Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pečení buřtíků nad ohněm - rakovina

Od: rexona* odpovědí: 123 změna:

Odkdy víte (nebo nevíte - a dodnes netušíte), že se ty normální buřtíky v žádném případě nesmí nad ohněm péct, nebot obsahují nitridovou sůl - a ta je při pečení rakovinotvorná. Na "pečení buřtíků" se musí používat ty "bílé", co nevypadají tak půvabně a né ty růžovoučké s konzervanty. Myslím, že si to téma zaslouží trochu pozornosti

 

 

123 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


10x

Ta "nitridová sůl" je ve skutečnosti sůl s přídavkem dusitanu sodného (E250). Dusitan se v prostředí masa velmi rychle redukuje na oxid dusnatý, který se váže na barvivo myoglobin, čímž ho stabilizuje proti oxidaci. Takže růžová barva uzenin a uzeného masa je důkazem toho, že dusitan se z větší části rozložil a splnil svoji úlohu. Zbytkového dusitanu je v mase cca 10 mg/kg, což je přijatelně málo. Mimochodem, v bílých klobásách je E250 většinou taky, mprotože je to konzervant zabraňující růstu bakterie clostridium botuli, producenta vysoce nebezpečného botulotoxinu (který tě může zabít podstatně rychleji a spolehlivěji, než rakovina).

Ohledně karcinogenity jsou mnohem nebezpečnější spálené tuky, než nějaká sůl. A v neposlední řadě, grilovačka je výjimka - jak často grilujete v sezóně? Každý víkend? To snad málokdo, a s občasným hříchem se tělo vyrovná. A já tvrdím, že dát si v pohodě pořádný grilovaný stejk je zdravější, než se zbytečně stresovat nad mísou veganské čočky.

rexona*

Jethro, děkuji za pěkný příspěvek...ale já bych ty bílé klobásy s dusitanem sodným nekoupila, grilujeme odpradávna normální (bílé) grilovací párečky - ty co jsou na grilování dělané, bez konzervantů. Dobře grilovat se bez následků nechají i vegánské párky (ale jen ty k tomu účelu určené).

 


6x

Nevite nekdo jak je troll v zenskem rode?

 


4x

Rexona, nechci vás napadat, ale vy jste nám nastolila váš názor, ničím nepodložený. A teď se rozčilujete, že ho nejsme schopni přijmout. Dobrá, příjmu všechno, co říkáte, ale dokažte mi to. Doložte to solidním výzkumem! Nemohu podřizovat svůj život všemu, co kdo napíše. Nevím totiž, kdo to je, jaké má zkušenosti, jestli má svůj názor podložený, ověřený, jestli vychází ze své zkušenosti, z poznání nebo jen z kousku myšlenky, kterou někde zahlédl napsanou nebo to povídala sousedka.

 

ben®

3x

Dobrý den, ano, vím, že to není rozhodně zdravé, ale je to dobré. Ono to nebude o moc horší, než "grilovačka" nebo maso uzené. Neznám nikoho, komu by lékař řekl, že rakovinu získal při pojídání opékaných buřtíků nad otevřeným ohněm. Zdravím!

doplněno 26.04.15 23:54:

rexona - nevím, co Vás tak vytočilo. Chcete dělat osvětu, že se má jíst zdravě? Máte něco osobního proti buřtíkům? Sluníčko způsobuje rakovinu kůže a přesto se lidé neustále opalují.

Chodíte v létě na koupaliště a ty nebožáky taháte do stínu? A v našem rodu se na opékané buřtíky neumírá.

doplněno 27.04.15 12:31:

rexona - pokud jste zde chtěla udělat osvětu s tím, že jste jediná, která ví, že uzeniny (a opékané ještě více) jsou nezdravé, tak jste nepřinesla žádnou novou informaci - snad pro malé děti, které to ještě nevědí. Chtěla jste podporu? Chtěla jste nadšení z Vaší informovanosti? Očekávala jste naši neznalost? Za snahu i osvětu Vám děkuji, ale Amerika již byla objevena dříve.

Nezdravá je i v syrovém stavu a je vpodstatě ve všech uzeninách. Přičtěte splodiny hoření ze dřeva a dehet a raději nepečte nic.

rexona*

K tomu vašemu sebejistému "neznám nikoho": jen se klidně pochlubte, na co umřeli vaši blízcí. V ČR vede rakovina, a to když se řekne, tak všichni myslí na plíce, ale právě mozkové, střevní a jiné tumory jsou to, vážený.

Teď k tomu "není rozhodně zdravé": proč by nebylo, pokud je to bez konzervantů!

Přesto vám děkuji za (v Česku) typický příspěvek

onda

Na prvním místě je chřipka, skoro všude na světě...

doplněno 29.04.15 12:06:

Na prvním místě je chřipka, skoro všude na světě... A proč by něco nebylo zdravé kdyby to bylo bez konzervantů? - Třeba proto, že by to bylo zamořeno toxickými plísněmi, enterotoxickými bakteriemi atd. stejně jako ve středověku, kdy konzervanty neexistovali a kdy se lidé dožívali v průměru tak 40 let?

rexona*

Ben, teď v dopl. jste to trefil děkuji. Ono si to skutečně zaslouží pozornost - i to sluníčko s těmi nebožáky...a kdo na nevzdělanost rodičů doplácí? Opravdu nemusíme "darovat" do Afriky - máme totiž svých problémů dost

 


3x

D-test:

E 250

Dusitan sodný

alternativní název:

Skupina: stabilizátory, konzervantyPůvod:syntetickývarování

Dusitany se používají jako stabilizátory a konzervanty především v masných výrobcích.

Vyrábí se synteticky tepelným rozkladem dusičnanu sodného.

Dusitan sodný se používá v solicích směsích do uzenin a masných výrobků, kde zabraňuje možnému růstu škodlivých bakterií Clostridium botulinum. Při smažení z dusitanů vznikají rakovinotvorné nitrosaminy. Přidáváním E 300, E 315 a E 316 se tvorba nitrosaminů omezuje. Látka je nicméně důležitá z technologických důvodů při výrobě masných výrobků. Obsah v potravinách je omezen na 50 až 175 mg/kg. U českých salámů typu vysočina, herkules je povolen limit 180 mg/kg.

