Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zneužití bezkont.karty-kdo hradí škodu?

Od: yfesazof odpovědí: 14 změna:

Chci se prosím zeptat.
Prakticky všechy banky vydávají k účtu bezkontaktní platební karty, kde lze do částky 500 Kč platit zcela bez zadání PIN kódu. Z bezpečnostních důvodů je sice nastaven určitý sublimit, kdy si systém vyžádá náhodně PIN, ale utratit bez PIN lze často poměrně slušnou částku.

Často se může stát, že kartu ztratíte či je vám odcizena a vy tuto skutečnost zjistíte s určitým časovým odstupem. Než kartu zablokujete, třeba za hodinu, dvě, může pachatel oběhnout několik obchodů a vesele si nakupovat opakovaně třeba za 499 Kč.
Odpovědnost banky za ztrátu se počítá plně až od času blokace karty. ( spoluúčast 50 EUR) - zákon o Platebním styku §182 - Náprava neautorizované platební transakce.

Stalo se vám či někomu známénu, že byla zneužita bezkontaktní platební karty?
Jaká škoda byla způsobena a jak to nakonec dopadlo?
Byly peníze v plné výši vráceny nebo nikoliv?
U jaké to bylo banky?

Pomáhá v tomto případě sjednané pojištění ztráty/krádeže platební karty a osobních věcí?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

ringo:
ono to taky není náhodně, ale po určité částce, nebo počtu. Takže na začatku platilo tuším 4x500 (respektive 4x499), teď jsou různé varianty, ale vždy nějak zastropované a nebo si to nastavíš sám když to chceš jinak.


doplněno 26.02.18 08:52:

Jen doplním, že jsem psal počty za den.

yfesazof

Každá banka to má jinak a nikde to nejde omezit ( mimo Airbank)a je pouze málo bank, kde jde bezkontaktní placení vypnout či požádat o kartu, která to neumí. ( Maestrp, Visa Electron)

 


1x
Kartu jsem zatím neztratil, ale na každé si můžeš nastavit limity, denní, týdenní nebo mít více účtů a k tomu, ke kterému je přiřazena karta, nechávat jen nezbytnou sumu na běžné nákupy. A pokud bys platil větší částku jednoduše prevedes prachy s vedlejšího účtu nebo zmenis limit. Nechápu lidi, kteří ztratí kartu a zloděj jim následně vybere z bankomatu 200tis, jak to bylo nedávno v TV. Nebo si koupil bez problémů notas za 80 táců. Žádné limity, prostě peníze nijak zabezpečené a ještě pin u karty.
yfesazof

To ano,. žádná rozumný člověk si nenechá limit ve výši třeba 100 000 Kč, když třeba za týden utratí v průměru kartou 3 000 Kč. Zvlášď dnes, kdy jde limity zvýšit on-line pohodlně na ulici přes aplikaci Smartbanking.

Spíše mi jde o ty bezkonatktní platby do 500 Kč, kde se nezadává PIN a kde jde do určitého sublimitu stanovené bankou vesele nakupovat.

Prostě znám někoho, komu se to stalo, u jaké to bylo banky, jaký byl průběh odcizení/ztráty a jak to nakonec dopadlo. Tím budeme vedět přístup jednotlivách bank.

 

yfesazof

Uvádím třeba tyto případy, které se mohou klidně každému stát.
policie.cz/... ... 96733.aspx
nebo:
vasekladno.cz/... ... poznate-ho
Samozřejmě platí, že každý je povinen si nejen kartu,ale i doklady několikrát denně kontrolovat a v případě ztráty/odcizení okamžitě provést blokaci. To je jasné.

To první nejde otevřít.

 


0x

Za tu hodinu, co bude zloděj obíhat krámy, a jak píšete ´vesele si nakupovat do 499 Kč´ – při druhém nákupu, max. při třetím si čtečka na krámě vyžádá PIN – bez předchozího placeného pojištění. Dřív, než tu kartu někde ztratíte, ji zpravidla zneužije někdo nevyvedený z rodiny, takže PIN nemít u karty, při nepoužívání karty lze na i-bank bloknout (zdarma) a podle potřeby zas odblokovat, nebo snížit limit pro výběry nebo nákupy u obchodníků.

 


0x
V době, kdy jsem dělal v České spořitelně, tak pokud se toto někomu stalo a přišel s protokolem od policie ohledně odcizení peněz, tak banka mu ty peníze proplatila zpátky.
yfesazof

Díky za odpověď. To jsem chtěl slyšet, jak k tomu banky přistupují.

 


0x

Viděl jsem teď nedávno nějaké testy a skoro u žádné banky nechtěla karta náhodně PIN. Obíhali obchody a vybírali z karty donekonečna do 500 Kč.

 

kimbert*

0x

Platím denně bezkontakní kartou a pin náhodně musím zadat asi jednou za měsíc,no vlastně nechce zadat pin,ale objeví se na terminálu - platba zamítnuta ,takže pak musím kartu zasunout do terminálu a zadat pin pak už transakce proběhne v pořádku.

 

yfesazof

Prostě mi jde o formulování diskuze na oblast odpovědí:

Prostě znám někoho, komu se to stalo, u jaké to bylo banky, jaký byl průběh odcizení/ztráty karty a jak to nakonec dopadlo.

Tím budeme vedět přístup jednotlivách bank.

Někde jsem slyšel, že třeba Česká spořitelna vše vrací bez problémů, u jiných bank to tak často bez problémů není. Těším se na vaše praktické zkušenosti z praxe.

 


0x

u KB mi dvakrát zneužili platební kartu - jednou se ozvali sami z KB, že mi právě byla zneužita a blokují ji, vše odcizené do týdne na účtu a vyřešili si vše sami, jen jsem jim měl podepsat a naskenovat papír... No a musel jsem si pro novou kartu, certifikát IB... něco mi nabouralo PC a zneužilo data...

Podruhé mi odcházely platby 29,- a 129,- Kč - celkem skoro 2000,-. Návrat peněz při reklamaci mají prý ze zákona - musí to vrátit pro zajištění vašeho života... do určitého termínu od podání reklamace. Jelikož jsem měl už zkušenost, automaticky jsem částky nad 2000 z této banky převáděl na jinou. Na té druhé platím všude (eBay, aliexpress, aukro atd.) a nikdy problém nebyl.

Opět řešeno s podporou - vrátili peníze a teď už 2x podepisován formulář, že jsem to nezneužil sám, ale že to byl někdo cizí. Šlo to na nějaký účet vedený v SK, resp. na googleplay registrovaný na SK. Pokud by mi odmítli reklamaci po jejím prozkoumání, peníze by si vzali z účtu zpět. Zatím je to 5 měsíců a neozvali se s výsledkem šetření.

jo a připojištění karty nemám...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]