Nejste přihlášen/a.
Zdravím rádce,
jsem zaměstnán pro společnost, která má pobočky v pronajatých areálech. V tom, v kterém pracuji, jeho vlastník nechal odstřihnout telefonní linky a já zaměstnavatele marně žádám o služební telefon. Pro moji práci je občas nutné volat vedení, když nezavolám, nemůžu pracovat, bojím se, že by mi hrozil vyhazov. Jsem tak nucen telefonovat na vlastní náklady a šéfům i zákazníkům rozdávat svoje soukromé číslo. Nejde o horentní finančí částky, ale nějako tu stokorunu za měsíc to hodí, nemluvě o tom, že nemám rád, když mi v mém volnu volá někdo kvůli práci a já mu stejně nemohu pomoci.
Existuje nějaký předpis, podle kterého mohu tyto hovory zaměstnavateli vyúčtovávat jako např. pokud člověk používá své auto pro účely zaměstnavatele počítá náklady na km? Tzn. že by byla sazba xKč/min? Jak mám tyto hovory dokládat?
Nevydělávám tolik, abych mohl věnovat zaměstnavateli každý měsíc stokorunu a jde i o princip...
no tedy to je firma k nezaplaceni . . .grrr. Vždyt si může celý váš provolaný kredit dát do nákladů a vlastně tak nezatěžovat účetnictví. Jsou to amatéři, promiňte. Bežné je že si koupíte kredit za 400 např. a firma Vám jej proplatí oproti účtence. Někde Vám třeba můžou proplácet jen 50% účtenky, resp. dokladu. Záleží na dohodě a hlavně! ochotě managementu. Pokud je to nezajímá, jsou hodně let za pravěkem a tzv. neznají mapu. Pokud neproplácejí nic , ze svého tfounu bych nevolal.Zaměstnavatel je povinen ze zákona vám dodat prostředky k výkonu Vaší práce.Pokud Vám nedal telefon, ani nepřispěje, nemáte povinnost tak činit za něj. Dále opakuji, že pro firmu není telefonování přímým fin. zatížením, odečte jej z daň.základu a v podstatě tak ušetří na daních. Howgh. Mira
Můj soukromý telefon a telefonní číslo poskytnu zaměstnavateli pouze po domluvě, která bude pro obě strany výhodná. To znamená, že mě zaměstnavatel přispívá měsíčně paušálně 300 Kč na kartu nebo se lze domluvit na částku do výplaty, jako mimořádnou odměnu. Tak jsem to vždy řešil já a tato forma pro mě je nejpřijatelnější. Nechci služební telefon, abych pak nemusel vysvětlovat, proč jsem nebral hovor (chráním si své soukromí právem volby) a vysvětlovat v měsíčních výpisech, co jsou to za čísla atd.
To je velice rozumné, ovšem dá se to praktikovat jenom tam, kde je vůle - na obou stranách. Služebního telefonu se nebojim, hodlám ho používat pouze místo dosavadní pevné linky, tzn. pouze v pracovní době!
Davide, nemůžete učtovat firmě služební hovory z Vašeho soukromého telefonu. Jen se s ním můžete domluvit, třeba na tom, že ...
Toho jsem se bál Domluva s nimi není žádná Tak asi jen na píchačky "provokativně" připíšu +Kč XY za telefon...
davide, já bych se snažil domluuvit normálně jako lidi, nežli si posílat lístečky...
ale to je jen na Vás, jak se rozhodnete.
Věřte, že z mé strany bylo podniknuto více než dost vstřícných a slušných kroků, ale jsem buď zcela ignorován nebo odkázán na to, že se to bude výhledově řešit... a co do té doby?
Je to nějaké divné.
a) buď jsou šéfové nějací vadní
b) nebo firma je před bankrotem
c) nebo jen máte pocit, že telefon ke své práci potřebujete
S šéfama se domluvte, že je budete jen prozvoňovat a oni vám obratem zavolají (praktikujeme to tak při komunikaci montérů s mistry) a zákazníkům prostě nevolejte.
Pokud jste nucen volat šéfům v určitých případech a nemáte umožněno to udělat, tak dle mého názoru nesjou splněny podmínky por řádný výkon práce a vy jako zaměstnanec na to upozorněte, viz zákoník práce:
§ 38 Povinnosti vyplývající z pracovního poměru(1) Od vzniku pracovního poměru je
a) zaměstnavatel povinen přidělovat zaměstnanci práci podle pracovní smlouvy, platit mu za vykonanou práci mzdu nebo plat, vytvářet podmínky pro plnění jeho pracovních úkolů a dodržovat ostatní pracovní podmínky stanovené právními předpisy, smlouvou nebo stanovené vnitřním předpisem,
b) zaměstnanec povinen podle pokynů zaměstnavatele konat osobně práce podle pracovní smlouvy v rozvržené týdenní pracovní době a dodržovat povinnosti, které mu vyplývají z pracovního poměru.
Tot se ve vašem případě asi zřejmě neděje...
Přesně tak, neděje... poslední dobou nám často ani nenavážejí zboží, na jehož prodeji naše pobočka stojí... no, kam to nejspíš dospěje je jasné všem... každopádně prozatím jsem to vyřešil tak, že čísla příslušných vedoucích předávám zákazníkům, at si volají sami, že já nemám odkud... opravdu skvělá péče o zákzaníky - nemít jim co prodávat a nebo je nechat ještě zařizovat provozní záležitosti... manažeři na svých místech! Díky za diskusi
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.