Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně přihlášení trvalého bydliště na úřadě. Doma už nebydlím, často se stěhuji a rodiče říkali, že si mám odhlásit trvalý pobyt. Chci se zeptat, jestli můžu mít trvalý pobyt na jakémkoliv úřadě v ČR (bydlím momentálně v jiném kraji, než kde mám trvalé bydliště) a co to obnáší?
Díky za odpovědi
Dobrý den. Vy sám se na úřad přihlásit nemůžete. Trvalý pobyt Vám musí zrušit vlastník bytu (rodiče). Zajít na ohlašovnu, tam dostanou info. a poté se ve správním řízení rozhodne o zrušení trv. pobytu. Teprve poté se stane místem Vašeho trvalého pobytu úřad a to v místě, kde Vám bude trv. pobyt zrušen.
doplněno 23.05.13 20:21:Podrobněji ke zrušení trvalého pobytu a co je k tomu potřeba:
Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje místa trvalého pobytu na písemnou žádost oprávněné osoby, pokud zaniklo užívací právo občana k objektu a pokud občan tento objekt neužívá.
O žádosti vede úřad (správní orgán) správní řízení, ve kterém zjištuje současné splnění uvedených podmínek.
Je-li údaj o místu trvalého pobytu úředně zrušen, je místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt úředně zrušen.
Žádost o zrušení údaje místa trvalého pobytu podává vlastník objektu nebo jeho vymezené části, nebo ten, kdo je oprávněn užívat byt, tedy nájemce. Tato osoba musí být starší 18 let, způsobilá k právním úkonům. Pokud je uvedených osob více, např. manželé, společní nájemci bytu, sourozenci, společní vlastníci domu, žádají o zrušení společně s tím, že vyberou společného zástupce, kterého v žádosti zmocní k zastupování v celém rozsahu správního řízení (nepožaduje se úředně ověřený podpis).
Podmínky pro zrušení údaje místa trvalého pobytu stanoví zákon o evidenci obyvatel v § 12. Pro zrušení trvalého pobytu se musí prokázat současné splnění dvou podmínek, a to zaniklo-li užívací právo občana k domu nebo bytu a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.
Při vyřízení žádosti postupuje správní orgán dle správního řádu a účastníky řízení jsou žadatel a ten, komu má být údaj o místu trvalého pobytu zrušen.
Pokud nejsou stanovené podmínky pro zrušení trvalého pobytu splněny obě současně nebo se je nepodařilo prokázat, rozhodne správní orgán o tom, že se žádosti nevyhovuje.
Pokud se žadatel rozhodne vzít svou žádost zpět, může dojít k zastavení správního řízení.
K žádosti o zrušení údaje místa trvalého pobytu je potřeba doložit doklady osvědčující, že:
- žadatel je oprávněn k podání žádosti, jestliže je vlastníkem domu nebo bytu (výpis z katastru nemovitostí, kupní nebo darovací smlouva s doložkou právní moci vkladu do katastru nemovitostí) nebo, že je oprávněn užívat byt (nájemní smlouva, dohoda o užívání bytu, aj.),
- odpůrci zaniklo právo byt užívat (pravomocný rozsudek soudu o zrušení společného práva k nájmu bytu, dohoda bývalých manželů, pravomocný rozsudek o rozvodu manželství, přechod nájmu, atd.),
- odpůrce dům, byt nebo jejich vymezenou část neužívá (tuto skutečnost uvedou účastníci řízení do protokolu při ústním jednání, popřípadě ji mohou potvrdit svědci).
V této souvislosti bych se rád zeptal, jestli obecní úřad má právo od osob, které takto "bydlí" na úřadě, vybírat vodné, stočné a za svoz odpadu, když tam dotyčný zjevně fyzicky nemůže pobývat.
Pokud prokážete, že tyto poplatky platíte např. jiné obce, tak u nás jste od poplatků osvobozen. Někde je platit musíte, ne? To je logické, že nelze žít bez produkování odpadu atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.