Nejste přihlášen/a.
Ahoj má někdo spořící účet u Air Bank? Jste se spořícím účtem spokojený? Nebo jaký by jste mi doporučili
Mám několik spořících účtů, momentálně využívám spořící účty u equa bank na 1,4 a 1,6% u účtu extra. Teď už nabízí u extra účtu 1,5%. Taky tam mám běžný účet v několika měnách, multiměnovou kartu. Převážně ale využívám služeb u fia, tam ale není na spořících účtech žádný úrok. Air bank mám taky, momentálně čekám na lepší úrok. Internetové bankovnictví se mi ale zdá dost nepřehledné, i když už se snaží s tím něco dělat. Tady jednoznačně vede fio, které má bankovnictví jednoduché a přehledné, navíc se dá upravit k obrazu svému. Taky equa bank má celkem dobré bankovnictví, někomu se ta grafika může líbit, ale je přehledné a v bankovnictví se dají další účty jednoduše přidávat a cizoměnové běžné účty jednoduše přiřadit ke kartě. ING má bankovnictví otřesné, ale úročení mají cca 1,5% pokud dostaneš od někoho kód a s tím se zaregistruješ.pak výše uvedená sazba platí celý rok. Ty kódy jako jejich zákazník mám, takže můžu poslat. Nevím o tom, že by měli pro nové zákazníky sazbu 2%, možná takovou nabídku mají, ale platí jen čtyři měsíce, jak tu bylo psáno, ale potom je sazba 1%, takže je lepší mít 1,5 celý rok. V podstatě bych něřešil nějakou desetinu procenta, protože každá banka má své nějaké podmínky. Třeba equa musí mít ke spořícímu účtu i běžný účet, za ten se ale neplatí, pokud se běžný účet využívá tuším nejméně deset tis měsíčně nebo zůstatek na všech účtech min sto tis. Air bank nepotřebuje běžný účet ke spořícímu, ale tuším, že nějaký poplatek mají za odchozí platbu. Ing myslím, žádné podmínky nemá, jen ty, co jsou uvedené výše. Takže je třeba si to pročíst a zvolit tu, která ti bude vyhovovat.
Dobrý příspěvek, dávám bod. Jen upřesním, že AirBank poplatek za odchozí platbu (at už na běžném nebo spořícím účtu) nemá.
Tak tak, máš pravdu. Už jsem tam dlouho nebyl, nestačím ty změny sledovat. I bankovnictví už zlepšili, sice pořád to ještě není ono, ale je o hodně víc přehlednější než bylo předtím, takže změny jsou viditelné.Takže klidně bych do toho šel, řešit desetinky procent má cenu od milionů a kdo má šest nul investuje rozhodně jinam.
Mám ho, ale více méně si tam jen odkládám peníze, který nechci utratit takže ho vysloveně nevyužívám... Ale tak úroky připisujou, peníze si můžete rozdlit do virtuálních obálek což se mi líbí. A hlavně vše vyřídíte z domova. Takže já jsem spokojený.
Mám téměř všechny spořící účty které u nás jsou a na Air bank je super zpracované internetové bankovnictví, dále mě každý měsíc informují jakými procenty která banka ten měsíc úročí, protože Air bank dává TOP 3 garanci - patří mezi banky, ktere nabizeji nejvyhodnejsi sporici ucet.
Každopádně nyní nabízí Air bank 1,3%, Sberbank 1,63 %
A jako nový klient u ING Spořícího účtu mám na 4 měsíce 2%
Nemám u Air Bank spořící účet, ale běžný... nicméně tím, že zaplatím kartou 5x do měsíce, je mi úročen stejně jako spořící... Spokojenost veliká, jen mě mrzí, že jsem od předchozí banky utekl teprve loni v létě a neudělal to dřív.
Nicméně s přibývajícími klienty je banka nucena snižovat úroky, takže bych Vám ji vlastně doporučovat neměl...
Snižování úroků nesouviselo s přibývajícími klienty. Banka reaguje na úrokové sazby ČNB a ty jsou teď nejnižší v historii...