Ve větších množstvích může způsobovat nevolnost. U malých dětí a nemluvňat může způsobovat modrání, protože reaguje s hemoglobinem.

Použití v potravinách je v rámci EU povoleno.

 

majsterjoe*

2x

Prosím Vás o odkaz na příslušnou studii, Děkuji

 

sds

2x

Všechny uzeniny jsou rakovinotvorné.A po druhé ohřívané uzeniny ještě mnohem více.To by si měli zapamatovat hlevně ti hloupí lidé,kteří do hodně jídel cpou uzeniny,salámy,slaniny.Neobejdou se bez toho,aby alespoň do jídla nenakrájely uzeninu,slaninu.Bohužel je to v našem národě velice rozšířená neřest a hloupost.Ne nadarmo jsme jako národ hlupců na předním místě v rakovině střeva.Lidi si na to zadělávají celý život,ale jsou nepoučitelný.

rexona*

Sds, ano, děkuji, to mám (mj) na mysli...super příspěvek!

Konečně podpora, už jsem myslela, že mně tu uškrtí

rexono,

myslím, že by bylo lepší věnovat se pouze podstatě otázky a odpovědím... nejen v tomto vlákně. Nehodnot inteligenci či přístup uživatelů, drž se pravidel poradny a pravidel slušnosti všeobecně, a nikdo tě "škrtit" nebude... kazíš si to nepodstatnými hláškami a napadáním či pochybováním o druhých. Je normální, že se lidé snaží bránit...

Projdi si svoje příspěvky pod všemi nicky a spočítej si nesouhlasné reakce na tvoje vystupování. Je možné, že pochopíš, proč některé příspěvky s tebou nesouhlasí... Otázky a příspěvky máš dobré, jen ta omáčka okolo popouzí... nediv se.

a sds... vrána k vráně sedá... i ona dělá z národa hlupce... tak se nediv, že ti přizvukuje.

rexona*

Hejkale, máš můj souhlas, děkuji za hezký příspěvek, trochu kritiky nikdy neškodí. Já taky ráda nastavuji zrcadlo - různými protiklady (v těch jiných n.), ale to víš jen ty

 


2x
Kolik toho za rok sníte? Metrák? To nemá smysl vůbec řešit...

 

kangaroo*

1x

Moje generace na opíkání buřtů vyrostla. Stejně tak vyrostla na okusování škodlivého PVC jako malé děti a těch věcí bylo a bylo a dneska jich je ještě více ... ale čím to člověk moc bere tím je to horší a ničího ho to psychicky vnitřně. Ještě doplním, že kdyby odborníci a vědci lidem podali skutečnou zprávu o věcech, které je samozřejmě hned nazabijou, ale systematicky zabijejí, tak pak by nastal skutečný problém. Dneska je lepší tyto věci nevědět a zbytečně se nezatežovat.

doplněno 27.04.15 00:12:

A jak se říká - radějí chcípnu jako živel v 60 letech než jako opuštěná odřiznutá nula ve 100letech.

Ono to není pravda podle mne...Nežiji proto,abych jedla,ale jím proto,abych žila,,Jasně -že opékání je nezdravé,to ví snad každý,,pokud to nepřehání.

A slunění -má sousedka ta se opaluje dobrých 50let ale do černa ne na bronz,,to jsem viděla takovou barvu jen u ní a žije má 73 let a těší se pevnému zdraví..To je těžké--také říkají,že vejce nejsou zdravé a pod..a na druhé str.nebojte se jíst vejce,takže vše s rozumam,,ale nezaručí vám to dlouhé žití.Někdo kouří 60denně a pije a přežije mladého,který se hlídá..To už má zakodované v genech...Bute zdrávi i s opékanými buřty.

dříve domorodí lidé pouze opékali a o rakovině teprve teď se o ní často mluví..Nevíme nač ti opékači umřeli ale že,by na opečené maso?

Kdyby se beopalovala, už by jí mohlo bát gevadesát

 

lidus*

1x

Co si pamatuju opékáme nad ohněm špekáčky, kabanos a na rakovinu v naši rodině doposud nikdo nezemřel a všichni se dožívají poměrně vysokého věku. V sobotu se grilovalo a na ohni pekli špekáčky, pilo pivo a víno, zatím jsme všichni přežili. A už se těším na příští sobotu. Možná někomu ty "bílé " chutnají, pro mě je to fujtajbl.

doplněno 27.04.15 12:09:

Že vy jste vegan nebo nějaký podobný? Každý at si jí co chce, už mě unavuje číst, jak je škodlivé to či ono, umřít musím a život si s dovolením užiju. Budu i nadále dělat nezdravé hambáče, nezdravý tatarák, nezdravý bůček, nezdravé uzené občas si dám zdravou pohanku jelikož ji mám moc ráda. Tvaroh, máslo a sýry koupím od farmáře, Ečka to neobsahuje žádná, krásně se po tom tlousne, možná umřu na nějaké kornacení a je mi to jedno. Než se napájet KAREM dám si klidně 3x denně 100% Arabiku, jelikož netoužím po nesmrtelnosti a nemusím mě nutně prohlásit za svatou, dám si pivo, víno, slivovici. Už nekouřím ale kuřáci mi nevadí a klidně s nimi posedím v oblacích dýmu. Že umřu to je jisté, nezlobte se, já v tom abych se dožila 100 let nevidím nic pozitivního. O víkendu jdeme k lesu vařit kotlíkový guláš, bude to jistě opět nezdravé, bůh ví kdo načůral do lesní studánky ale děti a hlavně děda už se nemohou dočkat.

mot
Coz samozrejme nic nedokazuje,ze
Stejne tak muze nekurak dostat rakovinu plic a statisticky to nic neznamena...
rexona*

(lidus) Promiňte, že odpovídám na vaše doplnění až teď. Ano, konzumuji i vegánské potraviny (v malé míře), jsem především vegetariánka, ale v malé míře jím i červené maso - teď né proto, že bych byla nějaká zarytá vegetariánka, ale prostě proto, že kvalita není na každém rohu k dostání - prostě to s producenty masa dělám jako vy s Vietnamci(s jejich méněcennými šmejdy) - trestám je neúčastí

 

borax*

1x

Nejde o sůl, ta je v každém takovém výrobku. Jde o masnotu, která kape do ohně, přepéká se a uvolňují se z ní rakovinotvorné látky, které se zachycují na špekáčku, slanině, klobáse...

rexona*

Borax, ano, to taky...tam vás ale mohu uklidnit, že ty nejsou zdaleka tak nebezpečné jako od "zabíjáka E250"

onda

Chcete říct, že dioxiny - látky, ktere se kumulují ve tkáních živočichů a které pojídáme spolu s pečenými buřtíky nejsou zdaleka tak nebezpečné jako dusitan sodný? Jste směšná ...podívejte se na střední letální dávky těchto dvou látek a pak to porovnejte a uvidíte co je nebezpečnější. Jde vidět, že absolutně nevíte o čem mluvíte.

