Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s adresou při podnikání

Od: neregistrovany odpovědí: 11 změna:

Zdravím,

jsem student a mám v plánu si zařídit ŽL a začít podnikat (v IT z domu). Problém je, že mám stejné jméno jako můj otec, který je alkoholik a není s ním normální komunikace. Nebudu to tady moc rozvádět, ale problém je v tom, kdyby mi náhodou domu přišel dopis (např. nějaké upozornění z fin. úřadu nebo tak něco), tak on by jej mohl zebrat a já bych se o tom nemusel ani dozvědět, což by mohl být pro mě asi dost problém. Je jedno že by byl dopis třeba doporučeně, jelikož ani tak se nekontroluje datum narození.

Co můžu dělat? Nemám ale peníze na to, abych si někde mohl zřidit kancl atd. Dá se to nějak řešit?

Děkuji za každou radu.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

A nevyřešilo by to virtuální sídlo? Firmy to nabízejí už od 200 Kč/měsíc.

 

skye*

0x
Nebo si na vasi nejblizsi poste pronajmete P.O.Box a udelejte si dosilku tam. Vsechna posta vam bude chodit tam. Samozrejme to znamena chodit si na postu tam, ale treba dvakrat v tydnu to nemusi byt problem. A taky to neco stoji, ale rozhodne mene nez pronajem kancelare. Do petistovky mesicne se vejdete.
neregistrovany

Virtuální sídlo nebo P.O.Box mě zaujal a možná by to mohlo být řešení. Ale zase ne druhou stranu. Pokud je něco doporučeně (což asi např. z fin. úřadu bývá), tak se mi to budou snažit stejně dodat nejdříve osobně, kdy já nemusím být doma a poštačka to může předat fotrovi, protože ona nebude řešit komu to patří a bude hledět na jméno (mám s tím osobní zkušenost). Takže nevím, jestli je to řešení.

 

iz*

0x

Další možnost je datová schránka. Pak s Vámi budou úřady muset komunikovat jejím prostřednictvím. Nebo si zřiďte zaručený elektronický podpis ...

neregistrovany

Jakou mám jistotu, že mi to budou úřady vše posílat 100% do datových schránek? A kdy si to popřípadě zařídit? Před vyřízením ŽL nebo až po? Uvádí se to již při vyřizování ŽL, nebo až potom musím informovat FU atd.?

Jistotu nemáte nikdy, ale pokud úřad nedoručí zásilku do datové schránky, porušuje zákon. Hezký článek o doručování, at poštou nebo do datové schránky zde. Datovou schránku si budete pořizovat jako podnikající fyzická osoba, tedy až po vyřízení ŽL. Blíže zde. Úřady, alespoň dle mého názoru, informovat nemusíte, naopak, ony mají povinnost zjištovat zda máte, či nemáte datovou schránku.

Datovou schránku považuji za nejlepší řešení z navržených tří variant. Jednak je zdarma, jednak nemusíte pro poštu nikam chodit. K P.O. boxu nemám pozitivní reference. Při kvalitách služeb České Pošty se stává, že pošta je přes existenci P.O. boxu doručována na adresu.

neregistrovany

Tak jsem se díval na jednotný registrační formulář, který jsem stáhl na netu a všiml jsem si dole, že se tam vyplňuje "adresa pro doručování" a zároveň v "doplňujících údajích" datová schránka. Jak ji tam ale můžu vyplnit, když si ji budu zřizovat až budu mít ŽL?

Podle mě jste z toho zbytečně nervózní. Až si zřídíte datovku, budete ji mít. Pokud s Vámi bude komunikovat jakýkoli úřad, je povinen si nejprve zjistit, zda máte DS. Pokud ji máte, musí s Vámi komunikovat jejím prostřednictvím. Je to ovšem i závazek pro Vás - pokud možno ji denně kontrolovat.

Není potřeba denně kontrolovat datovou schránku (to bych z toho inteligentního přihlašování do DS už dávno zešílel). Stačí si nastavit zasílání oznámení o došlé poště na běžný mail a je to bez práce. Člověk sice neví, co přišlo, ale ví, že je v DS nová zpráva.

neregistrovany

No nervozní z toho jsem. Přece jen mi může fin. úřad poslat nějaké upozornění nebo něco a když to za mě převezme fotr a já se o tom nedozvím, tak fin. úřad bude myslet, že jsem to převzal a vím o tom, já bohužel o ničem nevím, jelikož ten dopis nemám a je problém. Těžko pak budu něco někomu dokazovat nebo se obhajovat. Nechci se dostat nikde do dluhů, mít exekutory na krku, nebo jít sedět za to že okrádám stát. Přitom chci dělat vše podstivě a může dojít k takovému nedorozumění, kvůli problémům v rodině a doručení zásilky.

 

neregistrovany

0x
Byl jsem se informovat na živnostenském a řešení je buď datovka nebo si změnit v centrálním registru obyvatel adresu pro doručení, která má přednost před adresou bydliště. Problém je, že mám rodinu dáleko, takže to nemám na koho posílat. Taky je problém, že ne všichni se do toho registru dívaji, takže pak pošta chodí na adresu bydliště.
Problém u datovek je v tom, že v případě potřeby dokumentu v papírové podobě, je potřeba jej někde překonvertovat a za to se platí.
Jedině asi ty datovky a pro jistotu změnit tu adresu pro doručení, ale nemám to kam posílat
Nevíte jestli je možné popřípadě někdy osobně ověřit na finančáku, soc. a zdr. pojištovně, jestli mám vše v pořádku? Kdyby mi něco posílali a já o tom nevěděl. Třeba jednou za rok, nebo kdybych se stěhoval, tak at mám jistotu že je vše ok. Ale je otázka jestli mi to pak pomůže a jestli už nebude pozdě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]