Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl mezi pojištovnou a zprostředkovatelem

Od: sallanek odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

mám pojištěné vozidlo (zákonné pojištění) u jedné pojištovny.

Dostal jsem nabídku od společnosti jaropojiszeni.cz, která sjednává také pojištění a má smlouvy u více pojištoven i s takovou co mám já.

Nabídli mi daleko nižší cenu pojištění než mám doposud.

Mohl by mi někdo vysvětlit, zda to vůbec je možné? Nemuůže to být podvodná firma?

Uzavřeli by jste si přes ně pojištění když je dost levnější nebo raději u klasické pojištovny?

Napadlo mě zajít na mou pojištovnu, jestli by cenu nedokázala srovnat jak mi nabízí jaropojiszeni.cz? Je to také možné?

Děkuji,

pěkný den

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ronyx*

2x

Zdravím,
jakmile vám někdo udělá nabídku, nedělá to pro vás (pro vaše blaho), ale pro sebe (pro svůj výdělek). To je první výkřičník, který by vás měl varovat.
Veškeré srovnávače pojištění (ale nejen pojištění - veškeré srovnávače, tj. i zboží a služeb) jsou slušný podvod na lidi - nesrovnávají všechna pojištění, jen ale produkty firem, které jim zaplatí za to, že je ve srovnání uvádějí. Kdopak to asi v konečném důsledku zaplatí?
Přeprodejci pojištění mohou mít (přesněji někteří mají) výhodnější ceny proti mateřské pojištovně (pokud si je s pojištovnou dokáží vyjednat), někdy ale tato pojištění mají i odlišné podmínky a občas lze u některých zprostředkovatelů objevit i produkt (pojistku), kterou neumí uzavřít ani oficiální pobočky dotyčné pojištovny - prostě ji nemají v nabídce).
Několik příkladů:
- jistá zprostředkovatelská společnost nabízela něco jako úrazovou pojistku, u které prodejci dostávali přímo info, že ji mají nabízet tak, že přestože je to produkt velké pojištovny, oficiální zastoupení této pojištovny ji neumí (jednalo se pojištovnu České spořitelny a když sem se na jejich pobočce ptal na nějaké věci, koukali na mne jak na zjevení, kde jsem tu pojistku vzal, že oni nic takového nedělají)
- pojištovna Direct uzavírala pojistky aut (kromě jiných) jen přes internet, za ceny které neměly konkurenci. Když Direct končil, prodal celý kmen zákazníků i s pojistkami pojištovně Uniqa. Při mé návštěvě pobočky Uniqa jsem se dozvěděl, že o ničem takovém nevědí, neumí to a že nic takového neexistuje. (po chvíli diskuse jsem zjistil, že vedení pojištovny Uniqa se ani neoběžovalo sdělit svým zástupcům, že koupili kmen jiné pojištovny i s pojistkami a že tam jsou nějaké jiné podmínky, takže mi baly vnucována pojistka Uniqa s cenou cca 3x vyšší než sem měl).
- známý se mi mezi řečí zmínil, že mu jeho pojištovna oznámila, že mu snižují (z cca 3.000,-Kč na cca 300,-Kč) PR na auto, protože "spadl" do jiné kategorie. Mám stejné a stejně staré auto, takže sem začal pátrat - srovnávače nic, centrála dotyčné pojištovny nic, dokonce ani pobočka dotyčné pojištovny - nikde o tom nic nikdo nevěděl. Ze zoufalství jsem vlezl na web dotyčné pojištovny a začal (cvičně - s tím, že uvidím, co mi to bude nabízet) vyplňovat dotazník k uzavření on-line smlouvy. 3x sem to celé vyplnil a stále mi nevycházelo to, co známému. Až při 4 procházení a prohlížení všech voleb a rozvíracích seznamů jsem objevil, že v jednom z nich je úplbě dole pod všemi jinými typy aut taky volba "auto před rokem výroby XX". Zvolením tohto jsem se najednou v ceně pojistky dostal na částku uvedenou známým. Později při mém dotazu v sousvisloti s jednou změnou pak na pobočce v této souvislosti mi zase tvrdili, že nic takového neexistuje a dokonce jsem se dozvěděl, že na auto, které nemá platnou TK, nesmí uzavřít PR.
Co z toho plyne? V dnešní džungli se vyznat není vůbec jednoduché a že si člověk někde naběhne je velmi pravděpodobné - jen je otázka jak moc to bude. Obrana? V podstatě není - vyčůránků pokoušejících se vydělávat na neznalostech druhých pomocí různých kliček a fint je přliš moc a jsou takřka všude.

 

vilik*

1x
Je to normální. Mají asi slevu za množství. Nebo mají jinak nastavené částky při pojištění rizik ( nižší ) či nějak omezené nějakou výlukou pojištění. To se týká spíš jiných druhů pojištění. Koukněte se i na možná připojištění, co máte nyní sjednaná. Ty částky za skla, asistence, vaše případná spoluúčast i pojištění spolujezdce výši pojistného dost ovlivní.
Ze zkušenosti vím, že při dobré konstelaci hvězd a rozpoložení pracovníka pojištovny můžete i vy sjednat třeba 40% slevu nebo připojištění zdarma z toho, co jste jim platil dosud.
doplněno 13.03.16 09:39: Wasube, promiňte, ale co vám tazatel udělal, že jste při nedělním ránu tak podezřívavá? Jen se slušně zeptal.
wasube*

vilíku, asi máte pravdu, ale mě vadí, když se pořád hledá jen levné na ukor kvality. A zrovna pojištění by mělo být kvalitní.Konečně i naši zákonodárci už na to také přišli a budou měnit zákon o veřejných zakázkách, kde nerozhodovala kvalita, ale cena. Jenže je přesvědčilo něco jiného a sice to, že se pak stejně ty "levné" zakázky navyšovaly, jen tak, třeba i o pár miliard. Prostě je pravda, že pokud to není koště na podlahu, tak vše co je příliš levné je podezřelé a lidi to vědí a zase skáčou na lep. Radši si něco odpustím, ale například si platím drahé pojištění domácnosti u nejlepší pojištovny u nás.

