Nejste přihlášen/a.
Už si nad tím delší dobu lámu hlavu Dělám většinou velké nákupy, buď v Tescu nebo v Kauflandu a v obou se mi u každého velkého nákupu stane, že mě pokladní okrade, teda snaží se okrást já si hned po zaplacení účet kontroluji, tak na to přijdu.
Koupím třeba 10 sýrů a 10 salámů ...atd..., položím jim to na pás rozdělené na 2 hromádky a ony místo, aby vzaly sýry spočítaly, natukaly 10 a projely kod, pak stejně se salámy, tak raději jedou na přeskáčku sýr, salám, sýr, salám... a na konci mám na účtu 11 sýrů a 12 salámů Mám chut ji proplesknout, pak musím vystát frontu na informacích, protože pokladní sice okrade, ale peníze nevrací, to se musí na informace Tam mi přepočítavají nákup a když se dopočítají, že mě okradli, tak mi po půl hodině zdržení vyplatí rozdíl
Už jsem pokladní několikrát žádala at to markuje najednou, říkala, že to mají zakázáno To je obchod navádí okrádat? Nebo jak to mám chápat?
Já budu doufat, že sem chodí nějaká paní pokladní z těch hyperobchodů a vysvětlí mi ten "ne"smysl markování.
Asi tak, slzičce se něco nelíbí, ale není schopna si sama hájit svá práva. Stěžuje si zde, kde to nikdo nevyřeší, pokud by se na vystavenou plnou moc věci neujal. Je naprosto nepodstatné, jak se chovají na pokladnách jinde.
Je to pořád o jednom, neumíme uplatňovat svá práva, bojíme se.
Dalo by se očekávat, stalo se to a to a řešila jsem to a tak, info pro ostatní.
Já si svá práva umím chránit a nebojím se na rozdíl od jiných ozvat! Vy se bojíte a píšete zde!
Dobrý den, byla jsem jako brigádnice jednou za pokladnou a už nikdy, je za tím taková zodpovědnost, hned první klienti mi dávali dýžko - to nemůžete přijmout, potom ke mě přílítl rozzuřený zákazník, že jsem mu něco naúčtovala špatně - tak se musela otevírat kasa, vše překontrolovat i když šlo asi o koruny.. A na konci směny jsem měla manko asi 35 korun.. takže do šatny a doplácet.. Obdivuji všechny paní a pány co to zvládají
Ještě bych doplnila - mohla jste schytat nezkušné pracovnice -ky - pro nováčky je jednodušší to prostě vše projet, když nevíte,jak namačkat 10x.. Já si nemyslím, že by pokladní chtěla vědomě okrást..
rio já věřím, že to je hrozná práce, ale pořád nechápu, proč to neúčtují přehledně, přece je to ochrana i pro ně. Možná na malém nákupu to tak není, ale nás je doma hodně a nakupuji vždy tak za 3tisíce a tam se těch markovacích chyb najde i více
slzičko, nechodím nakupovat často, ale sdělím Vám, jak bych to udělal já. Po vyndání zboží na pás, pozdravení paní pokladní, bych jí laskavě požádal, aby mne narovnané částky markovala stejně jako housky, taky 10x 2,50. Takto mi, prosím, namarkujte i 10x puding, 10x sýr.
Pokud mi nevyhoví, odešel bych od pásu, at si to zboží tam nechá.
Vysvětlili Vám na informacích, proč to tak dělají?
Kde to člověče žijete, oni mají své pokyny a vy můžete žádát ..., když se vám to nelíbí, nemusíte tam chodit.
buss-
souhlasím - chtěla bych vidět pokladní, která by se nechala kvůli nějakému hysterickému zákazníkovi vyhodit. Nikdo nikomu nebrání, aby si účet zkontroloval !
