Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup v Lídlu - vrácené peníze

Od: zavinac® odpovědí: 39 změna:

zdravím,,dneska jsem byla v Lídlu a vím přesně,že jsem platila tisíci korunou,,,,čekala jsem na vrácení a pokladní mi řekla,že jsem jí dala 500kč... Takže zavřali pokladnu 2 osoby a šly to zkontrolovat.Bylo mi řečeno ,,že nemám pravdu ,že jim kasa souhlasí nadbytek jen 30kč,,,Jak se já tedy mohu jako jedinec přesvedčit ,že to nesedí?díky všem

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Můžete se přesvědčit tak, že si necháte ukázat ten smotek účtenek, jestli byla fin. nesrovnalost jen 30 Kč. To však neznamená, že by nutně muselo jít pouze o omyl. Co když o tom pokladní věděla a při dalším otevření kasy si ten přebytek ztopila? To už nenaděláte nic. Jediná rada, nedávat peníze z ruky, dokud se nesoustředíte na placení. Normálně bývá zvykem, že pokladní, aby vyloučila tuto situaci, tak nechá bankovku viditelně na kase, dokud nevyjede účet a pak vrací peníze. Zplést se může kjaždý, Vy i ona, ale někdy si je člověk naprosto jistý, že k omylu dojít nemohlo, protože ví, že měl v peněžence prostě tisíc a ne 500 Kč. Smůla. Příště budete opatrnější.

nellka
Blesiku, mne to vyndani penez prijde dost nerealne. Pokladni suplik sama neotevre, musela by pri dalsim nakupu. Pokud ho necha chvili otevreny tak uz jim piska. A myslim ze by zenska musela byt hodne velky kouzelnik aby vyndala 500 z kasy a nekam si ji strcila behem toho co vraci zakaznikovi... To neni moc proveditelne tak aby si toho nikdo nevsiml... Navic maji na sebe namirene kamery a nikdy nevi, kdy je sleduji... Navic pri reklamaci platby by se dal ten zaznam zkouknout... Musela by byt fakt pitoma toto udelat...

 


2x

V mnoha prodejnách, konkrétně i v Lídlu prodavačka nedá bankovnu od zákazníka hned do kasy, ale ponechá si ji v takovém držáčku nad kasou. Dokud nedá nazpátek. Ta bankovka tam leží a ona vrátí nazpátek, zeptá se často, zda bylo vše v pořádku /mají to nařízené/ a teprve pak, po Vašem souhlasu, dá Vaši bankovku do kasy.

Navíc na Vaší účtence máte napsáno, čím jste platila. Vytáhla jsem kvůli tomu z koše právě účtenku, byla jsem dneska nakupovat.

Součet: 223,40. Zaokrouhleno 223. CZK 500. /platila jsem pětistovkou/. Vráceno: 277. Vše se tam nechá dohledat.

Takže tam opravdu máte uvedeno, jakou bankovou /či bankovkami/ jste platila, kolik Vám bylo vráceno zpět. Podívejte se na účtenku. Kdybyste platila tisícikorunou, budete tam mít CZK 1000.

Jinak, pokladní se neobohatí. Do pokladny se nedostane, aby si něco "ulila". Pokud se kasa počítala hned po Vaší reklamaci a byla v pořádku, nedá se nic dělat. Pokud pokladní něco chybí, doplatí to ze svého. Pokud jí přebývá, je potrestána, že ošidila zákazníka. Tak si myslím, že na tom žádná z těch děvčat nemá zájem. At tak nebo tak, pokaždé je ona ten viník.

Jsme jenom lidi, zmýlit se může pokladní i Vy. Po inventuře kasy je vidět, že ona se nespletla. Kdo ví, jak to vlastně bylo.

