Nejste přihlášen/a.
Vůbec bych neřešil, zda balíček obsahoval co měl. Ale zákonné vrácení zboží zboží ve lhůtě 14 dnů - věřím, že termínově to sedí.
V podstatě je to blbá situace, která má jediné řešení - soud.
Pokud prodejce záměrně poštovní zásilky nepřebírá, lze si vypomoci zákonnou domněnkou doby, kdy zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, popř. od vrácení zboží, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Pokud podnikatel finanční prostředky spotřebiteli nevrátí, ocitá se v prodlení.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení.
vasestiznosti.cz/...
Dozor nad dodržováním informační povinnosti o vlastnostech prodávaného zboží, o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, dále povinností při přijímání a vyřizování reklamací, o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) a dalších povinností prodávajících vykonává ČOI. V případě zjištěného porušení uvedených povinností můžete podat podnět k prošetření.
Kontakty zde coi.cz/...
satam - Vím - ale někde je nutno začít.
Trestní oznámení? Jakého přečinu/zločinu se prodejce dopustil.
Bohužel musím souhlasit s rqww.
@alenapeskova: Obávám se, že jednání prodejce nenaplňuje znaky jakéhokoli trestného činu. Zkuste si přečíst klasifikaci podvodu.
@clayman: Ano, vše je v pořádku, jen prodejce dělá mrtvého brouka.
Včera jsem tu shodou okolností citovala, cože je to podvod:
Tr. z. § 209 Podvod
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.
Netuším, jakou cenu měl ten nedodaný napáječ a zda vůbec byl zahrnut v ceně zboží ("obsahuje napajec" je dost nejasné vyjádření), ale soudím, že na "obohacení" to nestačí. Leda by se spojilo X stejně postižených zákazníků, což asi dohromady nedáte.
Souhlasím s Claymanem, řešila bych to jako odstoupení od smlouvy do 14 dnů po převzetí zboží. Jak jste balíček zaslala → dodržela jste VOP?
Ivzez, to přece tazatelka dávno udělala. Problém je tady: "Ano, vše je v pořádku, jen prodejce dělá mrtvého brouka."
U odstoupení od smlouvy je nejpodstatnější obsah, forma je až na dalším místě. Takže tazatelka od smlouvy odstoupila zákonným způsobem.
@ivzez: Proto jsem zmínil ten obsah. Odeslání zpět na adresu prodejce svědčí o tom, že tazatelka odstoupila od kupní smlouvy. Ale k konečném důsledku je to zase případ pro právníka.
Na mne ten dotaz působí dojmem, že se tazatelka pokoušela uplatnit reklamaci, že požadovala dodání chybějícího "napáječe". (Že nevyužila svého práva odstoupit od smlouvy do 14 dnů.)
Vidím to tak, že tazatelka sice požádala o dodání nedodaného dílu, ale po informaci, že si ho může zakoupit, od smlouvy odstoupila - "Opet jsem ho vyzvala k zaslani chybejiciho kusu, bez odpovedi,proto jsem mu behem 5ti dnu emailem zaslala odstoupeni od smlouvy..."
Z jejího podání sice není jasné, zda napáječ měl být součástí dodávky nebo byl nabízen jako "doplněk", ale pokud to stihla do pěti dnů, pak lhůtu bohatě dodržela.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.