Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Končím v práci - inventura - dohoda termínu?

Od: milushka odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

moc prosím o radu. Jsem zaměstnaná v obchodě, kde máme hmotku. Z celkem idylického zaměstnání se vyklubala dost hrůza - měsíčně dělám 40h navíc, které mi nikdo neproplácí, prostě mi "mizí" z docházky, nesmíme si brát pauzy, děláme 12h v kuse a smíme max. odběhnout na wc, ale na 30min zavřít nesmíme... A postoj vedení je - komu se to nelíbí, at vypadne. Ráda bych okamžitě ukončila PP pro neplacení části mzdy (hodiny mám jasně doložené docházkou, záznamy v systému na mé jméno, mám hromady svědků z OD kde dělám) - zákonná lhůta již byla naplněna. Zajímá mě ale, jak s inventurou? Předám manažerce ukončení s tím, že na další směnu už nejdu, ale jak se dohodneme na termínu inventury? Musí se oni přizpůsobit mně? Nebo já jim? Je nějaká max. lhůta do kdy inventura musí proběhnout? Můžu jít na jiné místo a určitě nemám zájem se tam hned ze začátku omlouvat že ještě musím, do původního zaměstnání... Taky bych byla nerada, aby u nás vzniklo nějaké fiktivní manko protože zaměstnavatele tímto krokem 100% naštvu a z minulosti vím, že se dokáží chovat všelijak (dceři pohrozili, že pokud bude dělat problémy propustí i její matku, která dělala v té samé spol. atp.) Manažerka to knám má ca 100km, jezdí jednou za uherák, takže inventura pro ni bude komplikace... ale já zase nemám zájem čekat 14 dní než se jí k nám zachce.

Prosím neřeště že přece nemůžu jen tak odejít ze dne na den - můžu, vím to, o takovou radu mi nejde, chci jen vědět, jak se správně musí zaměstnavatel a zaměstnanec postavit k inventuře.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*

3x

Spolu s písemným zrušením pracovního poměru podle § 56, odst. 1 písm. b (pozor! nepoužijte pojem "výpověd"!) zaměstnavateli předejte písemnou žádost o provedení předávací inventury k poslednímu dni Vašeho pracovního poměru.

V žádosti uveďte konkrétní datum a doporučuji ji předat alespoň jeden den předem. Oboje - žádost i zrušení si nechte potvrdit na kopii.

Pokud byste o provedení předávací inventury prokazatelně nepožádala, odpovídala byste za případné manko zjištěné nejbližší další inventurou.

Zaměstnavatel sice inventuru do druhého dne připravit nestihne, ale to Vás nemusí trápit.

Kdyby Vám řádně platitl za odvedenou práci, nerušila byste pracovní poměr a v případě výpovědi byste mu žádost doručila jeden až dva týdny předem (tím případně můžete argumentovat).

Hlavně si na kopii obou písemností nechte potvrdit převzetí (datum převzetí radši uveďte sama).

milushka
Moc dekuji za odpoved. Takze pokud dam zruseni manazerce do ruky s tim ze pozitri uz nejdu nemuzou me pozdeji nijak popotahovat pokud nezacne inventura ihned? U nas je to prace min na 2 dny. A pokud bych posilala zruseni postou, dejme tomu ze mam smenu po, ut, pa, so ne odeslu to tv pondeli, v utery to prevezmou (dodejka) s tim ze koncim ke ctvrtecnimu datu, tak kdyz inv neprobehne nemusi me to trapit? Predpokladam ze me musi nejak vyzvat abych na inv ve stredua a ctvrtek prisla, kdyz mam volno? Je nejake narizeni kdo se musi inv zucastnit a jak probehne?
iz*

Já bych zrušení pracovního poměru radši řešila osobně, jedině tak budete přesně vědět, kdy pracovní poměr skončil (pošta Vám dodejku vrátí klidně až za 14 dnů).

Přesto bych vposílala s dodejkou kvůli případnému soudu.

___ Máte-li uzavřenu dohodu o odpovědnosti, byla by podle mne velká chyba se inventury nezúčastnit, samozřejmě v době trvání pracovního poměru.

Tato informace se Vám může hodit i do budoucna: Vždy při nástupu i při ukončení zaměstnání, v němž budete uzavírat i dohodu o odpovědnosti, vyžadujte předávací inventury ke dni nástupu (abyste neodpovídala za případné manko od předchozí inventury) a k poslednímu dni zaměstnání (abyste neodpovídala za případný schodek, zjištěný pozdější inventurou).

U inventur doporučuji vždy být osobně a trvat na soupisu ve vícero provedeních, z nichž jedno obdržíte Vy. I kdybyste sama neuměla inveturu dopočíst, vyplatila by se Vám i placená konzultace s nějakou účetní. Už jsem se setkala s chybami v inventurách, které provedli inventurní pracovníci. Proto doporučuji si od všeho vyžádat kopie a (nechat) zkontrolovat.

_____ Po skončení pracovního poměru už Vám to může být jedno.

Ale opravdu si nechte u všeho potvrdit převzetí - i u žádosti o provedení předávací inventury.

doplněno 30.10.13 03:22:

Všechny požadavky byste samozřejmě musela předat písemně proti potvrzení o převzetí.

 

wogoos*

0x

Přesně jak píše ivzez. Udělejte to tak a nikdo na vás nemůže. Vás nemusí zajímat problémy zaměstnavatele a jak dlouho by trvala případná inventura. Pokud k ní dojde, dávejte si velký pozor na vše, i na to co podepíšete. Papíry se dají lehce vyměnit. Po odchodu ze zaměstnání bych po nich chtěl stále neproplacenou mzdu i v součinnosti s finančákem atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]