Milane to já už hodněkrát žádala, všude to mají zakázané (a to je to co nechápu, na co se tu ptám proč to mají pokladní zakázané?) já už to nacpala po deseti kusech i do sáčku, ale oni to na pokladně vyndají a zase přeskakují z kusu na kus. Na informacích mi řekli, že proto, aby se nespletla, v ten moment jsem viděla rudě
Bydlíme daleko od města, je nás hodně, já nemůžu jezdit denně 15km tam a 15 zpátky nakupovat do igelitky, a v jednotě nic nemají
Tož já bych odešla, ale ty piraně doma by pak sežrali asi mě
A v supermarketu nakupuju minimálně 1x týdně velký nákup a mezi tím i pár menších, zpravidla Lidl a Kaufland, účtenky kontroluju, ale nepamatuju na jedinou chybu pokladní. Stává se, že v Kauflandu v regálu mají posunuté cenovky (nebo blbě naregálované zboží), takže to třeba stojí jinak než jsem si myslel, ale chybu pokladní jsem fakt nezažil roky. Asi jsem dítko štěstěny
Co jsem si vsiml, tak ty skenery malou chvilku po precteni kodu nenactou (neodpipnou) stejny kod (asi aby se predeslo dvojnasobnemu naskenovani stejneho baleni). Skener nevi, ze uz to je jine baleni. Proto to prokladaji jinym zbozim.
Ale mozna je to jen u "meho" skeneru a mozna je pro to jiny duvod.
Pokladni opravdu maji zakazane oskenovat 1x a klepnout na klavesnici "10x dalsich".
A proc nenapise 10x syr?
Nekdo mi rikal, ze skenovanim kazde polozky se dosahne mene chyb (napr. koupite 40 kusu, pokladni se preklepne a natuka 10x ("1" je vedle "4" na klavesnici), tzn. rozdil je hned 30 kusu, kdezto kdyz to skenuje po jednom, tak i kdyz jeden zapomene, tak to porad bude jen 1 chybejici v porovnani s 30).
Dalsi duvod je pry ten, ze to zamezuje umyslnym kradezim. Kumpan pokladni k ni prijde s 50 balenima, ona "omylem" naklepe 20x a velka skoda je hned na miste.
Dalsi duvody, ktere me napadly:
1. lide vezmou 9 baleni vyrobku a to desate vypadajici stejne vezmou umyslne (kradez) nebo neumysl (prekouknuti) jine. Jestli to 10. baleni je drazsi, tak pri pouziti nasobku na to levnejsi zbozi vznikne obchodu hned ztrata. K tomu by nedoslo pri skenovani kazde polozky.
2. Pokladni se muze pri pocitani poctu baleni lehce splest (bylo jich 17 nebo 18?).Pri skenovani kazde polozky to za ni secte pokladna.
Pokladní nejsou blbci jak z nich děláš. Rozdělají i krabičku se zubní pastou, zda tam nějaký chytrák nestrčil něco jiného.
Precti si jeste jednou poradne co pisu, at se znovu neztrapnujes.
Ja pisu o lidskych chybach pri rychlem a hromadnem zpracovani. To nema s inteligenci nic spolecneho.
Schvalne na chodbe behem 30 sekund spocitej dlaznicky. Kolik jich tam je? Vsadil bys na to rocni plat, ze tvoje cislo je spravne? Presne to jsem si myslel ...
Ahoj. Něco podobnýho mi udělala jedna čůza na kase. Ještě jsem nedodal vše na pás a ona už markovala. Jsem ji upozornil, že má počkat, až přejedu na druhou stranu kasy. Jela furt dál. Tak jsem ji upozornil ještě jednou, že se mi to takhle nelíbí. Nechal jsem jí to dokončit, nechal si zavolat vedoucího, řekl mu, co mi vadilo a pak jsem jí řekl, at si ten nákup koupí sama. Strčil jsem do vozíku a šel pro druhej. Vedoucí zrušil nákup klíčkem, babu vyměnil a nechal jí to vrátit na regály. Pak jsem se dozvěděl, že ta ,,skvělá pracovnice,, než se dostala do PENNáče obešla více krámů a nikde se nezdržela dlouho. A ani dokonce v jiném městě. S dnešním osazenstvem se zdravíme, s většinou i tikáme a nejsou vůbec žádný problémy. Dříve byla i vyšší fluktuace a to bylo asi ono. Plevy se oddělily.
K tomu markování. Někdo to při pár kusech bere po kuse, někdo blikne kus a vynásobí počet. U větších počtů zboží jednoho druhu to dělají podobně.
