bohužel zboží s vadou se musí reklamovat.

bell*

Eugen: A s prodejcem jste jednal? Třeba by vám v rámci dobrého jména vyhověl i když jste jistě při objednání souhlasil s jeho obchodními podmínkami.

 


1x

Jestli jste pilu koupil v internetovém obchodě, tak podle § 1829 občanského zákoníku (zákon č.89/2012 Sb.) máte právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu a to do 14-ti kalendářních dnú od data převzetí zboží. Jestli jste ale pilu zakoupil v kamenném obchodě, pak máte smůlu, jediná možnost je reklamovat.

alten*

Ano, ale v této situaci, kterou tazatel popsal, bych i od seriozního kamenného obchodu ( při zakoupení, převzetí "na pultě) považoval za přiměřený postup výměnu zboží za nové, nebo vrácení peněz. Pokud má zboží vadu, kterou ani prodavač ani zákazník při převzetí nezjistili (např. odnesl si pilu v originálním obalu bez prohlídky, či vyzkoušení), pak problém je mezi výrobcem/dodavatelem a obchodníkem a neměl by mít vliv na právo zákazníka na bezvadný výrobek ( obchodník tu výměnu zboží nedělá pro krásné oči zákazníka, ale je to o smluvních vztazích - velkoobchodních cenách a množstevním rabatu mezi prodejcem a jeho dodavatelem). Za totality byla výměna zakoupeného vadného zboží zcela běžná věc.Před poslední změnou v legislativě platilo ještě právo zákazníka/kupujícího ( vrácení peněz, nebo výměna vadného zboží - dle volby zákazníka - do pěti dnů od koupě).Rozhodně bych odmítl, že jsem "chybějící závit" způsobil sám. Reklamaci má obchod podle zákona řešit bezodkladně, ve složitých případech do 30 dnů.

 

majsterjoe*

0x

Pokud je vadná, tak nelze vrátit zboží do 14 dnů od koupi kvůli tomu že vám nevyhovuje, ALE lze reklamovat a požadovat o vrácení částky! Pokud se uzná závada,peníze vám musí vrátit.


doplněno 23.03.18 17:21:

každopádně tohle nemusí být jasná závada a zboží vám prostě nevyhovuje. V takovém případě není problém zboží do 14 dnů vrátit.

rqwew

Nemusí, takhle instantně to skutečně nefunguje. Pohybuju se v afterslaes a mam to podložené .

majsterjoe*

ale musí. Od 1.1.2014 platí jasná pravidla. To že se to někteří prodejci snaží obejít, je jiná věc.

 

rqwew

0x

Ne, v režimu vrácení do 14 dnů není možné vrátit zbiží se závadou. Můžete však požádat o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu výskytu závady do půl roku od nákupu a prodejce, nebo servis rozhodne, jestli se jedná o dostatečně vážnou závadu, aby vrátili peníze. Můžou to tedy řešit i opravou. Další možnost je, že ptodejce, když chce, Vám může vrátit peníze hned a opravu nebo odstuo si vyřešit na vlastní režiji v rámci předprodejní reklamace DOA (dead on arrival).

majsterjoe*

opravou to řešit mohou, ale pokud zákazník do 6 měsíců od koupi opravu nechce a chce vrátit peníze, musí tak prodejce učinit

 


0x

My jsme kdysi taky vraceli pilu se závadou v Bauhausu, akorát si dali podmínku, že ji dají k přezkoušení, zda jsme závadu nezpůsbili my, do měsíce nám přišla smska nabídla na výměnu nebo vrátit peníze. K dané značce jsme ztratili důvěru, tak jsme si vzali peníze

 

alten*

0x

Jedna možnost je doplnit/vyříznout závit "na vlastní náklady" , druhá možnost je ( pokud se vám v tom "nechce vrtat" ) vrátit do 14 dnů bez uvedení důvodu, jak umožňuje zákon. Pokud by na vráceném zboží chybějící závit skutečně zjistili (pochybuji, že by při kontrole byli tak důslední), těžko mohou tvrdit, že tam závit byl a že jste ho odstranil. Jinak se domnívám, že pokud dodané zboží má vadu a je reálná možnost,že vadu způsobil příjemce/spotřebitel, prostě zákazník, pak je přiměřený postup to, co popsala aja1946.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]