Platte v klidu, řekněte nahlas Tady máte tisíc korun, aby to slyšeli třeba i další zákazníci a aby si to plně uvědomila i paní pokladní. Dneska jsem nakupovala ve 3 obchodech a u těch kas je to takový šrumec, rychlost, stres a nervy, lidé čekají, někdo v klidu, jiný nadává, jiný peskuje zlobící děti, takže ta ženská by podle mě zasloužila svatozář. Žádné práce se nebojím, ale tu pokladní bych asi v pohodě nezvládla. Jaga.

Technický dotaz: Co zabrání paní pokladní přijmout 1000,- a natukat do pokladny, potažmo na účet 500,-

Že by jí na to mohli přijít. Stačí, aby za mnou ve frontě stál někdo, kdo si všimne, čím jsem platila.

lida28

Bohužel si v tomto případě nikdo z fronty nevšiml. Pokladní snadno přijme tisícovku,ale do kasy zadá pětistovku.

A co s tím pak udělá?
nellka
Za prve uz by to musela mit dost promyslene. Na tech kasach v Lidlu je slusny frmol. Nevim, jestli jste na kase nekdy delal/a, ale neni to takova sranda a pohoda jak se zda. Za druhe krom tech jiz zminenych kamer chodi do obchodu mistery shoppingy, tzv. kontrolni nakupy a jak pokladni vi koho okrast a koho ne? A za treti, jak uz tu padlo, prebytek pokladni stejne nezustane a vyndat penize za provozu, kdyz vracite jinemu zakaznikovi, je proste trochu nemozne

Pepři co třeba to že to zákazník vidí na displeji?

lidus*

Jaguš popsala jste to přesně, také jsem šla kontrolovat lístek z Lídlu, Kauflandu, Enapa, Tesca a vždy je napsané jakou bankovkou platíte a kolik se vrací. Jistě by to šlo obejít ale nemyslím si, že by to té pokladní stálo zato a kasu nedělá ona sama.

 

hnipirdo*

1x

To je těžké posoudit, jestli pokladní měly pravdu a dokázat jim, že nelhaly. Já mám podobný zážitek z Kauflandu v období vánočních nákupu, kdy jsem stal účastníkem stejného případu. Přišla nějaká hlavní, vzala pokladnu do kanceláře a přišla s tím, že jsem měl pravdu, že v pokladně bylo o 500 více, což mne potěšilo a peníze mi byly navráceny.


díky za odpověď,,,,,hm -ale já přesně vím,že jsem měla 1000kč Proč to nepočítají před zákazníkem.Já jim nevěřím a nemohu nic dělat -není odvolání,,asi si budu peníze značit...je mi z toho nanic

,,

nellka
Zavolejte nebo napiste na centralu Lidlu, meli by si byt schopni vyzadat kamerovy zaznam bud od pokladny kdyz jste platila a nebo z mista kde penize pocitaly. Kamerovy zaznam se vsak smi poskytnou jen osobam cinnym v trestnim rizeni, takze nepocitejte, ze Vam poslou kopii videa. Nicmene neverite snad, ze by na centrale videli, jak jste platila 1000kc a kryli sve zamestnance?
S tim pocitanim to mate tezke. Zrejme maji bezpecnostni narizeni ze penize pocitaji v zazemi (nikdy jsem nevidela pocitat suplik v Lidlu na prodejne) a do zazemi Vas logicky vzit nesmi.
A jen zazitek z druhe strany - nastoupila jsem na nove misto v obchode a v ramci seznameni jsem si mela projit vsechny pozice. Zacinala jsem na pokladne. Nikdy jsem to nedelala byla jsem docela nervozni. Po chvili zacviku me nechali markovat... Asi po 4 hodinach prisla pani, ze jsem ji okradla, ze platila 2000 a ja ji vratila na 1000kc. 3x jsme spocitali kasu, sedela, udelala se sjetina zaznamu kde bylo videt ze pani vracim SPRAVNE! Toto ji sel sdelit vedouci pokladen s pracovnikem security z kamer. Zaznam ji ukazat nesmeli. Baba jim to neverila. Sama bych byla radsi kdyby zaznam videla, dodnes si zrejme mysli ze jsem ji okradla a to mi vadi. Vymluvit si to nedala, zlodeji jsme byli vsichni.
Fakt si myslite, ze si lidi co jsou neustale pod kamerama dovoli vzit penize? Ze tam vedouci tu 500 nasla a rekla hele, sabnem se a reknem ze je to ok? Myslim, ze tohle pro 250kc nikdo neudela...
Takze za sebe - napsala bych a pozadala o prosetreni.

