Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poplatek za osobní odběr zboží

Od: zajda888® odpovědí: 33 změna:

Hezký večer,

je normální,aby prodejce elektra účtoval poplatek 49,- Kč za osobní odběr zboží v kamenné prodejně,když jsem si objednal zboží přes jeho e-shop?

Nabízí několik způsobů doručení,od pošty přes zásilkovnu až po různé přepravní služby, v ceně od 99,- Kč výše.

Ovšem proč platím,když si pro zboží přijedu na prodejnu,to nevím...

Má někdo vysvětlení?

Díky

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

majsterjoe*

3x

No to bude tím, že na prodejně dané zboží nemá a musí ho tam dovézt pravděpodobně ze skladu. A nebo existuje druhá možnost, snaží se o to, aby lidé objednávali zboží domů. A je to běžná věc u spouty eshopů. Které ale díky tomu nepodporuji. Myslím že výdělky mají dostatečné aniž by potřebovali rýžovat takto.


doplněno 07.02.18 21:09:

@ben

Nemáš pravdu. Alza si účtuje klidně i za televize za 15 000Kč. Právě ta Alza je jeden z těch obchodů, co si právě účtují za dopravu na prodejnu.


doplněno 07.02.18 21:44:

@zajda888 Proč to nezarnou do ceny produktu? Vždyt to má jednoduché vysvětlení. Zvedla by se cena a zákazník by ji porovnával s konkurencí.

 

ben®

3x

Dobrý den, patrně jde o nějaké levnější zboží, protože u dražšího je zatím snad vždy odběr na pobočce zdarma. Nějaké vysvětlení je i viz odkaz (rostoucí náklady na provoz pobočky). Zdravím!

ekonomika.idnes.cz/...


doplněno 07.02.18 21:23:

majsterjoe - vycházím z toho, co je uvedeno v tom odkazu. Až nám tazatel sdělí konkrétní obchod a za kolik tam nekupuje, tak se třeba něco dalšího najde v Obchodních podmínkách toho obchodu.


doplněno 07.02.18 21:39:

zajda888 - "lidsky"Vám rozumím, ale přesný důvod zná jen ten obchod. Zahrnout do ceny to třeba nechce kvůli účetnictví nebo DPH=? Setkal jsem se i s tím, že doprava byla avizována zdarma, ale za dobírku nikoliv. U nábytku jsem se setkal s tím, že doprava byla tím dražší, čím byla vyšší cena objednávky (tak jsem nakoupil jinde, kde byla doprava zdarma). A v tom je ta "krása", že je výběr.


Tak jsem pročetl odkaz,díky,no,dle mého názoru je to zvláštní vysvětlení.Mají to zahrnout do ceny a neprovokovat zákazníky.

Chtěl jsem tam nakoupit poprvé,prodejnu znám od vidění,na obchodní podmínky zatím nedošlo,stopnul jsem objednávku při tom poplatku.
Je to zboží za pět litrů a doveze jim ho dodavatel.
Chápu,že je tam nějaká manipulace,ale proč ji nazahrnou do ceny jako u ostatního zboží?

Bene, přesný důvod zná ten obchod? Ale já ho znám také. On mne chce na mně vydělat co nejvíc, protože si myslí, že mu to projde a ono mu to prochází, protože jak vidím, Vy byste to klidně zaplatil. Já teda NE! To, že on to musí odněkud přivézt a někam odvézt, aby si to mohl zákazník koupit, je přece SAMOZŘEJMOST OBCHODOVÁNÍ, kruci písek. To má zahrnuto ve své marži několikanásobně. Zajdo, dobře jste udělal!

 

ladinpraha*

3x

Je to normální. Hlavně u prodejců, kteří nemají dostatečné skladovací a prodejní prostory. I na tu prodejnu to prodejce musí dopravit a to není zadarmo. Ani ta kamenná prodejna nemusí být jeho a platí majiteli za službu.

Ano musí ale to mne jako zákazníka nezajímá to je problém prodejce,ne kupce.

@diesel - Stejná rada jako pro další pohoršené - vždyt u toho prodejce nakupovat nemusíte. Pokud se tedy nejedná o výlučné zboží, které je u něho dostupné jako u jediného v ČR.

Úplně natvrdo - co je komu do toho, jakou má kdo obchodní politiku, když si může vybírat.

úplně natvrdo proto si vybírám kde co nakoupím nebudu -nehodlám zbytečně dávat vydřiduchům své těžce vydělané peníze za nic a pokud Vás to sejří tak -je ot Váš problém ,stejně jako zbytečné navýšení ceny onoho prodejce.

Mně je to ukradené - jen se divím, proč se tolik lidí pohoršuje nad tím, co a jak dělají jiní, když se jich to vůbec nemusí týkat.