Proč by si pokladní přidělávala problém kvůli nějakému otrapovi , jen aby byl spokojen. Jistě že může v košíku spočítat dvacet krabic mléka, ale když požádá, abych je vyrovnal na pás, tak to udělám. Trochu si zacvičím.
Proč to řešit, když to mají zakázané. Když ji pokrátí na výplatě otrapa ji nic nepřidá. No balík balené vody se rozdělávat nemusí.
Možná, že kdybyste několikanásobné zboží, podle druhu, dala do jednoho sáčku, elegantně byste se tomuhle problému vyhla.
Já takhle nakupuji vanilkové cukry nebo něco takhle malého. Pokladní spočítá a namarkuje jen jeden. Asi to bude o paní (nebo babě), která za pokladnou sedí a je unavená a má nás, zákazníků plné zuby nebo také ne. Včera se v Kaufu pokladní podivila, že mám kedlubky s listím a nechala si, při práci, vysvětlit recept kedlubkového zelí. Odsejpalo nám to a loučily jsme se jako staré známé. Na pár dalších zákazníků nebude protivná. Bude myslet na kedlubkové zelí. Kedlubky měli za 5,60. No, nekup to!
Je to proto, aby pokladní musela fyzicky vzít každý kus do ruky a tím vás diskrétně zkontrolovat, jestli neokrádáte naopak vy. Divila byste se, kolik lidí zcela úmyslně přihodí k deseti kusům ještě jedenáctý nebo zamíchají dražší zboží mezi levnější. Když se na to přijde - "jééé, to bylo omylem!" Nic jim nehrozí. Všimněte si, že spousta marketů už zrušila samoobslužné váhy a zboží si váží sami na pokladnách. Je to ze stejného důvodu. Mě to třeba v životě nenapadlo, ale šokovalo mě, kolik lidí (mnou do té doby považovaných za slušné) se mi svěřilo, že si zcela běžně naváží dvě kila jablek a pak tam ještě jedno-dvě jablka přihodí... To prostě nechápu, úspora jak hrom, za cenu ostudy...
Takže závěr: Jako zákazníci si za to dost můžeme sami. A to, že je nás doufám většina slušných, na věci nic nemění.
"limit 54 lidi za minutu" - zřejmě slušnej oddíl!
Holky z Perlovky či E55 mohou jen tiše závidět! Každopádně bych si nejprve ověřil jak dlouhá je jedna minuta.
Ani ne, to je limit pro pokladní, byste se divili, ale jde to vytáhnout i na 62, máme tam ženu co to umí i na 67 lidí za minutu, je to fakt děsné tempo a tlak vedoucích stojí za to...ale je to všude stejné, proto ty chyby, tohle tempo se nedá bez chyb vydržet...a když jste nejrychlejší v měsíci ve vašem regionu, dostanete bombonieru, tak proč nemakat ještě rychleji no je to děs
Evidentně se jedná o překlep. 54 lidí za minutu ..pokud 54 položek, to beru a není to zas tak závratná rychlost. Nevím u jaké firmy hav268 pracuje, ale já mám zkušenost v Albertu a Tescu. V Albertu se počítaly vteřniny na položku (10x1rohlík=10 položek) ale čas nabíhal i při placení...takže když zákazník hledal peněženku, bylo to v ...čas nebylo možné stopnout. V zázemí pak visela nástěnka s výsledky. 3 Nejlepší byli označeni zeleně (a to bylo kolem 3,1) a 3 nejhorší červeně (tam kralovala paní přes 5,5) Žádné odměny ani postihy. Jen ta paní, která byla pořád přes 5,5 byla upozorněna, že pokud nezrychlí, bude muset odejít...
V Tescu je to jinak. 1 rohlík =1 položka, 10x1 rohlík= také jedna položka. Ale čas je možné si stopnout entrem. Zákazník se ptá? ..dám enter a poslouchám..chce podat 5 tašek? ..dám enter a odpočítám mu je. Čas "naháním" tak, že pokud vidím 2-5 položek (rohlík, salátová okurka , kiwi,..), které mám na klávesnici, rychle kliknu radji "okurka okurka okurka okurka" než "4 množství okurka"...u 6 a více zadávám množství Salámy a sýry markuji po jednom, protože i zákazník může sáhnout vedle at již úmyslné či neúmyslně a obaly jsou velmi podobné.
