Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím vás o radu. Koupila jsem 14-ti měsíčnímu synovi boty za 860 Kč. Prodavačka mu změřila nožičku, nabídla čtvery boty, všechny malý vyzkoušel, prošel se, prodavačka jedny doporučila více a já je koupila. Druhý den v nich syn chodil, a chodil divně - nožičky vytáčel, ale nic nenaznačovalo, že by ho něco bolelo. Když jsem mu je doma sundala, měl rudé otlaky zboku na palečku a na malíčku už náznak puchýře. Moje mamka se naštvala a dojela s ním do jiné prodejny, kde mu naměřili o číslo menší obuv a doporučili širší a na zavazování (ty první byly na suchý zip). V nich chodí pěkně a nemá otlaky. No a co teď s těmi prvními, přece jen 860 Kč není málo a taky jsem naštvaná, že malému špatně nohu změřili a doporučili nevhodné. Mám právo na reklamaci nebo okamžité vrácení peněz, když botičky jsou sice netknuté, ale spodní část podrážky je od kamínků poškrábaná. Děkuji za rady.
Zdravím. Pokud prodavačka prodala nevyhovující velikost, reklamace by snad byla možná. Ale osobně se mi taky několikrát stalo, že jsem koupila krásné boty, v prodejně na zkoušku seděly parádně, ale po prvním kilometru začaly dřít a nedalo se v nich chodit. Prostě mi "nesedly", byly třeba moc úzké.
To však, myslím, prodavačka nemůže odhadnout, jak boty padnou. Na to snad ortoped nebo odborník před dětskou obuv, což prodavačka není. Já bych to reklamovala přes špatně změřenou velikost.
Každopádně reklamujte a požadujte vrácení peněz.Prodávající musí prodat zboží v očekávané kvalitě a odpovídá za to, že neodborně stanovil vlastnosti prodaného zboží. Pokud neuspějete, obratte se na arbitra, nejlépe na českou advokátní komoru, kde na jejich webu www.cak. cz , v záložce řešení spotřebitelských sporů je přesný návod jak postupovat. Je to zadarmo a spotřebitel by měl využít všech možností k ochraně svých zájmů.
paráda! zejtra si jdu koupit sporták a po neděli jim ho vrátím s očesaným spodkem. budu tvrdit, že jsem jim říkal, že budu jezdit po českých silnicích a po poli. a když se budou cukat, obrátím se na čak...
udělat dítě si lidi umí, ale koupit mu boty na to potřebujou tu blbou (jak někdo napsal výše) prodavačku! bez tý prodavačky by to dítě chodilo v ponožkách, protože máma neví, jak velkou botu potřebuje její dítě.
Musíte brát to, že prodavačka je jedna z nejhůže placený míst. Tedy tam jsou ti nejjednodušší lidí, kteří jsou navíc závislí na tom, co prodají. Tedy chtějí prodat všechno. Kupující by měl mít svůj mozek a zboží si vybrat správně, hlavně ve správné velikosti (vaše boty). Měla jste měřit boty sama nenechávat to na prodavačce. Osobně si myslím, že boty nevyměnítě. Jsou poškozené, takže jedině prodat v bazaru. Vhodné je dítěti koupit boty a pak ho nechat pár dní v těch botech pouze doma. Pak nebudou poškozené.
Právo reklamovat máte. Jestli uspějete je otázka.
Reklamoval bych špatně změřenou velikost, požadoval bych vrácení peněz, souhlasil bych s výběrem jiných bot - dítě poroste a využijete je, (předpokládám že pokud kupujete botky za 860 pro batole, tak vás jedny boty do zásoby nerozhodí).
Pokud s prodavačkou nebude rozumná domluva, jednejte s vedoucím nebo s majitelem. Dobrý obchodník tohle uzná - zajistí si že příště koupíte znovu u něj. Jednejte slušně ale jasně - vezme zpátky ok, nevezme tak už k němu nepůjdete, ani vaši známí, přijde o kšeft jeho problém. Vy to prodáte a přijdete jen o pár stovek, u něj budou lítat tisíce...
Děkuji za rady a slova odvahy. Došla jsem do prodejny a "vydobyla" peníze zpět. Samozřejmě se paní majitelka-prodavačka-navíc údajně proškolená prodavačka dětské obuvy cukala a argumentovala nesmysly. Pomalu z toho vyplynulo, že botičky jsou v pořádku, že dítě má nízký práh bolesti a otlaky necítí (a to viděla otlaky na fotce v mobilu), pak že mu otlaky udělaly švy na punčocháčích. Vklidu jsem jí řekla, že ona sama, aniž jsem jí žádala o změření nohy, určila velikost i typ boty, i to, že syn už má jiné boty v menší velikosti a širší. A že pokud mi nevyjde vstříc, budu to muset řešit jinou cestou. Hodila na pult 860 Kč a už mě tam nikdy neuvidí...
Ale děti opravdu mají sníženou citlivost na nohou a k tomu jemnou kůži náchylnou ke zranění, proto snadno vzniknou otlaky a puchýře. To by měla prodavačka dětské obuvi vědět a rozhodně to tedy není nějaká chyba dítěte, ale normální fyziologocký vývoj. Ovšem koupit pořádné dětské boty, to je umění. Dost se jich vyrábí s tvrdou neohebnou podrážkou, která by naopak ohebná měla být co nejvíce, aby umožňovala pohyb nohy a její správný vývoj. Nebo jsou boty moc těžké. A tyhle "kvality" mají i boty certifikované žirafou. Až budete příště kupovat boty, vždy vyndejte vložku z obou bot a přiložte jí dítěti na chodidla. Poměřte tak obě chodidla, mohou být rozdílně velká. Vložka by měla být asi o 1-1,5cm delší než chodidlo, aby vnitřní rozměr boty umožňoval protažení chodidla při zatížení, volný pohyb prstů a aby bylo počítáno s nadměrkem při růstu nohy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.