Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poškozená zásilka

Od: suzymon® odpovědí: 14 změna:

Zdravím. Chtěla bych se zeptat jestli tady někdo neví jak mám postupovat, kjdyž mi pošta měla doručit balíček, ale místo toho mi dali papír, abych si pro něj došla osobně. Já vím, že je balíček poškozený. Je tam napsáno, že když si pro něj nedojdu, tak ho odešlou zpět. Vím o co jde, je to balíček z Číny. Mám tam teda jít a kouknout jak moc je to poškozené, nebo se na to rovnou vykašlat a nechat je, at to pošlou zpátky. Děkuji za rady.

Objednávala jsem pro kamarádku hedvábné umělé tulipány do vázy a budou asi polámané.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rora*

3x

Občas ty dotazy nechápu, co by dělali lidi bez internetu? Prostě bych na tu poštu zašla a vyřešila to tam, páč nikdo z nás neví, jestli s tím balíkem něco je, pokud ano, tak jak moc je zboží poškozené. A když už, tak bych si na tu poštu zavolala a zeptala se, zda má smysl tam chodit.


Rora, když nechápete dotaz, tak se vyhněte odpovědi. Odpovídáte úplně mimo mísu. Já se tady přece neptám, jestli někdo neví jak dalece je balíček poškozen. A navíc se ptám lidí, kteří mají s obchodem který jsem uvedla nějakou zkušenost. To vy evidentně nemáte, tak jste měla mlčet. Prostě se mi na poštu jet nechce a myslím, že do toho Vám nic není. Telefonovat tam, aby mi řekli jestli má smysl tam chodit? Co by mi asi tak řekli, když jste tak chytrá. Vy to nevíte, ale já to vím i bez telefonování. A navíc, jsou tady lidé kteří lehce pochopili na co se ptám a dobře mi odpověděli. Což Váš případ není, tak si dejte pohov.

Suzymon: promiň, ale to je opravdu dotaz hodný školáčka, jak se píše výše. Nicméně poradím možnosti: 1. nepřebírat a vrátit jako poškozené, napsat prodejci. 2. převzít a pak řešit s prodejcem reklamaci 3. nechat poslat zpět uplynutím doby k uložení 4. napsat nejdřív prodejci a postupovat dle instrukcí Dá se logickou cestou vyvodit správná varianta?

Libore, kdyby to byl balík z Čech, tak se tady neptám. Tohle je něco jiného a postup není tak evidentní. Ptala jsem se spíše těch lidí, kteří v Číně kupují. Dobře mi odpověděla "nikdo", protože jsem měla možnosti dvě. Nechat to plavat a ani tam nechodit, když mi pošta napsala, že pokud si to nevyzvednu, odešle to zpět automaticky, nebo tam jít. On je to totiž velký rozdíl reklamovat už otevřený balík u nás a otevřený balík z ciziny. také šlo o poštovné. Kdo by to platil, kdybych to otevřela a čuměla do toho? No asi já a musela bych to znova zabalit. A pak bych se musela dohadovat s prodejcem, aby mi vrátil peníze za poštovné a dokazovat mu, že to nebyla moje vina. Navíc by mi mohl nabídnout pouze částečné odškodnění, nebo nové zaslání zboží a bylo by to na dlouhé lokte. Jestli máš zkušenosti s tím, když otevíráš spor přes AliExpress, tak musíš vědět, že nejde napsat co se ti zamane, ale máš pouze určité možnosti, které ti nabízí. Já už nějaké zkušenosti mám, ale ne tohoto rázu. A kolikrát jsem v recenzích četla, že prodejce nechtěl reklamaci u otevřeného zboží akceptovat. Takže jsem nechtěla riskovat. A samozřejmě, že jsem prodejci napsala. To už jsem zde říkala hned na začátku, že jsem otevřela spor a jemu jsem také napsala co se stalo. To je jasné.


doplněno 09.03.17 07:31:

Libore, to přesně jsem udělala. Napsala jsem to nahoře.

Tak to prostě nepřebírej a pošta at to pěkně vrátí odesílateli. Nic lepšího nevymyslíš. Reklamaci balíku stejně může podat jen on.

 


2x

A jak víte, že je balíček poškozený? Na poště si buď balíček převezmete nebo nepřevezmete, ne že ho rozbalíte, podíváte se co je uvnitř a pak ho odmítenete převzít.

 


2x

Pošta vám nabídne si balíček prohlédnout. Můžete ho i převážit a váhu porovnat s dodacím listem. Pokud tam bude v pořádku to, co má přijít, můžete balíček převzít, ale následná reklamace na poškození již nebude možná. A nebo balíček odmítnete převzít z důvodu poškození a vrátí se odesilateli.

