Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
skončila mi úverová smlouva u ČMSS a napsali mi, že tam mám přeplatek cca 1100Kč. Uvedli, že přeplatky do 1000 Kč vratí na účet odkud přišel nebo slouženkou, ale u vyšších částek je potřeba vyplnit žádost a úředně ověřit podpisy. V žádosti není k vyplnění žádný údaj, který by již ČMSS neměla - tj. jde jen o zbytečnou práci pro obě strany.
Jasně, můžu vyplnit žádost, nechat si s manželkou ověřit podpisy na poště,nebo jít na pobočku Lišky, pak to dát do obálky a poslat na centrálu ČMSS. Ale popravdě už mě ta zbytečná byrokracie, která už není jen způsobem chování státu, ale i různých firem, začíná pěkně štvát. Přece není možné, aby si někdo určoval podmínky, za kterých vrátí peníze, které mu nepatří, oprávněnému majiteli, o kterém není pochyb.
Už se nechci účastnit toho, jak si kdejaká soukromá firma hraje na orgán veřejné moci se všemi byrokratickými aspekty.
Jako řešení mě napadá požádat ČSMSS, aby vrátila přeplatek dobrovolně na účet odkud přišel a nebo složenkou klientovi. Pokud to neudělá, tak zkusit vymoci přeplatek soudně. Možná chci, aby se judikovalo, že není možné si svévolně stanovovat nějaké podmínky, po jejichž splnění vratí někdo věc, která mu nepatří.
Není tu někdo, kdo má právní vzdělání a ujal by se toho? Jsem ochoten do toho investovat ten celý přeplatek, jde mi o princip
Dík za reakce.
netahejte emoce tam, kde nemají co dělat a zvykejte si.
Vezměte v potas, že se jedná o účetnictví a v tom případě platí pravidla účtárny a ne vaše představy o principech. Věc musíte ukončit úředním způsobem, protože účtařky nemůžou jen tak samy od sebe přeplatek vrátit. To byste otevřel dveře pro zlodějiny.
Raifka to dělá taky. Když ukončíte splátky úvěru, vždycky zůstane nějaký přeplatek a o jeho vrácení musíte normálně požádat, jinak zůstane ležet na kontě a konto pak nejde zrušit.
No a ještě poznámka k tomu vašemu poslednímu odstavečku : Za jedenáct stovek můžete v nějaké advokátní poradně tak leda otevřít a zavřít dveře.
Právě mě vadí ten pocit. že je potřeba věc ukončit - cituji - "úředním postupem". ČMSS není úřad a pokud mají nějaká interní pravidla, tak at je mají, ale at nechtějí po mě abych žádal oficiálně o vrácení přeplatku a ověřoval u toho své podpisy. OK, jsem třeba ochoten jim poslat mail, at mi to vrátí. A nebo - at to vrátí na účet a nebo jméno odkud to přišlo. Když Vám příjdou omylem nějaké peníze, tak je taky musíte vrátit zpět a nevymýšlet si nějakou proceduru. Pokud to mám někde ve smlouvě, že musím takto žádat o vrácení přeplatku, tak ok, ale asi nemám. Já prostě neberu tady tuhle obstrukci. Co byste si nechal líbit, aby vám vrátili, co je vaše? Ověření podpisů. vyplnění žádost? OK. A co třeba kdyby požadovali osobní návštěvu. OK? A co kdybyste musel kvůli tomu do jiného města? A co třeba kdyby k tomu chtěli výpis z rejstříku trestů a zdravotní potvrzení ne starší jak 1 měsíc? Chápu, přeháním. Ale, kde je ta hranice? Jde mi o to, jak si asi všichni necháváme postupně vnucovat nějaké formální kroky i od soukromých firem. Nedávno jsem se jedné banky e-mailem zeptal jak to vypadá s jednou mojí záležitostí. Osobní bankéřka, která mě zná, mi napsala, že musím nejdříve přijít na pobočku podepsat souhlas s oslovením. :-o
Jo a ještě jedna věc, amaterských formulářů přibývá, vznikají kopírováním starých formulářů a přidáváním nových položek. Takže třeba formulář do kroužku, co mám teď před sebou obsahuje: Jména rodičů - OK, datumy jejich narození - PROČ?, Adresa bydliště - samozřejmě je v ní požadováno číslo popisné ač samozřejmě chtějí číslo orientační - lidi to pletou. Je tam PSČ - nikdy mi nebudou posílat dopis, tak proč? A teď to nejlepší - jsou tam kolonky. Telefon, Telefon do zaměstnání, mobil? To jako proč 3 kolonky, když stačí jedna ne? A na závěr je samozřejmě vytečkováno V ... dne ... Proč proboha všichni chtějí to V... to je tak důležité, jestli jsem to vyplnil v Plzni, Praze, nebo kde? Napsal jsem tam V ...kuchyni... dne ... Nikdo to číst nebude, jen nějaký vedoucí nějakého kroužku vymyslel formulář. Ach jo.
