Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
když vytisknu například kupní smlouvu nebo dohodu o provedení práce, podepíši ji, následně vyfotím nebo oskenuji a zašlu druhé straně e-mailem, druhá strana také podepíše (buď rovnou v počítači, nebo obdobně jako já dokument vytiskne a skutečně podepíše a oskenuje a zašle mi zpět také elektronicky - e-mailem)
-> mám tedy elektronický dokument s oběma podpisy. Je tento dokument v pořádku a vše platné, nebo pokud ne tak jak to co nejjednodušeji udělat aby byla solidní šance, že se k tomu u soudu(?) přihlédne jako k platnému dokumentu? Děkuji
Nebude a není mi jasné, jak vás něco tak šíleného mohlo napadnout! Objednávat nějaké zboží elektronicky není problém. U smluv atd. je rukou podepsaný dokument je naprostý základ. Nebo snad chcete platit za půjčku 5 mil., kterou by si takto mohl někdo vyhotovit na váš úkor? Už tedy asi víte, že to je úsměvný nápad.
Smlouva se dá uzavřít i ústně.Kdo zaručí,že jste to podepsal Vy nebo protistrana a ne někdo za Vás / protistranu? Jedině podepsat před někým,kdo dá ,,štempl,, a potvrdí podpis a zapíše tento úkon do knihy za úplatu cca.46 Kč - to si bere u nás advokát za jeden podpis na jednu stranu dokumentu za ověření podpisu.Nějaké přeposílání dokumentu přes e-mail není elektronický dokument s elektronickým podpisem.Si to pošlete sám sobě s jeho e-mailovou adresou a podepište a máte to taky s podpisem protistrany.Takhle ten elektronický podpis nefunguje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.