Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vydání náhradního daňového dokladu

Od: anda* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

známý naletěl tzv. šmejdům a nechal si zaslat kus bezcenného papíru za poměrně dost peněz.

Obálku jsme vrátili s tím, že odstupujeme od smlouvy. Firma však nechce peníze vrátit , protože zde nebyl vrácený daňový doklad. My však vrátili celý obsah obálky a pamatuji, že už tenkrát mě při probírání papírů v zásilce překvapilo, že zde žádný doklad není.

A má otázka teď zní- jak byste postupovali? Psala jsem již, že vzhledem k tomu, že zde žádný doklad nebyl, žádám tedy o jeho vydání teď. Firma však tvrdií, že zde doklad musel být. Je to tedy slovo proti slovu. Má firma nějakou povinnost na vyžádání zaslat náhradní daňový doklad? Co mám zkušenosti s jinými firmami, tak mi i před avizovanou reklamací byli schopni zaslat náhradní daňový doklad. Jen by mě zajímalo, zda je to ošetřeno i nějak v zákoně.

Děkuji

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

A není samotná smlouva daňovým dokladem? A když byste dal doklad o prodeji z ruky a poslal zpět zboží, jak dokážete, že Vám dodavatel něco dluží?

Na opis daňového dokladu nemáte ze zákona nárok, ale ani bych o něj ve Vašem případě neusilovala. Důkazní břemeno o předání dokladu je na dodavateli. Prokázání nákupu daňovým dokladem beru, že je nutné např. v prodejně, kdy je třeba doložit, že jste danou věc koupil zrovna u nich. Pokud však byla sepsána smlouva, není co prokazovat. Podmiňovat vrácení peněz vrácením papíru je nesmysl.

Na Vašem místě bych okopírovala původní smlouvu, dopsala, že zboží bylo vráceno a od smlouvy jste k jakému datu odstoupili a že požadujete vrátit dlužnou částku do konkrétního data s hrozbou, že pokud ji nevrátí, budete je žalovat.

A jestli se chtějí jistit z hlediska DPH, at vystaví opravný daňový doklad (dobropis) a nechají si ho od Vás potvrdit, že jste ho přijal.

doplněno 04.10.15 09:24:

Kromě dotazu na FÚ bych zkusila i nějakou poradnu pro spotřebitele např. sos-msk.cz/...

Českou obchodní inspekci http://www.coi.cz/

a pokud byste neuspěli, zkusit případ i medializovat.

anda*

Problém je, že smlouva byla po telefonu. Takže papírově nic nemáme. Vše, co přišlo- tedy včetně certifikátu a všeho jsme poslali zpět. Jde o zboží, které vydává jen ta jedna firma, takže je zcela jasné, že je to na nich. Četla jsem, že kdyby šlo o reklamaci, stačil by i svědek či fakt, že jde o specifické zboží od jedné firmy. Ohledně vrácení zboží jsem však tuto informaci nenašla.

Momentálně chci postupovat tak, že chci zavolavat fú a poptam se, jak je donutit firmu dodat daňový doklad.Já to stále beru tak, že jsme opravdu vrátili celý obsah obálky a tedy zde daňový doklad nebyl- nedodali jej. Ale nevím, jaké má člověk páky. Je to vlastně slovo proti slovu. Ani tvrdí, že poslali a já, že ne.

8nofof

Zapomeň na nějaký daňový doklad. To je slepá ulička, kterou firma zvolila, aby se tě zbavila. Na FÚ ani nevolej, nemá to smysl. Hlavně daňové doklady se nevracejí. Vystavuje se dobropis.

Kupní smlouva byla uzavřena na dálku a lhůta pro odstoupení bez údání důvodu začíná běžet převzetím zboží. Na to máš doklad od přepravce, takže to není problém prokázat. Firma nemá žádné právo na zpětné zaslání daňového dokladu. I kdyby tam byl.

Ty musíš důkladně trvat na odstoupení od kupní smlouva, která byla uzavřena po telefonu na dálku. V odstoupení musíš přesně konkretizovat ,kdy byla smlouva uzavřena, na co byla uzavřena, s kým byla uzavřena a kdo jsi.

Nenech se sebou takhle orat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]