Nejste přihlášen/a.
Mám otázku, posílal jsem doporučenou zásilku. Ta byla na pošte převzata
Dotyčný (adresát) mi ale tvrdí, že on ji nepřevzal. Existuje nějaký způsob, jak bych zjistil, kdo konkrétne zásilku převzal? Je to někde v DB? Mělo by, protože vždy když jdu na poštu tak po mně chtějí občanku. Mám zavolat na poštu, nebo někam napsat jako reklamaci?
Vy máte podací lístek, tak musíte vy jít reklamovat. Příjemce zásilky nemá nic v ruce, čím by dopis vyzvednul (výzvu). Pošta má měsíc na prošetření reklamace, potom vám oznámí stanovisko k reklamaci.
S podacím listkem k vedoucí pošty, kde jste zásilku podával a říci, co se vám stalo, že nebyl dopis doručen adresátu.
Běžte rovnou za vedoucí pošty, protože poštačka u okénka vás stejně pošle za vedoucí. A reklamace přes tlačítko ve "sledování zásilek", nemá u vás smysl, protože tam máte, že zásilka byla doručená.
Pokud se dívám na tu odkazovanou stránku "Sledování zásilek" tak tam vidím dole tlačítko "Reklamovat zásilku". Stačí na to kliknout a na další stránce vyplnit formuláž pro reklamaci te zásilky a odeslat ho. Takto by to snad mělo jít reklamovat jednoduše přes internet bez hození na poštu a zhánění tam vedoucí. Jinak si myslím, že na te poště by snad měla příjmout reklamaci každá poštáčka a ne pouze vedoucí pošty.
dvd99: Proč by měl jít rovnou za vedoucí pošty a ne podat tu reklamaci rovnou přes internet na té stránce? A co když vedoucí pošty bude mít zrovna dovolenou nebo bude nemocná? To bude čekat třeba týden dva než bude zase v práci? Myslíš si, že na poštách pracují samé negramotné poštáčky které neumí příjmout reklamaci? Na te poště by ta vedoucí stejně s ním asi sepsala to stejné co se dá sepsat a odeslat přes unternet na te strance a pak by musel čekat nějakou dobu na vyřízení. Myslíš si, že tu stránku pro reklamaci zásilky tam má pošta jen tak pro legraci a nic přes to nejde vyřídit? To, že ve sledování zásilek má uvedené, že zásilka byla doručená neznamená, že by nemohl podat reklamaci pokud to doručení zásilky není pravda.
Když má vedoucí dovolenou, tak to s ním vyřídí zástupce vedoucího. Kde mají na poště ty jejich "pointy", tak tam to s ním také vyřídí, ale to nařídí právě vedoucí pošty. Reklamuji alespoň jednu zásilku měsíčně a snažím se poradit pro tazatele to nejlepší. Přes internet je to pro celou republiku, kdež to na "jeho" poště nemají tolik reklamací. Své zásilky také sleduji, jak odeslané, tak přijímané a zažívám mnoho neskutečných příhod. Např. ukradli z vozíku poštačce při roznášce mnou odeslanou dopor. zásilku a ve sledování se objevilo, že mi zásilku posílají zpět pro neúplnou adresu. Chudák poštačka to musela uhradit ze svého, protože nechala vozík stát v domě v přízemí a roznášela po baráku důchody a jiné dopor. zásilky. Nebo jsem odesílal dvě zásilky na jednu adresu (cenné psaní a dopor. dopis), cenné psaní došlo v pořádku a dopor. dopis se mi vrátil, že má neúplnou adresu! To jsou potom výmluvy ze strany pošty, když jdu reklamovat nedoručení zásilky. Dva podací lístky, jeden doručen a druhý má údajně neúplnou adresu! Jinak mám s poštou jen výborné zkušenosti, zrovna minulý týden mi za 5 dní přišel obyčejný dopis z USA (neskutečná rychlost)!
@strnad - šel bych na tu reklamaci hned zítra
Kdo hodně neodesílá, tak to nezná. Jinak samozřejmě za přepážkou pracovnice reklamaci nevezme. Stalo se mi, že se vrátila zásilka s tím, že tam adresát nebydlí
Paní mi e-mailem potvrdila adresu, že tam skutečně bydlí, vytiskla jsem ho a pošta to vnitřní poštou opět doručila. Zásilky se mi ztrácejí vzácně, spíš je převezme někdo v okolí a nepředá.
