Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mam takovi dotaz. Mam B,C,CE, PROFESAK, KARTU DO TACHOGRAFU, PAS. A Rad bych jako ZACATECNIK nekde zacal. Nema nekdo zkusenost s nejakou firmou kde cloveka vezmou? Klidne i cizina. Dekuji
Jo, tak tam jsem chtěl také, dispečer mi řekl, že mě určitě zavolají a je to již skoro měsíc a pořád nic. Teďka to zkouším u rozvážky pro DHL, jestli to dopadne. Bez praxe je to fakt špatné, sám to vím. Mám B,C,E,T, profesák, kartu i psychotesty a nikde zatím nic.
doplněno 01.06.13 09:16:
Být Vámi, začala bych jezdit v tuzemsku - abyste se otrkal, vyjezdil s velkým autem, zjistil si, co to všechno obnáší. A to je nejlepší doma. Aspoň pro začátek.
Chtělo by to znát nějaký jazyk, aspoň trochu, abyste věděl, co potom po Vás třeba v cíli chtějí - ohledně papírů od nákladu, kam se zbožím zajet...
Syna, když jezdil s kamionem, poslala firma do Anglie. I když teoreticky věděl, že se tam jezdí vlevo, v praxi prý na to koukal jako tele a chvíli mu trvalo, než se "pochlapil" a zapojil se do silničního provozu.
Jinak, v inzerátech jsem viděla hodně žádostí o řidiče MKD, ale také velké rozdíly v ohodnocení. Někdo nabízel plat 20 tisíc, jiný jen 9 tisíc. A to už jsou velké rozdíly. A taky se říká: "jednou nohou v hrobě, druhou v kriminále". Ale někdo to dělat musí, tak at se dobře zajedete a daří se Vám. Jaga.
Tak to vám nezávidím. Můj příběh. Již půl roku hledám práci řidiče a pořád nic. Byl jsem u všech velkých dopravců v okolí, CS Cargo, Tomášek, odpovídám na všechny inzeráty na portálu mpsv.cz, pily, kovošroty a nikde zatím nic. Všechny inzeráty, na které by odpovídalo moje vzdělání, tak odepisuju. Takže pokud někdo požaduje řidiče, odpovím na inzertát, i když v inzerátu požadují praxi, ADR, atd. Záleží na personalistovi, jak se rozhodne, podle životopisu. Ale zatím to vždycky skončilo jen odpovědí ale u Tomáška i pozváním na pohovor, chtějí vozit motory nebo co z Polska do TPCA, ale je to skoro měsíc a zatím nic, přitom dispečer slíbil, že určitě dlší týden zavolá at už jo, nebo ne. Ale zrova od včera jsem zaměstnání asi nejblíže. Včera jsem jezdil s řičičem, abych věděl, co by mě čekalo. Jezdili jsme rozvážku pro DHL kusových i paletových zásilek. Dispečer mi říkal, at si rozmyslím, jestli bych to chtěl a at mu napíšu. Že si pak vybere z kandidátů, kteří mají zájem. Takže tohle by asi mohlo vyjít, i když to jsem si po pohovoru u Tomáška myslel taky. Přitom mám ale štředoškoleské vzdělání zaměřné na automobilový průmysl, praxi v servisu osobních i nákladních aut a pořád nic. Takže mi nezbývá nic jiného, než občasná brigáda v jiném oboru. Autodopravci bohužel mají velký výběr, na inzerát jim odpovídé velká spousta lidí, u Tomáška jen ze začátku to byly co jsem viděl seznam asi na 3 papírech, přitom inzeráty mají pořád. Těm se muselo příhlásit tak 200 lidí minimálně, přitom berou 30 lidí.
Koukám, že se tu po docela dlouhé době vytáhla tato otázka tak jenom doplním svůj příběh, aby to bylo komplet. Nakonec se mi ozvali z CS Carga. Byla to honička, v den přijetí jsem musel stihnou ráno personalistu, firemního doktora a v noci už jsem jel na pobočku do Plzně pro auto a jel do Velké Británie. U CS Carga jsem vydržel asi půl roku, jezdili jsme 2 a nedalo se to vydržet. Bývalý kuchař, kterému pracák zaplatil rekvalifikaci. Tak nás 2 nováčky dali k sobě a poslali s Actrosem k Liverpoolu do Toyoty s hliníkovými odlitky. Nakonec jsme se neustále hádali, už se to nedalo vydžet, tak jsem nakonec byl rád, že nás po návratu z jedné cesty chytili s naftou. Okamžitě s náma oběma rozvázali pracovní poměr. Naštěstí dohodou. Byl jsem nějaký ten pátek doma na ÚP a přemýšlel, jak využít čas. Napadlo mě udělat si D. Požádal jsem si ÚP o rekvalifikaci ale byla mi zamítnuta. Tak jsem si nakonec D, i rozšíření profeskáku zaplatil za své. A odpovědel jsem na inzerát společnosti Arriva a BusLine. Ale nečekal jsem, že mě někdo ani pozve. Na autobus budou velké nároky, říkal jsem si. Ale pozvali mě na pohovar a nakonec mě vzali. A od té doby jezdím s linkovým autobusem. A do kamionu už bych se vrtátit nechtěl. Arriva mě pozvala první tak jsem u ní.
To je možné, že už jsem to někde psal. Ano, poslali nás. Bylo to v době, kdy se jim domluvilo dost řidičů na hromadné výpovědi a tak potřebovali vylepit díru. Co se týka zaměstnavatele, tak celkem v pohodě, ale neschodl jsem se s druhým řidičem. To byl hlavní důvod konce u CSC, proč jsem toho ani nelitoval.
Také mě to zaujalo, že si někdo pamatuje moji odpověď, co jsem kdysi psal. Takže vidím, že odpovídat tady má smysl. Takže díky.
Nakonec jsme se neustále hádali, už se to nedalo vydžet, tak jsem nakonec byl rád, že nás po návratu z jedné cesty chytili s naftou.
Vzpominam si, ze jsem tento pribeh uz cetl. Ted jsem ho jeste dohledal.
Nejvice me asi dnes prekvapilo, ze vam dvou uchum dali kamion a poslali vas hned do Anglie.
Diky za zajimave info.
Jeste jednou dik za popis te zajimave zkusenosti. Jak vidis, tak i po 2 letech si ji pamatuji, jak me tenkrat zaujala.
Myslím že po dvou letech už si práci někde našel a snad má i mnoho najetých km bez nehody.
Jestli si nasel praci kratce po tom, co se tady ptal, tak ma prave ted ty 2 roky vnitrostatni praxe na nakladaku, ktere dopravci vyzaduji od cloveka, nez ho prijmou na jizdy do ciziny.
Vsichni si stezuji, ze nejsou ridici MKD, nezamestnanost v CR je nejnizsi z EU a presto dopravni firmy odmitaji lidi vpravo vlevo Asi jsou Rumuni a Srbove vazne levnejsi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.