Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Triky mobilního operátora

Od: kytka25® odpovědí: 14 změna:

Milí rádcové, poraďte, co mám udělat. Maminka má tarif od O2 free 80. Nabídli jí ho, prý výborný pro seniory. Platila 340 korun a měla 80 volných minut. V lednu jí zavolali z call centra, prý se její tarif ruší a oni jí pošlou novou smlouvu, ovšem dražší o 50 korun. Řekla jim, at pošlou smlouvu, že si ji přečte a pak uvidí. Po položení telefonu si uvědomila, že má smlouvu do června, tak proč jí posílají novou a když jí došla ta nová, pustila to z hlavy a nic jim nepodepsala. Ovšm nové vyúčtování bylo o 50 korun dražší. Začala jsem to řešit místo ní, protože ji na prodejně odbyli. Volala jsem jejím jménem do O2, že chci zrušit smlouvu, protože nedodržují podmínky, že jsem nesouhlasila se změnou, pokud mají hovor nahraný, at si to přehrajou. Pán byl velmi roztěkaný a nevěděl co mluvit, ale pak mi nabídl tarif start - 179 korun s 60 volnýma minutama s tím, že to můžu kdykoliv změnit podle potřeby. Když jsem řekla, že smlouvu mám do června, tak mě opravil, že do ledna 2017, protože platí ta, co mám nepodepsanou doma. No a teď teda nevím, co s tím. Kývla jsem na tarif za 179, že uvidím, ale jak zrušit smlouvu, která má platit ještě dva roky? Platí se tam nějaké penále? Máte s tím někdo zkušenosti? Myslím, že tito prodejci jsou něco podobného, jak šmejdi a spoléhají na to, že starší člověk jim špatně rozumí, nechápe je a odkýve všechno. Mamce jsem už zakázala, cokoliv řešit po telefonu.Díky za rady

doplněno 23.04.15 07:24:

Děkuji za odpovědi, jen ještě otázku - když se smlouva vypoví před jejím vypršením, platí se penále? Nikde jsem se to nedočetla

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*

4x

Smlouvu s operátorem je možné uzavřít i telefonicky (tzv. "na dálku").

Pokud mamince zbývalo do konce smlouvy už jen pár měsíců, nabídl jí operátor další úvazek

na dva nebo tři roky (smlouva platí, přestože ji maminka nepodepsala).

Od smlouvy uzavřené na dálku lze odstoupit do 15 dnů.

Pokud již lhůta pro odstoupení uběhla, lze situaci řešit jenom výpovědí.

Odstoupení je nutné řešit písemně. Výpověď lze teoreticky řešit i na zákaznické lince, ale budete tam volat víckrát, nikdo "o Vás nebude nic vědět", budete stále někomu opakovat svůj požadavek... Slíbí Vám, že se Vám někdo ozve, ... ale neozve. Podle mých zkušenosstí je jistou cestou jenom písemná výpověď.

Samozrejme,že je to možne,je to ako ústna zmluva,je to vecou dohody,no koľko takých zmlúv bolo popretých,možno majú aj záznam z rozhovoru,vedomý alebo nevedomý,no kde je právna istota,že to bola dotyčná osoba,čo komunikovala?Bolo by dobré si uvedomit,že ako SR,tak aj ČR sú viazané medzinárodnými,štatnými zmluvami,ktoré sú nadradené domacému právu,domáca má väčšiu váhu ak je nadštandartnejšia ako medzištátna.Najidealnejšie by bolo,ak by sa k tomu vyjadril renovovaný právnik,lebo moje vedomosti sú len z for kde sa vyskytol takýto problém.Napríklad zaregistrovanie sa na stránku a potom platit paušalne poplatky,lebo sa inak vyhrážajú súdom v Nemecku.Príspevkov k tejto problematike je veľa na nete a občas sa objavia aj v správach.