Stačím při tom prohodit i pár slov se zákazníkem, který o to stojí a na každého se hned při pozdravu usmát..
To já nevím, proto se na to ptám, ale uska píše, že z toho mají nějaké pípnutí, za což asi budou odměňované, jinak by na pípnutí kašlaly.
Ono je to asi vechno trochu jinak.Pracuji jako pokladn v TESCO- Nevm o žadném zákazu scanovat položky 10x xy a ani nemám zkušenost s tím, že by nešla opakovan scanovat tatáž pokožka. Pravda je, e nám počítají tzv scanovací frekvenci. Pokud je nízká, je na to vedením upozorněna, ale nenásleduje žádný postih...stejně jako není odměněna za frekvenci vysokou.
Já sama to dělám tak, že pokud má zákazník vće položek stejných (evidentně stejných - jako třeba tatranky, Margotky a pod.), zadám počet a projedu jednu položku. U sýrů ani salámů to nedělám. Obaly jsou si přliš podobné a nemám čas zkoumat jestli jsou opravdu stejné nebo jestli se zákazník spletl ..a nebo "spletl". Turisták a herkules se opravdu cenově liší a často se vloudí draší položka mezi levné. V pátek jsme měli např. jeden druh chery rajčátek za 6,90 (ostatní pododná za 14,90). Zákaznice měla v krabici naskládáno 12 kusů dole a tři navrchu a hlásila mi "15 x totéž" Začala jsem je scanovat kus po kuse. Ta nahoře byla opravdu "akční" a ta dole po 14,90. Paní se hned ozvala, že jí účtuji jinou cenu. Stopla jsem si pokladnu (to není problém) a vysvětlila jí rozdíl. Také jsem ji nenazvala podvodnicí i když umístění zboží v krabici bylo opravdu zvláštní. Dražší rajčátka jsem vystornovala a nechala si je na kase. Toto se stává poměrně často a nepříjemné je, že zboží z kasy musím roznést zpět buďto během pauzy a nebo po směně
Navíc nám chodí kontrolní nákupy - běžný nákup a místo placení zákazník řekne: "zavolejte si koordinátora". Zatím jsem měla jen jeden problém - přehlédla jsem naušnice zasunuté v jedné z kozaček
Práce pokladní není lehká, ale pokud bych jako zákazník měla pocit, že jsem pravidelně šizena, podívala bych se na účtence na poslední řádek. Tam je identifikace pokladní - je to předposlední čtyřčíslí. Kdyby se opakovalo totéž číslo, nahlásila bych to mamažerovi prodejny. Ojedinělou chybu může udělat každý, ale pokud se chyby opakují, je to neschopnost, která vrhá špatné světlo na ostatní pokladní.
.
Slzičko, ono nejde jen o to pípnutí. V lednu se dělají inventury a manko budou platit všichni. I ta pokladní.
Když Vám namarkuje víc kusů zboží, než kolik si odnášíte, zbudou jim peníze. Většina zákazníků si bohužel účtenky neprohlíží a i kdyby prohlédli, spíše si všimnou namarkování 12x cena za kus (místo 10x), než když to mají na účtu rozepsáno po jedné položce. V některých prodejnách i vedoucí pokladní k tomuto účetnímu okrádání nabádá.
Já budu doufat, že sem chodí nějaká paní pokladní z těch hyperobchodů a vysvětlí mi ten "ne"smysl markování.
Na nějakou tu paní pokladní, co sem chodí samozřejmě čekat můžete. Ale co vím, alespoň u nás v Kauflandu mají podladní specielně nařízeno se na závěr nákupu specielně ptát: Bylo všechno v pořádku? Asi to vymyslela nějaká chytrá hlava, touhle větou spolehlivě vykolejí každého druhého zákazníka. A ta výřečnější půlka zákazníků zase vyvede z míry nebohé pokladní. Tak to vemte jako nahrávku na smeč a nebohou pokladní podrobte výslechu. Pokud Vám kloudně neodpoví jedna, zkuste příště jinou. U pramene máte pořád větší šanci se dobrat pravdy, než tady na poradně. Mně zase svého času vytáčelo, že mi pokladní rozbalovala balíky s vodou v PET-lahvích, aby se dostala k čárovému kódu. I když čárový kód je i na obalu balíku (ale jiný). Buď přepočet balík = 6 lahví neuměl pokladní systém nebo se jednoduše nikdo nenamáhal tam patřičná data zadat.