 


1x

Tak já nevím. Proč bych si měl opékat ty bílé buřtíky, který jsou možná bez nějakých fujtajblů, ale nedají se sníst, neb to je hmota bez chuti a bez zápachu. To si radši upeču klasickýho buřta, hezky na klacku nad ohněm, trochu si ho ještě připálím, aby to mělo super šmak a nacpu se k prasknutí.

Ono, jak to tady čtu, tak ono by se vlastně nemohlo jíst a pít nic. Ale to bych podle chytrých knih vydržel tři dny. Takže si budu dál vesele ničit své zdraví.

Spokojení požírači na ohni pečených buřtů žijí prokazatelně déle, než vyděšení vegetariáni žvýkající plesnivé zrní.

ra252, asi určitě máte pravdu s tím plesnivým zrním. Zamilovala jsem se do tmavých housek sypaných všelijakými zrníčky. 2x, v průběhu asi 14ti dnů, se mi stalo, že když jsem sesypávala a rouzkousávala zrníčka z pytlíku, pachut byla úplně jasná. Plíseň, zapařené. No a vyber si pak!

alisa

ra252, prokazatelně déle? aha... ještě musíš doplnit: v levé ruce s cigaretou a v pravé s lahví kořalky aby to bylo věrohodné

 


1x

Tak ono je to tak, že ta konservační sůl má zřrjmě i negativní úřinky., takže za upozornění to stojí. Po pravdě, to upozornění mi nepřijde úplně nejštastnější; když odhlédnu od "neozdrojováníP, možná by stálo za to aspoň vysvětlit, proprávě to pečení vadí. No a , mnozí silně oponují ve smyslu, že je to celé nesmysl (to neříkám já, o tuto stránku věci mi momentálně nejde), že ej tam toho konzervantu málo,že dřiv byl život horší a co já vím ještě co, ale já bych chtěl upozornit na jiný aspekt debaty: ano, škodlivé látky jsou přítomny, díky za upozornění. Ale nemyslíte, že je to jen jedn přídavek do potravin, který se používá a není stoprocentně kočer, a že opravdu celá záležitost stojí za takový humbuk (tím nemám na mysli výhradně autora otázky/upozornění, ale celou tu diskusi kolem)_

ben®

Dobrý den, původní otázka snad ani nebyla otázkou, ale jen informací a osvětou. Mám z řady příspěvků podobný dojem jako Vy - výborné téma, ale do Volné diskuze. Zdravím!

 

sds

1x

Já si tedy buřta neopeču.100x lepší a dobrejší je opečené syrové maso nebo ryba.

No, vlastně klasické špekáčky taky neopékám, jsou na můj vkus moc mastné. A špek moc nemusím. Nejradši mám nad ohněm opečený drůbeží (nebo třeba koňský) točený salám. Sním ho klidně i 1/2 metru najednou .

 

faithoncemore*

1x

Slečno, ještě nějakou obecnou pravdu nám sdělte, prosím, at máte ještě větší zásluhu na osvětě lidstva.

alisa

faithoncemore, a nejste náhodou trochu moc zvědavý? Sdělte nejdřív vy něco nám - ale prosím jen obecně prospěšného

faithoncemore*

1) Ne, nejsem zvědavý. Zvědavost nepatří do sbírky mých vlastností. Možná jsem někdy poněkud ironická, ale ne každý to pochopí, viďte?
2) Obecně prospěšné sdělení? Dobrá: "Používejte vlastní mozek."

 

mot

0x
A ja to delam cely zivot...umřu?
rexona*

Takže "zkušební králíček"? Tak až umřete, tak dejte vědět

mot
Mimochodem jake mate zdroje?
rexona*

Mot...Já mám zdroje masa opravdu kvalitní... mimochodem i kosmetiky atd.

Jestli on se náhodou neptal na zdroje informací, kterými můžete své tvrzení doložit...

rexona*

No jistě...ty "zdroje"...považuji za chybné očekávání na veřejné poradně. Oni mi jen hází klacky pod nohy, a přitom si to můžou snadno vygooglit - proto jsem k těmto poněkud arogantní

quasi

Souhlasím to nejsou odpovídači na otázky ale zcela něco jiného

Tak tenhle přístup moc nechápu.

ladinpraha*

Myslíš, že v Německu jsou řezníci lepší? Třeba jo. Dej si s Alisou buřta, popovídej si s ní z očí do očí a nemusíš se tu dohadovat. Ani o buřtech, ani o židech.

doplněno 27.04.15 19:48: Z meho pohledu je toto tema naprosto zbytecne. Moje jidlo ovlivnuji jen a pouze moje chutove bunky. A na ty se muzu vzdycky spolehnout.
rexona*

Ladinpraha, tak dobře...děkuji za připomínku

A co říkáš té poslední větě v mojí otázce? Ani slůvko? -

27.04.15 20:30

 

buss

0x

že se ty normální buřtíky v žádném případě nesmí nad ohněm péct Tomu nerozumím, za to je trest smrti, věčné zatracení pekelné nebo coo? Od děcka to dělám a dělat nepřestanu, co mi od koho hrozí? A co cigarety, alkohol a j?

doplněno 27.04.15 09:23:

Přemilená, píšete: že se ty normální buřtíky v žádném případě nesmí nad ohněm péct, přečtěte si to po sobě! No tak je nepečte a nenahýňajte sa z okien!

doplněno 27.04.15 13:40:

A když opékám dnes, tak se slzou v oku vzpomínám na ty komunistické špekáčky, kousky tuku, jak ta mastnota pěkně tekla a ta chut, dnes bez chuti a i zápachu (až po opečení) ... ani pes to nechtěl. Nedávno jsme vzpomínali i na jogurt...

