Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat ... máte někdo zkušenosti s reklamací dovolené? Byli jsme s přítelem na dovolené v Tunisu ( kde jsem byla již po páté ) nikdy jsem se s ničím podobným nesetkala a nikdy žádnou dovolenou nereklamovala, a to cestuji už od mala a často Každopádně na pokoji plíseň, mravenci, nefunkční klimatizace, plesnivý sprchový kout, vytrhané zásuvky, jiskřící fen, před balkonem hučící transformátor, kdy jsme si tedy nemohli ani otevřít balkon. Delegátka nebyla schpna nic vyřešit, všichni ostatní také nespokojení, vše jsme ji řekli a ona že musíme počkat. Po každodenním chození na recepci pokoj vyměněn za příplatek, nemohli jsme dělat už nic jiného, delegátka se nestarala. Pokoj sice lepší ale s obrovskou smradlavou plísní v koupelně. O jídle, servisu a pláži raději ani nemluvím. Hotel vybíhal dle recenzí jako dobře hodnocený 84% kategorie 4*. Byla jsem v méně hvězdičkovém v Tunisu a říkám tohle byla noční můra.
Po příjezdu jsme zájezd reklamovali, vše jsme napsali podrobně, fotografie přiložili, ovšem naše reklamace byla zamítnuta se slovy že delegátka se snažila vše vyřešit a že my sami jsme souhlasili s příplatkem za nový pokoj, ale to už prostě nešlo vydržet. Bolela nás hlava z toho hučení a byl to hnus, takže jsem byli celou dobu oba naštvaní. Vážně ideální dovolená :DD
Můžete mi někdo prosím poradit jak postupovat dále? Je možné se odvolat. Nezaplatili jsme zrovna malé peníze a prostě to byla hrůza. Být někde kde by bylo možné sbalit se a odjet, tak jsme druhý den doma.. Nebyli jsme jediní kdo byl velmi zklamaný. Jedná se o cestovní kancelář EximTours.
Přístupem cestovek se často zabývá pořad Černé ovce na ČT1. Napsat tam, podělit se o zážitky, poslat dostatek fotografií, které ukáží, že máte pravdu. Přesně místo a termín. Oni pak sami jejich reportéři už zajdou do cestovky a táží se a štourají do toho. Pak z toho udělaqjí pořad do TV.
Hodně cestovek se bojí takovéto nepříznivé reklamy v TV a je jim to nepříjemné, proto se raději se zákazníkem domluví. Jaga.
Byla jsem s Exim Tours v Egyptě září 2016, kde jsem byla znásilněna uklizečem pokoje . Má reklamace byla zamítnutá . Nevím , kdyby mě zabil asi by jí taky zamítli. Komunikovala jsem s nimi neustále , ale Exim tours se mi neomluvila ,ani nekomunikovala .Dále celý pobyt neodpovídal nabídce z katalogu Exim Tours.Nikdy bych s nima necestoval .
Ovšem jde o to,co jste reklamovali,zda to nebyla právě ona část,kde bylo poskytnuto náhradní ubytování,které mělo být ZDARMA. Tohle může rozhodnout jedině soud,což doporučuji. Někde se musí s takovou lumpárnou začít.
doplněno 23.09.14 06:51:Odpověď je jednoznačná – obrátit se na soud a žádat slevu z ceny zájezdu a úhradu rozdílu z ceny za ubytování.
Použil jsem tento případ pro náš web sos-a s tímto doplněním
Občanský zákoník stanoví :
- pokud pořadatel zájezdu nesjedná nápravu v přiměřené lhůtě,kterou mu určí zákazník,může si zákazník zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.Ale jedině soud může posoudit a rozhodnout, že vady v ubytování byly takové,že byla nutná výměna pokoje, jakým způsobem tato výměna proběhla,včetně doplatku rozdíálu ceny a zda se jednalo skutečně o účelně vynaložené náklady.