 

 


3x

Protože jsou nenažraní a chopí se každé příležitosti, jak ze zákazníka vyždímat alespoň pár kaček navíc. jsou to čeští prodejci a čeští podnikatelé, jinde ve světě tohle není. Osobní odběr, je vždy zdarma. At nikdo nevykládá, že oni to tam musí dopravit, když si oni vybrali tuto možnost prodeje, musí počítat s tím, že to tam musí dopravit. Tak at napíší, že osobní odběr není možný a hotovo. Buď si vyberu k doručení poštu, nebo PPL a zaplatím si to. Ale když si proto někam pojedu sama, tak to nejsou oni, kteří mají náklady na dopravu, ale já. A vůbec se neobávám, že by z toho zchudli, protože mají na výrobku určitě tu nevyšší možnou marži. Ale dokud budou zákazníci přemýšlet tak, jako někteří tady, a ještě se budou snažit tuhle praktiku omlouvat, tak jim to nejenom bude procházet, ale za chvíli si vymyslí další "způsob" jak vytřískat ze zákazníků ještě o pár korun navíc. A uvědomte si, že to jde vždy o toho konkrétního manažera toho obchodu. To on určuje pravidla, není to ve všech pobočkách stejné.

Dám příklad třeba zrovna Elektro Oáza. Někdo zde psal tu příhodu s rychlovarnou konvicí a já mu naprosto věřím, že to tak bylo v tom konkrétním obchodě. Ale tam si to tak nastavil ten manažer té pobočky a lidé to akceptují a je to jejich chyba a škoda. Já mám s tím samým obchodem, který je určitě v jiném městě, úplně jiné zkušenosti, protože tam také nakupuji. A já si vždycky najdu najdu cenu na jejich e-chopu a pak tam teprve jdu. Je pravda, že oni třeba to chci mají v regále, ale za vyšší cenu. Tak řeknu, že na jejich stránkách je jiná cena a že jsem ochotná to koupit za cenu kterou mají uvedenou tam. Vždycky otevře počítač a zkontroluje a pak mi prodá výrobek za cenu, která je uvedena tam. A dají mi to ihned, pokud to mají, a když nemají skladem, tak mi to za tu cenu objednají a já si pro to přijedu. A nic navíc, jsem ještě nikdy neplatila. Takže to je o tom, jak a kým je obchod veden.

A zrovna jsem tam před 14 dny kupovala toustovač a odehrálo se to přesně tak, jak to zde popisuji. Bez problému jsem dostala za cenu, kterou měli uvedenou v jejich e-chopu.


doplněno 08.02.18 11:11:

A stalo se mi to samé při koupi lednice a indukční desky.

krtek66

však já tam kde je draho taky nenakupuju...ale když někdo nemá ani snahu obchodovat a odbyde mě s tím, že něco "NEJDE" tak se otočím a jdu tam kde to jde... vždycky mu odvětím, že má smůlu, mohl mít aspoň nějakej kšeft..vždycky říkám, že něco nejde akorát ve Fyzice..protože fyzikální zákony jsou dané...ale v obchodě a financích jde úúúplně všechno

A ta baba by byla chudinka, kterou bych já šikanovala. A zrovna v tom smyslu odpovídají někteří i zde na tuto otázku. Už hledají všelijaké důvody, proč si obchodník MUSÍ nechat zaplatit za dovoz, když si pro to přijedu sama. Takže já budu ještě litovat a obhajovat prodejce, který mne "okrádá". A tak to tady chodí.

krtek66

a to je právě to dnešní podnikání...dneska to může dělat každej kdo má díru do prdele a ještě se pak cítí uražený, když si člověk dovolí mu říct, že je drahej...takový miluju

krtek66

to s tou konvicí jsem psal já. Kdybych věděl jak se dává ta fajka, tak ji tam dám.....přesně takhle si představuju a praktikuju nakupování. Takhle je to správně. Člověk se prostě nesmí nechat ojebat...a já se teda nenechám

A to děláš dobře. jen kdyby nás takových bylo víc. nedávno jsem sledovala pořad "černé ovce", kde právě probíraly praktiky drogerie DM v Čechách. Jeli udělat jeden a ten samý nákup do Německa do té samé DM drogerie a rozdíl v cenách byl obrovský. To co v Německu stálu 17.90 Kč, tak u nás v tom samém řetězci stálo 49.90 Kč. A to je sakra rozdíl. A bylo to stejné se všemu nakoupenými produkty. Vždycky byla cena u nás daleko vyšší. Na dotaz, pro tomu tak je, odpověděl manažer DM v Čechách, že to je proto, že oni toho neprodají tolik , jako v Německu a tak musí prodávat s daleko vyšší marží. To je na "rozbití huby" toho chlapa. Jenomže to ne! To se "čecháček" neodváží, zatáhne ocas mezi nohy a platí a pak si stěžuje na politickou situaci v hospodě, nebo někde na internetu si vylévá srdce. A to je mu platné co? No h.vno! Já tam teda nenakupuji, protože nejsem vůl. A kdyby lidé nebyli pitomí, tak ten obchod bojkotují. A přesně tak to bylo řečeno i v tom pořadu. Na otázku jak by se to mohlo změnit a co by donutilo manažera tohoto řetězce u nás změnit ceny, bylo řečeno, že jedině tím, že tam prostě lidé nebudou nakupovat. Dokavď ale budou zákazníci, co budou "cálovat a cálovat", tak se nic nezmění. A to samé je s cenou vajec a másla a všeho jiného.