Tady nejde o vymáhání. ČMSS nezpochybňuje, že jsou ty peníze moje a chce mi je vrátit, ale nutí mě kvůli tomu udělat nesmyslné procedury, které k ničemu nejsou. Mě jde o princip.
Těch 11 stovek nabídl je jen tak pro zábavu. Mě mrzí, že nemám právnické vzdělání, protože pokud bych měl, tak bych tuto blbost fakt dotáhl až k rozhodnutí soudu, které musí bý takové, že není možné, aby si někdo určoval podmínky, za jakých vrátí něco, co mu nepatří. To prostě fakt nejde. Jenže já ani nevím, jak bych měl postupovat. Mám vyzvat banku at to vrátí? Mám pak podat k soudu návrh na exekuci? Já nevím? Myslel jsem, že nějaký student práva nebo nějaký právník by chtěl, aby byl v učenicích. Ano, v učebicích jsou daleko větší banality, než tato, to mi věřte. Je jasný, že by to stálo pár desítek tisíc, ale mě to za to i stojí. Spíš jde o to, že si nejsem jistý, zda někde neexistuje nějaká obezlička na základě které se dá ustát to, že pro vrácení peněz si může ten, kdo drží cizí věc nějak vynutit nějakou součinnost toho vlastníka za účelem prokázání jeho nároků. Je jasný, že ČMSS jen dělá obstrukce. EON, RWE a ostatní mi jsou schopni poslat přeplatek složenkou i když je v hodnotě o řád vyšši než toto. Pokud se nenajde nějakej profík, tak do toho půjdu sám. A právě kvůli vám všem, kteří řeknou - "jejžiši, tak udělej, co chtějí a nevyšiluj"
Já nefňukám. Smlouvu jsem pročetl několikrát a není tam o tomto ani slovo! Dokažte opak, a pak teprve urážejte. Mě jde o to, že 1000 Kč by mi automaticky poslali na účet, ale 1100Kč už ne. Takže buď mi vrátí aspoň těch 1000 a zbytek oželím, nebo oželím všechno. Nebo to nechám být a oni po pár letech, až bude 1100Kč směšná částka, tak mi ji budou konečně ochotni poslat bez zbytečného papírování.
Nevím, mám asi karmu, ale kdykoliv má někdo zde nějaký pseudoproblém, nejčastěji s nevěrným přítelem, tak se všichni mohou přetrhnout mu nějak radit. Ale, pokud já upozorním na nesmysl, tam následuje hned ostrá reakce.
Nerozumíte tomu, co mě trápí? Mě trápí, že když má někdo něčí peníze, nezppochybňuje to, tak trvá na vyplnění formuláře, ve kterém není nic nového, a u toho 2 ověřené podpisy. Jestli tohle není obstrukce, tak fakt nevím. Jiné firmy mi přeplatky vracejí mnohem vyšší a asutomaticky. Mám pocit, že je to spíš msta za předčasné splacení.
A když vám všem smrdí mých 1100Kč. Ok dám až 10 000 Kč, za pomoc, tak pokud víte, kam se obrátít, poraďte, jinak si nechte svůj agresivní příspěvek pro sebe.
To je přesně ono - jejich interní směrnice. Ale ta nemá přece větší váhu než zákonná povinnost - vrátit, co mi nepatří. Navíc, mě by stačilo aby mi poslali aspoň těch 1000 Kč. Tím, že jsem to o 100 Kč přešvihl, musí 2 lidi ověřit podpisy a to znamená pro mě cestu autem několik kilometrů, tak hodina ztráty času a cena za ověření, což je náklad mnohem vyšší než těch 100Kč.
Oni mi svoje peníze nedali, ale půjčili a nechali si za to slušně zaplatit, to je fér. Navíc jsem u toho nemusel projít žádnou byrokracií, doslova se mohli všichni přetrhnout mi půjčit. Daňové doklady ze stavby stačilo posílat e-mailem a oni za to posílali statisíce. V pohodě. Vše fungovalo moderně a rychle. Až do okamžiku, kdy jsem ten úvěr předčasně splatil. Od toho okamžiku, začali vše dělat v maximální lhůtě a vrcholem je tohle.
Nechám jim ty peníze, soudit se o to nebudu, protože ani nevím jak to udělat. Je to holt zkušennost. K UPC, jejichž chování je bezdůvodně agresivní, poté co člověk přejde ke konkurenci, k Vodafonu, kde převod čísla trval 35 dní a musel jsem zaplatit jeden měsíc tarifu, na který mě převedli aniž bych to chtěl, přidávám ČMSS. Dále má namále Allianz, která mi poslala 2 zelené karty a 2 různé složenky na jedno a to samé auto a na můj e-mail zatím dorazila jen automatická odpověď, že se mým dotazem budou v nejbližších dnech zabývat - už je to 14 dni... Naštěstí žijeme v době, kde je díky konkurenci možnost si vybírat. Mám ten luxus prostě už nejít tam, kde se mi nelíbilo.
Pokud někdo nejedná v nejlepším zájmu klienta, je to pro mě podvodník.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.