 


1x

Vím, že neodpovídám na otázku, přesto si myslím, že dávám dobrou radu. Podobnou zkušenost s vracením peněz jsem měla před lety. Od té doby platím všude, kde je to možné, platební kartou. Platte také co nejvíce kartou.

 

m123*

1x

Pracuju jako hlavní pokladní v jednom velkém hypermarketu a stopkasy dělám někdy i několikrát denně. Je fakt, že hodně lidí to zkouší, ale jakmile jim řeknu, že zavolám security a jdem kasu spočítat, tak si najednou vzpomenou, že se vlastně spletli. Ale to dělají nejvíc ukrajinci.

U nás to chodí tak, že zavolám security, vezmu pokladní šuplík a i se zákazníkem jdem do místnosti detektivů. Vyjedu si aktuální hotovost pokladny, kterou ukážu zákazníkovi a pak před ním hotovost spočítám. Vše se děje pod dohledem kamer.

Když je zjištěn přebytek, tak jej zákazníkovi dám a k tomu jako omluvu slevovou poukázku na další nákup. Někdy se stává, že přebytek není, ale ještě se mi nikdy nestalo, že by se zákazník rozčiloval nebo omluvil za svou chybu.

Vše zatím probíhalo naštěstí v klidu.

Mmch. nikdy bych si nedovolila počítát kasu bez zákazníka.

sell

Peníze se zákazníkem počítáte nebo vážíte? V Lidlu váží.


Ano a je to nesprávné,že mi řekly musíte počkat až to přepočítáme ,,,A nic a já jsem pevně přesvědčena,že jsem platila tisícovkou,,měla jsem 2 odložené na jídlo.Přesně si pamatuji,jak jsem si ji dávala do peněženky --byla úplně nová,,,

Pokladní by měla si ponechat peníze od kupujícího na kase ,aby byly vidět a nebyly by problémy,,při výdeji.A ne hned to vrazit do pokladny,,Ještě mi říkala ,,že tam žáná má tisícovka není -jak otevřela pokladnu --to přece neví kolik jich tam má.Jak mi to mohla říct,?

72mona3*

Víte, nikdo se nemůže stoprocentně spolehnout na svou pamět. Každý se dostane do situace, kdy je přesvědčený, že něco udělal, viděl atd., popíše detaily, čas...a přitom vše bylo jinak. Netvrdím, že to tak bylo i v tomto případě, ale stává se to. Důkazem bývají třeba rozdílné výpovědi svědků. Já taky "vím", že jsem si kupovala nové papírové utěrky a nemám je M.

Dělal jsem na IT oddělení jednoho hypermarketu a občas jsem pomáhal s dohledáváním účtenek a pamatuji si zvláště na jedno hledání. Zákazník neměl účtenku, ale stašně se hádal kdy onu věc kupoval (tvrdil skoro přesné datum) prý si dovede i svědka, nadával atd Do očí mi to zopakoval co řekl holkám na reklamačním. Fajn, vzal jsem si jméno, číslo karty, rozpětí co tvrdil, artil...no a hele našel jsem to, ale o více jak rok jinak než tvrdil, čili už bez záruky a myslíte, že se omluvil? Taky tvrdil jak přesně si to pamatuje. Nic proti tazatelce, ale kdyby řekl vím přesně, že jsem pokladní dávala, ale když nakonec v diskuzi čtu vím, že jsem si dávala do peněženky to a to, tak už mi to nepřijde tak věrohodné.
Nicméně abych nebyl jen proti tazatelce tak musim říct, že na onom hypermarketu se peníze z kasy taky vážily, ale pokud byla stopka v průběhu dne tak se vše počítalo na kase před zákazníkem. Když odnesou kasu kdo ví kam tak nevím co se s ní děje Každopádně teď se ničeho nedomůže, to měla řešit hned na místě...


však jsem to řešila hned na místě!

