Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Konec lhůty pro vyřízení reklamace

Od: iz* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

poprvé reklamuji za "nového režimu", takže s reklamacemi nemám vlastně žádnou zkušenost. V pondělí 30. ledna jsem reklamovala mobilní telefon. Lhůta pro vyřízení reklamace činí pokud vím 30 dnů.

Při předávání telefonu k reklamaci j´bylo dohodnuto, že mne prodejce bude informovat na mobil. Prodejce se dodnes neozval, neinformoval mne o vyřízení reklamace (nemám žádný zmeškaný hovor, nedošla žádná SMSka).

Mohu odstoupit od kupní smlouvy?


doplněno 02.03.17 19:06:

V 19.00.07 dorazila SMSka o vyřízení reklamace způsobem "odstoupení od kupní smlouvy", mám navštívit prodejnu Datart (rovnou si tam vyberu další – přístup k vyřízení reklamace se mi zdá dobrý).

Děkuju za všechny odpovědi.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Když reklamuji, stojím 31. den na prodejně a požaduji vrácení peněz. Zatím mi nikdo neoponoval...


doplněno 02.03.17 14:19:

Jj, ono se může stát, že budou někteří vyskakovat... ale zvláště Datart či podobné velké firmy toto vlastně neřeší. Jedině by mohl být problém, pokud vás kontaktovali třeba na telefon chybně zadaný do reklamačního listu - tj. splnili podmínku, opraveno na místě, ale vy jste uvedli chybné tel.č. a sms přišla někomu cizímu... To je snad jediná možnost, kdy by oprávněně mohli požadovat jiné řešení než vrácení peněz.

iz*

Dnes je – jestli správně počítám – 31. den. Já se tam dostanu nejdříve v pondělí, ale to by snad nemělo hrát žádnou roli. Nebo mohu očekávat nějaké průtahy či vykrucování? Jde o Datart International.


doplněno 02.03.17 14:24:

Telefon jsem zkontrolovala před vložením otázky a teď znovu. V potvrzení o reklamaci je číslo správně.

už jsem takhle několikrát jel pro nevyřízenou reklamaci... většinou bylo vše připraveno a jen mě zapomněli informovat. Pokud to tak nebude, můžou zkusit obligátní "stavte se zítra" to už tady bude. Musíte být neoblobná a trvat si na svém.

Můžou samozřejmě vzít na prodejně stejný telefon a dát vám jej jako řešení reklamace. Vrátit peníze pro ně bude tou poslední možností.


doplněno 02.03.17 14:43:

často dokáží nabídnout jiný třeba i lepší telefon. Pak je na uvážení, zda je to výhodné. Ale můžete odmítnout, že má jiné čudlíky než původní telefon a kvůli nim jste si předchozí model koupila.

iz*

Já už telefon mám přes rok a čtvrt a podle Heureky už není v nabídce v žádném obchodě. To bych musela mít moc velkou smůlu, aby pro mne Datart jeden schoval...


doplněno 02.03.17 14:58:

Tak lepší telefon bych brala. Otázkou je, jestli Datart má v nabídce ještě "rozumné" tlačítkové telefony, pokud možno bez přístupu na internet...

 


2x

Dobrý den. Je pravda, že na vyřízení reklamace je 30 dnů. Bohužel je také pravda, že v zákoně není uvedeno, že Vás musí prodejce informovat o vyřízení reklamace, i když, jak píšete jste se na tom dohodli.Osobně jsem reklamoval za posledních cca 20 let jednou, ale dostal jsem SMS, tak jak bylo dohodnuto. Asi bych se obrátil na prodejce a pokud by reklamace vyřízena nebyla, nechal bych si vrátit peníze, pokud by byla, zřejmě se budete dohadovat. On může tvrdit, že to tam leží už týden a Vy se nezajímáte. Vy budete popravdě tvrdit, že čekáte na zprávu a žádná nepřišla, proto jste se domnívala, že reklamace není vyřízená. Ale třeba to tam opravdu nebude a pak není co řešit- nechte si vyplatit peníze.


doplněno 02.03.17 14:00:

Připsala jste, že se jedná o Datart. Tam jsem sice nereklamoval, ale soused ano. Vím zcela jistě, že dostal SMS o vyřízené reklamaci. Je to asi 3 roky a jednalo se o varnou konvici. Tenkrát mu vrátili peníze, jelikož se jednalo o nerentabilní opravu. Byl jsem tam s ním, tak proto to vím.

iz*

V zákoně to sice výslovně uvedeno není, ale někde jsem četla rozbor, že prodejce musí o vyřízení reklamace zákazníka informovat. Dokud tak neučiní, není reklamace vyřízena... (Zkusím dohledat odkaz.)

dogyzyvego

Dle ústavního soudu a i dle rozhodnutí nejvyššího soudu to v zákoně napsané je,

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

Při případném sporu je důležité, aby prodávající mohl prokázat, že měl snahu oznámit spotřebiteli, že oprava byla provedena. Jestli se mu to skutečně povedlo, není až tak důležité.

