Nejste přihlášen/a.
Jedeme na prodloužený víkend a po zaplacení pobytu mi přišlo doslova :
Vzhledem k tomu, že hotel rozšířil spektrum a komfort poskytovaných extra služeb dostupných z pokoje, dovolujeme si Vás upozornit, že od 1.3.2013 bude při příjezdu na recepci požadovaná předautorizace Vaší kreditní (bankovní) karty. Předautorizace slouží pouze jako garance úhrady čerpání možných extrasů (wifi internet Premium na pokoji, sortiment v minibarech, úhrada za telefon, roomservice..) během Vašeho pobytu. Při uhrazení všech Vámi čerpaných extra služeb Vám bude nejpozději v den odjezdu tato předautorizace zrušena.
To se mi ale moc nelíbí. Neví někdo jak to funguje? To jim dám PIN nebo co? A co když mi účet nějaký zaměstnanec vybere? Nebo co když tam nenechám žádné finance? Kdyby mi to napsali předem, asi bych tam nejel.
Tenhle postup je standardní, obchodník vyzkouší, jestli je karta krytá, zablokuje si tím pro sebe určitou částku a pak si jinou částku strhne při skutečné platbě, původní blokace pak vyprší, myslím, že je to nastaveno na 14 dnů, takže po 14 dnech to vyprší a ta částka se zase automaticky odbloku
běžně to děláme když si v cizině půjčujeme auto , ubytováváme se na hotelu apod...
žádný PIN jim nedáváte...buďte bez obav
Hledala jsem na netu nějaké informace k předautorizacím, našla jsem tuto diskuzi a nedá mi to, abych se taky nepřipojila. Pracuji v Praze v hotelu a předautorizace děláme běžně téměř všem hostům, s výjimkou těch na last-minute nebo těch, co platí předem. Nikdy jsme neměli problémy s tím, že někdo nechce kreditku dát - pokud je to tak, je krajně podezřelý. A pokud kreditku nevlastní, může pobyt zaplatit předem.
Předautorizace se konkrétně u nás provádí z toho důvodu, abychom byli z klienta schopni "dostat" storno poplatek např. v případě pozdního zrušení rezervace. Protože přiznejme si to, koho z nás by nenapadlo poslat hotelu číslo kreditky, na které není ani vindra, že Takže si blokneme částku odpovídající storno poplatku, blokace je v případě dojezdu zrušena, v případě pozdního storna máme jistotu, že peníze na kreditce jsou a můžeme je strhnout. Ne, že by to nešlo ošidit, stačí, aby si klient stěžoval u své banky, a ta si peníze přetáhne zase zpět (samozřejmě to ověřuje, ale banky většinou drží basu s klienty ). Naštěstí se toto moc často nestává.
S číslem kreditní karty klient uvádí jen expiraci (už s těmito údaji je možné z kreditní karty strhávat, nic víc není potřeba), žádný PIN. Myslím si ale, že málokterý obchodník by si risknul vybrakovat kreditky klientů, protože jak už jsem psala, banky drží basu s klienty a peníze jsou schopné stáhnout si zpět.
Tuto praxi praktikujeme několik let bezproblémů, cizinci to dávno znají a problémy s tím nemají, to zase jenom my Češi jsme ze všeho vybobkovaní předem, jak kdyby byl někdo zvědavý na těch usmolených pár stovek co většina z nás na účtu má, ty opravdu nestojí za ty oplétačky pak
No to je zase odpověď.
Psal jsem že jsem se to dozvěděl až po zaplacení, takže vlastně mě k tomu přinutili, což se mi nelíbí.
Píšete, že blokujete jen poplatek za storno, což je podle mě když moc tak několik set kč. Zároveň píšete - , jak kdyby byl někdo zvědavý na těch usmolených pár stovek co většina z nás na účtu má. Ale vy na to zvědavý jste. Jistíte si podnikání zástavou. Možná to ve světě je běžné, ale tam jsou jiné podmínky co se nedají s tím co se děje u nás srovnat.
Já si naopak myslím, že je to dobrá odpověď. Proč by se to nedalo srovnat? Jako že u nás neexistují vychcánci, kteří nemíní zaplatit svou útratu?
To ne, ale ona odsuzuje náš strach z toho že nám něco nějaký pingl udělá s paltebkou a přitom mají bobky z toho aby jim pokoj nezbyl.
Neznám podmínky Vaší rezervace, kde jste rezervoval (přes jaký rez. systém, jejich vlasní webovky, přes nějaký slevomat), ale většina solidních hotelů to píše v podmínkách...Nebyla jsem líná pohledat na netu a pravděpodobně vím, o jaký hotel se ve Vašem případě jedná. Pokud se mrknete na jejich webovky do sekce "ceník", zjistíte, že přesně tutéž větu tam mají uvedenou...