Takové praktiky obchodu, jako jsou u nás, nejsou nikde jinde ve světě. Ale dělajá to Čech Čechovi a to je na tom to nejhnusnější. Já už vůbec nenakupuji na trzích, protože tam prodávají takoví podvodníci, až to do nebe volá. Nakoupí někde za levno z dovozu a pak to vydává na trhu za vlastní výpěstek a bio a dá si na to takovou marži, že je z toho člověku zle. A vůbec se nebojí, nebo nestydí. A blbí lidé to kupují. A jaké mají náklady ti trhovci? Zaplatí si za místo na chodníku a koupí si nějaké plachty a stoly. neplatí nájem za kamenný obchod. Proč by to dělal, když takhle na tom vytříská daleko víc. Já jsem tam například o vánocích viděla formičky na cukroví. Baba tam chtěla za jednu jedinou vykrajovací formičku 59.90 Kč. A kousek dál, v kamenném obchodě, v železářství, měli ty samé, ale po třech kusech v balení, za 39.90 Dala jsem si tu práci, že jsem se vrátila k té babě, jestli jsem se nespletla. A nespletla. Řekla jsem jí to. A co udělala? Otočila se ke mně beze slova zády. No já v tu chvíli víc dělat nemohla. Jenom to, že bych tam stála a posílala lidi o 500 metrů dál, do toho železářství. A i kdybych udělala tohle, tak víte jak by to dopadlo? No ještě by se do mne pustili někteří ti pitomci kolem a vynadali by mně, že jí kazím kšeft.

@krtek66 - On vás někdo nutí nakupovat tam, kde se vám to zdá drahé?

lojiny

Suzymon

Pronájem nalého Vánočního stánku bývá často dražší, než velká kamená prodejna. Za malý prodejní stánek si někde řeknou i 100tis kč za měsíc. 30-50tis je normální v okresních městech. Proto zde hledat nízké ceny je nesmysl.

Český trh s domácí elektronikou defakto ovládá pár firem, kteří sem dováží zboží, provozují velkoobchodní a zároveň k tomu mají maloobchodní sít prodejen.

Vládne zde velká konkurence. Zláte to byly časy podnikání, kdy internet byl v plenkách a jelo se dle tištěných ceníků. Přirážka 30-40-50% u TV za 10tis kč byla normální.

Dnes když nejsi přímo dovozcem tohoto zboží a máš mít zajímavou cenu na internetu, tak to prodáváš defakto za nákupní cenu. Přirážky klesly na jednotky %. Jen u některého zboží si výrobce-dovozce hlídá prodejní cenu, kterou nesmíš podstřelit, jinak příště už nic nedostaneš. Obchází se to pak různýma slevama po příhlášení atd...

Založit a provozovat prodejnu s domací elektronikou, která bude trochu vydělávat, není vůbec jednoduché.

 

rv*

1x

Je to normální. Třeba i proto, že cena na internetu může být nižší (kvůli vyšší konkurenci), než cena v obchodě.

 

krtek66

1x

Vsadím přesně botky, o které prodejně elektra se bavíte......je to Okay, že? ..taky jsem s nima měl takovou zkušenost...taky jsem je za to pořádně zjebal.. Tady tenhle marketing postrádá jakoukoliv logiku...jestli si dobře pamatuju, chtěl jsem tam od nich chtěl vidět rychlovarnou konvici. Na internetu třeba 550,-, vidím, že je skladem u nás, přijedu do prodejny a tam cena 650,- . Tak se jich ptám proč je to dražší a ženská, že oni jsou kamenná prodejna. Já na ni, že no a co. Na internetu je to za 550,-. Že prostě na internetu je to levnější, protože cosi.. Když jí říkám, že jsou jedno IČO a firma, tak už jen krčí rameny. Poslední pokus. Říkám jí, že si to teda objednám přes mobil z internetu a vezmu si ji tady. Ona zas, že to nejde, že když si to objednám z internetu, tak musím počkat až jim to dovezou na prodejnu a pak si ji můžu vzít...prostě logika za kráva . Protočil jsem panenky, zakroutil hlavou, babě jsem oznámil, že jsou blázni a šel jsem do pryč. Z principu.

