Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zažila jsem dnes nepříjemnou věc. Navštívila jsem jeden obchod z velkého řetězce, nebudu jmenovat /ale bylla to Billa!/
Mimo jiného zboží jsem chtěla koupit i červené papriky. Měli je, nevypadaly sice jako právě utržené, byly kapánek unavenější, ale špatné rozhodně nebyly. Potěšilo mě, že ze 110 Kč za kilo byla sleva 50%. Tedy na 55 kč. Chtěla jsem je do salátu, vybrala jsem si pěkné. Při vážení mě zarazilo, že mi vyskočil lepicí štítek s cenou 110 Kč za kilo a mou cenou 66 Kč. Kde je tedy těch slibovaných 50 %?
Nedaleko rovnala ovoce prodavačka, zeptala jsem se jí, jak to je. Byla příjemná, odpověděla mi, že ta sleva se odečítá až na kase. Prý nemusím pokladní nic říkat, automaticky se to odečte. Nemusím se bát.
A tak jsem se nebála. Zaplatila jsem nákup, na papriky jsem si ani nevzdechla. Když to jde automaticky...Ale přesto jsem se ze zvyku až venku na parkovišti podívala na účtenku. A nadskočila jsem zlostí:
paprika červená - kilo 110,-- z toho moje zboží 66,-- Kč. Sleva? Nikde!
Pokladní se omlouvala, 33 kč mi vrátila, PRÝ O SLEVĚ NEVĚDĚLA! Jak je ale toto možné? Zlevněné zboží by měli prodavači přece automaticky překódovat, aby na kase vyběhla snížená cena. Jak to tedy je?
Jsou zaměstnanci v Bille tak vyčůraní, tak líní, nebo počítají s naivitou až blbostí zákazníků? Dají slevu, ale účtují současně plnou cenu?
Ano, náhodou jsem si toho všimla, ale přemýšlím, kolik té "zlevněné"papriky asi prodali za plnou cenu. Nějací staří důchodci si hned nevšimnou, nekombinují. A je vyděláno natotata.
Setkali jste se s podobným jednáním? Já ne. Pokud koupím zboží, které je ve slevě, má přelepený původní kód a místo něj jiný. Pak se sleva na kase promítne. Ale tohle není kusovka. Jak by to mělo probíhat v zelenině? Změnit cenu v kasách? Nebo opravdu si to musí zákazník sám hlídat a upozorňovat kasírku, kolik co po slevě stojí?
Cenu jsem uhájila, ale kolik lidí si toho ani nevšimlo? Kdoví, kam ty neprávem získané peníze pak jdou. Setkali jste se někdy s podobnou kulišárnou na zákazníky? Jaga.
Je to sice k vzteku, ale zase si říkám, že kasou sedí lidi, kteří prdí na to, co dělají. Změnili se na poloviční roboty a markují bez myšlenek. Je to úmorná a ubíjející práce. Občas sice někdo zažertuje, ale jinak jsou lidi nepříjemní, seřvou pokladní za to, za co ona vůbec nemůže. Tak vypla mozek a fungují ji oči a ruce. Naučila jsem se kontrolovat. Bez kontroly to ani asi nejde.
Hlídat a zase hlídat a nejen v Bille, má zkušenost se slevou na zákaznickou kartu je z Penny, pokladní se vstekala, že to není její chyba ale chyba počítače. Hrůza co si to ty stroje dovolí .
Opravdu si myslíte, že za to může pokladní? Ta jen odnese vztek zákazníků. Ale zpět k dotazu. Pracovníci marketů nemají důvod takto šulit ceny, z těchto rozdílů nic nemají a nepřináší jim potěšení poslouchat rozhněvané zákazníky. Spíš se jednalo o souhru náhod. Možná paprika byla zlevněna těsně před vašim příchodem a pracovník ji ještě nestihl dát do systému (zde však nevím proč cenu nezmění, až skutečně tak jede na kase), nebo cenu zadal a ona se do kas nějakou chybou nedostala. Další možností je, že sleva byla z minulého dne a oni ji zapomněli ráno znovu nahodit. Každopádně by se to stávat nemělo, je to chyba obchodu, ale uhlídat všechny ceny aby 100% seděly bohužel nelze.
doplněno 13.05.15 16:42:@hlavik do Billy nechodím, tak nevím jak to funguje tam. Ale pokud opravdu musí zadávat slevu pokladní ručně, tak je to fakt stupidní.
