Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mě, jestli vás u kasy v marketu zdraví prodavačky? Prý mají zdravit jako první každého zákazníka, kdo přijede ke kase zaplatit. Dokonce mě před časem v jednom marketu odchytla nějaká slečna s průzkumem, a kromě x jiných otázek o spokojenosti při nakupování v jejich obchodě, tam byla přímo i otázka, jestli prodavačka u kasy pozdravila. Je mi už přes třicet, nejsem žádné malé ucho a dost často mě prodavačka vůbec nepozdraví. Při tom se mi třeba stalo, že přede mnou stáli ve frontě nějací starší lidé, všem řekla dobrý den a pak i nashledanou, přijdu na řadu já a nic, za mnou ve frontě další starší paní a jak odjíždím s vozíkem, tak slyším, jak jí prodavačka říká dobrý den. Když je pozdravíte jako první vy, tak teprve odpovědí a některé ani tehdy. Když vás nepozdraví ani brigádnice, které je tak 18-20 a vy jí přesto řeknete jako první dobrý den, tak vám zpátky řekne něco jako "brééj". Taky se mi stalo, že pokladní se chystala zavřít kasu a už mě odmítla vzít, že musím na jinou kasu, ale za chvíli tam přijela nějaká starší paní a té řekla, že jí ještě vezme. Na můj dotaz (a to opakovaný), proč mě odmítla vzít, ale tu paní vzala, dělala že neslyší, přestože se otáčely prodavačky i ze vzdálenějších kas, a v tichosti se vypařila asi na svačinu. Je to patrně taková malichernost, ale zrovna dneska se mi to s tím nepozdravením u kasy od prodavačky stalo znova, tak si o tom tak přemýšlím...
Lidl je na tohle dost vysazený. Ochota, zdvořilost, zdravení. Ostatně dává relativně vysoké platy, tak někde se to projevit musí. Ještě chodím do Penny, a tam se ten personál s Lidlem vůbec nedá ani srovnat.
Tak jistěže výjimky potvrzují pravidlo. Ale moje zkušenost není ojedinělá.
No vidíte, já mám zkušenost opačnou, u nás v Penny v Hloubětíně je obsluha jak vystřižená ze žurnálu, ochota, vstřícnost, i úsměv přidají. A naopak v Lídlu bych je tam všecky nejradši sesekal lopatou. Ale v Libni v Lídlu zase pohoda.
Nehledal bych v tom nic systémového pane jethro. Lidé jsou různí.
Dobrý den, já zdravím všude - beru to jako slušnost, navození kontaktu i upozornění na svou přítomnost. Prodavačky za kasou většinou pozdraví první (jsou tak vyškolené), ale netrvám na tom - pozdravím je já. Neberte si to osobně a uvědomte si, kolikrát ta paní za kasou během směny pozdraví a možná ji někdo zase ani neodpoví. Zdravím!
iris - možná se mračíte a tváříte nepřístupně, ne? Nebo Vás považují ještě za "mládě", což je lichotivé.
Zdravím,
zcela upřímně - pořádně to nevím, asi zdraví, ale málokdy to stihnou jako první. Od mala mne doma učili, že i ta kráva, když vleze do chlíva, tak zabučí, takže když kamkoli přijdu, pozdravím.
Když přijdu v nějakém tom marketu k pokladně, tak jakmile pokladní (se kterou se neznám) ukončí zákazníka předemnou a otočí se na mne, automaticky ze mne vypadne "dobrý den" a když mi podá účtenku a peníze, vypadne ze mne "děkuji, na shledanou". To samé jsou případné pulty s obsluhou uvnitř.
Obchody, úřady, kanceláře, restaurace, firmy atd. - všude, jakmile někam vlezu mezi dveře, pozdravím, když odcházím, říkám "na shledanou".
Je fakt, že už se mi párkrát stalo, že mi někdo řekl "už jsme se dneska zdravili", ale na to vždycky říkám "raději pozdravím 3x než ani jednou". Pusa mi proto neupadne.
Pozdravím, rozloučím se, poprosím, poděkuju zcela automaticky. Od dětství. Bez ohledu na to, jestli jsem starší či mladší. Přiznám se, že jsem si v průběhu let všiml, že dost často mi tento zvyk otvírá i třeba pro jiné lidi těžko dostupná místa - téměř neznám nepříjemné úředníky, policajty, prodavačky...
