Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,objednala jsem si přes internet náramek, prodejce se mě zeptal, jaký chci aby byl obvod náramku, tak jsem mu napsala, že prosím aby vnitřní průměr náramku byl 21 cm.Dnes jsem náramek rozbalila, měří 25 cm se sponou a 20 cm bez spony a ani kvalita provedení není odpovídající.Na náramku je placka a v ní je obrázek zalitý v pryskyřici, ani ten není jak by měl být, kvalita tisku je příšerná, svítí tam ořez a v pryskyřici jsou vidět bubliny.Na internetu jsem našla že :"kupující nemůže odstoupit od smlouvy u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebiltele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebování nebo zastarání". Takže tedy nemám právo na nic, než mlčet a vše přijmout tak, jak to je? Napsala jsem prodejci email, ve kterém jsem mu slušně napsala, co se mi na náramku nelíbí a proč, a prodejce mi odpověděl : "Dobrý večer náramků bylo prodáno několik 100ks a nikdo kromě Vás si nestěžoval,takže bohužel je mi to líto.Hezký večer" a poté mi napsal že "v příloze tabulka vel. Celková délka náramku je údaj, který Vás při vybírání velikosti měl zajímat. Jedná se o délku celého rozevřeného náramku, bez části spony, která se zasouvá dovnitř.Což u Vašeho odpovídá velikost 21(obvod)délka je náramku 23,5cm" tabulku přikládám v příloze. Myslíte, že má cenu s tím něco dělat a nebo jsem prostě "blbá"?
Podle mého názoru:
Pokud to není překlep a opravdu jste mu napsala, že chcete "vnitřní průměr náramku 21 cm", tak by Vám měl poslat náramek, který bude měřit 65,94 cm! Obvod (délka náramku) = "pí" x d (průměr), tedy 3,14 x 21 = 65,94 cm. Prodejce si to vyložil tak, že myslíte obvod zápěstí 21 cm a poslal Vám velikost XL (viz. tabulka).
Takže co se týká velikosti, chyba je asi na obou stranách. Vy jste zadala rozměr, který jste asi nechtěla (průměr 21 cm je spíše náhrdelník) a prodejce si to vyložil po svém, aniž by si požadavek ověřil.
Co se týká kvality, tak samozřejmě i u výrobků na zakázku má zákazník právo na odpovídající kvalitu, tudíž určitě máte právo na to, aby Vám náramek opravil/upravil tak, aby kvalitou a provedením odpovídal nějakému standartu a ceně. Tzn. reklamace určitě může přicházet v úvahu.
Co se týká odstoupení od smlouvy: U výrobků na zakázku to skutečně není tak jednoduché jako u ostatního zboží (do 14 dnů bez udání důvodu). Pokud jste ale nebyla předem seznámena s obchodními podmínkami, odstoupení od smlouvy by připadalo v úvahu, jelikož prodejce nesplnil svou zákonnou povinnost.
Osobně bych asi kontaktoval prodejce s reklamací jakosti, tedy požadavkem na opravu/úpravu náramku tak, aby kvalita odpovídala ceně. Pokud můžete nějak doložit to, že Vás prodejce neseznámil s obch.podmínkami, můžete zkusit odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy mu zašlete písemně s doručenkou na jeho adresu (popř. adresy) a poté odešlete i zboží. Problém asi bude ty peníze z něj vypáčit, asi to nebude bezproblémové. Proto bych zvážil, jestli cena náramku stojí za případné peripetie.
Zbytečně dlouhé vypisování, obecně je známo, že do 14 dnů při nákupu distančním způsobem ... prostě to vratte - vizte OZ, i odstupení od smlouvy. A co má o tom na webu?
Na webu nemá nic, bylo to z hyperinzerce : obleceni-obuv.hyperinzerc/... . Takže mu mám náramek poslat na jeho adresu, a teď na kterou, na tu kterou uvedl když chtěl poslat platbu složenkou na účet a nebo na tu, která je napsaná na balíku? Asi na tu co je na balíku,že? Jmenovatel je stejný, jen adresa se liší. Ještě dotaz, píšete "vizte OZ i odstoupení od smlouvy"moc jsem to nepochopila. Nevím, když mu to zašlu zpět, jak on zaregauje po těch mailech, co mi poslal. A mám ho na to předem upozornit, že mu zboží zašlu zpět?
A vy jste se Bussi do toho OZ díval? Evidentně ne! Protože tam je to, co už napsala @denny276:
Zákon 40/1964sb. (89/2012sb.) §53
(8) Možnost odstoupení do 14 dnů "bez důvodu" se nevztahuje:
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
Těch důvodů je tam celkem 6.
Takže vaše ...obecně známo... neplatí vždy a všude.
...
@denny276: Můžete zkusit jedině reklamaci, že neodpovídá délka bez spony. Požadovala jste 21cm a máte 20cm i když prodejce tvrdí, že délka je 23,5 (23 dle tabulky).