Chodím do Alberta na Felixe kapsy pro kočky a stalo se to několikrát,raději už tam nechodím.Nechávají cenovky "v akci"na regálech a až na pokladně se dozvíte,že je to za plnou cenu.Tradičně jsou tam fronty a za kasou brigádnice(které neumí stornovat nákup,nebo jim to záměrně neukázali)a musí se čekat na napruzenou vedoucí,takže naštvaná celá fronta lidí,pokladní v rozpacích(která za to vlastně nemůže)Dostanou člověka do situace,kdy je mu vlastně trapně,že otravuje.
Ovšem už jsem otrlá a minule jsem čekala i kvůli masoxu na kterém byla nálepka sleva a stejně nic!Ale lituju starší lidi kterým takové situace,kdy brzdí lidi a ještě se musí domáhat práva(když si teda jiné ceny vůbec všimnou)musí stresovat.
doplněno 13.05.15 20:01:co píše gamapolis se mi stalo taky.Brala jsem v "malém"Tescu dvě cibule a na účtence byla cena za papriku červenou,takže fákt rozdíl!Podle výrazu pokladní,která tam ani nebyla dlouho si na 100%myslím,že jí to tam blbě nastaví"manažer" a pak čekají až si někdo všimne,pak se omluví a zas to na chvíli nechají správně.
Ano stalo a zrovna včera jsme se o tom bavili v zaměstnání, že v letáku byla napsaná sleva na všechny druhy rybiček a v obchodě nikde sleva u rybiček nebyla. Zrovna měl jeden spolupracovník účtenku u sebe a za rybičky žádnou slevu neměl.
Tak jak to vlastně je?
Na to bacha, leták se nemusí vztahovat na všechny prodejny. U Billy nikdy problém nemám, máme menší, kde si mě i prodavačky pamatují. Ale odečítání slev až na kase mě taky štve. U zeleniny míváme slevněnou cenu už na váze. Je to o lidech, jako všechno. Ale nevěřím tomu, že zaměstnanci z toho mají nějakou výhodu, omylem vyšší částku shrábne řetězec, určitě ne ten za kasou nebo ve skladu.
Dobrý den.Mě se to stalo v pondělí v Penny.Měli tam mléko v plastikové láhvi se slevou 30%..A ta nálepka se slevou byla nahoře,na té zátce.U pokladny to normálně projede kodem,ale musí zmáčknout tlačítko pro 30% slevu.A to samozřejmě pokladní neudělala.Možná si toho nevšimla,možná to bylo na příkaz,aby si nevšimla.Nevím.Ale za pokladnou jsem si toho všiml,tak jsem se vrátil.Omluvila se a vrátila peníze.Ale to samé se mi stalo minimálně 3x v Lidlu a vždy se rovněž jednalo o slevu 30%.Jednou jsem na to přišel až doma,tak jsem to nechal být.
Jinak ale se mi stala nepříjemná věc v Globusu.Kupovali jsme asi 2 kg brambor volných.Pak jsme to dali zvážit a s plným košíkem šupky dupky k pokladně.Tak jsme platili asi 1500,- a já jsem šel koupit teplou sekanou,kterou tam mají na chodbě.Máma mezitím kontrolovala účtenku a pak se mi ptala co jsme to kupovali,že vůbec neví o co se jedná.Byla tam váha přes 2 kg a u toho nějaká zkratka a částka jako hrom(už je to přes rok,tak přesně nevím,ale něco kolem 400 set).,nemohl jsem přijít na to ,co to je.A brambory tam naopak nebyly.Stalo se to,že ten co vážil v oddělení zeleniny,zmáčknul špatné tlačítko a bylo to.Na účtence se objevilo nějaké sušené ovoce.Tak jsme se vrátili,museli jsme vyndat celý nákup a peníze jsme dostali.Ona máma ani od té pokladny neodešla,čekala tam na mě a na sekanou,stála jen trochu vedle.Od té doby se dívám pokaždé na to,jestli je tam správná nálepka.
I vám dobrý den.