Dovolím si také přispět, i když nejsem prodavačka z hypersupermarketu ale jen z menší samoobsluhy .
Především, zákazníky na pokladně vědomě neokrádám a ani moje vedoucí mi nenařizuje takto vylepšovat tržbu . Nějakou dobu jsem pracovala v Kaufu (ale ne na pokladně) a tak vím že po jednom kusu se markuje protože pokladní mají nějaký limit "pípnutí" za minutu. Nevím kolik je to ale kdo nedělal limit, byl "odejit".
Radko tohle jsem napsala již včera v 20.59 hod. ANO, máte pravdu. A odpovědi od busse si nevšímejte, asi má svůj den. Vy přesně víte, o čem píšete, někteří o tom nemají ani páru. Tak vám přeji pouze příjemné zákazníky v samoobsluze.
Jaké pípnuití, jak pokladní ovlivní, kde se zákazníci postaví, ke které pokladně? Tam kde je nejméně, která je rychlejší, kde má zákaztík nejméně zboží. Ptejte se manažerů a nepište, o čem nevíte.
J ednou jsem omylem vzal v Kaufu blbou vodu. Po namarkování položky jsem si toho všiml a poprosil o storno a o výměnu. Paleta byla hned u kas. Paní mi vyhověla, ale podotkla, že za to bude mít nějaké špatné hodnocení, i když toto byla evidentně moje chyba. Pochybuju, že si vymýšlela.
buss to už je na hranici místních pravidel někde jsem tu četla, že se nemají lidé vyhazovat ve stylu "tady to neřeš, ptej se jinde"
Proč pořád rýpeš?
Zbytečně agresivní červené tučné písmo, klídek. .
Pravidlo Z4 je sice podobné ale opravdu nechápu, s kým jiným řešit to, že Vás okradli, než s příslušným obchodem a jeho vedením. Tady se můžeme dohadovat až do Silvestra. Jestli Vám tohle pomůže víc, než to řešit s vedením obchodu, který Vás obral o peníze, tak teda smekám.
Děkuji za Vaší odpověď, takže v podstatě je to tím, že hypermárkety nutí pokladní k "výkonu" a proto pokladní musí risknout, že mi naúčtuje více kusů, než opravdu mám. Ano, v malém obchodě se to nestává, tam maj asi normálního šéfa.
Já jsem počítala s tím, že to bude nařízeno z vrchu, jen jsem nevěděla proč.
Nedávno byl podobný hnus v baumaxu, tam zas lepili lidem na zboží svoje nálepky, aby to vypadalo že zákazníka obsloužili. Už se ni stalo, že mi prodavač jen řekl, "to jste dobře vybrala, ukažte já vám tam dám nálepku"
Neradi markují třeba 10 ks salámu najednou jako u rohlíků. A víte proč? Protože jsou pokladní zas napomínány, že nemají x pípnutí za minutu, že jsou pomalé atd. Proč ale markují na střídačku po jednom kuse, nevím.
Aha, tak namarkování třeba 30 položek za minutu bude norma. Když nesplní, nebudou prémie. Proot asi nemohou markovat stejné zboží 10 x za sebou nebot dle nařízení měli naparkovat jednu položku 10 ks.
naparkovat = namarkovat
Nevím jak jinde, ale v Kaufu to mají od vedení výslovně zakázáno. Alespoň u nás.
Markovat třeba deset stejných věcí za sebou.
co mají zakázáno?
a proč to mají zakázáno? Proč nemůžou markovat 10x sýr?
Navíc i ten účet pak neměří metr a člověk si ho lépe překontroluje, alle když markuje na přeskáčku, je kontrola složitá.