Nedávno jsem řešil reklamaci u jednoho zákazníka. Když jsem za cca 14dní od podání reklamace volal, tak mi nezvedl telefon. Nechal jsem to tedy být. Za dalších 14dní mi volal, že si jede pro peníze, že jsem ho neinformoval.

Vysvětlil jsem mu, že jsem mu již volal, ale on mi nezvedl telefon. Na to on, že neznámá čísla nebere. Řešila to následně i ČOI, která mi dala za pravdu. Jestli se pán bude chtít soudit netuším, ale asi už mu došlo, že nemá šanci uspět.

iz*

Naposledy jsem se s "reklamací" setkala snad v roce 1989 (?). Vlastně to tak úplně reklamace nebyla. Servis poslal před koncem záruční doby technika na kontrolu pračky plněné vrchem.

Technik vyměnil programátor a poznamenal rezavějící horní desku pračky. Servis tehdy náhradní desku neměl, technik ji přijel vyměnit až po třech letech na novou adresu → netuším ani, jak nás dohledal...

Jsem zvědavá, jestli by dnes některý záruční servis takto jednal... (ta pračka nám po výměně desky sloužila ještě dalších deset let, celkem snad 17 let).

Větu ohledně potvrzení jsem mylně vztáhla na potvrzení o převzetí předmětu k reklamaci, v němž je uvedeno datum, do kdy bude reklamace vyřízena... Budu si muset doplnit mezery. )–:

Možnosti ohodnotit odpověď jsem vyčerpala už včera, tak aspoň:

 


2x

Vážená paní kolegyně, velice rád Vám sdělím co vím já. O reklamaci musí pracovník rozhodnout ihned, nejpožději do tří dnů. Pokud k vyřízení reklamace potřebuje odborné posouzení, prodlouží se délka na 30 dní. Pokud reklamace není vyřízena, je na Vás, zdali odstoupíte od smlovy, nebo počkáte na opravu delší dobu. Osobně bych šel 30 den odpoledne vyzvednou věc, popřípadě další den ráno.

reklamuji za "nového režimu"***ono se to moc nezměnilo.


doplněno 02.03.17 19:06:

Já teď s Lidlem bojuji o náhradu nutných nákladů spojených s reklamací. Snad zvítězím.


doplněno 02.03.17 19:09:

Chtěli po mě orginál dokladu o koupi, nestačila čitelná kopie. Tak jsem jim přidražil náhradu.

iz*

Dá se předpokládat, že se to moc nezměnilo. Já jsem tím chtěla spíše demostrovat, že jsem poslední reklamaci absolvovala tak dávno, že už si vůbec nepamatuju, jak to probíhá.

Zkusím si přeorganizovat zítřek, ale spíš to vypadá až na to pondělí...


doplněno 02.03.17 19:08:

Tak to Vám držím palce.

Před chvilkou mi došla SMSka o odstoupení od kupní smlouvy, takže to dopadlo tak, jak jsem si přála. V tomto případě by mělo stačit tam zajet až v pondělí, že?

lll*

Však oni taky hned rozhodnou, v dritivé většině případů po doručení telefonu do servisu se hned přijme do systému a předá technikovi, on zjistí jestli neni nějaké poškození - oxidatce apod. a jestli se závada projevuje. Ale vyjádření o neopravitelnosti nevydaji i když se dokonce jedná o "ultra low cost" zařízení, která se stejně neopravují. Je to taková čertovina s penězi, 31. den reklamace kupující dostane peníze zpět, ale výrobce ještě nic nezaplatil, musela to dát prodejna ze svého. Taky se větší prodejny a operátoři dost rozčilují, ale nic nezákonného to není takže tento stav přetrvává. Schválně si všiměte jak rychle se ze servisu vrátí "závada nenalezena" a "bylo zjištěno mechanické poškození", typuju do týdne.

 

krtek6*

0x

Jako mě někdo říct, že jsem se nezajímal o reklamaci nebo, že už to tam leží bůh ví jak dlouho a nemožu to uplatnit, tak ho asi zjebu na 3 doby, že si to za rámeček nedá. Moje starost není se starat kdy to bude opravené. To je pouze moje dobrá vůle. Pokud se na něčem dohodnu, že mi mají dát vědět, tak to beru jako bernou minci a mají dát vědět. Takové, že zapomněli nebo to a ono mě vůbec nezajímá. Já naposled reklamoval mobil v Euronicsu asi rok zpátky, že se mi začal odloupavat displej. Telefon jsem přinesl nabitý, v ochraném obalu bez soukromých dat vč.faktury a popsal problém. Borec tam ze mě chtěl dělat hňupa, že prej nemám krabici a nabíječku od mobilu, že mi reklamaci nemůže započít. Tak jsem mu taktně odpověděl, že reklamuju mobil konkrétně jeho displej a né nabíječku ani krabičku. Asi po 5minutovém dohadování kdy jsem se mu snažil vysvětlit, že ty věci nemají s reklamací nic společného a ani je podle zákona nepotřebuju k uplatnění reklamace, a že at se klidně staví na hlavu, že mu je nedám to nakonec vzal. Za 3 týdny sms "Váš telefon je zpátky z reklamace"...kapitolu s ochranou folii za 300,- o kterou jsem díky výměně přišel si nechám na jindy

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]