Nejste přihlášen/a.
Ahojte
Přišel mi balíček ze slovenska,s odesílatelem jsem se domluvil na částce 300 EUR.
balíček mi po týdnu dorazil,(byl psaný na adresu kamarádky,byl jsem na dovolené)
a chtěli zaplatit jen 300,- Kč (zboží přestalo fungovat,tak jsem byl rád že jsem tolik nezaplatil)
ale po týdnu se zásilk.služba ozvala že chtějí částku dofakturovat,že udělali chybu,
kamarádka jim řekla že peníze ani zásilku nemá,že to nebylo pro ní.že to musí vyřešit se mnou.
paní ze zásilkové spol.odpověděla,že je tam psaná ona,a že pokud to někdo nezaplatí,budou to řešit soudně.
opravdu to můžou řešit soudně? m´je to právně napadnutelné?
děkuji
Podle mě ano. Zásilka byla odeslána za 300 Euro, tak měl adresát 300 Euro zaplatit.
To že zboží nefungovalo je jiný problém, to s uhrazenou částkou nijak nesouvisí. To není problém přepravce.
ale zásilková služba při předání předložila doklad na 300 Kč. (né Eur) zásilk.služba udělala chybu v tom že 300 Eur přepočítala na 300 Kč . kurzem 1:1
navíc se jedná o použité zboží z druhé ruky,které bylo nejspíše poškozeno špatným zacházením při přepravě.
chybu udělala společnost při přepočítávání kurzem.
mino, věřím Vám, že by jste chtěla mít zboží za 300Kč, místo 300 Euro, ale to Vám neprojde. Pokud to neurovnáte včes, tak se to prodraí. Vy jste věděla, že to bude za eura.
Ale klidně dělejte mrtvého brouka, oni to exekutoři potřebuji...
jak mi bude dokázáno že jsem věděl o 300 Eur? to je přeci jen mezi odesílatelem a přepravní firmou
já jako přebíratel zaplatil to co po mě bylo při předání požadováno, i na dodacím dokladu je částka v Kč. kterou jsem uhradil
o 300 Eur jsem s nikým nic nesepisoval ani nepotvdil...
na základě čeho bude exekutor přivolán k problému? že přepravní firma udělala chybu?
děkuju za odpověd,
že přepravní firma nudělal chybu, nebude volán exekutor. Jakpak asi firma ví, že má vymáhat 330 euro, nikoliv 300 kč?
dokázat to určitě můžou, ale mě se neptejte jak, když o tom vím jen to co jste uvedl. kdeje odesílatel? copak ten asi řekl?
když na Vaše konto dorazí peníze, které nejsou Vaše, vy je vyberete, kdopak bude potrestán?
Až je to jasné?
Samozřejmě to mohou řešit soudně, ale budou muset dokázat, že byla smluvená cena 300 EUR a ne 300 Kč. Jaké mají důkazní prostředky (vaše objednávka s cenou apod.), to my tady v poradně nevíme. Pokud by u soudu dokázali, že smluvená cena byla 300 EUR, zaplatíte nejen rozdíl cen a úroky, ale s největší pravděpodobností soudní výlohy obou stran. Pokud by to nedokázali, zřejmě by to dopadlo naopak. Proto je taky můžné, že pokud nemají důkazy, do soudu nepůjdou.
Píšete, že zboží přestalo fungovat, proto by asi bylo nejrozumnější oznámit odstoupení od smlouvy a zboží vrátit.
dokážu to veľmi jednoducho - majú alebo dostanú podklady od odosielateľa, tie peniaze sú pre neho a určite sa ich nevzdá. prepravná firma urobila, ale som si istý, že takéto niečo majú ošetrené v prepravných podmienkach a majú právo to doúčtovat. skutočnú cenu dokážu ľahko a ak sa to dostane ďalej, zbytočne budete platit súdne náklady
Pozor, pokud se tady bavíme o problémech, které by mohl mít u soudu příjemce, podklady od odesílatele nehrají roli. Pokud chce někdo doplatit peníze od příjemce, musí především dokázat, že PŘÍJEMCE se ZAVÁZAL uhradit cenu jinou. Pak je jedno, jestli udělala chybu přepravní společnost nebo přímo odesílatel. Nezpochybnitelným důkazem by byla např. písemná (podepsaná) objednávka od příjemce s uvedenou správnou cenou. Jsou samozřejmě i jiné důkazní možnosti, ale prosté prohlášení dodavatele nebo přepravce určitě stačit nebude.
Máš samozřejmě pravdu, ale otázka zněla - zda přepravce MŮŽE správnou částku vymáhat soudně. To samozřejmě může, ale neznamená to že ten soud musí nutně vyhrát.
Nicméně už i samotný fakt že tato otázka byla položena podle mě znamená, že sám příjemce balíku uznává že vlastně na začátku zaplatil jinou částku než měl a teď se z toho snaží vykroutit ze zaplacení správné částku. Takže kdybych to bral z hlediska "obecné slušnosti", což ale samozřejmě nemá nic společného s tím jak může dopadnout případný soud, tak by se ten rozdíl ceny doplatit měl. Myslím si, že objednat si od někoho zboží za cca 5500 Kč a zaplatit za to 300 Kč a nechtít doplatit rozdíl s výmluvou že se zásilka poškodila prostě není v pořádku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.