A co když vedoucí pošty bude mít zrovna dovolenou nebo bude nemocná?
Má-li vedoucí pošty dovolenou, někdo ji musí zastupovat - tedy i přijmout reklamaci.
To, že ve sledování zásilek má uvedené, že zásilka byla doručená neznamená, že by nemohl podat reklamaci pokud to doručení zásilky není pravda.
Na té reklamační stránce je jasně uvedeno - "Tato aplikace umožňuje odesílateli podat reklamaci vnitrostátní poštovní zásilky v případech, kdy zásilka nedošla adresátovi - jste neobdrželi potvrzenou dodejku - jste neobdrželi dobírkovou částku" - a jestli dobře vidím, tak pro jiné sdělení tam ani není kolonka. Pro poštu zásilka doručená byla.
rubko, ne vždy. Také se mi stalo přesně to, co popisuje tazatel a klikla jsem na to tlačíto. A víte co se tam objevilo? "Tuto zásilku nelze reklamovat, obratte se na nejbližší poštu". Nevím jestli takto doslovně, ale prostě jsem musela opravdu na poštu a tam mne poslali rovnou za vedoucí pošty a ta tu zásilku pak dohledala a vyřešila problém.
budď byla chybně doručena, nebo je to chyba v jejich systému a ještě vůbec nebyla předána adresátovi. takže at si tam zajde adresát a pak to řešte Vy jako reklamaci
Zajděte za vedoucí pošty, odkud jste odesílal a podejte s podacím lístkem reklamaci. Přijde Vám vyrozumění, komu ji vydali. Stalo se mi to již několikrát, často to bývají vřelé vztahy v rodině převezme ji tchán, nebo partner a zatluče.
Však Vy nevíte, jestli byla opravdu převzata na poště, nebo ji poštačka znovu doručovala a předala např. někomu v sousedství?
"Vtipné" je, že na poště si bez dokladu nevyzvednete nic a nevyzvedne si to ani rodinný příslušník, když nemá patřičnou "kartičku" - ale "Nebyl-li adresát zastižen, ačkoliv se v místě doručení zdržuje, doručí se jiné dospělé osobě bydlící v témže bytě nebo v témže domě, působící v témže místě podnikání anebo zaměstnané na témže pracovišti, je-li ochotna obstarat odevzdání písemnosti." (§ 46 O.s.ř.)
Takže je docela možné, že se zásilka povaluje v předsíni u Vopičků, kteřé odjeli na třítýdenní dovolenou - a jestli je na doručence jen podpis a ne jméno, ani listonoška si nemusí pamatovat, komu dala. Vzhledem k roční době bych si tipla výmluvu na brigádníky.
"...si bez dokladu nevyzvednete nic a nevyzvedne si to ani rodinný příslušník, když nemá patřičnou "kartičku" "
Mýlíte se. Možná to tak nefunguje všude, ale na naší poště (Praha 3) Vám vydají uloženou zásilku i bez "kartičky", stačí občanka. V databázi mají nejen číslo uložené zásilky, ale i jméno adresáta, takže je jedno, podle čeho jí hledají.
Zasel jsem dnes na postu, vystal si frontu a u okynka podal reklamaci a do 29 dnu se pry ozvou. Apropos, co bude vysledkem reklamace? Co mi napisou? Toho, kdo to na poste prevzal i s cislem obcanky - tak jak to vzdycky po me chteji, kdyz to prebiram nebo jen, ze predali nekomu a hotovo?
Dekuji vsem, kdoz prispeli svou radou
Apropos, co bude vysledkem reklamace? Co mi napisou?
Na to si budete muset těch 29 dnů počkat - Česká pošta se všem věštbám a předpovědím vymyká a žije si vlastním životem.
Podle mne jste udělal chybu, že jste šel k okýnku. Ale už se stalo. Já jsem měla úplně ten samý případ, ale šla jsem za vedoucí. Vzala si číslo a telefonovala do Prahy na hlavní poštu a tam do pár minut našli i toho, kdo tu zásilku převzal. Byla to sice zásilka z ciziny, ale postup a oznámení o doručení zásilky bylo úplně stejné jako to Vaše. U mne se ukázalo, že byla chyba v jejich systému a ve skutečnosti se nejednalo o mou zásilku. Ta moje pak přišla asi za dva dny. Mně ta vedoucí dokonce napsala i jméno a adresu toho člověka který zásilku převzal. Tomu jsem se tomu divila, myslela jsem si, že tohle se nesmí, ale dala mi to.
