Nejste přihlášen/a.
Zdarec ve spolek. Natankoval jsem u benzinky 52l benzínu do nádrže. Problém je v tom, že auto má obsah 50l a v nádrži pochopitelně ještě něco bylo(cca5l). Ve 2 ráno jsem fakt neměl náladu dohadovat se s obsluhou, nicméně nechci to nechat jen tak. Mimochodem o něčem podobné zkušenosti jiného zákazníka mi říkal na garančce vozu technik servisu. Takže dotaz - co s tím, jak to řešit? A další dotaz - máte s něčím podobným zkušenost?
Taky se mi to stalo. Nádrž na 40l, natankováno asi 42, něco málo tam ještě bylo,když jsem dojela k pumpě. Ptala jsem se ze srandy obsluhy, jak je to možné. Prý nádrže se časem roztáhnou a změní svůj objem. Pak to říkám doma, partner autům rozumí, furt se v nich hrabe a má na to školu. No a prý jsem blbá, že je to pravda a už se obsluhy nikdy na to nemám ptát. Tož tak.
Zdravím,
ono je to asi dané také autem (konstrukcí), typem nádrže (plech nebo plast) a taky třeba počasím či způsobem tankování.
- tankováním - kdysi dávno, když se zaváděly tankovací pistole s odsáváním par, byl ve Světě motorů (časopis) článek, kolik se při tankování odpaří benzinu při určitých teplotách a pokud si to dobře pamtuju, tak dost velkým překvapením ověřovaným výpočtem i praktickým testem bylo, že při tankování plné nádrže se dokáže odpařit do vzduchu za určitých podmínek až 2l benzinu - proto taky, jestli si to ještě někdo pamatujete, byl kdysi přísný zákaz kouření a práce s otevřeným ohněm v okolí benzinek. Pak se zavedly pistole s odsáváním a problém zmizel. Ale proto se také doporučuje, aby při tankování byla celá pistole zasunutá v hrdle nádrže, aby bylo odsávání par účinné. Proto se taky nedoporučuje tankovat dříve obvyklým způsobem "po víčko", ale jen do automatického vypnutí pistole.
- počasím - studeného benzinu do teplé (teplem roztažené) nádrže natankujete víc než když jsou benzin i nádrž studené
- typem nádrže - mám nepříjemnou osobní zkušenost, že kovové nádoby se chovají jinak než nádoby plastové (v mém případě to byly kanystry) a že plastové dokážou být i pěkně nebezpečné. Odkaživa jsem byl zvyklý na kovové kanystry a vždycky jsme je (10 i 20litrové) vozil plné v autě jako rezervu (v kufru, ale třeba i na podlaze před zadními sedadly) - nikdy nebyl problém a to ani když auto stálo celý den na plném slunci. Pak jsem si pořídil 10l černý plastový kanystr a prostě sem ho plný (jak jsme byl zvyklý z minulosti) normálně hodil u Lady do kufru (Lada 2107 má malou nádrž - jen 32litrů, takže jako rezervu). Jaké bylo moje překvapení, když přišlo léto, auto stálo celé dny na plném slunci a já jednou přišel k autu a cítím benzin. Kouknu pod auto - nic, otevřu kufr a krve by se ve mně nedořezal - plastový kanystr jako koule, v kanystru dírka (normálně tlakem praskl) a v kufru auta bazén benzinu. Plastový kanystr už od té doby používám jen na benzin k sekačce a křoviňáku (je uložen doma v chladnu) a v autě opět vozím kovový kanystr, který je stále studený tím bezproblémový.
- konstrukcí auta - některé nádrže jsou s velmi krátkým hrdlem, některé mají dlouhé hrdlo (které také pojme dost benzinu) a uvádí se ale jen hodnota obsahu nádrže. Další je již výše uvedené odvzdušnění - kanystr taky když ho při takování nakloním, tak do něj nacpu víc benzinu (místo vzduchu) než když stojí normálně rovně - u 20 kovového kanystru dělá rozdíl cca 1litr.
ronyx, prosím, sdělte mi podle Vašeho názoru, o kolik se zvětší nádrž při rozdílu teplot.. v zimě -15°C a v lét+ +40°C
To že se odpaří 2 litry benzínu, tomu nevěřím. To co popisujete s odsávaním par, je tím, že v nádrži prázdné je smradlavý vzduch, při tankování je vytlačen čerstvým benzinem. Proto se odsávají výpary, tedy ten vzduch.
To mě se nikdy nepodařilo. Vždy tak 49l. A údaj z palubního počítače taky nesedí. Mám odzkoušenou nepřesnost kompu 1-2l na celé nádrži. Podle něj jsem měl vyjeto 44l, takže při započtení tolerance bych měl tankovat do 46l max. Kam se jako vlezlo těch 6l navíc? Navíc v aplikaci eviduju tankování a nesedí mi to ani na ujeté kilometry. Spotřebu mám teď po nafouknutí nádrže o cca 1litr vyšší. Navíc před tankováním ještě nesvítilo žebravé oko, takže 50l mínus 5l rezervy - pořád mi to vychází na max 46l obsah místo natankovaných 52l.
Dobrý den, Váš záměr bránit se je pochopitelný a správný. Ovšem, obávám se, že prokázat to zpětně bude obtížné - skoro stejné, jako když host reklamuje míru nápoje a na sklenici je vidět otisk jeho rtů. Kdo určí, kde je pravda a kolik toto určování bude stát (např. za advokáta a soud)? Zdravím!