Já jsem si pro sebe udělala jednu zkoušku. Koupila jsem si u vietnamců skleněný pilník na nehty za 19 korun. Hned po prvním použití z něj spadaly nalepené třpytky a objevilo se čisté sklo. Prostě podvod. Do pilníku to mělo daleko asi jako já na Mars. Normální, kvalitní stojí cca 80 korun.
Ale lidi stejně nepřesvědčíte, hlavně že je to levné. Ale to, že je to levné, že to má i nějaký důvod, už nikdo nepátrá.

 

figurek*

1x

taky už byste mohl vědět, že co koupíte lacino, může být pěkný šunt. A tato poučka platí i pro auta i pro pojištění u auta.

Zajímejte se jaké vám ten dohazovač zaručí plnění, protože například vytažení auta jeřábem z příkopu a jeho odtah do servisu může stát 15,000 KČ. Bez dobré pojistky tu cifru natvrdo zacvakáte vy.

Moje rada : zaplatte si pořádnou pojistku u pořádné pojištovny.


doplněno 13.03.16 13:01:

no tak pravda, zde jsme na poradně a já vám dobře radím : Zaplatte si pořádnou pojistku u pořádné pojištovny a ne nějaké nahrážky.

A víte proč si myslím že vám dobře radím? Protože na rozdíl od jiných vím o čem mluvím. Kdo nevěří nebo používá silná slova o hlouposti, ten at si vytiskne obrázek a studujte. Nacionále a data jsem vymazal, zbytek jsou holá fakta. Minulý týden moje žena poslala do šrotu další Citigo a šéf autoservisu mi druhý den sdělil, že nemít tak dobrou pojistku u tak dobré pojištovny, bylo to tentokrát ale hodně mastné.

A jestli se chcete zeptat co se stalo řidičce, pak zase skoro nic. Citigo je asi velmi povedené auto.

sebod*

vilik. Naprostý souhlas. Se vším . Celý život využívám služeb různých zprostředkovatelů, co se týká pojištění, či mobilních operátorů. Dokaží mít o hodně nižší ceny, za srovnatelných a občas i lepších podmínek. Jak je to možné? Taková společnost je pro např. Českou spořitelnu obrovský přínos. Proto jim dají takové podmínky, o kterých se jednotlivci může jen snít. Ten, kdo takové firmy shazuje je ,,, je hlupák !

vilik*
Děkuju. Vážím si vašeho souhlasu. Také si myslím, že velký odběratel má možnost snížit výslednou cenu, vidíme to koneckonců denně například u jogurtů v Kauflandu. Když si dám pozor na složení, nemám moc důvodů platit za úplně stejný produkt jinde víc. To dělají lidi, kteří neumí nebo nepotřebují přemýšlet o svých financích.
( I ten pilník za 80 může mít vedlejší krám v nabídce za 120, protože například má vyšší náklady na provoz a nižší obrat )
wasube*

vilíku, zkuste si přečíst ještě jednou, co jsem napsala. Že jsem porovnávala ceny a kvalitu u stejného výrobku a že to levné za 19 kč bylo k ničemu, takže vlastně drahé.

wasube*

figurek, mám uplně stejný názor jako Vy. Také nemám ráda šetření na nepravém místě.

k2

Pokud to dobre chapu, tak tazatelka resi zakonne pojisteni, tedy povinne ruceni, zatimco Vy tu celou dobu resite havarijni. Coz je celkem rozdil. Zatimco u PR jsou nejake min. limity a plneni dano zakonem, tak u havarijniho opravdu zalezi, co a jak si sjednate.
Nechci tvrdit, ze na PR nezalezi, jen tam vzhledem k cene nejsou velke rozdily, tedy i o dost levnejsi PR (treba prave pres nejakeho prostrednika), muze byt stejne dobre, jak to stavajici "drahe"...

wasube*

figurku a jaká dohra byla doma? Nebo auto nebylo Vaše ale paní? Ale nakonec jste byl asi štastný že to přežila.


doplněno 13.03.16 13:35:

k2 - tazatel sallanek tu ale řeší drahé nebo levné pojištění, slevy a tak..

k2

Ano, ale resi zakonne pojisteni, tedy povinne ruceni, nikoliv havarijko apod.

 

wasube*

0x

Co po nás chcete? Ujištění že co je levné, nemusí být ve finále výhodné? Snad to víte i Vy ve svém věku, že kdo je podezřele levný, že tam něco nehraje. A nechce předem peníze? To bych se divila. Jsou věci, na kterých neušetříte ale proděláte, protože pro pár kaček jste ochoten přistoupit i na jasný podvod. Je to marný...je to marný...

 

uc5ci28

0x

Povinné ručení beru vždy to nejlevnější. Minimální kvalita je totiž dána zákonem. Více od pojištění nepotřebuji, protože je to více než dostatečné.

Nejhorší zkušenost mám s Českou pojištovnou. A to jak z pozice poškozeného, tak z pozice pojistníka.

Hlavně "kvalitu" pojištovny okusí pouze poškozený. Mě nikdy nic vyplácet nebude.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]