Nejste přihlášen/a.
Dobrý parný den všem, mám dotaz ohledně reklamací, vrácení zboží nebo peněz.
Manžel si loni v listopadu koupil na splátky mobil. Hned ale v lednu musel mobil reklamovat protože se sekal, nefungoval tak jak měl a posílal sms zprávy v divných tvarech. Reklamace byla podávána 3x na pobočce kde si mobil koupil. Po třetí reklamaci mu byl nabídnut nový mobil stejné značky. Opět prvních pár týdnů pohoda, ale pak nastaly úplně stejné problémy, tudíž se mobil opět 3x reklamoval. Poslední reklamace neproběhla přes obchod kde se mobil koupil, ale poslal se přímo do firmy která se těmito reklamacemi zabývá a kam ho posílal i prodejce. Manželovi přišel protokol o reklamaci, že mobil je trvale poškozen a jelikož je v záruce tak tyto věci je nutné doladit u prodejce. Manžel mu tedy volal a prodejce mu nabídl znovu, již třetí, mobil stejné značky. Moje otázka zní: má manžel nárok na vrácení peněz pokud mobil byt od stejné značky, ale nový již nechce nebo musí nový mobil přijmout? Prodejce tvrdí, že mu peníze dát nemůže, taktéž mu nemůže nabídnout jiný mobil jiné značky i kdyby si manžel něco připlatil aby se cena vyrovnala. Jak to tedy je, poratíte prosím někdo co a jak dál? Splácí poctivě, ještě chybí 2 splátky. Děkuji
"Prodejce tvrdí, že mu peníze dát nemůže...",
To je nesmysl. Již po třetí reklamaci má kupující právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Viz NOZ:
Opakovaný výskyt vady
I v této problematice zůstává občanský zákoník neměnný. Když se vady na věci vyskytují opakovaně i po záruční opravě (na stejné věci 3 krát stejná vada, nebo 4 krát různá vada) nebo je vad více najedou (4 různé vady na jednom výrobku v okamžiku reklamace), může kupující požadovat výměnu za nové zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
doplněno 14.08.15 14:03:Je to v zákoně 89/2012 Sb., § 2169 odst. 2. (Nový Občanský Zákoník) - Ale je to tam psané lehce nesrozumizelně, takže to chce výklad (viz moje citace výše).
Jak je to s vracením peněz v případě dosud nesplaceného zboží teda nevím, ale určitě na to máte nárok.
doplněno 14.08.15 14:06:Odstoupit od smlouvy lze po celou záruční dobu (dneska tomu říkají jinak, ale je to to samé, podle stejného zákona obvykle 2 roky), třeba jeden den před koncem záruky.
Taky si myslím, že manžel má nárok na vrácení peněz, ale jak to je s těmi splátkami? My doplatíme zbylé dvě co ještě chybí a co dál? Prodejce se asi vykrucuje, protože s tím bude mít papírování, ale pro nás by bylo mnohem lepší kdyby manžel dostal zpět peníze a mohl si vybrat mobil jiné značky, této již nedůvěřuje, ale jak to vysvětlit tomu prodejci když si pořád mele svou? Lze na to uplatnti třeba nějaký zákonný předpis, myslím přímo číslo, aby se dejme tomu prodejce "lekl"? Nebo je to zbytečné? A odstoupit od smlouvy se dá i teď, po tak dlouhé době? Veškeré dokumenty k mobilu se poslali přímo do opravny, tudíž je má asi již ten prodejce. Mobil stál 3.500, 3.000 kč se splácí a prvotní 500 kč se platila v hotovosti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.