Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lze vyměnit oblečení s visačkou po měsíci?

Od: eiwa odpovědí: 8 změna:

Koupila jsem si před měsícem a týdnem košili, ale nechala jsem ji ve skříni měsíc a týden a vzpomněla jsem si, že bych si ji mohla vzít na sebe. Jenže při denním světle vypadala jinak než v tom úmělém nasvíceném v kabince a našla jsem tam na růkávu nějaký flek a na zádech taky . Při zkoušení jsem si ničeho nevšimla asi díky tomu světlu. Na košili je stále original visačka a i účtenku mám, jenže je to už přes měsíc a mám strach, že mi to nevymění . Myslíte, že to půjde vyměnit třeba i za jinou věc nebo s tím bude problém? Co mohu tedy dělat abych uspěla? Děkuji za Vaše rady.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Asi vás moc nepotěším, ale v novém Občanském zákoníku s účinností od 1.1.2016 je uvedeno, že:

§ 2103 Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.

Ale, jak se říká, naděje umírá poslední. Protože košile je i s visačkou a nejeví známky používání, určitě bych zkusila reklamovat.Přesně tak, jak to popisujete zde, popište to i prodejci s tím, že kdybyste to věděla, tak byste si košili nekoupila. Pokud prodejce reklamaci uzná, v tomhle případě by měl rozhodnout hned,platil by pro vás pro vás výhodnější právní režim-reklamujete v prvních 6ti měsících po nákupu a měla byste automaticky nárok na výměnu. Pokud by ale nechtěl reklamaci uznat jen z důvodu,že košile není v originálním balení, je to v rozporu se zákonem,nemá na to právo.Tak at vám to dopadne.


doplněno 08.11.16 11:08:

Pravdou je, že někteří prodejci vrácení či výměnu zboží za jiné v delších lhůtách umožňují, je to ale nadstandard, jdoucí nad rámec zákona.

Pokusit se o reklamaci tazatelka může, vždyt ani nevíme o jaké fleky vlastně jde(tazatelka píše nějaké) Pokud prodejce reklamaci uzná, košile ji bude vyměněna.Vše ostatní je jen naše spekulace.

martinaa*

Za tučně zvýrazněnou větu bodík

 


2x

Pokud by nepadla velikost, nechá se to pochopit. Ale jenom proto, že košile vypadá jinak, než jste si představovala a má na sobě 2 fleky? To bych jako prodavačka nevzala. Je to dost dlouhá doba a ty fleky jste mohla udělat Vy. Píšete sice, že ne, ale je to tvrzení proti tvrzení, obzvlášt, když jste s vracením tak dlouho otálela. Proč až za měsíc?

Vaše chování mi připadá divné. Koupíte si zbrusu novou věc, strčíte ji bez prohlížení do skříně a vzpomenete si na ni po víc než měsíci. Já doma každou novou věc hned nadšeně vybalila, dobře ji prohlédla, oblékla, točila se před zrcadlem a všem doma jsem se předvedla. Zda sluší, zda není někde nějaká vada. Víc očí víc uvidí. Prostě jsem byla tou novou věcí nadšená a nějaké chyby /fleky/ bych objevila hned. Nemyslím v prodejně, ale doma. A s košilí bych hned naklusala zpátky do prodejny.

Za víc než měsíc Vám už nikdo neuvěří, nevymění a nevidím ani důvod, proč. Měla jste ji doma dlouho. K flekům mohla přijít kdekoliv. Blokujete ji doma víc než měsíc. V prodejně si ji mohl daleko dřív koupit někdo jiný. A Vy si teď po víc než měsíci vzpomenete, že ji nechcete.

Nejsem prodavačka a nikdy jsem žádný obchod nevlastnila, ale já bych to neudělala. Mít takových zákaznic, jako jste Vy, víc, to mohu hned vyhlásit bankrot. Příště vybírejte pečlivěji a věc si prohlédněte znovu doma, než ji na měsíc hodíte do skříně a pak si na ni najednou vzpomenete. /mít novou věc, nosila bych ji hned, aby okolí vidělo...a nesušila bych ji někde v almaře přes měsíc/.Jaga.

