Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, přítel měl dneska letět z Prahy do Lagosu (Nigérie), s přestupem v Amsterdamu. žijeme v Praze, nicméně prý na letiště vede z jeho domu jediná cesta, která byla kvůli vážné dopravní nehodě zablokována policií a tedy neprůjezdná. Kvůli tomu se na letiště dostal až v 8:30, a letělo to v 9:00. Do letadla už ho nepustili, prý je to jeho problém. Co se v tomto případě dá dělat? Má nárok na nějakou kompenzaci? Letí s KLM. Hlavně ta letenka stojí 30 tisíc, takže není taková sranda nechat ji propadnout. Prý zaplatil 7000 za náhradní termín, což je sice ještě pořád lepší než 30, ale rozumíte...
Nevím jak nyní, ale dříve se jezdilo na letiště tak, aby pasažér byl na místě již dvě hodiny předem, před odletem. Tedy odlet ve 14 hodin, tak být na hale již před dvanáctou aby se obhlédlo, co tam koupit na svačinu /dnes asi nic laciného/, kávu, odskočit si a v klidu poslouchat letištní vyvolávání a tabule. Z domova vyjet třeba v 10-11, nevíme, kde přítel bydlí. Vždy si nechat časovou rezervu větší. Omlouvám se, asi radím s křížkem po funuse. Že se stane nějaká nehoda a výluka, tak to je vyšší zásah a žádnou slevu na to uplatnit nelze. Těch 7000 korun je docela rozumné ponaučení.
Letadlo nestihl, je to jeho problém a na nic nemá nárok. 7k ještě jde, 30 a 37k zas tak velký rozdíl není...
Jediná cesta - tipuju někde těsně u domu... = Otočim se, zaparkuju auto, projdu to pěšky, skočim na taxík a na letišti nebudu čekat dvě hodiny ale jen hodinu a půl.Ty dvě hodiny rezervy (do začátku nástupu, ne do odletu) bych viděl jako naprosté minimum, jestli si nechal míň tak to není až tak vyšší moc jako spíš jeho hloupost...
Nepřijít na odlet včas a pak se domáhat kompenzace za vlastní chybu?To snad ne...At je rád,že mu vyšli finančně vstříc a že vůbec letí!KLM bych naopak poděkovala.Zkuste změnit prosím způsob uvažování a náhledu na věc.
Ona nemyslela kompenzaci vůči letecké společnosti, ale vůči někomu, kdo způsobil tu neprůjezdnost silnice.
Měl jet metrem a busem. Může být rád, že to dopadlo, jak to dopadlo. Vsadím se, že kdyby vyjel autem v 6 ráno, aby byl na letišti 2hod před plánovaným odletem, projede v pohodě.
Kdyby jel na letiště někde z opačného konce republiky, tak to dokáži pochopit. Ale v Praze, kde jezdí na letiště přímé autobusy, hm co na to říci...
Jednou jsem v zahraničí záměrně nenastoupil do letadla, které jsem měl již zaplacené. Tuto skutečnost jsem věděl už týden dopředu. Na aerolinkách mi řekli, že refundace není možná, s tím že mohu domáhat část peněz dodatečně. Musel jsem si ale zakoupit další letenku plné ceny. Každé letecké společnosti mají jiná pravidla a vnitřní předpisy, jak problémy řešit. Je to různé. Ve vašem případě můžete být ráda, že mu vyšli takto vstříc.
Chápu názory zdejších rádců, svým způsobem, mě spíš nejde do hlavy, proč by 30 minut nemělo stačit na nastoupení do letadla. I kdybych přišel 5 minut před odletem, měl bych mít právo nastoupit, proč ne? Je to uvedeno ve smluvních podmínkách letecké společnosti nebo to byl rozmar personálu?
Za 5 minut nedojdete ani od odbavovací přepážky k letadlu. Natož abyste stihnul odbavení, pasovou kontrolu, bezpečnostní kontrolu a kontrolu při nástupu do letadla.
Limit pro odbavení určuje letiště, například v Ruzyni je to 40 minut. K odletové bráně byste se měl dostavit 30 minut před odletem, ale zde asi hraje roli i samotná letecká společnost, zda na vás počká, pokud ví, že jste byl odbaven a nejste u brány přítomen.
Tak doplňuji - letiště doporučuje čas pro uzavření přepážek s ohledem na místní specifika, nicméně letecké společnosti se doporučením podle všeho jednotně řídí. Je to ukotveno i v přepravních podmínkách konkrétní letecké společnosti. Takže proto.
Co chcete kompenzovat a především od koho? To se prostě stává, že se zdržíte cestou na letiště. Ani nemusí být nehoda - stačí hustý provoz, zácpa a je to. Je potřeba vyrazit s předstihem, obzvlášt na takovou cestu...
Je pouze otázka, co znamená dostatečný předstih. Kdysi v zimě jsem vezl ženu na letiště do Vídně. Kvůli povětrnostním podmínkám jsme vyjeli o 4 hodiny dřív. To je více než trvá normálně samotná cesta. No jo, jenže napadlo ještě víc sněhu, než se večer zdálo, slovenská dálnice byla neprohrnutá a dojeli jsme stejně pozdě. Také se podařilo let přebookovat, také to stálo pár tisíc, ale v porovnání s cenou letenky to bylo zanedbatelné. Pokud to lze řešit tímto způsobem, je to pořád lepší, než aby zůstal doma.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.