P.S. Takže si spočítejte, o kolik jste byl okraden či "okraden"a možné výdaje s prokazováním.
libor007 - on je snad i nějaký web, kde jsou uvedeny podezřelé "benzínky"a kde jsou zkušenosti uživatelů (jenom nevím jeho adresu). Možná by to zajímalo i Sdružení na ochranu spotřebitele (viz odkaz - nevím, které konkrétně) nebo by ČOI mohla přeměřit měřidla ve stojanech (pokud je to v jejich kompetenci).
To je mi jasné. Ale co dělat? Zavolat ČOJku, at je proklepnou? Nechcu se s někým hned soudně handrkovat kvůli pár litrům. Na druhou stranu těch řekněme 5l benálu je 150kč. To je až moc velké dýško i u nákupu za patnáct stovek, nemyslíte? Ale samozřejmě - jsou i horší věci. Minimálně je jasné, že mne u té Benziny už nikdy neuvidí.
Michalbc: ten člámek má sice jistou logiku, ale obávám se, že je tady pár háčků. 1. v manuálu k vozu není nikde uvedeno, že se nesmí tankovat do plna. 2. i kdyby - jak by uživatel auta při tankování poznal, že je plná nádrž? To lze až samovypnutím pistole. 3. pokud by člověk přebral - muselo by to prostě smrdět. 4. Problém může být po natankování studeného benzínu do plna a po ohřátí v létě se trochu roztáhne. Jenže téměř vždy člověk ještě nějaký benzín vyjede. Mimochodem všiměte si výsledku ankety u toho článku.
Pro klid duše kontaktuju ještě prodejce auta, at tady nenadávám, ale z dlouhodobého hlediska se mi to nikdy nestalo, ani jsem o prasklé nádrži neslyšel. A pokud by to bylo tak běžné, jak se píše v tom článku, servis by mi to potvrdil.
Co si zkusit vzít nějakou x litrovou odměrku, např. kanystr a změřit, jestli stojan vydává to co účtuje?!
Libore, domnívám se, že Vás nikdo neokradl, nebot benzinky jsou často kontrolované a kalibrované. Ale český človíček se vždy poučí, jak něco ošálit.
Nevím jaké máte auto, ale já se svou Fabií tankuji vždy plnou, co nejvíce plnou. Vždy jsem tankoval 45-47 litrů. Jednou mě známý poučil, že v hrdle je odvzdušňovák, když ho stisknu, natankuji více. Po debatě, že tam nic není, že to není možné, natankovat více, když vidím hladinu, jsem našel něco, co po zmáčknutí zasyčelo. Teď již tankuji vždy přes 50 litrů, rekord mám 54 litrů.
nevím kolik má fábie nádrž, ale tankuji skoro o 10 litrů více.
Není nádrž jako nádrž, plechové, umělohmotné, deformované a.p. rovněž záleží na teplotě benzínu u prodejce, a po naplnění odečíst naplněnou hadici od nádrže k víčku pro vsunutí tankovací pistole, pokud je na stojanu úřední značka ČMI je pravděpodobná odchylka u benzínu a nafty max. 0,5%. Když natankujete miláčka až po hrdlo, kdy teplota v podzemní nádrži je asi 10 stupňů a ponecháte na sluníčku při teplotě alespoň 30 stupňů tak z plechovice může uniknout i 3 litry drahé tekutiny
...přes všechny rady zde uvedené ... někdo tu psal, že je těžké to dokázat ...no . Pokud chcete dát podnět na ČOI, tak to zas takový problém nebude. pokud máte účtenku, nafotte, bude tam uvedeno 52 litrů, uveďte typ auta a že je zřejmé, že víc než 50 litrů se tam nevejde a nic bych za to nedal, že je půjdou proklepnout . ještě pokud tam budou mít i jiné podněty. A pokud to neprovádí ČOI, tak Vám rádi napíšou kam se obrátit . Jen se toho nebojte .
vycházím jen z toho co čtu : fábie má nádrž na 50 litrů. Když přijede k benzínce, určitě tam cca 5 litrů bude mít. Tzn. 45 litrů volných... a nacpe tam 52 . Dejme tomu, že se tam dá nacpat trochu víc; ale já furt vidím rozdíl 7 litrů ...a to je dost. ...Ale kolika litrovou má babie nádrž, to fakt nevim. To musí vědět on. .. a zrovnatak jak moc nadoraz přijel.
Ty jo tak to bych je taky měl žalovat že do 5l kanystru jsem načepoval 6,5l benzínu! O litr a půl víc až po uzávěr!
Budeš se divit ale do klasického plechového 20L kanystru se vleze také víc jak dvacet!
Jinak řečeno -stěžovat si může ale na 99% neudělá nic,maximálně blbce,ale ze sebe!
Ty jo ... no samozřejmě máš pětilitrovej kanystr - to je jasný ( číňani jsou zřejmě velkorysí) . ... Já dam do dvacetilitrovýho kanystru 20 litrů. Jinak to teče kolem. No... musim to dělat nějak líp asi .
...pán se ptal, jakým způsobem si má stěžovat, tak jsem mu to napsal. Žádnej problém to neni ... teda pro někoho určitě možná jo; ale co se dá dělat ...
divit nedivit. Jezdim pro naftu posledního každej měsíc do několika kanystrů . Jestli bych tam dal 21 litrů, tak je to až kam. Víc ani tuk .
jestli s tim něco udělá nebo ne to nevim. ale když bude každej držet h... , tak je to stoprocentní že ne ...
věř mi. mam s tim docela zkušenosti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.