Ale ona z toho nic nemááá. Co namarkuje odevzdá. Jedině, že by je naváděli, aby pokryly ztráty.
U každého nákupu? A stížnost už byla? Jak to vysvětlili?
Aha, tož to je pak těžké, tak na co si stěžovat tady, když se nechám pokaždé? Sebrat odvahu...
Nemám takovou zkušenost v kauflu, pokud je kusů více a něco větší zboží a vozík není narvaný, tak dám na pás jeden kus a zbytek ve vozíku a to se přepočítá. Bez problémů. Kdo se bojí svá práva ztrácí.
Tak já se na to u nás zeptám! Na to mám hubu.
Stěžovat si můžu kde? Na infu? to je jak na lampárně. Oni mi vždy vrátí rozdíl na informacích, ale tam se zbytečně zdržím.
manžel už minule tak zuřil ta paní na infu chtěla a´t vše vyndáme z tašky, manžel ji řekl, že klidně, ale nejprve zavolá policajty, at to řeší jak přestupek, tak ustoupila, rozdíl vrátila i bez podrobné kontroly našeho nákupu.
Jo a kde v jednotě? To tak takhle dělají ve všech velkých obchodech co mám v okolí. máme tu jen albert tesco a kaufland
Neříkám, že tam nechodím.
Ale pro maso chodím do jednoho malýho řeznictví, pro zeleninu ke známýmu zelináři, opodál je pekárna...pravda, kilo párků nestojí 50,- Kč, ale zase je nekupuju třikrát do týdne.
Já mám zase opačný problém. U nás reálně na lístku razí příkladem - 20 ks margotka. ALE ony se stejně pletou a narazí vyloženě kousky, které ony samotné přepočítají, nikoli to, co jim nahlásíte... Co se Vám tím snažím naznačit? Vy jako zákazník byste měla požadovat, aby ta osoba za pokladnou nedělala chyby - obecně. Stěžujte si na jejich neschopnost a ne na to, jakou metodou zboží razí. Pokud se to nezlepší, stěžujte se manažerovi prodejny nebo na centrále nebo jedině jiný obchod, třebaže budete muset jezdit více km...
Já myslím, že správně vám odpověděl čtenář. Eliminují se tím chyby pokladních. Nemusí sčítat kusy, nemůžou se přesáhnout na kase při zadávání počtu kusů, nemohou tak někomu známému nadržovat tím, že namarkují menší počet kusů.
Co mně zaráží daleko víc, jak je možné namarkovat(načíst scannerem) víckrát jednu položku? To by musela namarkované zboží vrátit a projet znova. Jednak by ji na to brzo někdo přišel, a za druhé by z toho nic neměla. Kromě toho, že by si tím mohla srovnat manko v kase ze špatně vrácených peněz.
Druhá možnost je, a podle mně pravděpodobnější, že se jedná o technickou závadu. A tu by měl obchod ve vlastním zájmu řešit.
jak je možné namarkovat(načíst scannerem) víckrát jednu položku? To by musela namarkované zboží vrátit a projet znova
Projede zbozi A pred skenerem, postavi ho vedle skeneru nebo ho drzi v ruce, protoze dalsi zbozi B se da posadit na A a pak lze A+B presunout na pas/rampu jednim pohybem ruky (misto nejdrive samostatne A a pak samostatne B) a odtlacit predchazejici nahromadene zbozi, usetrit pohyb (treba ji i uz boli ruka) nebo proto, ze chce zbozi skladat na sebe, aby se na pas vubec veslo. Jenze skener ma dosah dale nez jen tesne pred sklem a tak se mu ve snimacim poli muze znovu zachytit zbozi A a pokud pokladni preslechne pipnuti, tak se A oskenovalo efektivne 2x.
Mám podobné zkušenosti, děje se nejen v Kaufu, ale i v jiných marketech. Na účtence lehce přehlédnete zda je tam 10x nebo 11x. Také se mně stalo, že na jedné účtence byla 2x chyba. Je to divné, pak vám dají 20 cm papíru. Napadlo mně, že tím trochu po drobných částkách retušují manka.
Sama si hned za pokladnou kontroluji počty položek. Nebaví mně řešit stáním ve frontě u informací.