Tak tvrzení některých co tvrdí, že reklamaci zásilky lze vyřídit pouze s vedoucí pošty a za žádných okolnosti s nikým jiným se nakonec podle toho co píše tazazatel nepotvrdily. Podle toho co píše tu reklamaci vyřídil na poště u okýnka. Předpokládám, že tam u toho okýmka seděla nějaká obyčejná pracovnice pošty a ne vedoucí. U te vedoucí pošty by stejně nevyřídil nic jiného kromě toho co u toho okýnka. Časy kdy takové záležitosti vyřizovala pouze vedoucí pošty už jsou dávno minulosti. K vedoucí s něčím takovým posílají asi pouze když u toho poštovního okýnka sedí nějaká ne příliš znalá pracovnice a neví si s tím rady. Nevěřím tomu, že u vedouci by to tazatel vyřídil rychleji a že by mu ta vedoucí na počkání hned zjistila co se se zásilkou stalo. Předpokládám, že to stejné a bez čekání ve frontě na poště by tazatel vyřídil i přez internet na te stránce pro podání reklamace.
Až pošta vše prošetří a pozjištuje tak by snad měla dát reklamujícímu vědět co zjistili a co se se zásilkou stalo. Pokud se zjistí, že zásilka se někde ztratila tak by mu měli nabídnout nějaké odškodnění a vrátit poštovné. Předpokládám, že jméno a příjmení a číslo občanky toho kdo zásilku převzal (pokud byla doručená) mu s ohledem na zákom na ochranu osobních údajů nesděli.
Budete se divit, ale takto se řeší reklamace v Praze na pobočkách pošt (vlastní mnohonásobná zkušenost s reklamacema). Protože tím zdržovat paní u okýnka, už tak přeplněných pošt, by bylo chozením s dřívím do lesa. Nebudu tady s vámi slovíčkařit, na naší pobočce to jde přes vedoucí pošty, někde jinde to dělají jinak. Ono to stejně dojde k té vedoucí, která to bude vyřizovat za paní u okýnka. Nebo u okýnka seděla sama vedoucí. Náhrada v případě ztracené zásilky, se odvíjí od obsahu dopisu a je max cca 700 až 800 Kč (nevím přesně, bylo zvýšeno z 680 Kč). Proč by mu sdělovali číslo OP adresáta, to reklamujícího nezajímá, ale jestli ji převzal ten správný adresát? Mají na to 30 dnů, ale většinou stačí jeden dva telefonáty na konkrétní poštu a je hned znám výsledek doručení (nedoručení), též vlastní zkušenost, při nedoručení. Ročně odesílám cca 200 doporučených dopisů a 100 cenných psaní a 2% se nedoručí. Když jsem příjemce, tak jsou procenta obdobná.
Rubko, zaráží mne že napíšete kategoricky "nevěřím že...". Mně se ten případ stal asi před třemi měsíci a vedoucí pošty se tím zabývala a zjistila to na místě a na počkání. To co popisuji je pravda, nemám důvod si vymýšlet. Takže to vyřídila rychle a na počkání. Nevím co je na tom k neuvěření. Stačily jí k tomu údaje ooznámení ze sledování zásilek které jsem si vytiskla a občanka. To, že Vy to hle neznáte a nikdy se s tím nesetkal neznamená, že někdo lže. Proč by to proboha dělal?
suzymon: Nevím co je až tolik zarážejícího na tom, že někdo něčemu nevěří. Ty snad věříš úplně všemu? Předpokládám, že pošta má stanoveny nějaký postup jak mají vyřízovat reklamace. Jaký ho mají to já nevím. Pokud v tvým případě té vedoucí k tomu stačily pouze údaje ze sledování zásilek tak to tě klidně mohla pěkně oblafnout něčím co nemusela být pravda. Zdejší tazatel nám zde také předkládá odkaz na sledování jeho zásilky která podle toho byla doručená (dodána), ale podle něho ji adresát i přes to nedostal.
Na každé poště je to jinak. Na velkých existují přímo ,,reklamační oddělení,, kde s Vámi jedná pracovnice reklamací. Na jiných poštách vyřizuje reklamace pouze vedoucí ve své kanceláři /pro klidné jednání/. V případě že má třeba dovolenou, vždy je určen zástupce, který v těchto věcech vedoucí zastoupí.