doplněno 29.04.15 09:56:

A rexono, víte co dennodenně doma, venku, v práci dýcháte, s čím přicházíte do styku?

rexona*

Buss...pěkná typická česká naivní odpověď Já vám nic nezakazuji kuřte si, opíjejte se...jen bych ale po vás chtěla, abyste věděl, co děláte. Takže nebýt mně, tak jste dosud o ničem nevěděl - a třeba i nevědomě škodil vašim dětem...a to by se mi nelíbilo

Přeji vám pěkný večer

qt

Zajímalo by mě, odkud máte ty svoje informace. Nejse vy ten typ, co si někde na ona/zena webech přečte, že něco může způsobovat rakovinu a už to automaticky odmítáte? Když máte něco, co by mohlo způsobovat rakovinu a používá se to v malém množství, těžko se to kategorizuje. Nikdo soudný neřekne, že toto je automaticky špatné a dobré, v tom mají jasno zejména aktivní matky.

A neznám nikoho, kdo by věřil, že opékáné buřty nad ohněm je zdravě, a nejen buřty.

 

frame*

0x

Do teď jsem netušil, že na opíkání buřtíků se dají použávat nějaké neškodlivé "bílé" (nemohu si je představit - co to je?). Mám zažité, že grilování obecně je nezdravé. Málokdy však grilujeme buřty (uzeniny). Jen párkrát za rok. Většinou nějaké maso (rostlé) a hodně lidí si u nás griluje hermelín.

 

karad

0x

Ty bílé musejí být mnohem zdravější,protože v nich skoro žádné maso není.Jednou jsme je koupili-samá sója,nějaká mouka,chutnalo to hnusně.Jesli pak není lepší opékat jablko,v tom určitě není ani sůl ani maso.Možná jen nějaké postřiky.

 

xccal

0x

Měl jsem kdysi spolužáka ve škole.Nepocházel z nějak inteligentní rodiny,mám dělala v masokombinátě a každý den tahala uzeniny,párky a jiné uzeniny domů a každý den se tim cpali,protože to bylo zadara.Bylo to na začátku 80.let,kdy se na nějakou rakovinu ještě moc nehledělo.Kamarád zemřel na rakovinu střev v 25 letech.Není co dodat.

lidus*

Další H.CH.A.

doplněno 27.04.15 12:31:

Rexono, neřekla bych, že jsem úplně blbá i s celou svoji rodinou, všichni umíme číst a psát. Maso je maso a to jestli je nezdravé, je mi šumafuk. Rakovina?, bože je to jen strašák dnešní doby, jakoby jiná nemoc ani neexistovala.

outsidermedia.cz/...

email.cz/...

rexona*

(lidus) Tak hlavně že neříkáte že to já o vás tvrdím...děkuji

rexona*

xccal, super připomínka - "nepocházel z nějak inteligentní rodiny" - jestli to není vysvětlení celého problému? Děkuji

slon

... a máma, táta, sourozenci a další příbuzenstvo se cpalo lautr stejně a žijí dodnes. Pořád mi chybí pointa této story.

alisa

Slone, smím ti poklepat na tvoji tlustou kůži? Týká se ta "tlustá" i tvojeho myšlení? Tak já ti to vysvětlím: 1)proč se do buřtů dává v Česku již řečená chemie (jak je to se zákony, kdo je zodpovědný? vždyt je to fakt velká sviňárna, zdejší nicnetušící to dávají dětem) -nebo: 2)proč jsou lidé v Česku tak naivní? To bys taky mohl být toho názoru, že tvé příbuzenstvo kouří a pije, a "ještě" tady je. Někdo se vyboural v autě - jel 200km/h městem, a bezproblémově to přežil, co? - Tak na to zákony jsou...zaparkuješ někde - a už tě pohánějí kvůli stovce pokuty jako zločince! A závažné věci se neřeší

 

xccal

0x

Oni jsou vlastně ti uzenáři prodavači smrti,když se to tak vezme...haha.Otravují národ jedy,která do toho dávají v hojném množství.Stačí si pomyslet,kolik těch konzervantů a nakládacích solí použijí každý den.Kdyby to lidi viděli,jak to tam sypou do toho masa asi by mnohé přešla chut.Samá syntetika

rexona*

xccal, plný souhlas...těch prodavačů smrti je víc, a naším ůkolem je proti tomu svinstvu vystupovat - ale nedopustit přitom hloupost, která se vkrádá - dnes už všeobecně všude (např. v politice) - nejen do původně dobrých myšlenek, jako vegetariánství "zařazením dalšího stupně" jako je vegánství...Mnoho lidí musí např. v 21. století konzumovat jedovatou vodu - chlórovanou, protože jsou tyto normy a zákony ještě z dob krále klacka...

Rexono, jste zřejmě v daném oboru odbornice... můžu se zeptat?

Já totiž rád griluji a špekáčky či podobnou chamrat máme s dětmi na zahrádce i 2x za týden o prázdninách...

Pokud budu grilovat zeleninu a opékat nad ohněm salát, bude to zdravé? Samozřemě použiju eko dřevo, žádné ty kupované sračky... Stromy jsou nešplíchané postřiky, nehnojené - jedině kvalitním hnojem eko krav...

Když budu jíst takto zdravé grilované ovoce, dožiju se vyššího věku?

Díky moc!

doplněno 27.04.15 13:24:

Kašlu na statistiky a nová zjištění nesmyslných průzkumů. Pamatujete si někdo na vznik pohádky o Pepku námořníkovi? Jestli byla chyba v měření nebo až v zápisu do knihy - to nikdo neví. Ale dost velké časové období se tvrdilo, že je španát zdravý pro svůj obsah železa. Vznikla z toho i legenda Pepek námořník. Njn, ale desetinná čárka byla chybně... takže jen mediální průsr...

Naopak z vlastní rodiny vím, že zatím co můj otec bude mít 70 let a má rád jak sádlo (jednu dobu také prý nezdravé - měl ho nahradit margarín, který je ale dle posledních studií škodlivější než sádlo - to už je zase zdravé...), maso, špekáčky, grilované, pečené, ... a je relativně fit. Jeho brácha nikdy nekouřil, nikdy nepil, nikdy nejedl nic grilovaného ... a UMŘEL už ve svých 3 letech .

doplněno 27.04.15 13:28:

@xccal - na takové téma se musí s nadhledem. Můžete omezit opékání špekáčků a snažit se o zdravou BIO výživu, ale stejně si život zničíte cigaretami a alkoholem...