Neřešila. Respektivě tady říkáte, že to přepočítali někde vzadu, bez Vás. Jak jste to tedy řešila?

Vy jste si neřekla, že u toho přepočítáváí chcete být přítomna?

anonym0

A jak to vyresi problem, kdy pokladni omylem vrati jednomu zakaznikovi o 500 vic a na druhem si zas 500 vezme. Kasa sedi, ale jeden zakaznik je o 500 chudsi. Takze to co pisete neni dukaz o tom, ze pokladni vratila spravne, jediny dukaz je kamerovy zaznam.

 

 

prazskejpepik*

0x

pokud budou kasu počítat jinde, tak to není zrovna košer a nemyslím si, že vedoucí bude stát na straně zákazníka. až tam půjdete příště, tak vždycky jděte ke stejné pokladní a při placení nahlas mluvte o tom, jakou bankovkou platíte nechtěl bych pak být tou pokladní

 

sell

0x

Mojí babičce se v Lídlu stalo to samé.

Na druhou stranu jsem měl brigádu jako obsluha na bezince a měl jsem tam dost narváno a byl jsem tam úplně sám. Není to úplná legrace a Polák mi platil 500 kč za dálniční známku a když jsem mu vrátil peníze, tak mi tvrdil, že mi dal 1000 kč. Na 99% jsem věděl, že lže, ale po obsloužení několika stovek lidí jsem se mohl splést. Chtěl jsem mu dokáízat lež, ale byl dost agresivní - mluvil Polsky a já měl velkou frontu lidí a aut. Tak jsem mu tody po chvilce dal ještě těch 500 kč. No a večer jsem si potvrdil, že mě ta svině obrala. V tu chvíli jsem ale nemohl řešit kamerové záznamy atp.

amo

Jedine kamerovy zaznam je relevantni, pocitat kasu nema smysl, protoze se mohla pokladni splest pri vraceni u jineho zakaznika, kteremu vratila omylem vic, tak se potom "zahojila" pri dalsim vraceni a tim kasu srovnala.

 

sebod*

0x

pokladní má kameru namířenou na svoje ruce a pokladnu. Takže kdyby to bylo jak říkáte ( a neříkám, že tomu tak nebylo), tak by musela do pokladny dát 1000, Vám vrátit ale na 500, ale v tu chvíli vytáhnout tu pětistovku (kterou Vám měla vrátit) a někam ji schovat. To, že by se pokladní jakkoliv domluvila potom s tím, kdo hotovost v pokladně přepočítával, není pravděpodobné.

 


0x

Blešík má pravdu, některé pokladní to opravdu zkoušejí, mě se to stalo taky v malém obchodě, taky se ,prodavačka do kasy a říkala, žádnou 500 tu nemám, ale ona čouhala zespodu jak ji tam zastrčila, udělala sjemtenkrt hroznou scénu, že zavolám policii, tak mi to vrátia

nellka
V malem je to ale neco jineho, kde nemaji kamery a muzou do kasy... Delam pro retezec uz nekolik let, pokladen mame 16 a stiznosti na kradeze pokladnich temer neresime. Sem tam se stane ze nekdo prijde, vyjimecne se ty penize fakt najdou v kase, proste se pokladni splete. Pokud nechybi sjizdime kamery jestli je nevyndaly a na nic takoveho jsme neprisli uz aspon 2 roky. Vetsinou je videt ze vrati spravne. Obcas resime manka (spis u brigadniku) kdy bud spatne vrati a nebo se jim podari neco z kasy vyndat - kdyz uz tak se ale snazi obrat obchod, ne zakaznika (nemaji hmotku).
iz*

Stálí zaměstnanci jsou ochotni dodžovat dohodu o odpovědnosti, přestože na pracovišti pracují i lidé bez odpovědnosti?