Je fakt, že jsme každý jiný, někdo je nadšený z nové věci, jiný lhostejný. Ale po víc než měsíci - nevrátila bych ani nevyměnila. Skvrny vyperete a košili jistě ještě ve zdraví užijete. Kdo myslíte, že bude stát o to, koupit si po Vás košili s fleky?

martinaa*

Opět je celkem šumák, co byste udělala nebo neudělala Vy. Nevnucujte tazatelce své přesvědčení, které může být mylné.

K dotazu - ve většine obchodů, pokud máš origoš visačky a paragon, by to neměl být problém, občas se nějaká vada objeví až po zakoupení. To, že ses špatně podívala a košile podle tebe vypadá jinak... no, to mi přijde trochu divné, ale pokud jsou na oblečení skutečně skvrny, i já bych je vracela.

Záleží, na jakou prodavačku natrefíš - některé jsou arogantní, některé fajn a bez problémů se s nimi lze domluvit. A věř, že většina obchodů má takový obrat, že jedna košile je fakt nezruinuje .

 


1x

Není to jejich povinnost, ale třeba by vyměnili? Běžte se zeptat.

 

72mona3*

1x

Při nákupu se většinou dívám, jaké mají podmínky. Vrácení zboží není samozřejmostí. Některé obchody mají třeba týden, jiné měsíc a jiné to vůbec neumožňují. Aktuálnost zboží je prioritou a pokud někdo "suší" doma oblečení, které měli aktuální před měsícem... nevím nevím. Když k tomu připočtu fleky, které jste "objevila", tak vaše šance na vrácení se o dost snižují.

Jak už bylo řečeno, za zeptání nic nedáte (maximálně jízdné tam a zpět). Třeba budou vstřícnější než si myslím... M.


doplněno 08.11.16 09:16:

Martinaa - docela by mě zajímalo, v čem je přesvědčení @babajabaga mylné?


doplněno 08.11.16 10:06:

No vidíte, a já se vlastně s jejím tvrzením ztotožňuji. Jen připouštím možnost, že nakonec ještě tazatelka uspět může.

Ono totiž takové to vracení oblečení "až když se mi to bude hodit" zavání půjčovnou. Chci svetřík na nějakou akci? "Koupím" si ho a po akci ho vrátím... Být obchodníkem, snažila bych se zákazníky "vychovávat" k zodpovědnosti a tento způsob je pravým opakem. Nedivím se, že ve většině obchodů pak mají doslova podřadné hadry, které vydávají za drahou módu. Musí totiž nějak kompenzovat tento způsob jednání.

martinaa*
Mony, třeba "Za víc než měsíc Vám už nikdo neuvěří, nevymění a nevidím ani důvod, proč" - domněnka vydávaná za fakt. Tazatelku nezajímá, co by udělala a jak by jednala Jaga... na to se neptala.
doplněno 08.11.16 10:24:

Pokud na oblečení visí původní visačka, tak ji zřejmě člověk nevzal na akci. Stát se může, peníze vrátit mohou, nemusí. Jsou možné obě varianty.

Nicméně jde o to, že nebudu vydávat svoji myšlenku za neochvějnou pravdu.

 


1x

Leda tak se modlit.

Nerozumím tomu, kde se bere to přesvědčení, že má zákazník PRÁVO na výměnu či vrácení v jakékoliv lhůtě. Nemá, ani v těch neustále se omílajících 14 dnech. Je jedno, jestli se vám daná věc přestane líbit nebo jste jen netrefila velikost, obchodník, prodávající v kamenné prodejně, NEMÁ žádnou povinnost vám věc přijmout zpět či jen vyměnit. To, že je to mnoho prodejců umožňuje, je pouze a jen dobrá vůle prodejce. Nemáte žádný nárok tuto nadstandardní službu vymáhat.

Zákonná lhůta vrácení zboží ve 14 dnech se týka jen a pouze internetových (zásilkových) prodejců, bez kamenné prodejny.

Jestli obchodník vrací peníze či vyměňuje zboží většinou uvádí na účtence či na webových stránkách v obchodních podmínkách.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]