Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, řešil jste někdo s Česko poštou rozbitou zásilku? Komu proplácejí pojistné - odesílateli nebo adresátovi? Nerada bych přišla o zásilku i zaplacené peníze, které má odesílatel... ale obávám se, že peníze dostane on, že? Děkuji
Řešila jsem jednou ztracenou zásilku...peníze za pojištění balíku i za poštovné (oboje přišlo zvlášt) jsem dostala já jako odesílatel balíčku.
A ten ztracený balíček asi za týden co mi byli vyplaceny peníze, došel adresátovi
Pojistné hradí odesilatel → patří pojištovně za pojištění zásilky. Vám jde o plnění za poškození zásilky. Vy jste zaplatila pojistné, Vám bude náležet plnění. Reklamaci a pojistnou událost za poškozenou zásilku musíte uplatnit Vy.
Jen dodám, že se nejedná o žádné pojištění.
Jde o odpovědnost pošty za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb. Ta je dána zákonem o poštovních službách.
Všichni ostatní jsou automaticky odpovědni za škody, které vzniknou jejich konáním.
Ale pošta, až když jí za to připlatíte.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.