Já bych na to upozornila zaměstnavatele a pokud by situaci do 14 dnů nenapravil, od dohody o odpovědnosti bych odstoupila.

 


0x

Zdravím, mám zkušenost z jiného hypermarketu. Pokladní mi vrátila o 200 Kč méně, po okamžité reklamaci hlavní pokladní + markující pokladní, ostraha a já jsme šli do místnosti ostrahy, pokladnu přede mnou přepočítaly. 200 Kč přebývalo, tak mi je vrátily. Jenže u této pokladní se to stávalo častěji, skončila. Pokud si peníze nemůže vzít, pak tím asi vyrovnává dřívější chybné vrácení zákazníkovi.

 

enias*

0x

Tohle mě mrzí, ale ze své zkušenosti bývalého zástupce podobného řetězce si myslím, že by to za to nestálo. Nicméně pokladní šuplík může ptevřít zástupce s prodavačem, ten to sám neudělá, jen při nákupu. Pokladní může dělat divy, i takové jsme u nám měli. Nechci obviňovat nikoho, protože jsem u toho nebyla.

 


0x

Vyložím nákup a oddělím.Co dělá ten přede mnou, o to se nestarám.Kdo přijde za mnou, je již ode mne oddělen. Nevím, proč to neoddělují všichni, přece nebude ještě pokladní hlídat takovéto věci.

O tom ale pojednává jiná otázka

 

liska*

0x

Má vůbec LIDL kamerový systém? Nic takového jsem tam neviděla.

janz
Divil bych se kdyby ne. Byl jsem v poslední době ve třech a vždycky tam byli. To, že je vy nevidíte neznamená, že nevidí oni vás. Stačí vědet co hledat. Už to dávno nejsou plechové hranaté krabice 30x15x10cm v světle šedé nebo černé barvě se svítící nebo blikajicí červenou ledkou na masivním držáku z jeklu nebo lešenářské trubky jako ve starých neřetězcových sámoškách před 15lety. Tady mají v lidlu kamery o velikosti tlustšího lihového fixu. V penny po rekonstrukci maj snad 30 kamer typu DOME (všesměrová kamera ve tvaru půlkoule) nevěřim, že opravdu někdo sleduje tolik monitorů v relativně malý prodejně asi jsou některý jen makety.

 

m123*

0x

Peníze přepočítávám ručně. Váha nerozezná nominály.

Předpokládám, že na váhu dáváte roztříděné nominály, to je bych řekl standardní postup při vážení. Zjednodušuje to tedy jen počítání... Nedám za to ruku do ohně, ale zdá se mi, že bankovky to rozlišovat umělo

 

janz

0x
Přesně tohle se mi stalo taky v Lidlu prodavačka mi vrátila jako na 500kč i když jsem jí dával 1000kč a ona, že ne a na účtence je napsané hotovost 500kč. Tak zavolala vedoucí (trval jsem na tom) odnesli pokladnu a pak přišli dali mi do ruky pětistovku, že byla skutečně v pokladně navíc a dál nic pokladní si sedla zas za kasu a dělala jakože nic myslim, že se neomluvila ani.
V kauflandu se stalo mamce, že platila nějak víc předpokládala a na účtence byla navíc basa piv kterou rozhodně neměla ani nikdo před/za ní. Borec za pokladnou jí ignoroval jakoby neslyšel jen hodil na pokladně červenou odbavil poslední dva lidi a bezeslova odešel tak si nechala zavolat vedoucí od prodavačky ze sousední pokladny ta jí ještě potvrdila, že žádnou basu neměla a nikam neodcházela nakonec jí peníze vrátili ale zdržení asi 20minut a týpek fakt drzej na pěst za takový chování.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]