Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda ve vlaku Praha - Ostrava (oba směry) se mění průvodčí (popřípadě kde), nebo je jedna a ta samá na celé trase. V Pendolínech spíš asi ne, i když kdo ví, těmi nejezdím. Zajímají mě hlavně rychlíky a vlaky IC a EC. Prý co jsem zatim slyšel ta záleží kudy a odud vlak jede - někdy se mění v Olomouci či Přerově a někdy vůbec. Také, když by někdo věděl, by mě zajímala cesta přez Plzeň (z Prahy dál na Z), nebo přez Brno (z Prahy dál na Břeclav) nebo cesta z Prahy přez Ústí NL do Děčína i Chebu. Hlavně mě ale zajímá cesta Praha - Ostrava, ty ostatní jen tak bokem. Dík za radu.
BR
protože kromě trasy nepíšete žádný konkrétní vlak, těžko poradit. u některých ano, u jiných ne. navíc 13.12.2009 začne platit nový GVD a vše bude zas úplně jinak.
Je to zajímavý dotaz, napadají mě jen dva důvody, proč se ptáte, ale nebudu je zde ventilovat.
Jinak jen pro zajímavost: do Prahy zajíždějí i vlakové čety ÖBB a DB. A znalost češtiny je u nich na poměrně vysoké úrovni.
Konkrétní vlak těžko říct. Tak já jezdim různě a někdy se do tý Ostravy mění a někdy ne, záleží kam a kudy to jede. Ale jde mi o to vytipovat si místa kde se mění, popř. u jakých vlaků (jezdím různými vlaky). (Ty místa jsou Přerov, Olomou, Bohumín, v jednom z nich vždy). Třeba Praha - Brno či Praha - Plzeň se němění nikdy. Ale do tý Ostravy bych chtěl zmapovat co nejvíc vlaků. Zajímavý dotaz to jistě je :.) Také mě napadají dva důvody k této otázce, jaké napadli Vás?
1. Je to Váš koníček. "železničních bláznů"(bez urážky) je celkem dost - fotí si lokomotivy na nádraží, zapisují člsla lokomotiv, mapují si oběhy vozidel, oběhy souprav, skladbu neobvyklých souprav atd. takže ani tohle by mě nepřekvapilo
2. Máte potřebu ušetřit - v naději, že pokud se vlaková četa nemění, můžete doufat, že si Vás průvodčí nezapamatuje, když si koupíte jízdenku na kratší vzdálenost, než jakou ujedete ve skutečnosti...
Nic jiného mě nenapadá
Byl jsem pryc (Zrovna jsem jel do Ostravy :.) tak az ted: Třetí možnost je, že se průvoodčí někomu líbí a chce ho najít :.) Já už jsem ve svém okolí zažil všechny 3 možnosti, ale u mě je to jen ta druhá možnost (Moc hezky princip vysvětlen). Metoda je jednouduchá, koupim si lístek na 1-2 stanice a jedu dalších X stanic podle potřeby. Průvodčí známej říkal že to lidi docela dělaj. Průvodčí mě prostě zkontroluje a pak už mě nechá bejt, já "usnu nebo zapomenu vystoupit" a průvodčí si nikdy nepamatovala kam jedu, dokonce ani v osobáku po 3 stanicích, nebo ve 2-vagonovim motoráku. Horší to je ale když ke mě nestihne dojít v době platnosti jízdenky (na údaje na jízdence se kouká, i když si to pak nepamatuje). To pak dělam že spim, jednou mě ani nebudila a jednou mě vzbudila a řekla že už jsem přejel, at si vystoupim (jel jsem do Zábřehu na Moravě Rychlíkem, ale lístek jen do Přelouče, šla za Pardubicema a a řekla at si vystoupim, potřeboval jsem ale stihnout v Zábřehu další vlak, tak jsem užil WC taktiku). Nemilým překvapením je Změna průvodčí. To se pak znova zkontroluje celý vlak. Při daleké cestě na Moravu či do Ostravy me mění v Olomouci či Přerově, př cestě přez Prahu se mění asi vždy. Někdy i v Plzni či Ústí NL se mění, podle toho kam vlak jede dál. Také se mění v Hradci Králové, Českých Budějovicích, atd. Někdy se ale nemení na daných trasách. A ted jsem měl cestou tam i zpět štěstí - neměnila se.
Ve všech vlacích jsou ustanoveny vlakové čety.Tedy nejen průvodčí,ale i vlakvedoucí.Ty mají podle územní příslušnosti drážní instance svoji působnost.Takže mají určeno,odkud kam pracují.Na hranicích instance se vlakové čety mění.Jen dálkové rychlíky mohou mít nasazenou vlakovou četu po celou jízdu do cíle a zpět.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.