Různé ceny v e-shopu a na prodejně jsou zcela normální a logické. Prodej v e-shopu představuje nižší náklady a tedy nižší ceny.

krtek66

Nejsou normální a nejsou logické . Proto to píšu. Okay je jediný elektro kde takové kraviny mají. Nehledě na to, že když se vrátím zpátky k té konvici. Nic, ale absolutně nic jim nebránilo mi (v případě, že bych si ji objednal přes ten net) tu konvici vydat hned a oni si mohli počkat na ten kus co by jim došel na pobočku pro mě...Stejně tak mi přijde úsměvné ta jejich cedulka u pokladny kdy si mám připlácet za okamžité vyměnění zboží v případě reklamace... do 10dnů + XX,-, do 5dnů + YY,- . V jejich zájmu je 1) aby prodávali pokud možno nekazové zboží 2) abych ho měl vrácené z reklamace co nejdřív, abych mohl být spokojený zákazník ...holt je vidět, že je to elektro Outlet.

V Okay jsem před rokem kupoval lednici (cc 17 000), vedoucí viděla, že s manželkou váháme, tak nám rovnou stáhla cenu o 1500 Kč. Takže prostor k individuální úpravě mají, aspoň u dražších věcí.

Jethro a proč si myslíš, že jsou náklady e-chopů menší? To jako že jim to zboží vozí Mikuláš na svých saních? Nebo že ho mají uskladněno někde u brány nebeské, kde to jim to hlídá svatý Petr a je to zadarmo? Bože lidi, probuďte se! Není to normální a neakceptujte to.

Záleží na tom, jaký e-shop. Je rozdíl, jestli máte jednu prodejnu a občas něco pošlete poštou, nebo jestli máte sklady, ze kterých zásobujete jednak prodejny a jednak posíláte přímo zákazníkům. Pak ta prodejna je mezičlánek, který v případě e-shopu odpadá. Je rozdíl jestli z 200 prodaných ledniček projde prodejnou 200 nebo jen 20 (prodejní plocha, příruční sklady, personál...)

 

lojiny

1x

Je tu několik důvodů, proč je tento odběr zpoplatněn.

1. Připravuješ je o část zisku z dopravy. Velkoobchodní ceny za dopravu se díky velké konkurenci pohybují i pod 1/2 polovinou ceny, kterou zaplatíš za dopravu. Tato částka může být i někdy vyšší, než je marže na samotném zboží.

2. Obchod má smlouvu s dodavatelem(velkoobchod), který sám zboží zasílá koncovému zákazníkovi. Přijímat zboží na jeho prodejnu tedy představuje vyšší náklady.

3. Příjem zboží a výdej zboží na kamenou prodejnu něco stojí, pro prodejce je ideální tuto část minimalizovat.

 


1x

Protože na prodejně musí mít člověka, musí tam mít teplo, musí platit elektriku. Ano, mohl by to rozpočítat do cen všem, ale to by ti, cokupují za málo peněz, dopláceli na ty, co kupují za hodně peněz.


doplněno 08.02.18 20:04:

... samozřejmě obráceně...

 


0x

On ten poplatek nepožaduje každý obchodník - ale třeba tady, byt je to starší článek, je to vysvětleno takto:

Mall.cz zpoplatnil odběr zboží. Doufá, že naučí lidi nakupovat ve velkém

Nákupní galerie Mall.cz zavedla po vzoru Alza.cz nový poplatek. Kdo si na internetu objedná zboží za méně než 1 500 Kč a bude si ho chtít vyzvednout osobně, musí zaplatit 29 Kč. Lidem se to nelíbí, firma vysvětluje, že náklady na provoz poboček rostou a nízké marže by je nestačily pokrýt.

Zdroj: ekonomika.idnes.cz/...

 


0x

Další vysvětlení je třeba i to, že u osobního převzetí je častější, že si zboží zákazník nepřevezme, a prodejci vznikají náklady (zbytečné naskladnění, vyskladnění...).

krtek66

a tomu...se říká...riziko povolání...dneska běžná věc

Ano, a to riziko pokrývá poplatek. Normální a logické. Kdyby to riziko obchodník promítl do cen, platili by ho i ti, co ho nevytvářejí.


Krtek66 - dnes z domova vyrazíte bos,protože botky jste prohrál
Není to Okay.Není to žádný řetězec.
jethro - to poslední vysvětlení zní sice rozumně ale když si to zboží nevyzvednu já,dostane se do regálu za původní cenu nebo s příplatkem za odběr? V tom případě by to zdražení platili i ti,co ho nevytvářejí.
krtek66

sakra..a já si tak fandil..protože mi to přišlo tak povědomé no je vidět, že tady ta praktika se ještě zcela nevymýtila

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]