Nejste přihlášen/a.
Hezký den,
informací po internetu je rozhodně spousta, problém ovšem je všechno sesumarizovat a udělat co si z toho nějaký potřebný výtah. Proto se chci spíš obrátit konkrétně na Vás, někoho kdo máte zkušenosti s podnikáním a ví kolem toho nějaké informace. Potřeboval bych pár zásadních informací. Jestli tedy můžu poprosit. Živnostenský list, resp. aktulizovaný výpis mám (zakládal jsem už v roce 2007, momentálně mám činnost pozastavenou).
1) Jsem normální zaměstnanec na HPP v obchodě, zaměstnavatel za mě tudíž odvádí nějaké zdravotní a sociální pojištění (pokud se nepletu). Činnost chci mít jako vedlejší - jak to je tedy s platbami? Vztahují se na to odvody zaměstnavatele a tudíž nic navíc platit nebudu?
2) Když půjdu na ŽÚ ohlásit, že chci obnovit živnost - kam dál se mám pak vydat? Finanční úřad? ČSSZ? Zdravotní pojištovna? Něco dalšího co kde kam nahlásit?
3) Bankovní účet - je v dnešní době nutné mít nějaký speciální podnikatelský účet? (v roce 2007 jsem měl soukromý "sporožirový" a na podnikání jsem musel mít "běžný účet". Stačí třeba dnes klasický "osobní účet"? (bráno od České Spořitelny).
4) Nějaká evidence příjmů / výdajů - nějaké speciální požadavky, nebo zkrátka vést nějaký dokument s rozpisy a schovávat faktury?
5) Ještě něco dalšího co je potřeba vědět?
Děkuji moc!
Když nikdo, tak já zkusím to nejnutnější.
Kde jste pozastavoval ŽL, tam jej obnovíte. Nyní by si úřady info měli předat sami, ale přesné info vám poví na FÚ.
Podnikání jako vedlejší činnost - v zaměstnání musíte dosahovat větších příjmů jako u živnosti.
Účet můžete mít jakýkoliv i soukromý pokud budete uplatňovat výdaje paušálem a nebude vést účetnictví.
Co je to za dotaz - zda máte schovávat faktury ? Ano, příjem z faktur musíte sečíst do daň. přiznání. Propánajána, jak jste podnikal v roce 2007?
CHtělo by to si něco přečíst o podnikání a evidenci.
Dobrý den,
po obnovení živnosti na ŽÚ se vydejte na OSSZ, kde také nahlásíte obnovení živnosti, tam Vám také vypočítají případné odvody, které by se Vás týkaly. Co se týče přímo odvodů, jsou tady fundovanější kolegové a kolegyně - vyčkejte a konkrétní rady se jistě dočkáte.
ad 3) není třeba mít podnikatelský účet. Rozdíl je v tom, že na soukromém účtě Vám 15% daň z úroků odvádí banka. U podnikatelského účtu si 15% daň z úroků odvádíte sám, úroky jsou Vaším příjmem a zahrnete je tak do daň. přiznání. Jiné by to bylo např. pokud byste chtěl od banky čerpat úvěr (k podnikání), tam by banka mohla trvat na tom, že Vám jej poskytne pouze na podnikatelský účet atd.
ad 4) máte několik možností - vést daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví) = příjmy a výdaje. Nebo účetnictví (dříve podvojné účetnictví) = náklady a výnosy. Zřejmě nejjednodušší je uplatňování nákladů paušály (např. náklady, které si odečtete od příjmů činí 60%, at jsou ve skutečnosti jakékoli). S volbou konkrétní možnosti účetnictví pak také souvisí evidence příslušných dokladů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.