Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat, zda by mi někdo z vás nedokázal pomoci s otázkou, jak získat sponzoring. Za dva měsíce se chystám na cestu po Evropě stopem a chtěl bych udělat jakýsi fotoreport s pravidelnými články z každého dnu mé cesty, jenž bych pak umístil na nějaký cestovatelský portál. Samotná cesta stopem vyjde prakticky zadarmo. Ale přece jen nějaké výdaje tady jsou-nutná doprava MHD ve velkých městech, jídlo...Chci se pokusit cestu provést za co nejnižší náklady, ale i tak, pokud cesta zabere dejme tomu 2 měsíce, tak nějaké výdaje budou. A má otázka tedy zní: je možné někde získat na mou cestu sponzora s tím, že bych třeba měl na sobě trička s jeho logy apod.? Popřípadě jak? kde?
Děkuji za každou odpověď
Výrobci a ředitelové firem dostávají denně naivní emaily od cestovatelů a sportovců nejrůznější úrovně. Důležité je uvědomit si, že peníze vám nikdo nedá. Sponzoring původně znamená finanční podporu vybraného projektu, což u nás je otázkou jen vrcholových sportovců.
doplněno 18.04.13 19:55: "Nikoho nezajímá jak bombastickou věc plánuješ, ale co máš za sebou". Hlavním kritériem je plánovaný mediální výstup, originalita a zajímavost projektu je až na druhém místě. Sponzoři očekávají však zpětně dostatečnou propagaci - besedy, přednášky, ale i dobře udělaný web"
Nejde tedy o sportovní výkony. Velkou předností je schopnost vlastní prezentace. Sponzoři chtějí mít jistotu, že se o cestě bude psát v médiích. Zajímá je, zda už člověk někde něco publikoval, jestli vystavuje fotky z cest, účastní se besed a promítání, případně je napojen na některá nejen tištěná média. Velkou výhodou bývá doporučení některého z časopisů, do kterého člověk přispívá. Kalimera je příkladem časopisu, kde jsou přispěvovatelé odměňováni slevou na outdoorové vybavení a případně i možností získat vybavení na cesty v rámci testování. Musí však již ve svých dřívějších příspěvcích dokázat, že vědí, o čem píší.
1. Na finanční podporu zapomeňte.
2. Počítejte s tím, že shánění sponzora je dlouhodobá záležitost.
3. Důležité je, co máte za sebou: piště, fotte, prezentujte se.
4. Zpracujte kvalitní projekt.
5. Oslovte více firem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.