Ze strany cestovky se jedná o taktiku. Reklamaci automaticky zamítne a čeká,zda zákazník skutečně půjde k soudu a předloží dostatečné důkazy podle kterých soud rozhodne ve jeho prospěch. Nezapomeňme,že cestovka vstoupí do sporu se zkušeným právníkem a zákazník je zpravidla laik,kterého náklady a nejistý výsledek sporu pravděpodobně od dalšího konání odradí. A záměr cestovky je naplněn. Zákazníkovi pak zbývá jen o takových případech mluvit,nebát se je zveřejnit,třeba i prostřednictvím našeho webu a před dalším případným zájezdem se informovat o svých právech na cestách a získávání důkazů.My vyčkáme na rozhodnutí soudů u sporných případů a budeme se k podobným případům vracet.
Dobrý den,
bohužel, jediné řešení je soudní cestou, případně zaslat stížnost na porušování předpisů souvisejících s podnikáním CK, a to příslušný živnostenský úřad. Podnět ke kontrole bych zaslala také na Ministerstvo pro místní rozvoj, které je gestorem zákona, Exim takto totiž postupuje stále! Existuje ještě možnost obrátit se na Sdružení na ochranu spotřebitele, které se nekvalitními službami této CK zabývalo v minulosti již několikrát.
Pokud máte vše řádně zdokumentované, obrátila bych se na právníka a podala žalobu. Škoda, že neuvádíte konkrétní hotel, možná by se Vám se stejným problémem ozvalo více zákazníků, což by mohlo přispět k řešení. Hotely navíc často mění právě v Tunisku jména... tento problém mají často právě 3* hotely. Delegátka Vám měla zajistit jiný pokoj, a to bez příplatku, případně sepsat na místě reklamaci. Stěžovala bych si tedy nejen na nekvalitní služby hotelu, ale i služby delegátky, která v tomto rozhodně nepostupovala správně.
Nereklamovali jsme jen ubytování, ale i celkově právě chování dlegátky, přístup personálu, i co se týče stravování a jídla a samozřejmě ubytování. Dočetla jsem se, že tímto způsobem jednají snad u všech reklamací. Řešit spor soudní cestou pro nás byla a snad ještě i je krajní možnost, nevím zda si to můžeme dovolit, aby se nám to na konci ještě neprodražilo.
Jinak psali jsme email i doporučený dopis přímo na EximTours na oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den,
právě s tím, že vymahatelnost práva v tomto státě je téměř nemožná, počítají všechny CK. Doporučuji udělat CK reklamu formou recenzí hotelů a služeb na sociálních sitích (v marketingu CK se recenze pečlivě sledují a kvalitní CK se vyhýbají smlouvám s hotely se špatnými recenzemi), nejlépe i v jiném než českém jazyce. Jmenovitě bych uvedla i jméno delegátky. Cestovní agentury pak tyto hotely nenabízejí, pokud si chtějí zachovat dobré jméno a delegátu je dnes jako much! Dále poslat stížnost nejen na služby, ale i způsob vyřízení reklamace od CK na MMR, které uděluje CK licence k podnikání a zkuste i Českou obchodní inspekci. CK i její delegátka evidentně porušili nejen zákon o CR, ale i zákon o ochraně spotřebitele, resp. občanský zákoník. Bohužel, nekvalitní služby CK je někdy možné "zdolat" jen prostřednictví různých organizací, které se zabývají ochranou spotřebitele.
Nám se stalo totéž, ve finále přestala cestovka úplně komunikovat a já neměla nervy na to dál to řešit. Nicméně od kámošky vím, že to cestovky obvykle řeší tak, že když nedáte pokoj, tak reklamaci nakonec uznají, ale jako náhradu škody vám dají slevu na další zájezd.
Mmch. o jaký hotel se jednalo? Já byla v Tunisu taky několikrát a letos poprvé jsem byla taky hrozně zklamaná. Byl to hotel Ksar na Djerbě. Radím všem, aby se mu vyhnuli.
Já bych to nevzdávala, hotel je evidentně zanedbaný a pokud budete chvíli hledat, naleznete hodně důkazů a rozhodně se vám ozve více klientů CK Eximtours, stačí zadat do google recenze hotel Ksar a máte to např. zde jsou i fotky tripadvisor.cz/...
