Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace dle starého obč. zákoníku

Od: amper® odpovědí: 6 změna:

Ahoj všem,

odešel mi NTB, 5 kalendářních dní po uplynutí 24 měsíční záruční lhůty. Zakoupen 08/2013, tedy dle starého občanského zákoníku (40/1964 Sb.), dle znění §627 se ovšem doba od uplatnění práva na reklamaci do jejího ukončení do záruční lhůty nepočítá. Logicky bych měl mít tedy nějakých 10-12 dní k dobru. Ovšem skutečnost je taková, že Lenovo interpretuje zákon tak, že kdybych stihl uplatnit nynější reklamaci před uplynutím původní zákonné lhůty (tj. konkrétně před 15.8.2015),potom by se záruka prodloužila, takhle prý mám smůlu. Kde je pravda?

Je mi jasné, že se ničeho silou nedomůžu. Mohl bych zkusit reklamovat u prodejce, původní oprava šla přes autorizovaný servis, ale jaksi mi chybí papír o délce trvání záruční opravy (resp. je na něm uvedeno, že do opravy bylo fyzicky přijato dne... a za dva dny bylo odesláno. To, že týden strávil NTB transportem a poleháváním v různých regálech už tam jaksi chybí. Takže tahle varianta rovněž vyjde naprázdno.

Takže otázka: Mají pravdu u Lenova, když tvrdí, že za daných okolností záruka uplynula nebo se to počítá podle pravidel matematiky ze základní školy?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*

3x

Podle mne má Lenovo pravdu. Po uplynutí reklamační lhůty už nemůžete reklamovat. Věta o nezapočtení doby vyřízení reklamace se vztahuje k dřívějším reklamacím. Kdybyste v průběhu záruční doby uplatnil reklamaci, nezopočítala by se doba k vyřízení reklamace do záruční doby (tzn., že by se záruční doba prodloužila o dobu, po niž se vyřizovala reklamace). Doufám, že jsem to napsala srozumitelně.

doplněno 21.08.15 00:03:

Četla jsem nepozorně, unikla mi část s předchozí opravou.

Nemůžete-li doložit, jak dlouho trvala předchozí reklamace,

není jasné, o kolik se prodloužila záruční doba.

Máte k té předchozí reklamaci něco? Lístek od odeslání do opravy,

např. doklad o provedení opravy (tam by mohlo být datum převzetí do opravy a den odeslání po opravě),

nebo nějaký doklad od pošty při převzetí opravy; korespondenci s opravnou?


Asi jsem to nepochopil, případně jsem to nenapsal já jasně. Reklamace jsou dvě. První z listopadu 2014 uplatněná, uznaná. Dle protokolu trvala 4 dny 22.-25.11., fakticky od 13.11. do převzetí. O odeslání 13.11. mám záznam z pošty, k doručení záznam není. Doložitelných tedy 12 dní. Problém je onen chybně vyplněný protokol...

Nyní se chyba objevila znovu (a chtěl bych ji tedy reklamovat), logické mi tedy připadá, že místo do 15.8. bych měl mít záruku prodlouženou do 27.8. a v této prodloužené lhůtě právo reklamovat.

Pokud je to jinak a já to nechápu, tak prosím o vysvětlení pro retardované. Díky.

doplněno 21.08.15 00:25:

tak si píšeme křížem. Podací lístek jsem nenašel, mám číslo zásilky, evidenční štítek a online záznam o zásilce. A ještě o den starší mailovou komunikaci, svědčící o tom, že reklamováno již bylo...

doplněno 21.08.15 00:57:

Heuréka! Mám mail z hodnocení spokojenosti zákazníka. Tam je téměř správně uvedeno datum reklamace, tj. 14.11. a pak, že ty průzkumy jsou k ničemu!

iz*

Tak gratuluju!

A omlouvám se za nepozornost a zmatečnost v první odpovědi.

 

albatros498022*

0x

Pokud nejste schopen doložit po jakou dobu byl ntb v opravě i s dobou předání tak máte bohužel smůlu, toto si je třeba ohlídat aby bylo v záručním listu uvedeno.


Díky za odpověď, ale tak otázka nestála. Otázka byla, který právní názor je správný. Tedy jestli pocit, že mi bylo upřeno něco, na co mám zákonný nárok, nemám zbytečně a neoprávněně.

K tomu záručnímu listu: Už jsem koupil přes různé e-shopy kdeco, ale u drobné elektroniky si na záruční list nikdo nehraje (bílé elektro je jiná). Navíc - posílat záruční list (který ani nedostanete) do autorizovaného servisu, který je tu v Polsku, tu v Německu je poukázkou na to, že budete bez něj. Funguje to na principu protokolů. Třeba Genius to má udělané dobře a není problém, je záznam o tom, kdy byla reklamace zadána až do konce. A servis Lenovo? Reklamace se podávají telefonicky! Důvod, proč jsem reklamoval u autorizovaného servisu a ne u prodejce byl jednoduchý: Čas. Ponaučen jsem. Ještě zkusím dohledat potvrzení o převzetí zásilky z pošty, ale nevím...

 


Nemám rád otázky, u kterých se tazatel ptá a poté co dostane odpověď, byt ta není zcela podle jeho představ, tváří se dotyčný jako mrtvý brouk.

Tedy závěr: Dnešním dnem uplyne i prodloužená záruka. Minulý pátek jsem veškeré papíry připravil na reklamaci a chtěl vyrazit k prodejci. Po dvoudenním neúspěšném kříšení NTB jsem ho balil do krabice a v tom problikly kontrolky HDD a napájení. NTB běží doteď bez jediného zaváhání, závadu se nepodařilo ani vystopovat, ani nasimulovat, ale to už je nad rámec otázky.

Takže díky za rady, nakonec jsem je prakticky nevyužil, ale život to někdy holt zařídí jinak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]