Ano, jak píše redbull. Nejednalo se o průměr, Vy jste měla na mysli obvod, neboli po "lidsku" jste si asi změřila zápěstí a vyšlo Vám 21 cm. Klidně jste měla napsat "celková délka náramku včetně spony, je 21 cm". Tomu by určitě porozuměl. A kdyby Vám poslal jiné rozměry, tak byste to měla s reklamací snadnější. Já se koukala na ten náramek a jeho cenu. Já nevím, samozřejmě, že člověk dneska stovky nevyhazuje oknem a dokonce se ohne a sebere i korunu na chodníku. Časy se změnily. Ale nebude pro Vaše nervy jednodužší se na to vykašlat a třeba ho darovat někomu, kdo má silnější zápěstí? Nebo se ho dotyčnému člověku snažit přeprodat, s poněkud sníženou cenou. Není to ideální řešení, ale je to nějaké řešení. Když mu ho pošlete zpátky, také se už vůbec nemusí ozvat a nebudete mít ani peníze, ani ten náramek, a ještě zaplatíte za další poštovné.
Záleží i na tom, za kolik ten náramek byl, jestli to vůbec stojí za to a jestli není jednodušší ho darovat někomu jinému nebo prodat třeba na aukru.
Z hlediska prodejce, kdybych prodal několik set náramků, jak sám píše, asi by mi nedělalo velký problém kladně vyřídit i takovou jednu reklamaci, o které bych nebyl moc přesvědčený. Protože jak se říká, jeden spokojený zákazník přivede jednoho dalšího, ale jeden nespokojený jich odradí deset.
Pokud byl upravený na míru, tak odstoupit nemůžeš.
Pokud ale je standartně vyráběno víc velikostí ty ty sis jen vybrala jednu z nich, tak odstoupit můžeš.
Dalo by se i slovíčkařit - průměr 21 cm znamená velikost stehna zápěstí má tak 7 cm, tj. objednaný rozměr byl nesmysl. Ovšem bylo objednáno průměr 21 cm a místo něj přišel 7 cm - aha, rozpor s kupní smlouvou, neodstranitelná závada a možnost odstoupení od smlouvy a vrácení peněz (podle starého OZ, v novém to je trochu jinak=je třeba nastudovat příslušné paragrafy)
Jako poslední věc - udala jsi vnitřní průměr náramku (myšlen obvod) 21cm, tomuto údaji odpovídá délka náramku 21 cm a tedy velikost M - Prodejce dodal jednoznačně jinou velikost než byla v zadání - zadávala jste rozměr náramku, ne ruky.
No ano, vyrábí standartně víc velikostí, na míru upraven nebyl, takže se pokusím o dostoupení smlouvy. Zasmála jsem se své blonďatosti s tím průměrem:D Máte samozřejmě pravdu, ale přeci jen mě na to prodejce mohl upozornit, že je to nesmysl, když se tím evidentně živí a tedy tomu rozumí. Také mě napadlo, jak psala tady jedna "poradkyně"( ) že bych si ho nechala a někam třeba plácla, ale když ani s tou kvalitou provedení to není valné, tak by to bylo akorát pro ostudu.Zarazilo mě jednání prodejce, že se mnou byl tak rychle hotov, že vše je můj problém a nikdo jiný si nestěžoval a basta, a taky si myslím, jak zde píší, že kdyby byl prodejce opravdu co k čemu, a měl takový odběr, tak by ho asi nezabilo, kdyby jednal jinak a popřípadě mi ten náramek zmenšil, nebo aspoň opravil ty nedostatky kvality. No nastuduji teda nové zákony a vrhnu se s ním do boje, je sice pravda, že cena nebyla až tak vysoká, ale klidně bych mu ho poslala zpět, a at mi pošle peníze a nacpe si ho...
Ta volitelná délka, navíc na dotaz prodejce, podle mě není individuální úprava. Brala bych to jenom jako výběr z variant a tedy se standardním nárokem na odstoupení od smlouvy do 14 dnů - to platí vždy, at má v obchodních podmínkách cokoli, resp. pokud vás na to neupozornil, lhůta se prodlužuje - viz nový občanský zákoník.
Pokud by se oháněl onou individuální úpravou, řešila bych to pak jako reklamaci - kvalita neodpovídá smluvené dohodě, nejsem s ní spokojena, zboží nechci a požaduji vrácení peněz.
Pokud se takto onen prodejce chová, bude to s ní asi na delší dobu a záleží, zda ten čas za to dohadování stojí...
Neupozornil ani nezaslal nic podobného, nebo neuvedl stránky, na kterých by se to dalo nalézt. pořád nad tím uvažuji, zda se s ním tahat či nikoliv, ale myslím, že to zkusím se standartním nárokem na odstoupení od smlouvy do 14 dnů, pokud na to nezareaguje, zkusím pak tedy reklamaci co se týká té úpravy a kvality.Uvidím co mi odepíše, ale každopádně mě mrzí že nemá nikde www stránky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.