Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké mají emaily postavení v světě byrokracie

Od: mailka odpovědí: 5 změna:

Jak je to s elektronickou poštou? Když napíšu na jakékoliv úřady o nějaké obecnější informace, žádný nemá problém mi na ně odpovědět také elektronicky. Ale jeden úřad (úředník) odmítá se mnou spolupracovat emaily (nechce totiž se mnou spolupracovat)- zřejmě je povinen reagovat jen na doporučené dopisy. Tyto však v mém případě stojí dost peněz, protože s úřadem musím komunikovat pořád. Za úředníka platí doporučenou poštu stát, mě poštovné jde ale z mé kapsy. Copak elektronická pošta nemá nějakou legislativní váhu? Ústně mi s tím úředníkem komunikovat nestačí, potřebuji mít vše písemně-on totiž lže, jak tiskne.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ron*

1x

Dobrý den.

A co písemnost doručit odobně na podatelnu onoho úřadu (je-li to možné). Vy budete mít potvrzení o doručení a úředník Vám odpoví také písemně.

doplněno 24.06.13 13:58:

oprava: doručit osobně

 


0x

Otázka je, čemu říkáte obecnější informace...

Pokud se ptáte na úřední hodiny či adresu úřadu, tak Vám úředník o své dobré vůli odpoví, nebo Vás odkáže někam, kde si tyto informace zjistíte, např. na internetovou stránku úřadu.

Pokud však chcete informace spadající do zpracování tohoto úřadu, jedno jak obecné jsou, musíte postupovat v souladu se zákonem.

Na některé dotazy stačí, aby Váš mail byl podepsán certifikovaným podpisem, který zaručí, že Vy jste skutečně Vy. Na jiné musíte použít datovou schránku. A některé věci vyřídite jen a pouze osobně na daném úřadě.

 


0x

Pokud komunikuješ s úřadem častěji, nech si zřídit datovou schránku (není to totéž co email). Datová schránka je defacto na úrovni doporučené pošty.

czechpoint.cz/...

Proti lehkovaznemu zrizeni datove schrance bych varoval a desetkrat bych si to nejprve peclive promyslel.

 

petr123*

0x

No, pokud by mě někdo bombardoval desítkami emailů tak bych na ně asi taky nereagoval s nadšením. Navíc u emailu není žádná záruka že email skutečně dorazí. Jinak si to "musím s nimi komunikovat pořád" vysvětlit neumím. Ostatně dá se také zvednout telefon nebo vyřešit to osobně, bude to rychlejší než vyměňovat si dopisy.

.

A jestli je skutečně problém v komunikaci s úředníkem tak stačí si na něj prostě stěžuj u nadřízeného.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]