Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
podal jsem reklamaci výrobku a sdělil, že požaduji výměnu zboží za správné. Dle instrukcí eshopu jsem mailem zaslal oskenovaný podací lístek pošty doporučeného psaní s reklamovaným výrobkem.
Reklamace byla vyřízena navrácením ceny zboží a poštovného.
Když jsem se dotazoval na způsob vyřízení poštovného doporučené zásilky s reklamací, bylo mi řečeno, že prodejce údajně odstupuje od smlouvy. V tom případě že nehradí mé poštovné při uznané reklamaci.
V průvodním dopise bylo jasně napsáno, že se jedná o reklamaci (tj výměnu výrobku za bezvadný) a požadavek o zaplacení nákladů reklamace.
Může se prodejce vyhnout platbě poštovného, když jednostranně odstoupí od kupní smlouvy, anižby se dohodl s kupujícím? Mám za to, že jsou to náklady nutné s reklamací.
Některé e-shopy už při zásilce přikládají nálepku na případný balík, kde je uvedeno, že poštovné platí příjemce. V tomto případě tak nebylo.
Děkuji.
Ale hradí.Pokud prodejce odstoupil od smlouvy,tak uznal oprávněnost reklamace a tím pádem musí uhradit všechny náklady s tím spojené.Pokud by byl problém,obratte se na Sdružení obrany spotřebitelů - asociace ,900 10 10 10 (10,- Kč/min.) , nebo poradna@asociace-sos.cz.Tam mají s takovými vykuky zkušenosti a dají Vám právní rozklad.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.