A o tom mém strýci je to pravda - jak jeho úmrtí, tak jeho abstinence...

doplněno 27.04.15 13:36:

a tak to já zase nějaké zkušenosti mám - nebojte...

Prababička mi umřela ve svých 98 letech - poslední 3 roky jsem se o ni staral. Můj děda má už 5 let pokročilého Alzheimera. Matka Bechtěrevovu nemoc zjištěnou ve svých 20ti letech. Strýc měl rakovinu - zemřel před pár lety, bylo mu 46. ... atd atd...

Prostě vaše osvěta o špekáčcích je postavená na nedostatku zdrojů (doposud jsem neviděl odkaz, kde to máte jasně podloženo vč. statistického prokázání, že 3 špekáčky za měsíc zkracují život nebo způsobují rakovinu žaludku...).

Ano - máte pravdu, že pečené, smažené a hlavně přepálené jsou zdraví škodlivé.

Poslední informace o otrávené vodě je tak trochu zcestná - tady by mohlo jít o poplašnou zprávu s právními důsledky...

Rozumíte mi?

rexona*

jmlc@, vy rád provokujete, a teď mám být terčem výsměchu já že? Ale děkuji, nebot takový příspěvek tu ještě nemám, určitě na něm něco je. Ale o "vyšší věk" tu nejde. Navštivte prosím někoho v nemocnici, komu fakt není dobře - jednou na tom budete možná stejně a pak si vzpomenete, o to tu jde.

xccal

Rexona,tedy s tím veganstvím a vegetariánstvím už moc nesouhlasím.Podle mě to je už ujeté.Maso je maso.Ale bílé.Ne červené.Vařené,ne pečené.Nejsem takový magor,abych dětem nedával maso.Pak to způsobí,že jsou děti debilní.Všeho s rozumem

doplněno 27.04.15 13:18:

S uzeným to je stejné jako s pečeným.Je dokázáno,že vše pečené,tedy to,co je ztmavlé vysokou teplotou,obsahuje aflatoxiny.Ty jsou rakovinotvorné.A kolik oslů vyžaduje co nejvíce pečené,tmavé housky?V obchodech se skoro nedá koupit rohlík nebo houska,která není tmavá.Vše tmavé,protože světlé rohlíky lidi neberou.

doplněno 27.04.15 13:22:

jmlc-To s těmi aflatoxiny je hlavně pro Tebe,když máš takové ,,inteligentní,,otázky

doplněno 27.04.15 13:54:

Píšu hlouposti.V případě pečení to nejsou aflatoxiny ale akrylamidy ! Napsal jsem to nahoře špatně

Jen pro úplnost tmavé pečivo není "hodně pečené"(to by mohlo být připálené, třeba), ale prostě pečivo tmavé. V představách mnohých je to zdravé celozrnné, ve skutečnosti často přibarvené, třeba karamelem

lidus*

Máte pravdu ale ty "zdravé" celozrnné kaiserky z dopékárny jsou moc dobré, zvláště když trefíte na teplé.

Všaj to se nevylučuje. Ostatně já je taky rád.

Kde jste vzal ten nesmysl, že tmavé pečivo je tmavé proto, že je víc upečené ? I kdybyste třeba klasický rohlík pekl sebedéle a sebevíce, tmavý rohlík z něj neuděláte. Nanejvýš tak rohlík připálený. Světlé pečivo je světlé proto, že je z bílé mouky. Ovšem ta je podle některých "uvědomělých" jedovatá. Takže z to jasně plyne, že je tmavé pečivo (přirozeně tmavé, nikoliv připálené) zdravější.

xccal

Nepřesně jsem se vyjádřil.Nejde o tmavé pečivo z tmavého celozrného těsta ale o pečivo,které je hodně pečené takže má tmavou kůru,povrch,který obsahuje rakovintvorné akrylamidy tím více,čím je tmavší.

Aflatoxiny jsou produktem plísní. Co má s výskytem aflatoxinů společného teplota nebo délka pečení?

xccal

Omlouvám se.Nejsou to aflatoxiny ale Akrylamidy !

doplněno 27.04.15 14:00:

takže podle posledních výzkumů je veškerá tepelná úprava potravin nad 120 stupňů zdraví škodlivá protože obsahuje akrylamidy.Idealní je proto vařit i v parním hrnci.Mě osobně chutná kuře nebo kachna v parním hrnci stejně jako upečená.

 


0x

No, vím jen o jediném dobře prokázaném případu výskytu rakoviny v důsledku požívání uzenin.

Byla to familie, která nakoupila jeté dřevěné železniční pražce - napuštěné karbolou a desítky let pocvrndávané olejem. A na těch pražcích udili v domácí udírně. Na raka vymřela celá rodina.

Můj pes ale říká, že to nebylo z té soli v buřtech.

 

stirecek*

0x
Ale my to přece víme. Nakonec jak může být opekany spekacek nezdravý, když je nezdravý sám o sobě Jako ostatně všechny polotovary, všechny tepelně zpracované potraviny, živočišné potraviny...

V tom případě je ale hádankou, jak lidstvo, které sto tisíc let jedlo tepelně upravené živočišné potraviny, mohlo přežít do dnešních dob.

stirecek*
Člověk se začal vyvíjet před několika miliony lety a počátky zemědělství byy v době neolitu, cca před deseti tis lety, takže je jasné, ze na sracky nemá ani nemůže mít vyvinutý organismus. To co se dnes nazývá jídlem jen nahrává farmaceutickemu průmyslu
qt

Jak jste si jistý, že nemůže mít vyvinutý organismus? Na trávení mléka v dospělosti se taky většina lidí adaptovala. Takže vyvozovat závěry z "faktu", že se něco v minulosti nejedlo a teď ano je velmi omezené. A ta historie změny jídelníčku je vážně o něco delší a pomalejší než 10 000 let. Zajímavé je, že s takovou nepřirozenou stravou je člověk schopen se dožít 80 let (nemluvím jenom o dnešní době, kde je to zásluha významného medicínského pokroku).