Pokud to vezmu z pohledu obráceného (člověka za pultem, pořadatele akce, průvodce, poskytovatele služby), tak každý, kdo přijde (něco poptává), mi potenciálně "nese peníze", případně přišel si udělat radost (návštěvník akce) a když má radost on, mám ji i já. Pozdravit, poděkovat je prostě základ.
Ano, zdraví. Ale někdy jsem rychlejší a pozdravím první já. Na konci nákupu se zeptají zda je vše v pořádku a popřejí hezký den. Upřímně obdivuji lidi, kteří tuto práci dělají a tak se snažím být též usměvavá a vždy jim popřeji též krásný den, či víkend..Několikrát se mi stalo, že pokladní již měla mít pauzu a sama mě oslovila s tím, že mě ještě vezme..
Zdravím první, když to stihnu a nesleduji ani, zda mi prodavačka odpoví. Myslím, že kdo přijde, měl by pozdravit první. Samozřejmě to vypadá dobře, když prodavačka pozdraví, než když nepozdraví a firma je k tomu buď vede, nebo ne, podle toho se chovají. Myslím, že být to jen na prodavačkách, tak nezdraví. Komu by se taky chtělo zdravit stovky lidí denně. Já tam chodím nakupovat, ne pro pozdravy. Daleko víc ocením ochotu na informacích s radou, nebo vrácení zboží. Ten pozdrav beru z jejich strany stejně jako povinnost, kterou musejí dělat. Stejně vím, že jim na mém"dobrém dni" houby záleží. Mají práce nad hlavu i bez pozdravu.
Zdravím. @blesik, přesně . Já považuji za slušné, když někam vstoupím, pozdravit. Ale aby mě u každého pultu prodavačky zdravily, dokonce i u pokladny pokladní, to považuju ne za slušnost, ale za buzeraci a naprosto zbytečnou. Víte, co to s těmi ženskými a jejich hlasivkami dělá? Celý den zbytečného zdravení a loučení se, k tomu hlášení částky a děkování za peníze? Večer přijde taková mamka domů, škrábe ji v krku a bolí ji hlasivky a nemá už sílu pohovořit se svými dětmi nebo manželem. Jak k tomu rodina přijde? A proč? Kvůli takové hovadině, jakou je pozdravení a rozloučení se 1000x za den. A další den nanovo. Po pár letech má taková pokladní obrnu hlasivek. Kantorky by mohly vyprávět... Ale ta pokladní to dělá 8-12 hodin denně, za pár šupů, bez prázdnin, bez víkendů a bez ozdravných lázní. Já bych to nedělala ani za nic. Když chce mít obchod "zdraviče", at ho najme, postaví ho ke vchodu, zaplatí ho a at tedy každého zákazníka při vstupu pozdraví. Z druhé strany by mohl stát placený "loučič" a s každým odcházejícím z prodejny se rozloučit. Ale abych přímo číhala, jestli mě chudák buzerovaná pokladní pozdraví, to v žádném případě. Já se na ně usmívám a jen kývnu hlavou, ale když mi podá pokladní sama od sebe třeba pytlík na kelímek s rybou, poděkuju a pochválím, že je hodná a pozorná. A myslím, že má chvíli taky radost. Ida
@jjj, souhlasím s tím, že prodavačky a pokladní v Německu a u nás to je "nebe a dudy". Však ony ty platy v Německu a u nás jsou taky "nebe a dudy".
Iris, stává se mi to taky. U nás ve městě je malý obchod a v něm se mi to stalo pokaždý. Přede mnou zákaznici pozdraví a poděkuje, mně neřekne ani jedno a zákazníka za mnou pozdraví i poděkuje. A nedělá to jen jedna pokladní, ale tři. Je to nejspíš tím, že tam moc nechodím a proč tam nechodím? Právě proto. Jdu tam, když zapomenu koupit něco v jiném supermarketu, kde mě zdraví. Choďte tam, kde Vás zdraví a kde rád nakupujete. Na malém městě moc možností ale není. Kde se necítím dobře, nechodím tam. Pokladní má zdravit a slušně děkovat všechny. I nové zákazníky, aby si je právě získaly. Nevědí to, proto to nedělají. Na sebe si to nevztahujte. Když jsem pracovala v obchodě, ke všem jsem se měla chovat stejně - sympatie, nesympatie. Já už někdy poznám nějakým šestým smyslem, jestli mě ta pokladní pozdraví, poděkuje nebo ne. Sama řeknu jedno z toho a odpověď žádná.