A i na malých poštách může vedoucí sedět za přepážkou, tedy Vás vyřídí, nebo opět vedoucí není přítomen a reklamaci zapíše příslušná /pověřená/ pracovnice přepážky.
Takže, jak je to na jedné poště, nemusí to být standart na všech poštách v celé ČR.
Jinak ještě malé upřesnění - reklamaci můžete podat kdekoliv na kterékoliv poště, tedy nemusíte přímo do té pobočky, na které jste zásilku podával. Pošty si to mezi sebou pošlou.
Ano, na každé poště to můžou mít jinak stanovené kdo reklamace vyřizuje, ale předpokládám, že to nemusí být nutně pouze vedoucí nebo někdo kdo ji zastupuje. Jsou malé pošty na vesnicích které jsou asi pobočkou nějaké větší ve městě a kde sedí pouze jeden pracovník (ne vedouci pošty) a ten vyřizuje úplně všechno. Předpokládám také, že na vyřizování reklamaci budou mít snad všechny pošty stanovený nějaký jednotný postup, formulář atp. a ne, že si to na každé poště budou dělat jinak tak jak uznají za vhodné nebo jak jim to bude vyhovat. Jinak tu reklamaci je opravdu možné podat na kterékoliv poště a ne pouze na té kde byla zásilka podána a snad také i přes internet pokud u sledované zásilky je odkaz na možnost její reklamace.
Takze vcera prislo z posty potvrzeni, ze zasilku vyzvedla osoba: Jmeno Primeni dne 23.6.2017. Bez nejakeho dalsiho vyjadreni nebo cisla obcanky. Takze se domnivam, jestli nejde o shodu jmen v rodine, tak dotycna lhala, ze ji neprevzala To znamena, ze jsem ve vysledku tam kde na zacatku. Mam sice potvrzeno, ze zasilka byla dorucena, ale adresat to popira.
Pokud pošta potvrdila, že zásilku převzal adresát tak bych mu poslal kopií toho potvrzeni a pokud nadále tvrdí, že tu zásulku nepřevzal tak at to on ještě jednou reklamuje u pošty. Tazatel má potvrzení, že zásilka byla převzatá a nyní je na adresátovi aby dokázal, že to není pravda pokud tak tvrdí. Ještě mne napadá jestli adresát nemohl mít nějaký důvod aby popíral, že tu zásilku obdržel a nyní to možná nechce přiznat.
rubko: Přesně tak. Odesiletel má potvrzení o doručení zásilky adresátovi a není jeho poviností dále zkoumat a zjištovat, kdo to převzal či nepřevzal. Pro mne by to bylo již vyřízené. Jestli tam byl nějaký podvod, nebo na poště nějaký šlendriján, tak si to musí adresát vyřídit s poštou. Pravda, že to odesilateli může způsobit nečekané problémy, podle obsahu zásilky a má snahu věc dát do pořádku sám.
Adresátovi bych poslala kopii potvrzení z pošty - at se k tomu vyjádří (nebo si udělá doma pořádek).
Máte potvrzení o převzetí adresáta, tak už bych nic neřešil, Jestli to adresát nepřevzal a pošta to předala někomu "věrohodnému" tak at si to adresát vyřídí s poštou.
Správně by tam mělo být ještě doplněno - osobně, nebo vztah matka, dcera, teta, sestra a též místo předání - byt. Pokud jinde - chodba, ulice, musí tam být č. OP.
Zkuste vyčíst z dokladu, který doručovatel ještě zásilku doručoval.
Všechny tyto údaje napište adresátu, nebo přímo udělejte fotokopii z dokladů pošty a pošlete dotyčnému, at porovná podpis. Pokud se nebude shodovat, tak můžete napsat na poštu ombudsmanovi a požádat o interní šetření v podezření ze spáchání trestného činu, nebo ČTÚ.
Pokud se bude podpis shodovat, tak věřím, že si adresát upamatuje, jinak můžete žalovat adresáta zásilky za podvod a pokus o zatajení zásilky a obohacení na Váš úkor.
