Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
plánuji kupovat nový notebook a uvažuji, že jej zahrnu do svých výdajů (podnikám v IT). Sice pravděpodobně budu uplatňovat paušál, ale rozhodnu se až na konci roku. Musím v případě nákupu uvést svoje IČO, abych si mohl tu položku potom dát do výdajů? Nebo i když neuvedu ičo, tak na tom nezáleží?
Díky
Musíš uvést IČO, bez něj nakupuješ jako soukromá osoba. A navíc se nákupem na IČO okradeš o možnost vrátit zboží ve 14. denní lhůtě. Dalším problémem je záruka, je tuším zkrácená na 1 rok a věc nemusí opravit do 30 dnů, jak je to v OZ
Díky. Tím pádem to asi raději koupím jako koncový zákazník bez IČ. Je pravděpodobné, že výdaje budu uplatňovat paušálně a cena notebooku není zase tak velka - 6 000. Jen mám obavy, aby z toho nebyl problém při kontrole, kdyby chtěl vidět mé výdaje a já bych neměl nic koupené na ičo. Což u paušálu by asi mohlo být jedno, ale prý se finančák i tak zajímá o výdaje
IČ a ostatní údaje musím uvádět u všech nákupů hrazených bezhotovostně. Pokud nakupuji něco co si chci dát do nákladů, budu to platit v hotovosti a částka nepřesáhne 10000 kč, tak nemusím uvádět vůbec nic.
To jako, že když si jdete koupit náplň do tiskárny za 200 kč, tak musíte uvádět své IČ? Nebo pošlu zaměstnance do železářství pro šroubovák bude muset prodejci uvést IČ a ostatní údaje? Nesmysl.
Pak musíte ještě k tomu platit kartou, kterou máte u účtu, který používate na podnikání. Jako malý živnostník to máte možná spojené. Já mám zvlášt účet soukromý a účty na podnikání. Kdybych to zaplatil kartou k soukromému účtu, tak by mi ten doklad účetní nechtěla zaúčtovat.
jj, s tím jsem počítal. Nemám přímo podnikatelský účet, ale mám dva "osobní" účty, jeden pro podnikání a jeden jakoby osobní. Není to sice povinné, ale mám to tak pro lepší přehled (i když zatím mi to příjde spíše více komplikované ).
Tím ale, že nákup asi nebudu nakonec provádět na IČO (viz. zmíněná záruka výše), tak nákup budu muset asi provést z osobního, takže peníze si budu muset ještě přeposlat (proto mi ty dva účty příjdou více komplikované).
OT: Každopádně občas provádim platby spojené s podnikáním i z osobního účtu a doufám, že to nebude problém. Jde např. o platbu kartou na internetu v nějaké zahraniční webové službě a pro svou bezpečnost, nechci používat kartu účtu, kde mám všechny peníze z příchozích plateb atd.
To je kravina, pokud platíte kartou, tak ke zboží dostanete doklad za platbu v hotovosti a FU nezajimá zda je placeno kartou. Tedy pokud je placeno firemní kartou, účetní když dělá banku, tak musí spárovat i s pohybem zboží které bylo nakoupeno. Když je placeno ze soukromé karty, tak je to bráno jako by jste vytáhl peníze z peněženky, A tam také neřešíte zda je bankovka soukromá či firemní. Ostatně, platím občas faktury za firemní zboží i ze soukromého účtu a účetní to prostě zaúčtuje jako placeno z osobního účtu. A když si použité prostředky na soukromém účtu zase vrátím zpět z firemního, tak to v bance účetní účtuje jako převod na osobní účet. Dokonce není ani zakazané používat soukromý účet k podnikání, jen to musí být přehledně a průkazně vedené. Je to ale velmi nepraktické, tak se zásadně nedoporučuje. Vyplatí se snad jen nějakému malému živnostníkovi který má pár pohybů.
doplněno 27.03.15 15:32:Kravina je, že bych nemohl platit soukromou kartou firemní nákupy. O tom, že by u dražších nákupu měla být i hlavička odběratele se nepřu. Ostatně, při platbě soukromou kartou u mých dodavatelů jsem v hlavičce uváděn.
A co se týká plateb firemních faktur ze soukromého účtu, je to jen věc účetní, já mám dobrou a ta s tím nemá nejmenší problém. Sám to nedělám často, někdy se to prostě vyskytne, například když nemám na firemním účtu dost prostředků a na soukromém ano. Na soukromý také někdy odnáším tržby protože pobočka s firemním účtem je daleko a soukromá je každá pošta. Pořád je snadnější aby účetní udělala jeden zápis než abych mařil čas cestou do banky.
No to s tím přehazováním peněz mezi účty lze, ale nač to dělat složitě, když to jde jednoduše.
Co je ale kravina nechápu. U zboží nad 10000 nebo hrazené bezhotovostně musí být uvedena hlavička odběratele. Naše pokladní softwary to tak mají dokonce od výrobce. Tj, hotovostní platba nad 10000 kč - nutno vyplnit odběratele nebo to rozložit na více účtenek, pokud to lze.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.