Pokud něco kupuji ve slevě, opravdu jsem zvyklá si to hlídat už u pokladny, nebo než dojdu k autu. Nevím, jestli je to kulišárna (naivně věřím, že ne vždy), ale řetězcům se to vyplatí. Spousta lidí si toho všimne až doma a nechá to být. A korunka ke korunce... Je ovšem dobré, že vám rozdíl vrátili. Je to jejich povinost. Žádné vytáčky. Platí cena, která je uvedena na regálu. Ale abychom jen nedržkovali. Už několikrát se mi stalo, že to bylo naopak. Platila jsem nižší cenu, než byla uvedena. A co myslíte, vrátila jsem se tam a řekla to? Mona
Právě v Bille se mi to bohužel stává často. nějaká chyba v běžném zboží, a, zrovna nedávno, i při slevě - sleva u jablek zelených, a když kouknu na účtenku - namarkována jablka červená bez slevy. Tak nevím, co si o tom myslet. Je to záměr? Samozřejmě vím, že každý se může dopustit chyby.. ale když jsem o tom mluvila s několika známými, všichni mají s Billou v našem městě tuto zkušenost. Když už tam jdu, kontroluju účtenku pečlivě...
Do Billy nechodím, je na druhém konci města, ale žasnu nad jejich systémem účtování.To snad žádný jiný market nemá.
Např.Kaufland , aktuální slevová cena je vyvěšena jak u zboží, tak se projeví i při vážení.To mi přijde zcela normální. Samozřejmě pár negativních zkušeností z různých marketů také mám, proto si účtenku vždy kontroluji, ale na druhou stranu musím říct,že pracovník/ce na informaci vyřeší vše bez problému a zbytečných řečí ve prospěch zákazníka. A paní Jago, když odcházím od pokladny, všímám si, že právě senioři si pečlivě účtenky kontrolují, určitě víc než mladší lidé.
Já myslím, že s podobnými kulišárnami se většina setkává dnes a denně. Mnozí o tom ani neví.
Domnívám se, že zejména důchodci jsou ti co si vše za kasou pečlivě zkontrolují a pokud něco nesedí byt o korunu, tak se jí domůžou. Já to tak z časových důvodů nedělám, ale když se občas na účtenku podívám, tak se mnohdy také nestačím divit.
Před lety pro mě byla Billa v Dejvících jeden z nejdostupnějších obchodů, tak jsem tam pravidelně chodil. Pak jsem si pořídil bydlení daleko od Prahy a 2 minuty autem z domu mám zase Billu - je to jedna z těch menších, ale je tam neustále narváno. Ceny nic moc.Nakupuji tam pouze občasně a jen nutné věci. Větší nákupy Globus nebo Makro.
Nicméně podle tohoto článku by uvádění slev v Bille měo být transparentnější.
Díky za vaše připomínky. Ona i pokladní je jen člověk a splést se může. To je jedna strana mince. Že se splete ale pokaždé v neprospěch zákazníka, to už je kapánek zvláštní. Ještě se mi nestalo, že by mi někdo napočítal méně.
Speciálně v té Bille mi ale vadí ta nepružnost při tvorbě cen. Když je cedule u zboží, mělo by to být zohledněno i v té kase, aby automaticky vyběhla cena se slevou. Jinde to jde, jen v Bille ne.
V Albertu jsem kupovala 2 větší krabičky sýra /ty po 3 kusech v krabičce/. Dvojka je na klávesnici hned vedle trojky, pokladní sice zmáčkla dvojku, ale současně částečně i tu trojku vedle - a já měla najednou 23 krabiček sýra. Stane se. Co je ale zvláštní - ony ty pokladní jsou opravdu roboti, mozky nemají či nepoužívají. Kromě těch sýrů jsem měla ještě 2 malé věci, takže útrata by se selským rozumem měla vejít do stovky. Ale byla skoro 500 Kč. Už to působí nepravděpodobně, paní by měla zapnout myšlení a účet znovu vizuálně zkontrolovat. Ne! Bohorovně si řekla o celou částku. Já tedy zaplatila, dostala tím pádem do ruky účtenku a na první pohled viděla, kde se stala chyba. Teprve pak mi peníze vrátila. Ale sama - opravdu ubohý robot bez použití jakéhokoliv myšlení a logiky.
Vlastně - nevrátila. Poslala mě vastát frontu na druhý konec obchodu k pultíku v informacích a teprve tam jsme to vyřešili. Ztráta času a naštvání k tomu.