Co se týče zrovna toho Tesca, tam mě baví to, že tam jsou samoobslužné pokladny, kde si člověk zboží namarkuje sám, žádná pokladní u toho není a nikdo ho neokrade. A jsou bez fronty
Co se týká samoobslužných pokladen v Tescu, tak snad jen chorý mozek mohl vymyslet něco takového. Ze čtyř fungují dvě, dvě mají věčně kouslý SW. Ty funkční fungují tak napůl a mezi nima pobíhá prodavačka a zachraňuje neštastníky, kteří si mysleli, že to dají. Mám pocit, že dát tu prodavačku k normální kase, tak je celý proces mnohem rychlejší.
Tak to se mi nikdy nestalo. U nás fungují 3 roky, jsou tam čtyři a v 99% případů jsou v provozu všechny. Skoro vždycky je u nich úplně prázdno, protože lidé raději stojí frontu u kasy, kde mají tu svou živou "paní." Na menší nákupy (a pokud neplatím stravenkami nebo neuplatňuji nějaké slevové poukázky) je automatická pokladna naprosto jasnou volbou
Loni je zavedl i Globus. Škoda, že je nemají všichni, ale třeba to jednou bude...
Každá pokladní je jiná. Já to sám vidím v Makru. V minulosti jim tam nařídili, že se všechno maso musí vyndat na pás. Pak všechny slevy musí přeškrtat fixem. Každý to stejně dělá jinak. Některá pokladní je vys... Pak jí to trvá i trochu déle. Pak je pokladní, která to mrská (asi jí to i baví). Je fakt, že je riziko markovat dohromady. Příklad - koupím 5 vín za 100,- a do kartonu hodím šesté víno za 500,-. Tak to je. Ale určitě si myslím, že není zájmem pokladní, aby Vám něco přimarkovala. To by jste jí musela asi hodně naštvat.
Pokud by se mi toto stávalo, řešil bych to jednou ze dvou možností.
Buď: rozdělit zboží na skupinky a platit každé zvlášt- dnešní pípací karty to už tolik nezdrží.
Nebo počítat kolikrát pípne třeba salám a na konci než dá součet požadovat storno z důvodu načtení více kusů. To vás na info poslat nemůže. Vše bude jen komplikovanější pro pokladní a příště si dá pozor.
Jsem pokladmí v Tescu a nějak nechápu, jak je možné nascanovat jednu položku vícekrát (pokud scanuji kus po kuse). Jednou rukou beru zboží z pásu a druhou rukou projedu přes scaner...to bych musela totéž zboží přendat zpět a scanovat znovu... Pokud mi zákazník připraví zboží na pás urovnané podle druhů, zadám většinou 10 x xy. Vyjímku dělám u salámů a sýrů. Různé druhy mají hodné podobné obaly a velmi rozdílné ceny. Ty pak jedu každý zvlášt. Hodněkrát se mi stalo, že mezi turistáky byly omylem a nebo "omylem" 2-3 balíčky herkulesu Naposled jsem zaznamenala problém u chery rajčátek (250 g) jeden druh byl v akci za 6,90, ostatní za 14,90 - rozdĺ 8 Kč. Zákazník měl v krabici vyskládáno 12 ks dole a nahoře ještě 3. Hlásil mi: 15x totéž. Začala jsem scanovat kus po kuse a zákazník hned u páté položky začal protestovat, že mu účtuji jinou cenu. Stopla jsem kasu, aby mi nenabíhal čas navíc a vysvětlila, že všech 12 kusů naspodu krabice jsou jiný druh za vyšší cenu. "Tak si to tu nechte" naštval se zákazník a já udělala storno posledních dvou položek...To není problém. Zvláštní ovšem bylo, že 12 spodních položek bylo za vyšší cenu a jen ty tři horní byly akční...podivná náhoda Jen to, co mi zůstane na kase, musím odnést zpět buďto během pauzy a nebo po směně. To potěší.