stirecek*
Je řeč o desítkách milionů let, takže těch deset tisíc let je opravdu okamžik. Lovem se předchůdce člověka zabýval mnohem dřív, ale lovil pomocí nástrojů, poněvadž na to neměl a dodnes nemá vyvinutý chrup a drápy. Chrup byl a je vyvinutý na rostlinnou stravu. Mléko nebudu komentovat, patří mezi bílé jedy. To ze se z něho někdo nepozvraci ještě neznamená, ze neškodí. To, ze má dnes někdo osmdesát let znamená, ze se narodil za války, kdy opět byla chudoba a maso představovalo v jídelníčku velice malý podíl, a i kdyby tehdy se nekrmilo kostní moučkou a antibiogiky, nehnojilo se jedy. Takže lidi nepotřebovali konzumovat deset prášku ráno, po obědě a večer. To je to, co jsem psal, dnes potravinářský průmysl vyrábí pacienty tomu farmaceutickemu.
doplněno 28.04.15 00:00: Jestliže je někdo nucený pojídat tolik prášků od nějakých padesáti let, znamená to, ze je něco špatně. Člověk zdravě se stravujici žádné nepotřebuje a dožije se ještě více v plné kondici. Není od čtyřicítky v invalidním důchodu.

No, mně je padesát, válku nepamatuju, jím všechno, maso a mléko prakticky denně, prášky nejím, v invalidním nejsem, myslím, že jsem v kondici přiměřené věku (v sobotu jsem byl se skauty na Ivančeně a do kopce jsem jim stačil, ani se nezadýchal). Považuju tento stav za normální, ty snad ne?

stirecek*
Normální to je do doby, dokud člověk neonemocni rakovinou. A u nás rakovinou onemocní každých osm minut jeden člověk. Pak uz bývá pozdě na popíjení ovocných štáv.

Člověk přírodní měl a i dnes má věk dožití cca 25 - 30 let. To, že žije déle je nepřirozené a je to dáno tím, že nežije v přírodě přírodním způsobem.

doplněno 28.04.15 20:38:

A hygiena není nepřirozená až chemická?

stirecek*
Máš pravdu, člověk přírodní nevěděl co je hygiena a třeba zlomená noha znamenala smrt.

 

xccal

0x

jmlc-píšete,že prababička umřela ve vysokém věku a na žádné akrylamidy a opékané špekáčky nekoukala.Ale nedochází Vám jedna důležitá věc,že naše prabáby žily v neuvěřitelně ekologicky čistém světě,kdy nebyla žádná chemie,syntetika,konzervanty.Což dnes člověk nasává v každém okamžiku.Auta,zplodiny,plasty,konzervanty,jedy.Zeptejte se na onkologii doktorů,kolika násobně stoupl počet nádorů za 100 let.Za posledních 20 letBude to astronomické číslo.To bohužel požíračům jedů v každodenním životě dojde,až když jim doktor oznámí,že mají raka.Pak je z toho klepne pomalu pepka.Ale hlavně že se dobře nažrali za život špekáčků a jiných poživačných sajrajtů.Motto lidí je:Hlavně se chutně nažrat.Musí to chutnat.To ostatní je vedlejší a nemyslím na to.Vše je obchod s lidskou hloupostí a firmy a uzenáři si mastí kapsy.Přitom stačí alespoň koukat na druhou stranu obalu potravin,kde je napsáno,jaké mají složení

qt

Chemie, jedy! Další ovečka, co se s chemií setkala naposledy na základce a o složení éček a jejich vlivu na lidský organismus nemá ani ponětí. To se vážně divím, že naše prabáby nežily 200 let, když my v tomto světe plné té ošklivé chemie a jedů na každým kroku žijeme pouhých 70.

Ekologicky čistý svět za prababiček? A o Červené Karkulce tam nemáte?

doplněno 28.04.15 12:11:

Xccal - nějak Vám nerozumím. Vy si rozumíte?

xccal

uzenář-potrefená husa se ozvala.Chcaha

Počet nádorů stoupl zejména kvůli vyspělosti zdravotní péče. Dřív člověk zemřel mnohdy na něco jiného a rakoviny se nedožil. A ten blábol o čistotě, to jste četl kde?

Já si myslím, že rakovina byla je a bude. Dříve ji jen málokdy pojmenovali. Lidé umírali poměrně mladí a každý řekl: byl slabý na prsa, měl slabé srdíčko, měl pajšl v háji atd. A taky nikdo zas až tak nic s lékařem neřešil. Nebyla stanovena diagnoza, název nemoci. To, že lidé znali jen aspirím, neznamená, že nebyli nemocní. Jasněže bylo několik dlouhověkých lidí, ale průměrný věk nebyl vůbec tak vysoký, jako dnes. Víte, čemu se říká vzpomínkový optimizmus?

Její manžel umřel tuším ve svých cca 40ti letech na rakovinu - bylo to kolem roku 1940 - v období neuvěřitelně ekologicky čistém...

onda

to je naprosto zcestná představa, že naše prábáby žili v neuvěřitelně ekologicky čistém prostředí. Mrkni se sto let zpět co se používalo za nebezpečné látky v zemědělství, jak byla špinavá voda zanešená enterotoxickými bakteriemi, jak se pálila tuhá paliva, v zimě na vsích se lidé dusili ve smogu z těch zplodin, nebyla kanalizace, sračky se vylejvali za humna - nákaza z hoven na každém kroku, děti umírali na tetanus, střevní záněty ... podívejte se do té historie lépe!

 


0x

Jako děti jsme na poli i doma na zahradě opékali buřty,pekli brambory,jablka i chleba napíchnutý na větvičce...a čím černější,tím lepší. :--)) Teď si už tu spáleninu trochu odrolím,ale jinak je jím stále a ráda,ale né tak často,hlavně v létě na rodinných grilovacích akcích a stále žijeme a i moje maminka -přes 70 let je má ráda.Nesmíte si to vůbec připouštět,to by jste nesměla jíst nic! Používáte drogérii a kosmetiku? Jistě ano. Někde jsem četla,že za rok přes kůži vstřebáme do těla až 2 kg.těchto přípravků.Nad tím se zamyslete a né nad pár opečených buřtů za rok.

 

onda

0x

Pleteš se, nitridová sůl není karcinogen.