Zákazníci by daleko víc uvítali myslící pokladní, která případnou větší do očí bijící chybu dokáže odhalit sama. Ne, ne, ne. O co se zákazník nepřihlásí, to zmizí v nenasytné tlamě řetězce. Jaga.
Jago jago, vy jste si toho taky hned nevšimla. A to jste neměla za sebou xx namarkovaných nákupů. Kdyby měla pokladní k x dalším povinnostem ještě dumat, zda je částka za nákup reálná, tak se zblázní hned po jedné směně. Já chápu vaše rozhořčení, ale zkuste si za tu kasu sednout a stane se z vás též robot. Jinak to ani nejde
Já mám Billu kousíček od baráku, je tam asi víc jak půl roku, ale nemám ji ani trochu ráda. Ani ceny, ani prodavačky. Pro velký nákup raději zajedu tramvajkou do Kaufu a drobnosti koupím v Hrušce. Nemůžu si pomoci.
doplněno 14.05.15 11:49:Až jsem tohle napsala, uvědomila jsem si, jak všichni se čílíme nad super, hyper sámoškami. A kam plivneš, tak tam je Hruška. Velmoc, rozdrobená do větších i menších sámošek.
Hanys, to jste mi dal těžkou otázku. Asi by se mi líbil stav, že bych nemusela tak ukrutánsky počítat. Nemyslím šampaňské a kaviár, ale běžné, normální jídlo. A taky abych neměla pocit, že má někdo plezír z toho, jak mě odrbává. To by mi mohlo stačit.
zvlastni,cizi retezce jsou spatne,ceske jsou taky spatne,co je tedy idealni?
doplněno 20.05.15 11:41:to je pravda,na kazdem kroku se nas nekdo snazi ošulit.vidim to kazdy tyden v makru.
Já mám taky jednu perličku, ale stala se mi v supermarketu Albert. V chladících boxech jsem narazila na super slevu vakuově baleného vepřového mletého masa. Na obalu bylo jasně napsáno akce - cena 54kč, sice jsem měla v plánu vařit něco jiného, ale říkám si, že za tu cenu to beru a maso hodím do boloňské omáčky. Jaké překvapení mě čekalo u kasy, když maso projelo a na displeji se ukázalo nějakých 75kč. Ihned jsem upozornila pokladní jak je to možné, že na obalu je cena nižší a ona mi s úsměvem řekla, že je to cena pro hypermarkety Albert, oni jim toto maso dodávají s jejich cenami, ale oni mají ceny jiné Hádaní s nimi bylo zbytečné, byla jsem tak v šoku, že jsem se na nic nezmohla, maso hodila do tašky a upalovala domů. Naštěstí to bylo pro ně poučení a hned druhý den veškerá takto zabalená masa oštítkovali svými cenami.
Takove zbozi lze vratit na informacich. Jinak by jsem to klidne oznacil jako klamavou reklamu. Jinak stejne zkusenosti mam z Tesca a jinych obchodu. Delal jsem v mladi na brigade pokladniho v Makru. Muzu rict, ze se soustredit na azdy nakup nejde. Kdyz vysel letak, tak staly fronty az na druhy konec haly a ja mel trzbu ve 100 000 castkach. Potom to pocitat byla take legrace. takze ja se nedivim, ze jim to neprijde divne. proste nepremysli. Me spis stvou veci prehazene v regalech. vidim slevu, koupim a ejhle, stoji to 2x tolik. Ja uctenky moc nekontroluji, ale moje zena je na to pes, nestesti . Tak na kazde 2. najde nejakou chybu.
Dobrý den,
já jsem dnes narazila na video, kdy v Kauflandu je na váze deska s obrázky zeleniny a ovoce. Váha ukazuje počáteční hodnoty 0. Po sundání desky také nula. Ovšem při vážení a zanechání desky je cena samozřejmě podstatně vyšší. Nevím, jak to funguje, ale docela mě to zarazilo.
doplněno 14.05.15 15:28:Ještě jednou jsem mrkla na video. Při počátečním vážení s deskou tam nula není. Je tam samozřejmě váha té desky. Nicméně předpokládám, že 90 % zákazníků nepředpokládá, že by někdo takový fígl použil a desku neodstraní. Tudíž platí víc. Jak to nazvat? Vyčůranost, drzost, nemravnost...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.