"strnad" a o co teď jde? To už ale opravdu není Vaše věc. Ona vlastně ani nebyla hned na začátku. Vy jste měl jasný důkaz o tom, že byla zásilka vyzvednutá a tím to pro Vás končilo. Ani jste nemusel a neměl podávat reklamaci Vy, ale ten příjemce. Vy jste měl podací lístek a doklad o tom, že to co jste odeslal došlo na místo určení a bylo vyzvednuto. Tím to pro Vás "zhaslo". Mám pocit, že jde asi o to, že Vám příjemce nechce zaplatit to, co jste mu poslal a tak tvrdí, že to nedostal. Nebo Vás nějak jinak tlačí ke zdi. Jinak vůbec nechápu proč se tím zabýváte a proč to řešíte Vy.
suzymon: Proč by se tím neměl zabývat a řešit to? Jemu tím vznikl asi nějaký problém nebo možná nějaká škoda a tak se není čemu divit, že to řeši. Kdyby se na to vykašlal a nechal to tak, tak by se asi nic nevyřešilo. Pokud tazatelovi záleží na tom aby adresát přiznal, že zásilku převzal nebo, že ji převzal někdo jiný a nedal mu ji tak by nyní měl tlačit na něho aby si to na poště zjistil on sám kdo ji za něho převzal. Tazatel má potvrzení, že zásilka byla převzatá a pokud adresát tvrdí, že ji nemá tak je to nyní na něm aby dokázal, že ji skutečně nepřevzal a nebo si to vyřídil s někým kdo to za něho převzal. Pokud tazatelovi kvůli tomu vznikl nějaký problém a záleži mu na tom aby se to vyřešilo tak může adresátovi pohrozit právními kroky proti němu.
rubko, ale přesně tohle píši. Protože kdyby tazateli nevznikla žádná škoda, tak on nemusí nic řešit a řešit by měl příjemce. A jak je vidět je v tom nějaký háček o kterém tady nikdo nic neví. A za další, i když to tazatel řešil, nic nevyřešil. Sám to sem napsal. Pošta mu akorát sdělila že byl balíček vyzvednut a hotovo.
No tak teď je to jasné. Ona si od Vás něco koupila a vy jste nechtěl peníze napřed. To je ale zásadní chyba. Nikde mi nepošlou zboží dříve než za něj zaplatím. A když, tak je na dobírku, jinak mi ho nevydají. Asi z ní nic nedostanete a to ani ne v tom případě, že byste tam jel osobně. Klidně Vám to zapře do očí. Jedině nějak zjistit, kdo jí to na poště předal, což bude velmi težké a ona to ví.
Kdyby bylo vse v poradku, tak se na to pochopitelne neptam a neresim to, ale to je snad kazdemu jasne. Pani Bartakova prevzala zasilku i kdyz tvrdi, ze neprevzala ale penize neposlala... Znam jeji adresu, ale je to na druhe strane republiky u Plzne - nejaka dedina, co se jmenuje Prestice, takze jet tam osobne je ulet a spis bych si tu mohl nechat v jinem tematu poradit, jak to resit dal...
Přeštice jsou náhodou město
Ale poštu tam mají jenom jednu - zkusila bych poslat slušný dotaz, zda si doručovatelka nevzpomene, komu skutečně zásilku předala. Že vznikly nějaké nejasnosti a její informace by pomohla k jejich vyřešení - ono se to roznese. Když nezaplatila, bude mít ostudu.
A klidně podat trestní oznámení - nanejvýš to odloží.
Záleží o jak velkou částku šlo a jestli má cenu se tím dál zabývat. Zjistit která doručovatelka zásilku předala by snad neměl být problém. Předpokládám, že na poštách snad zaznamenávají kdo předal doporučenou zásilku. Nepředpokládám, že by to ale tazatelovi nějak pomohlo. Pošta zásilku doručila a předala adresátovi a tím to snad pro poštu končí. Pošta snad nebude řešit spor mezi odesilatelem a adresátem. Trestní oznámení to také bych si nebyl jistý jestli by něco vyřešilo. Pokud adresát se nakonec přizná, že zásilku převzal, ale bude tvrdit, že nebyl dohodnuty na nějaké platbě za to co mu adresát zaslal tak to může být těžké dokázat, že nemá pravdu. Záleželo by asi na tom jestli by odesilatel měl nějaké dostatečné důkazy o tom, že s adresátem se dohodnul na nějaké platbě.
Bohužel na chybách se lidí učí. Bylo chybou zasílat někomu zcela neznámemu něco a souhlasit s platbou až po doručení. Na neznámé lidí nejde spoléhat, že se zachovají čestně a solídně a proto platby za něco je dobré požadovat předem. Takových lumpů co se snaží podvádět je všude kolem nás docela dost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.