Co se týče našeho hotelu, neblokujeme několik set, věřte mi, že v tomhle byznyse opravdu nějaká stovka sem nebo tam nikoho moc nezajímá...většinou se jedná o tisíce, pokud se tedy nejedná o malé pokoje mimo sezonu, tam kolikrát ani tu garanci neřešíme, ale ve vysoké sezóně, kdy poptávka daleko přesahuje nabídku, bychom byli opravdu padlí na hlavu, kdybychom věřili čestnému slovu klientů, že opravdu dorazí Protože jak jsem psala - když klient kontaktuje banku s tím, že mu někdo neoprávněně stáhl peníze, většinou mu dá banka za pravdu a peníze vrátí. Ale kdo pomůže hoteliérovi vytlouci peníze z klienta, o kterém neví kromě jména a příjmení, telefonu nebo emailu a čísla kreditky (na které nic není) skoro nic?
Nicméně je pravda, že u nás se podmínky nedají srovnat s těmi ve světě...u nás je totiž všechno daleko komplikovanější. Češi jsou hodně nedůvěřivý a také hodně chytrý národ, bohužel nejen v pozitivním slova smyslu A pokud jde konkrétně o Vaší situaci a pokud jsem trefila ten hotel (4* na severu), tak nejde nezmínit jednu "krásnou" vlastnost - vztahovačnost - vykašlu se na podrobnější čtení podmínek a pak se vztekám a myslím si, kterak mě chce kartu vybrakovat nějaký nepoctivý recepční...
Však nikomu nic dávat nemusíte...Nicméně tady předem obviňujete chudáka recepčního nebo majitele hotelu z toho, že vás chce okrást, přitom je na vině spíš nedostatečná komunikace mezi hotelem a zaměstnavatelem nebo zaměstnavatelem a vámi. Hotel to v podmínkách má, to, že se k vám tahle informace nedostala, nemusí být bezpodmínečně jejich vina a rozhodně to nemusí znamenat, že vás chce někdo okrást, nebuďte paranoidní.
Chápu, že vás to mohlo rozčílit, mě by asi taky naštvalo, kdyby se na poslední chvíli naskytl nějaký zádrhel, ale uvědomte si, že tady někoho křivě obviňujete! Měl jste sem už ze začátku napsat tu posloupnost a ještě jste měl doplnit, jestli jste si vůbec předem ty podmínky vy sám vyžádal...protože pokud ne...
A vůbec, paradox je, že odmítáte jet někam, kde z vás předem dělají zloděje, ale ty zloděje z nich tady děláte vy! Být manažerem hotelu, tak si na vás smlsnu za pomluvu, at máte důvod vztekat se.
Dobry den, tato operace je zcela normalni. V zahranici jsem se nesetkal s hotelem, kde by kreditni kartu nechteli k potvrzeni rezervace. Pin jim predavat nebudete. Obvykle na rezervaci staci jen cislo karty. V nekterych hotelech jsem zadaval pin sam. Je to stejne, jako pri platbe v obchode. Svuj PIN nikomu nedavate.
Hotel ruci za to, ze Vam nebude nic strzeno z karty. Buzete si to samozrejme zkontrolovat na Vasem uctu a potom reklamovat. Myslim, ze hotel si nedovoli negativni reklamu.
OK děkuji už to trochu chápu. Ale - vše už mám předem zaplaceno, parkoviště používat nebudu a napředražené pití na pokoji v baru jim kašlu.
V podstatě oni mi nevěří, proto se jistí. Ale já jim musím věřit? Nelíbí se mi to. Asi jim to nedám.
Vzhledem k tomu, ze mate pobyt jiz zarezervovany by jsem jim proste rekl, jak uz zde zaznelo, ze raktu nemam, takze nemuzu dat. Mozna si nevezmou nic, mozna budou chtit nejaky depozit v KC, zkuste a uvidite.
To nám teď v chorvatsku také udělali - víceméně jim dáváte přístup ke svému účtu.. Na dva dny jsme si zapli internet a automaticky nám to z účtu strhli, to jsme se dozvědeli až na konci pobytu s vyúčtováním. Kartu asi budete muset dát, ale nic, co tam píšou nedělejte.
doplněno 27.08.14 17:23:Jasně- ale já bych z toho takovou vědu nedělala, asi si tedy vezmou nějakou vratnou zálohu - je to jako kdyby se mohlo něco rozbít, akorát tady jde o služby které možná použijete, když ne, nic se z účtu neodečte. Očividně to bude luxusnější hotel, žádný buranov, budeme si na to muset zvykat.
v zavislosti na druhu karty je to:
cislo karty
datum vydani (pokud vim, tak jen u Maestra)
datum expirace
bezpecnostni kod ze zadni strany karty (u nekterych karet se da preskocit)
Ja vam rozumim, u nas vychodoevropanu je pomerne beznou vlastnosti byt setsakramentsky opatrny na penize/kreditni karty, protoze dnes a denne slychavame o podvodech s nimi spojenych, ale ve zbytku sveta je toto naprosto bezna podminka pri registraci do hotelu.