Měli jste štěstí, severní pláže je ještě docela hezká a je tady čisté moře, na jihu je zanesená chaluhami. Mě má Exim na black listu, nestojí o opakování PR, které jsem jim zdarma udělala za podobně nekvalitní služby. Delegáty mají hodně nekvalitní, dobrý delegát je spíše výjimka. Berou hlavně přes léto studenty, co neumí chovat a myslí si, že jsou na prázdninách!
Jedná se o hotel Soviva Resort 4*
A co se týče pláže tak špína všude a smrad, ale tak za to až tak moc cestovka nemůže, že byly všude chaluhy a medůzy. Jinak katastrofa tedy, zkoušíme teď poslat nesouohlas s jejich vyjádřením a pokud nic, tak už jsem našla stránky kam se obrátit. Soudní cesta asi pro nás není dostupná, jsme mladí a vynaložení peněz za soud mi příjde škoda =/
Češi jsou nepoučitelní a mají špatnou pamět, žádná negativní publicita v mediích nezabrání tomu aby další klienti si příští sezonu nekoupili u Eximu dokonce stejný hotel. Exim skutečně to s Vámi zkouší, jediné co mu vadí, je když prohraje soud a bude Vám muset vrátit peníze za dovolenou. Zákon 159/99 Sb. Vám dává šanci získat skoro všechny peníze zpět a ještě odškodné za "zkaženou dovolenou" + všechny Vaše výlohy s tím spojené. Najměte si schopného advokáta a žalujte.
Mam podobnou zkusenost.Ozvete se mi prosim do mailu,muzeme dat hlavy dohromady co s tim.Zazili jsme neco podobneho Tunis- hotel Club Lella Meriam. 4.7-18-7.2014. Reklamace i odvolani na reklamaci zamitnuta. Blize do mailu.
doplněno 19.10.14 15:12:Zapomnela jsem dodat mail. Ozvete se prosim na Aanapti@seznam.cz
Dobrý večer,
chtěla jsem se zeptat, jak jste postoupili ve Vaší reklamaci zájezdu v Tunisku? My jsme totiž v naprosto stejné situaci jako Vy. Hodně podobný případ. Taktéž nám nabídli na místě nový pokoj s doplatkem 200 EUR/os. Odmítli jsme.
Reklamaci jsme poslalli hned první den naší dovolené, tuto rozšířili a doplnili po příjezdu z dovolené. CK Exim nám reklamaci zamítl, podali jsme odvolání a nesouhlas s jejich rozhodnutím. Je to měsíc a od té doby se nám z CK nikdo neozval. My zkaženou dovolenou, kterou reklamujeme, prožili na Kapverdských ostrovech. Stejně jako Vy máme i fotodokumentaci atd, ovšem stejně nám to zamítli. Ted očekáváme další jejich postup a jsme rozhodnuti řešit tuto reklamaci soudně.
Dobrý večer, měsíc se nám nikdo z cestovní kanceláře neozval, volali jsme tam a ujištovali nás, že se vše řeší a byli moc milí, přítel jim trošku pohrozil, nyní je to týden, tak příští týden voláme znovu. Oni nemají v tuto chvíli žádnou časově omezenou lhůtu na vyřešení, tu mají pouzte při první reklamaci (30dní) nyní prý nejsou nijak omezeni,ale co nejrychleji se to budou snažit vyřešit. Tak dám vědět, až budeme příští týden volat, co nám tentokrát sdělili.
V Sovivě jsem byla cca před pěti lety a kromě koupelny, bylo vše ok. Koupelna byla v naprosto dezolátním stavu, voda tekla na heslo a během 10 dní nám jen 1x vyměnili ručník. Ale je fakt, že hned po příjezdu jsme při přihlašování na hotelu nechali v pasu pár eur, takže jinak ubytování bylo pěkné. A musím vychválit jídlo, to bylo super.
Být vámi, tak se spojím s víc lidmi a podejte hromadnou žalobu.
Dnes nám přišlo vyjádření od cestovky, že se reklamace opět zamítá ( podruhé jsme reklamovali), že je rozhodnutí konečné, nebylo shledáno žádné pochybení a vše prostudováno.