Psali to i v emailu, který posílali, když snižovali úroky z 1,6 na 1,3 %:
Vývoj úrokových sazeb nikdy nelze předpovědět na dlouhou dobu dopředu. Jejich výše závisí na tom, jakou mají peníze právě cenu. A protože cena peněz na trhu stále klesá, reagujeme na to i my.
Jinak já mám u AirBank spořící účet přes půl roku a jsem spokojený. Dobrá je Garance TOP3, která Vám zaručuje, že je úrok jeden ze tří nejvyšších na trhu (pomineme-li různé záložny, termínované vklady apod.).
Přítelkyně má jak spořící, tak běžný účet. Jak zde již bylo uvedeno - pokud měsíčně použijete kartu min. 5x, máte i na běžném účtu stejný úrok jako na spořícím.
Poplatky nejsou (alespoň za "standardní" služby), internetové bankovnictví je alespoň z mého pohledu jednoduché a přehledné a nic mi tam vyloženě nechybí. Na pobočkách můžete peníze vkládat na účet v hotovosti skrze bankomat.
Jediné, co mi asi tak vadilo, že personál na pobočce se snaží být "free, cool a in", ale na pobočce jsem byl jen jednou (při zakládání účtu), takže to člověk přežije...
Banka samozřejmě reaguje na sazby ČNB, nicméně jedním z důvodů, který uvádí je i vzrůstající počet klientů. A mail, ze kterého cituji dále není první, ve kterém se tato informace objevila... viz:
Jde o to, že všem novým klientům, kteří k nám přijdou od 1. února 2014, budeme od srpna úročit sazbou TOP3 garance vklady jen do výše 250 000 Kč. Zůstatek nad touto hranicí budeme novým klientům úročit také, ale nižší sazbou. Vás se tato změna ale nijak nedotkne a zůstanou Vám dosavadní podmínky, i když třeba spořicí účet ještě nemáte. Co jsme Vám slíbili, to platí.
Proč to děláme? Za dva a čtvrt roku, co jsme na trhu, si nás vybralo přes 220 000 klientů. Jen minulý rok jsme otevřeli přes 100 000 nových běžných účtů a půjčili klientům přes tři miliardy korun. Kromě toho se zvyšuje i počet nově otevíraných spořicích účtů. Takový zájem nás samozřejmě těší. Do dneška si u nás klienti uložili přes 40 miliard korun a toto číslo je den ode dne vyšší.
Na druhou stranu, kdyby si lidé u nás ukládali své úspory takovým tempem i nadále, docela obtížně bychom hledali příležitosti, jak je na trhu dobře zhodnotit a vydělat na vysoké úroky, které chceme na spoření dál poskytovat. Proto chceme příliv dalších peněz trochu zpomalit. Od začátku jsme bankou pro lidi, kteří využívají běžné bankovní služby. Proto jsme nastavili hranici TOP3 garance i pro nové klienty tak, aby se do ní pohodlně vešlo 80 % z nich, a to se všemi svými úsporami.
Ale to se netýkalo snížení úrokové míry, ale změny u TOP3 garance, kdy se daným úrokem (který bude mezi nejlepšími třemi na trhu) bude úročit novým klientům částka jen do 250 000 Kč. U stávajícíh klientů zůstane hranice 1 mil. Kč...
Budiž, tenhle konkrétní mail byl ohledně změny TOP3 garance, ale snížení sazeb souvisí i s přílivem nových zákazníků viz např. zde: airbank.cz/...
Nicméně si myslím, že tato naše debata nemá smysl a tazateli nic nepřinese.
Máte pravdu - jak píšou na stránkách - souviselo to s odchodem AXA Bank z ČR, kdy hodně jejích klientů přešlo právě k AirBank a ta na to nebyla "připravená". Ale to byl myslím jen tento případ (kdy by důvodem snížení sazby byl příliv nových klientů).
Navrhuji "zakopat válečnou sekeru" (myšleno v nadsázce) - naše debatování skutečně tazateli nic nepřinese .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.