Pokud jde o predautorizaci, tak to v podstate znamena, ze vam na uctu ZABLOKUJI (nikoli strhnou) urcitou castku, po dobu dobu vaseho pobytu.
Nektere hotely (vetsinou 4* a vic) to vyzaduji, pripadne vas pozadaji o depozit v hotovosti, u jinych na tom prilis netrvaji.
Ja v hotelech travim pomerne hodne casu, takze si z toho duvodu (a mnoha dalsich) drzim jeden ucet zdarma, na kterem mam jen nejakych £40 (asi trinact stovek) a zadne povolene precerpani uctu.
Ringo to je něco jako nákup přes internet v číně. Zadáš číslo karty, expiraci atd, oni si ověří, že tam peníze jsou, ale nestrhnou je hned a nákup zboží schválí. Peníze jsou bloklé do doby než si je strhnou. Ty už máš hotel zaplacený, ale můžeš čerpat další služby - wifi, pití atd, tak jde o to, abys jim neutekl.
Jo, to už jsem pochopil. Ale odmítám jezdit někam, kde ze mně už dopředu dělají zloděje. To je jejich podnikatelské riziko.
Ringo a kde kupujete potraviny? Ve většině supermarketů jsou detektivové, kteří na vás taky dohlíží. A každý majitel se snaží tahle rizika minimalizovat, vy byste to snad nedělal?
doplněno 18.10.14 13:04:No vidíte, tak nechápu proč vám vadí ta karta. Předautorizaci provádějí ze stejného důvodu.
Já nekradu, takže detektivové mi nevadí.
doplněno 18.10.14 13:38:Protože detektiva ani nevidím ani mě nezajímá, kdežto karta je moje a každýmu je po ní prdlajz.
Naprosto souhlasím, zrovna řešíme s kámoškou to samé, nicméně tam jedeme a číslo karty jim nedám, donutit mě k tomu nemůžou...
Po převratu jsem jezdil do Rakouska a prodejna obuvi měla venku regály s botama i hodně drahýma. Ne po jednom kusu, ale po párech. Lidi chodili, zkoušeli a když jim sedly, nechali si je obuté a šli dovnitř zaplatit. Říkal jsem si, tohle být u nás, do večera tam není ani ten regál. Když jsem tam jel příště, byl tam velký český nápis ČEŠI NEKRAĎTE! Ono je to v nás a kvůli pár nepoctivých občanů trpí všichni ostatní. Vsadím boty, že ze zahraničních hotelů taky pár čechů zdrhlo bez zaplacení, tak se každý brání jak to jde a trpí tím i ti poctivý, takže tvůj názor docela chápu. Kalouskova vláda když zavedla první tři dny nemoci bez náhrady, Kalousek to zdůvodnil tím, že je vysoká nemocnost a lidi toho zneužívají a dělají ze sebe simulanty. Místo toho, aby našel na simulanty páku, potrestal všechny, i ty poctivé. Ano nemocnost se opravdu snížila, protože ti opravdu nemocní si vzali dovolenou, simulantům to ale bylo jedno, takže ti toho zneužívali dál. Ovšem výdaje za zdravotnictví se zvýšili, protože ti co si vzali dovolenou a nemoc přechodili, je později přepadla ve větší síle, takže museli marodit déle, i léků měli mnohem více, ale to už Kalousek veřejně nepřiznal.
Předautoriazace bankovní karty je opravdu běžný akt u cizinců, našinec se s tím setká v zahraničí a hned je dotčen, že jej někdo považuje za podvodníka. Bohužel - pracuji v hotelnictví a těch, kteří "chtějí čerpat a neplatit" je bohužel stále více. Hotely nejsou zaopatřovací ústavy a musejí se tedy bránit. Dělají to běžně hotelové řetězce i pro své zaměstnance, nedivte se tedy, že pro cizí osoby je to o to důležitější. Cizinci běžně se svou objednávkou ubytování posílají i údaje o kartě, nemusí se nikdo o to žádat. Rozhodně bych ze zneužití měla mnohem menší strach u hotelů než u obchodníků!
Je zkutečně zvláštní , jak mi někdo nutí předautorizaci , říká , že nemám li kartu , jsem podezřelý,na mé kartě je jen pár fufníků , o které žádný podnikatel nestojí, a arogantně mi chce dokázat , že mi nevěří a chce se jen pojistit , ale že on je přece ten podnikatel poctivý a já jsem povinen mu věřit , jinak nejsem z tohoto světa..
Velice zvláštní myšlení, v době,kdy bohužel krade kdekdo , od politiků počínaje až konče i tím posledním človíčkem. A to já musím tedy věřit zrovna tomuto hotelu? Tento vztah lze ošetřit jakkoliv i jimak, aniž by se kde kdo urazil.Za první republiky bývalo host do domu , pán do domu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.