Ano, lidé jsou různí. Někomu stojí za to vzít si 11 nebo 12 rohlíků a nahlásit 10..stejně jako pokladní vrátit "omylem" 2,-Kč místo 5,.Kč.Znám kolegyně pokladní, které jsou velmi nepříjemné i takové, které mají pro každého úsměv. I já se ráda usmívám a mám radost, když mi zákazník řekne, že když mě vidí, jde vždycky ke mně To neznamená, že neudělám nikdy chybu. Nedávno jsem zapomněla projet lístek od vrácených lahví. Přišla jsem na to když proběhla platba a sama na to zákazníka upozornila a omluvila se. Těch 24 Kč jsem mu dala ze svého a jeho lístek si pak nechala projet u mého nákupu.. Chyba se může stát - hlavně ke konci směny. Setkala jsem se i se zákazníkem, který trval na tom, že MUSÍM začít markovat jeho nákup teprve až si on všechno vyloží na pás - plný velký vozík. To je nemyslitelné. I když si stopnu pokladnu, což je možné, poroste mi fronta před pokladnou...a jak k tomu přijdou ostatní zákazníci. Ale to jsou vyjímky - naštěstí.
Občas musím požádat pokladní aby počkala až si všechno zboží naskládám na pás ale je to kvůli tomu že chodím o holy(i) takže sem pomalejší ale hlavně abych si to hned za pokladnou mohl dávat do batohu tudíž třeba nebudu jako první k markování dávat vajíčka protože na dně batohu bych je asi rozbil. Jinak sem taky radši když mi namarkuje vícero stejného zboží Xkrát než abych měl na lístku několik stejnejch položek za stejnou cenu. Některý pokladní navíc hrozně spěchají takže nestíhám vůbec kmitat a když jí řeknu at to markuje pomalejc že nestíhám tak mi odpoví že nemůže aby se za mnou netvořila fronta. Když jí odpovím že proto že sem pomalejší tak se ta fronta bude tvořit stejně tak už mi na to nic neřekne. A než to všechno nandám do batohu nebo košíku nebo vozíku tak se tam stejně ta fronta udělá.
Trnca: kdyby mi takhle odpovídali všechny pokladní tak bych je na místě .
To je samozřejmě něco jiného. Jsou lidé, kteří vyžadují individuální přístup (lidé s hůlkou, vozíčkáři, velmi staří lidé,..) Sama jsem před pár lety chodila po úraze rok o francouzských holích.
Pokladní spěchat musí, protože je jim počítána tzv. scanovací frekvence, ale nic nebrání tomu po chvilce dát stopku (enter) a počítání času se přeruší. Já to tak dělám - rychle 5-6 položek/enter..chviličku pauza a dalších několik položek/enter..
Na žádost, že mám markovat pomalu, vždycky řeknu: "v pohodě..j na vás nepospíchám "
- taky si myslím !
- u nás máme Kaufland, Tesco, Lídl, Penny a Billu - a ještě nikde se mi nestalo, že by mne pokladní okradla - všechny (alespoň naše) pokladní jsou příjemné. Pokud se mi snad vyjímečně někdy stalo, že se pokladní spletla - na recepci (nebo jak se tomu říká) - to ihned bez řečí napravili. A nakupovat chodím docela často.
mně se zase naopak stalo, že jsem byl ošizený právě při způsobu zadávání množství ručně. Měl jsem 10 kaiserek a k tomu ostatní nákup (větší nákup na týden), pak platím, zaplatím, ale zdálo se mně to nějak moc peněz na to, co jsem měl v taškách. Tak mrknu na účtenku a tam místo 10 kaiserek bylo 100 kaiserek. Naštěstí jsem si toho všiml hned za pokladnou ještě v obchodě. jestli se to ale řešilo u pokladny, nebo na infu, to už ani nevím, je to pár let.
podobně jako czello mne omylem cvakla 100x puding, místo 10 ks. Zjistili jsme to doma, vrátil jsem se druhý den, bez problémů vrátili peníze s omluvou a poukázkou na 50 Kč.
Ale přes vánoce jsem se vyptával u pokladen, proč mi markuje nanuky po jednom kuse, a ne 10x nanuk. Sdělila mne, že je to rychlejší, páč nemusí kontrolovat, zdali mám stjné nanuky, a zde naní nějaký v akci. Páč hodně podobné balení je za jiné ceny.
Já jsem s pokladní spokojen vždy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.