 

majsterjoe*

2x

Jestli to máš přes slavný aliexpres tak buď nepřijímat, nebo přijmout, a doma posle poškození řešit s prodejcem, neboli otevřít spor.

 

prazskejpepik*

0x

může být poškozený tím, že bude rozbalený od celníků a někdo tomu dal status poškozeno. když jsem viděl v práci, jak celníci otvírali dřev. bedýnky s vínem, tak jsem si říkal, co na to zákazník.

 


No tak já vím že je poškozený na 100%, protože mi to pošta přímo píše: "pokus o dodání nebyl výjimečně vykonán, z důvodů - poškozená zásilka." Za další to vím už od rána, nebot jsem balíček vyhledávala a byla jsem už informována, že doručení selhalo, z důvodů poškození. To mám napsáno v objednávce. Je to přes AliExpress. Já jsem hned ráno otevřela spor a přeposlala to prodejci s tím, že balíček nedostanu. To jsem ovšem nevěděla, že to zřejmě podle všeho udělala naše pošta tady. To se z té zprávy nedá vyčíst, není tam žádná informace. Pouze že dodání selhalo a nebylo uskutečněno z důvodů poškození balíčku. Jsou to umělé kytky a podle mne to bude polámané, nebo roztrhané. Myslím, že by byla hloupost abych si ho i přesto vyzvedla, protože pak budu mít komplikace s navrácením peněz.

Mně šlo spíše o to, jestli tam mám vůbec jet, nebo to nechat plavat. Když si to nevyzvednu, pošta to sama pošle zpátky 22.03. Já jenom přemýšlím, jestli když tam dojdu a odmítnu to převzít z důvodu poškození, tak by se proces mohl urychlit a pošlou to asi hned zpátky.

nikdo*

Podle mně tam jít musíte. Je rozdíl, jestli zásilku vrátite jako poškozenou-jako reklamaci, nebo jestli ji pošta vrátí jako nedoručenou, protože jste si ji nevyzvedla. Je fakt, že pokud se zásilke na ALI vrátí, většinou ji posílají znova, ještě před tím, než dostanou reklamaci zpátky. Jediné, co se může u takto vyřešených problémů stát, a stalo se mému kolegovi v zaměstnání, že se vám postupně sejdou zásilky dvě. jedna ta podruhé poslaná, a potom ta první reklamovaná. Záleží na tom, za kolik to je peněz, jak moc riskujete?


Nikdo a přesně tohle jsem potřebovala vědět. Jestli to mám nechat probíhat samovolně, nebo tam jít osobně. Nakonec jsem tam jela a právě se vrátila z pošty. Jde o deset tulipánů a oni to dali do papírové krabice 45cm vysoké a 75cm dlouhé . Samozřejmě že vnitřek ničím nezaplnili a tak se prázdná krabice úplně splácla, jako kdyby ji přejel buldozer. Úplně se z toho udělala tenká placka. Nemělo smysl to otevírat, bylo jasné, že vevnitř budou hlavičky tulipánů rozdrcené. Paní u okénka mi řekla, abych se na to vykašlala, že jim to pošlou zpátky. Bude to prý trvat měsíc, než jim to dojde. Já už jsem spor otevřela a přeposlala jim oficielní prohlášení z pošty. Mají to v angličtině. Asi to už udělala hlavní pošta v Praze. Já jsem žádala "refund only", balík dostanou origál neotevřený, nemusím jim posílat fotografie a dohadovat se kdo to zavinil a kde. Žádnou výměnu zboží nechci. Takže to pošta odešle zřejmě jako reklamaci. Ptala jsem se jestli mám něco podepsat a řekli mi že ne. Ono asi také záleží na rozsahu poškození a tohle bylo opravdu úplně převálcované. Ještě se mi to nestalo, tak uvidím jak se to bude vyvíjet.

 

vykuk*

0x

. . . . , jako kdyby ji přejel buldozer. Úplně se z toho udělala tenká placka. ...

a co kdyby jste to prodala někomu do herbáře? on ušetří za zdlouhavé lisování a životnost to bude mít stovky let

 


Tak už je to vyřešeno. Pro ty, kteří by se s tímto problémem také setkali. Situaci jsem vysvětlila prodejci a také na AliExpress. Dodala potřebné důkazy. A už dnes jsem dostala na email zprávu, že AliExpress uznal mou žádost jako oprávněnou a prodejce také souhlasil s navrácením plné ceny do deseti dnů. Takže ani nemusím čekat až ten balík dojde zpět do Číny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]