Nejste přihlášen/a.
Včera jsem dostala SMS z čísla 736355011 s výzvou k úhradě nedoplatku za plyn. Adresa je s naší rodinou spjatá, číslo účtu patří RWE, ale způsob podezřelý (domáhat se platby esemeskou). A v diskuzích v této poradně vidím, že již před dvěma lety to tento vykuk zkoušel. Máte někdo zkušenost? Díky. Kája
Minulý měsíc mě sms upozorňoval operátor, že jsem nezaplatila vyúčtování, které mi poslal do počítače. Platím převodem a stalo se to, že účet překročil hranici, kterou jsem určila bance, jako nepřekročitelnou. V sms byl i datum, dokdy mám zaplatit. Vy jste fakturu dostal? Bez faktury ani tuk!
To je právě to, na tuto fakturu čekáme, likvidovali jsme byt po mamince, ale žádná dosud nepřišla. Dotaz jsem poslal na RWE a uvidíme, dám sem vědět. K.
Jak bylo slíbeno, posílám vysvětlení obtěžující SMS: byli to fakt z RWE. Na dohodě o skončení odběru byla naše adresa xy, odpověd na SMS jsem uvedl, že jsem přece byli domluveni na zaslání vyúčtování na adresu xy, pak v dotazu na in fo@rwe jsem také uvedl svoji správnou adresu...A jejich reakce byla, že mi tedy laskavě posílají opis dokladu na adresu aa...tam jsme ukončili odběr před pěti lety a už pět let tam nebydlíme. Pak máme fakturu dostat a nejevit se nad podivnou esemeskou - zvláště když ji za podvodnou a nebezpečnou označuje spousta přispěvatelů.
Tak pozor, na RWE nefunguje změna adresy ani po zrušení odběrného místa. Kája
Jak bylo uvedeno již ve starší diskuzi, podle variabilního symbolu by mělo jít zjistit, kdo se takto snaží podvodně získat platbu na svůj plyn. Měla byste to nahlásit. Pár troubů mu to pošle a on to pak v pohodě dostane na ruku jako přeplatek za plyn.
doplněno 16.10.13 08:40:Pochopitelně, pokud sedí i VS, tak to na podvod nevypadá, pak prostě jen kontaktujte plynárny. Mě třeba SMSkou upozornila i pojištovna, že jsem zapomněl včas nezapaltit povinné ručení. Byl jsem za to raději, než za nějaký doporučený dopis a penále.
Asi není problém to ověřit přímo na RWE, ale dnes už takto smskou připomíná kdekdo. Včetně T-mobile, VČE, O2, Cetelem a podobných...
Z čistě paranoidních důvodů si neznámá čísla po sms typu "Vážený zákazníku, dovolujeme si připomenout, ze doba splatnosti Vasi platby..." kontroluji i zde. Komentáře mě dost vyděsily, ale v tomto případě neoprávněně.
Zjistil jsem, že číslo skutečně patří společnosti Innology (což jsem jako nový zákazník do této doby samozřejmě nemohl vědět). Takže žádní podvodníci!
Zdejší zkušenosti si vysvětluji změnou telefoních čísel mezi lidmi bez ohlášení právě u Innology.
Vy, kdo žádnou smlouvu uzavřenou nemáte, nechápu proč platíte někomu, kdo se podepíše jako Innology.
Pokud patříte mezi ty neštastlivce, které toto číslo neoprávněně obtěžuje, není nic lehčího než zavolat na bezplatnou Innology linku 800 11 33 55 a Vaše číslo z jejich databáze zákazníků nechat vymazat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.