Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda někdo zná, ví, orientuje se v oblasti reklamací..
Objednali jsme parkovacího asistenta, ovšem po instalaci jsme zjistili, že nefunguje řídící jednotka a jeden senzor. Prodejci jsme zaslali reklamaci, kde jsme popsali, co nefunguje (2 věci) a že žádáme o nápravu. Prodejce nám poslal zpět opravenou jednotku, ovšem senzor poslal stejný a v jeho vyjádření ani nebylo k senzoru jako takovému nic psáno. Mám to brát tak, že reklamace je vyřízená? nebo jen na půl? nebo po 30ti dnech můžeme odstoupit od smlouvy, protože reklamaci druhé věci nevyřešil? děkuji za vaše rady
A přístroj funguje?
Reklamace byla vyřízená, přístroj jste převzali, takže 30 denní lhůta pro tuto reklamaci padla. Museli byste reklamovat znovu.
Zatím nevíme, jestli funguje, musíme zkusit zapojit. Jde mi spíš o to, že jsme reklamovali dvě věci a prodejce vyřešil jen jednu část a druhou neřešil a poslal ji zpět bez vyjádření, bez výměny či opravy - jde mi o to, zda v tomto případě byla reklamace řešená správně (reklamovali jsme dvě věci a on vyřešil jen jednu).
@venda - Zatím nevíme, jestli funguje, musíme zkusit zapojit.
O další reklamaci můžete případně uvažovat, až si ověříte funkčnost senzoru - teď je to předčasné. Nebude-li senzor v pořádku, zřejmě by přicházela v úvahu jen výměna.
NOZ § 2169
(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.