Seznam PROKÁZANÝCH karcinogenů najdeš zde, jsou označeny číslem 1: monographs.iarc.fr/...

Takže se lépe informuj, kvalitněji gůgluj a nevěř všemu co se kolem tebe mihne.

No to je právě ta nedostatečná ozdrojovanost a podrobnější vysvětlení. Pro spravedlnost:: Při smažení z dusitanů vznikají rakovinotvorné nitrosaminy (viz výše)

Ale o tom, jak říkám, má řeč nebyla.

sds

orida,že nitridová sůl není prokázaný karconogen jestě neznamená,že doopravdy není.Asi si pleteš logiku.Jedna věc je prokázání a druhá skutečnost.V každém případě škodí zdraví.A když se sejde více látek,co škodí zdraví tak to už může způsobit rakovinu.Což v uzeninách jsou vždy!

Tak já bych tady tazateli onda nedostatek logiky nevyčítal. Je třeba taky trochu přihlédnout ke kondextu; jeho odpověď byla reakcí na tvrzení rexony, že grilované buřtíky jsou kancerogenní, a nevyčítal bych mu, že to pochopuil jako "prokazatelně" kancerogenní).To už bych spíš upozornil na to, že @Rexona neměla na mysli nitrátovou súl v základní podobě, ale – i když to neříká explicitně, možná ve svém odporu k ozdrojování?– rakovinotvorné nitrosaminy, které z ní vznikají při grilování.

 

halo*

0x
rakovinu mužete v dnešní. době dostat z čehokoliv.

 


0x

Jo, je to už pár let, co jsem tuhle informaci slyšel. Buřty nad ohněm si opékám víc, než 1/2 století a žádné problémy z toho nemám. A rozhodně s tím nehodlám hned tak přestat. Už se na ně těším , sezóna pomalu začíná . Zdravé to asi nebude a možná, že kdybych se s nima cpal denně, nějak by se to projevilo. Ale při dodržení zásady "všeho s mírou" to nebude o nic horší, než jakákoliv jiná uzenina.

 


0x

Akákoľvek potravina z prírodzených surovín podlieha skaziteľnosti a naslednému rozkladu.Z toho dôvodu sa potraviny konzervuju rôznými spôsobmi,aby sa neskazili.Ak by tam neboli konzervanty,napr.soľ tak by sa pokazili s určitostou.Mne z tohto vyplíva,že potravina by sa mala bez konzervantov pokazit,tak ak je niejaká potravina bez konzervantov a napriek tomu sa nepokazí,tak to znamená,že sa tam nemá čo pokazit lebo je to praktický neživé,čiže umelé.Tak čo je teraz zdravšie?

alisa

slavco, skoro souhlasím...

určitě jsi byl u sousedů (v Rakousku) a tam viděl, že se do grilovacích párků tyto soli nedávají...vypadají proto ale dost nechutně - jsou bílé, od vaření, a proto hygienicky nezávadné, balené možná ještě v ochranné atmosféře(v dusíku)

 


0x

Rexona - Nevím, co se Vám na mé odpovědi zdá typycky českého? A k čemu mi gratulujete? Chtěla jste znát (nejen) můj názor, tak jsem Vám ho napsal. Za to, že se Vám nelíbí a že jste asi chtěla číst něco jiného opravdu nemůžu. Já prostě neznám nikoho, kdo by onemocněl rakovinou z opečených buřtů. A kdybych měl přestat jíst všechno, o čem jsem za víc, než 60 let svého života slyšel, že je nezdravé (nebo dokonce jedovaté), dávno bych zemřel. Tedy nikoliv na rakovinu, ale hlady .

 

pohanka*

0x

Nemá se:

opékat červené-růžové čpekáčky

kouřit

pít alkohol

brát drogy

zneužívat léky

uzeniny

sádlo

máslo

sůl

cukr

bílá mouka

bílá rýže

ztužené tuky

vejce

přemíra bílkovin též škodí

tlusté maso

červené maso

rybí maso z nepřirozených chovů

cukrovinky

tavené sýry

cizokrajné podtržené ovoce

limonády a sycené pití

černá káva

plísňové sýry

tmavá vypečená kůrka u chleba

hltat - jíst ve spěchu

éčka

dýchat zamořené ovzduší

nervovat se

ponocovat - mít noční směny

geneticky upravovat rostliny pro výživu lidí a zvířat

být krutý ke zvířatům

ničit přírodu

BÝT SÁM A SMUTNÝ

a další si doplň ...

Je přísloví ,,Jez do polosyta a pij do polopita ..., takže všeho s mírou - přiměřeně.

Jenom v opečeném špekáčku to nebude.

rexona*

Poněkud relativujete

Proč by se nesmělo: sádlo, máslo, sůl, cukr, bílá mouka, bílá(loupaná)rýže, vejce, červené maso, limonády(tady teda jak které), plísňové sýry, vypečená kůrka u chleba - to už začínáte být hysterická...Éčka - to je asi další kapitola, nemotejte zdejším účastníkům hlavu - asi třetina(nebo spíš méně) éček je v pořádku...To ostatní se ale fakt nesmí.

Ale děkuji vám za jinak hezký příspěvek - jeden z nejlepších (svým charakterem)

pohanka*

No ze začátku trochu ironie, o všem se kdysi psalo, že je to špatné a má se to vynechat. Ale to by člověk nakonec nemohl skoro nic. A další, co se jeden čas zakazovalo, tak se opět za nějakou dobu vzalo na milost.

Ovšem na konci se domnívám, že život se má prožít jinak, ne se hlídat, co mohu a co nemohu.

Já osobně jím to, co mě chutná a na co mám chut. Dostanu chut na bršlicový a kopřivový špenát s bramborami, vyběhnu na zahradu a udělám si ho.

Dostanu chut na moravského vrabce se zelím a br. knedlíkem. Upeču si ho.

Dostanu chut na opečený špekáček? Hraničku dříví mám na zahradě vždy připravenou.

faithoncemore*

Souhlasím s Vámi a zdravím Vás, zajíci

Je to tak. Proto také jsem psala - používat vlastní mozek.

Někteří si totiž vygooglí nějakou obecnou pravdu a hnedka ten názor adoptují a překopávají svůj život. A za pár let můžou začít znovu, chytrolíni.