Máte někdo zkušenosti jak řešit dále? Ohledně soudní cesty, no nevím, asi mě to celkem odrazuje, vím že asi nejde jinak, ale ty náklady a pocit toho, že to vlastně může být úplně k ničemu a peníze zbytečně vyhozené.
3) Jak zájezd reklamovat? Co dělat, když služby nesplnily to, co máte uvedeno v cestovní smlouvě a co jste si zaplatili?
V případě, že nedostatky v poskytovaných službách nebyly odstraněny a vykompenzovány ke spokojenosti zákazníka přímo v místě pobytu v rámci zájezdu, zákazník podává po návratu do ČR reklamaci.
Podle českého zákona je nutné podat reklamaci do 1 měsíce od skončení zájezdu. Doporučujeme podat reklamaci písemně, doporučeným dopisem adresovaným příslušně cestovní kanceláři, kde se v dopise uvede, jaké služby neodpovídaly smlouvě o zájezdu. Doporučujeme, aby si klient nechal tyto nedostatky přímo na místě pobytu potvrdit od delegáta cestovní kanceláře a tento potvrzený dokument také přiložil v kopii k reklamačnímu dopisu.
Cestovní kancelář má povinnost nejpozději do 30 dnů reklamaci vyřídit.
Pakliže klient není spokojen s odpovědí či navrženým řešením, nezbývá než se obrátit na soud. V těchto krajních případech prosíme klienty, aby informovali i naši Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur (kontakt na sekretariát je tel.: 224 86 2551 nebo na e-mail sekretariat@accka.cz).
Zkušenost letos s EximemNa INVII.CZ jsme si objednali Coral beach Rotanu Resort pro své krásné dlouhé pláže, možnost šnorchlování, přízemní budovy, velkou zahradu a v srpnu 2014 ihned po příletu do Hurghady nám delegát sdělil, že Rotana je plná a že jedeme na jiný hotel ! Ačkoliv jsem nesouhlasila a byla jsem sama s malým dítětem, nezbylo mi po pár dohadování jet na údajně jediný volný hotel Albatros Beach (opak Rotany) - bez šnorchlování, mini pláž, mini hotel, ubytování v patrech a velmi staré, to co jsme nechtěli. Jeli jsme do Egypta za šnorchlováním a hotel jsme si vybrali pečlivě, tak abysme byli spokojeni. Takže začaly telefonáty opět delegátovi a ten nechtěl nic řešit tak poté do Prahy a v tomto duchu byla celá dovolená. 3x jsme se za náš pobyt stěhovali, na Hilton Long Beach- tam nebyla od 12h odpoledne vůbec voda v moři- ani po kolena, nedalo se ani v moři plavat, a až 7 den po mých telefonátech nás přestěhovali kam měli tedy na Rotanu. Celá dovolená zkažená, ve stresu, na reklamaci odpověděli, dostali jsme 4 hvězdu za 4 hvězdu a tedy žádná náhrada ! Takže na původně objednané Rotaně jsme byli 3 dny z 10 dnů a to proto že jsem neustálě volali svůj nesouhlas do Prahy( o účtu za telefon ani nemluvím). Opravdu zkažená dovolená a cestovka dává od toho ruce pryč, reklamace neuznána.Na Rotaně jsme se dozvěděli, že lidé od jiných cestovek neměli žádný problém s ubytováním a byli normálně ubytování.Místo krásného moře, jsme si ho mohli pouze představovat. A náhrada Eximu, za to, že nebyl hotel, který jsme si objednali? žádná...Tohle přece není vpořádku.. NIKDY VÍCE S EXIMEM DO ZAHRANIČÍ !
Podle toho co píšete, jste měla opravdu zkaženou dovolenou a tím, že Vám exim tours zamítnul reklamaci jako neoprávněnou byste se neměla nechat odradit. Váš zájezd měl zcela jistě vady, a z toho důvodu máte nárok na náhradu nemajetkové újmy v penězích za zmařenou dovolenou. Nejspíše bude nutné peníze vymáhat soudní cestou, což sebou nese i další výdaje. Ale známý řešil v létě podobnou situaci a řešila to za něj nějaká společnost pouze za provizi a v případě, že by nic nevymohli, tak údajně nemusíš nic platit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.