 


2x

k vašemu dotazu na penále - odešla jsem od t-mobilu o 2 měsíce dřív a poslali mi fakturu 83 kč za "předčasné ukončení (paušální odškodné)" - z toho usuzuji, že částka bude stejná, at odejdete dřív o měsíc nebo o rok... ale tuhle info z nich budete muset vypáčit heverem...

iz*

Částka není stejná. Dříve si operátoři mohli v případě předčasného ukončení závazku účtovat zbývají paušály

(proto poměrně málo lidí končilo předčasně; radši paušál na někoho třeba se ztrátou převáděli),

nyní si mohou účtovat 20 % zbývající částky (pětinu).

Končit o dva měsíce dříve bylo podle mne zbytečné, stačilo oznámit, že chcete smlouvu k poslednímu dni ukončit (měsíc byla výpovědní doba, za niž jste musela zaplatit celý paušál plus k tomu pětinu z posledního měsíce) ...

ivzez, já myslím, že v mém případě to nebylo zbytečné - skončila jsem s prací a skoro nikam nevolám, tzv. volné minuty nevyužiju, tak je pro mě zbytečný luxus platit paušál další 2 měsíce - vyplatí se mi přejít na kredit a zaplatit pokutu, která je jenom díl z toho, co bych zaplatila v paušálu...

 


0x

Nepodpísana zmluva je neplatná,a zaujímalo by ma ako vám poskytli iný tarif a zmluvu keď sami akokeby porušili tu novú svoju?Zrušte zmluvu ak chcete v lete ku konci platnosti a keby vám tvrdili,že maté novú na dlhšie obdobie,tak im povedzte nech ju vám ukážu podpísanú oboma stranami.Inak podľa obchodného práva zmluva musí byt podpísana ručne alebo overeným elektronickým podpisom,napríklad klik na počítači by neobstal,len si trba dávat pozor,podľa akej krajiny sa to deje.Napr.google podľa amerického.

doplněno 22.04.15 23:47:

Je dost zaujímavé,že čo takto čítam,tak mnoho ľudí v čechách má problém s O2,no na Slovensku s nimi niet problémov a väčšina zmluv je bez viazanosti,viazané sú,ak je dotovaný niejaký produkt pri zmluve.

 


0x

Do budoucna sdělte své mamince a všem v okolí, že nesmí nic odsouhlasit po telefonu. Pokud mi někdo zavolá, požaduji informace jen písemně. Dále jim také na upozornění o "možném nahrávání telefonického hovoru" okamžitě odmítám být nahráván. Stačí chybné vyjádření a máte smlouvu na krku!

 

esme*

0x

Přesně to samé jsem řešila loni; po tom co mamku pořád z O2 otravovali a svévolně měnili tarify jsem se hecla a zrušila s nimi smlouvu. Po telefonu a mailem si z nás jen dělali blázny, takže jsme vyrazily na pobočku.

Mamka to jen podepsala; a já se utábořila na O2 prodejně s tím, že dokud to nebudu v ruce mít písemně potvrzené a zrušené, tak se nehnu. No, nelíbilo se to panáčkům, ale nedala jsem se, a ještě všem zákazníkům ve frontě za mnou pěkně nahlas vysvětlovala, že se na řadu hned tak nedostanou a proč. Sice to trvalo skoro hodinu, ale nakonec to kupodivu šlo. Ovšem tolik výmluv jsem už dlouho neslyšela. A pokud jste nebrali dotovaný telefon, nic jim nedlužíte a max. můžou uplatnit běžnou výpovědní lhůtu (my měly podle smlouvy tuším dvouměsíční).

BTW - teď má mamka předplacenou kartu - minuta stojí do dvou kaček a platí jen to co provolá, takže cca 50-100,- za měsíc. Dobíjím jí to z účtu.

Takže i ten nejlevnější tarif je podle mne zlodějina, vždyt to vychází na 3-4,- za minutu! S těma jejich slavnejma "minutama zdarma"...