Žijete - zřejmě jste odolala lákadlům na nové jedy... Pořád se toužím zeptat, co pijete Vy? - Narážím na tu jedovatou vodu... Díky.

Myslím, že oproti špekáčkům je voda častější potravinou...

Proč by se to nesmělo? To nikdo neví. Pohanka jen uvedla zdaleka ne úplný seznam toho, o čem se v posledních letech tvrdilo, že je to nezdravé, až životu nebetpečné. Dodám, že například taková vejce byla donedávna přímo vražedná, stejně jako sádlo. Dneska už se řada vyjmenovaných výrobků zase považuje za neškodnou, ba přímo žádoucí. Takže s čím přijdou "vědci" a EU příště?

 

loler*

0x

Krátký, ale štastný život - moje motto

 

fakeus

0x

Já jsem si zkusil jednou opéct růžového buřtíka, ale pálilo mě to. Zatím o žádné rakovině nevím, ale asi si zajdu k lékaři na prohlídku :o

pohanka*

Fakeusi, zkus si nejdříve buřtíka pofoukat .

fakeus
03.05.15 22:21

:d

 

martinaa*

0x

Milá Rexono, věř, že tady jen plácáš z vody. Ano, jsme první v rakovině střev, ale to by se cekově musela změnit celá naše naučená česká hutná a tučná strava, aby to někam vedlo. Takže žádné uzené, žádné křupavé rohlíčky, žádná svíčková, salámy, vepřo-knedlo-zelo, chleba s ropným máslem, omáčky, sýry, všelijaký humus, co se k nám dováží, hlavně, aby toho bylo hodně a za levno .

Mé sebejisté "nezmám nikoho, kdo umřel na rakovinu střev" je... ano, sebejisté. Skutečně nikoho neznám. A pokud sem chceš plést rakovinu prsu nebo ženských orgánů, které u nás hodně zabíjejí, tak se poptej, kolik tvých kamarádek (nebo třeba ty sama) bere hormonální antikoncepci.

Špekáčky máme 2x ročně, na čarodky a na loučení se školkou. Na to asi nezdechnu .

 

kklaban

0x

Když čtu buřtíky už se mi sbíhají sliny. Zrovna o víkendu jsme opejkali nad ohněm. Měl jsem dva klasické špekáčky s opečeným chlebem a k tomu ještě Liberecou uzenku, k tomu Rohozeckou 12... mňam vynikající. Dal bych si znovu.

 

mp*

0x

Něco mě říká, že první umřou ti, kteří se všeho bojí a všechno zkoumají, všude vidí problémy a chtějí se dožít co nejvyššího věku (globální oteplování, nedostatek vody, bída v Africe, dojde ropa, jídlo se nedá žrát, Éčka, letadla rozprašují něco a podobně). A naopak ti, kteří to neřeší, tak prostě žijou až do smrti.

Už jsem tady kdysi tento obrázek dávala, ale dám ho znovu. Navíc, pro samotnou obavu z jídla, zapomenou lidi žít, radovat se, protože musí státe řešit, s odpuštěním, žrádlo. Odepřou si některé věci, které dělají život hezčím, jen proto, že se dočetli, co se má nebo nemá jíst. A zítra stejně tohle tvrzení někdo jiný vyvrátí.

04.05.15 19:16

Babko

 

buss

0x

Nezoufejte! Fenomenální objev: Vědci dokáží rozpoznat vznik rakoviny 13 let dopředu. womanonly.topzine.cz/...
A je to vyřešené! O čem diskutovat? Dnes jsem si na nich pošmáknul!

doplněno 04.05.15 21:33:

xccal nechte laskavě na mém rozhodnutí co žeru, ano? Pokud vám to vadí, tedy ty špekáčky, nechte je být!

Rozdíl mezi buřtem a cigárem:

- pokud vedle mne sedíte a jíte buřta - sbíhají se mi sliny, závidím, nakonec poprosím o kousek k ochutnání

- pokud vedle mne sedíte a zapálíte si cigáro - s ohledem na své proporce odejdu, ale v duchu vás nakopu no řiti

A schválně - jaký je poměr vašich buřtíků v poměru k cigaretám?

Ale už se to tu stejně rozjíždí chybným směrem, asi by to potřebovalo lock

doplněno 06.05.15 21:01:

Řekl bych, že ten odkaz na článek se škodlivým vlivem kouření na děti měl být zdůrazněním mé narážky, že řešíme blbý špekáček za prázdninový týden, ale kuřáci foukají dětem (nejen svým) ten hnus do blízkého okolí - což už za zmíňku stojí a je větším důvodem k debatě, než ty špekáčky...

 

sds

0x

Pro méně chápavé lidi s dlouhým vedením: zpravy.aktualne.cz/...

Asi jsem opravdu méně chápavý, ale nikde jsem se tam nedočetl o škodlivosti opečeného buřta. Naopak se v tom článku uvádí celá řada škodlivých produktů z oblasti rostliné stravy.

Tak to je v pořádku, však je pčíspěvek právě určen méně chápavým

Narážíte na extrémně vysoký obsah kadmia v tofu sráženém sádrou?

 

Jsem pravděpodobně ještě méně chápavý a disponuji ještě delším vedením, než si umíte představit. Nevidím totiž souvislost mezi odkazovaným článkem a škodlivými špekáčky pečenými nad ohněm.

 


0x

NEUVĚŘITELNÉ . " Bílý buřt " vyvolal rekordních 120 příspěků ! A proto komu nespadl buřt do ohně - jako kdyby nebyl !

byebyababy

unihelp@ - neuveritelne - a predstav si, ze ji za to vyhodili. Rexona uz se nesmi ucastnit. Po jeji prvni reakci na Pohanky soupis, byla zarazena na listinu neduveryhodnych - a nemohla uz reagovat na vase dalsi prispevky - bye bye baby !

Ta party by sla asi jeste dal !

Takze Rexona@ uz nikdy neprijde, je pryc !

Zase to nepřeháněj...
Proč by nemohla přispívat?
Má tu více nicků, z více IP adres.
Nevešla se zřejmě i přes upozornění do pravidel, proto to opatření admina.
Zajímavé je, že mnozí kritici jsou tu roky. Jejich nesouhlasné příspěvky však jsou věcné, neuráží, nenapadají jiné. Není důvod je moderovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]