Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Já vám moc nerozumím. Jak se špatně soustředíte,když na vás někdo mluví? Myslíte tím, když vás někdo vyrušuje? Nebo když je ve škole výklad a vy si ho nepamatujete, ale musíte si ho raději psát a učit se z písemného textu?
Částečně to mám taky (vadí mi to např., když mám zpívat druhý-třetí hlas apod.). Ale dá se to hodně zlepšit cvičením: pouštět si epizody z filmů/ pořadů, kde lidé mluví přes sebe, a zapisovat, co řekne ta která osoba.
Jinak jsem měla spolužačku, která nemluvila rychle, nedrmolila (ani jedno mi, mimochodem, nevadí), ale vůbec nepoužívala intonace – mluvila tak trochu jako robot. Nikdo jiný s tím problém neměl, ale já jsem jí skoro nerozuměla. Sluch mám jako rys.
Na poruchy zapamatování si při příjmu informace se zaměřuje pracoviště , která užívá metodu Biofeedback. Konkrétně Centrum duševního zdraví MUDr Miroslav Novotný z Jeseníku, který byl v pořadu Sama doma. To si pamatuji, nebot jsem měla známého, který tento kontakt sháněl, jelikož to zahlédl v televizi. Tady se to řešilo asi tak před rokem. Jedině tam zavolat a poptat se. Možná Vás odkážou na podobné pracoviště.
Skutečně už se to tu řešilo a tenkrát se zjistilo, že je nás víc, skoro bych řekl hodně. Já mám problém v okamžiku, kdy jsem v hlučném prostředí /typicky jedoucí vlak, cizí hovor v pozadí/. Potom mi pozornost ubíhá mimo hovor a protějšek mě má za nahluchlýho a mentálně retardovanýho. Ptát se: Co? Za každou větou je opravdu o nervy, pro oba aktéry.
S tím cizím jazykem by mě to rovněž zajímalo, protože mám vypozorováno, že pokud komunikační jazyk není čeština, je problém ještě markantnější. Samozřejmě to může být omezenou slovní zásobou, nedostatečným naposloucháním, atd. Ale proč to potom v klidném prostředí nemám?
Sluch mám snad normální, přesto mi vadí, když v rádiu někdo mluví a v pozadí hraje hudba. Záměrně tím např. odlišují moderátora od osob, které se dovolaly. Jejich odpovědi je kumšt rozumět v tom brnkání.
Vendy, celou dobu váhám, jestli Vám napsat. Mám totožný problém, ale z jiných důvodů a za jiných podmínek. Přesně ale vím, co tím myslíte, když říkáte "slyším, ale nevím, co říkají". Já učím jazyky, takže 70% mé práce spočívá v tom, dobře poslouchat, co lidi říkají, každou chybu registrovat (od hláskových až po stylistiku projevu) a přitom vnímat 10 dalších věcí. Je to nesmírně náročné na pozornost, hlavně u jednoho člověka. Když mám celý den individuální výuku, tak po 3-4 hodinách jsem vyřízená a prostě neudržím pozornost. Což je opačně, než u Vás. Pomáhá mi zaměstnat ruce nebo začít dělat něco jiného zároveň - opět opačně, než u Vás. U třídy takový problém není, tam je vždycky ruch, takže mozek se nenudí. Ale když mi tu sedí jeden člověk a koktá ze sebe větu za větou, tak na jejím konci slyším poslední slovo a nevím, co bylo předtím. Někdy mi pomáhá sebedisciplína ("seber se, jsi v práci, musíš se tomu člověku věnovat") a někdy začít něco dělat - nejlépe manuálního. Večer mi chodí holčina, která už je zvyklá, že si v její hodině trochu uklidím kuchyň, nakrmím kočky, zaleju kytky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.