Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mám při reklamaci zboží nárok na cestovné?

Od: kenyska® odpovědí: 7 změna:

Zakoupila jsem si v Olympii Brno - zlatnictví - zlaté naušnice, které se mi rozpadly. Mám přivézt zbéží do obchodu, kde je mohu reklamovat. Ovšem jsme z Blanska a na tu stranu se nedostanu. Musím jet pouze kvůli reklamaci. Mám nárok na cestovné? Nevíte někdo, jak to je? Děkuji s přáním pěkného dne Zdenka

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Proč nemůžete zaslat náušnice k reklamaci poštou? Jinak nárok máte, při dodržení stanovených podmínek:

NOZ § 1923

Je-li vada odstranitelná, může se nabyvatel domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět řádně užívat, může nabyvatel buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.

§ 1924

Kdo má právo podle § 1923, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud zcizitel namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.


překopírovla jsem odpověď obchodu:

Dobrý den, paní magistro,

je potřeba přivézt náušnice na reklamaci osobně. Prodavačka s Vámi musí vypsat zakázkový list, který podepíšete. Postupovat musíme podle zákona a až po třetí opakované reklamaci máte nárok na vrácení peněz.

je potřeba přivézt náušnice na reklamaci osobně
Hm - a co mají v obchodních podmíkách/reklamačním řádu firmy? (Mělo by být dohledatelné na netu.) Případně se zkuste ještě jednou poptat, zda by ta pošta nestačila - jinak že budete požadovat náhradu jízdného.

až po třetí opakované reklamaci máte nárok na vrácení peněz
Jen jestli to nezkouší - jak je máte dlouho?

NOZ § 2161 Jakost při převzetí

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Pokud by prodávající reklamaci zamítl, má povinnost to řádně odůvodnit - prokázat, že věc nebyla vadná při převzetí, tedy nákupu.


ještě jednou moc děkuji a zdravím Zdenka

krtek66

Dobrý den. Nemusíte vypisovat nic. Vašim úkolem je DOPRAVIT zboží prodejci tzn. jednojakým způsobem. Třeba letadlem. Takže poslat poštou, nechat si lístek z pošty a přiložit reklamační dopis. Zbytek je na nich.


Děkuji za velmi fundovanou odpověď. Zdenka

 


0x

Máte nárok na náhradu učelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Já jsem reklamoval u Lidlu, vypočítal jsem jim i náhradu za auto, a další poplatky.

Vše uhradili.

Takže Vy jim klidně dejte k úhradě náklady na cestu, přesně dle vyhlášky. Tuším že 3,60 za km a pak PHM dle spotřeby vozidla.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]