Někteří pokladní zdraví zákazníky, které znají. Ještě nemám ráda, když jdu k pokladně, ta pokladní se vybavuje s nějakou zákaznicí a mě ani nepozdraví, neřekne mi nic a dál se baví se zákaznicí přede mnou dál. Přitom mi markuje zboží. Vypadá to blbě. A to neříkám jen já.
Doplnění k poslednímu příspěvku. Ta pokladní řekne akorát, kolik mám zaplatit nebo ukáže na displeji částku a pak kecá dál se zákaznicí.
Prodavačku u kasy vždy zdravím první já, to mi vůbec nevadí...ale že při výdeji jízdenky v busu řidič mlčí, to mi celkem vadí, to ano...
Vůbec netrvám na tom, aby mne prodavačky zdravily, taky by mne nebavilo říkat 100 x denně - dobrý den ! Ale když je namarkováno, chci vědět kolik platím. Pokaždé se musím ptát, KOLIK? Bud´ neřeknou nic nebo jim vůbec nerozumím a to nejsem hluchá snad ještě.
Někteří řidiči nezdraví nikdy. Když je to nenaučily rodiče, těžko je to naučím já.
Pro Radkupod: Těm co méně slyšeli, jsem to ještě opakovala. Byla tam špatná akustika a špatně slyšet z toho pípání. Takže Dobrý den dvakrát řečeno, cenu třikrát a nashledanou.
Jako muž, zdravím první, at je to v marketu pokladní, nebo v trafice prodavačka, huba mi neupadne. Z 99% dostanu odpověď nazpět.
Pokud má prodavačka třeba zánět trojklannýho nervu, tzn. "zamrzlou" půlku obličeje, tak se to dá pochopit. A pokud to má zákazník, tak také.
JJJ v Německu mají taky lepší platy a možná i prac. podmínky.
Pro Radkupod: píšu sem, protože jinam to už nejde. Já měla jako pokladní v Kauflandu uzlík na hlasivce z toho zdravení asi. Museli jsme zdravit a děkovat zákazníkům. Na Vánoce ještě všem přát krásné svátky, na Silvestra krásný Nový rok. Vedoucí ještě kousek od nás stáli a kontrolovali to.
Byla jsem na návštěvě u příbuzných v Německu a také jsme byli denně nakupovat, jídlo a nějaké dárečky, oblečení atd. Byla jsem úplně rozhozená jak všechny prodavačky i prodavači nutno říct, na nás byli milé o pozdravu ani nemluvím, to je samozřejmost, i když nás neznaly, samý úsměv a žert, vzorečky, někde zabalí i malou pozornost, všude ochutnávka, když si vybíráte, snesly by vám všechno možné, jen aby jste byli spokojení. Už jenom ta čistota a vůně v těch obchůdcích, věci krásně naranžované a výběr, zboží, které ani u nás není vidět, koupíte to, ani to nepotřebujete. Tedy opravdu to bylo jako nebe a dudy, na první pohled, tam by se mi dobře nakupovalo.
Odpovídám z druhé strany, ze strany od pokladny
Dobrý den, děkuju a nashledanou asi tak 150x za sněmu na pokladně + odpovídám na pozdrav lidí kteří přijdou do obchodu a já za pokladnou jsem "první na ráně". To naštěstí nezdraví úplně všichni, možná sotva třetina lidí. Také mám vytipováno pár stálých zákazníků kteří nikdy na pozdrav neodpoví...tak ty už nezdravím ...sorry jako. Dnes jsem se na to trochu soustředila a neodpovědělo mi asi 5 lidí, nejspíše němí lidé .
Ale řeknu Vám být tam 12 hodin za kasou (někde tak prý dělají), tak mám fakt obrnu hlasivek
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.