Mamka šla sama na prodejnu a tam jí řekli, že s tím nic nejde dělat a nabídli jí výhodně tablet nebo mobil) až pak jsem se do toho vložila já a zavolala na tu jejich slavnou outů linku. Oni jak vidí staršího člověka, tak ho odbijí a i ty call linky se zaměřují na starší lidi. Já každého po telefonu slušně pošlu někam a pak si číslo bloknu. Ovšem naši rodičové to neumí a mají potřebu vysvětlovat a omlouvat se. Pak se do toho zamotají tak, že už vlastně neví, na co přistoupili. A tak já ruším výhodné spoření, pojistky apod... Už má důrazně zakázáno se bavit s cizíma lidma po telefonu Taky si myslím, že dobíjecí karta jí bude stačit - ono momentálně výhodný tafif co má - 179 a 60 volných minut je 3 kč/ min ) super výhodné!

esme*

Přeeesně, ti šmejdi zneužívají toho že starší člověk se bojí sám bránit. Mamka už se bojí do telefonu i představit, až tam jsme to dopracovali. Ale je fakt že co má předplacenku tak výrazně ubylo reklamních otravovačů, asi jim nejde prodávat seznamy.

Paušály se vyplatí leda těm co potřebují hodně volat; my máme mobily jen pro cestovní účely, doma jsme na Skype a na mailech, já osobně provolávám v průměru 30 kaček za měsíc. Předtím to bylo s paušálem měsíčně minimálně za tři stovky, a volám pořád stejně. A když to člověk spočte za tři lidi a za rok... to už je skoro deset tisíc ušetřených, asi pojedu na dovču.

 

bbbb

0x

Jak si můžete myslet že máte minuty zdarma když máte paušál? Jen se zavazujete že tu částku pravidelně utratíte ale zdarma nic není.Ty "volné" minuty máte jen předplacené.

Když smlouvu zrušíte podívejte se do obchodních podmínek O2 tam musí být vše napsané co s tím souvisí.

esme*

Že jsou volné minuty zdarma si asi nemyslí nikdo, spíš jsou dost drahé. Ovšem v reklamě se to dobře vyjímá...

A že najdete v podmínkách nějaké info, tak to je dost utopie. A vůbec, v podmínkách jakých? Co platily při uzavření smlouvy, co platí dnes? Oni operátoři to schválně dělají tak složité, aby se v tom nikdo nevyznal a mohli mlžit. A zaměstnance tlačí k používání všech možných psychologických triků a nátlaku na zákazníka, aby mu odchod znemožnili.

Když po mně chtěli při vypovídání smlouvy doplatek, žádala jsem aby mi sami našli kde přesně se o tom v podmínkách píše... a najednou to bylo bez doplatku.


Samozřejmě si nemyslím, že mám zdarma nějaké minuty, prostě jsou volné minuty v paušálu a když si to člověk spočítá, tak zjistí, že volá za 3kč/min. To v případě maminky, která má "výhodný" tarif z milosti Obchodní podmínky jsem si přečetla, jsou rozepsané do detailu, ale neřeší můj případ, kdy od ledna platí smlouva, která byla změněna telefonicky a ta včerejší nabídka se váže k té předchozí smlouvě nebo je to nová smlouva... fakt nevím. Jen jsem se v VOP dočetla, že Smlouvu lze zrušit 6 týdnů před uplynutím lhůty a pokud chcete zrušit dřív, tak musíte zaplatit měsíční tarify do konce období. (pokud to teda chápu správně) Takže kdybych chtěla mamce zrušit smlouvu teď zaplatí 179 x 24 (to je ta včerejší změna ) nebo 399 x 21 ( to je smlouva z ledna , kterou má mamka doma nepodepsanou )?

Jestli to někdo chápe, tak je dobrý

voip

Kdyby měla internetové připojení zařiďte voip Odorik a vyhne se všem problémům. Volání nejdražší za 60 haléřů, ale i zdarma

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]