Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu ohledně věci, která se mi stala včera a ze které mám dnes špatný pocit.
Čekala sem na autobus na zastávce a přišel ke mě cca 20ti letý kluk, který se mě začal vyptávat na operátora, jestli mám kredit atd a řekl mi, že rozdává simkaty zdarma.. pak se z toho vyklubalo to, že by to byla vlastně simkarta s paušálem, na dva měsíce na zkoušku, když jsem řekla že nemám zájem a můj kredit mi vyhovuje, začal se mnou tak trochu manipulovat, jak je to výhodné, kolik sms budu mít volných, jaké budu mít výhody když to podepíšu hned teď a samozřejmě že po dvou měsících to můžu bez obav zrušit. Tak jsem tedy souhlasila, že to skusím, zavolal staršího kolegu, což vzbudilo víc na důvěře a potom mi k telefonu dokonce dali nějakého operátora co se mnou vše ještě probral zatímco se vyplňovala smlouva...
Nicméně mi počet volných sms nesedí s nabídkou na stránkách O2 a u tohoto konkrétnáho tarifu jsem ani nenašla nic o tom že může být jen na zkoušku. Navíc nemám celkově dobrý pocit z toho, že smlouva byla podepsaná na ulici, bohužel jsem se nechala zmanipulovat.
Nechci se po těch dvou měsících divit, že od toho nemůžu odstoupit, myslíte že se dá ještě odstoupit, když zajdu na prodejnu O2 a řeknu, že sem si to rozmyslela? Je mi čerstvě 18 a bohužel se v tom moc nevyznám..
Předem děkuji za rady
Smlouva byla uzavřena mimo obvyklou provozovnu - takže zrušit půjde - bez sankcí (a na tom trvej na provozovně, kam opravdu zajdi co nejdříve).
Jen - pokud už je číslo aktivní (začala jsi smlouvu čerpat), budeš asi muset zaplatit alikvótní část, možná dokonce 1 měsíc (v případě měsíčního vyúčtování).
Každopádně ale trvej na zrušení smlouvy, ne vypovězení (pak by smlouva trvala ještě po dobu výpovědní lhůty).
doplněno 29.03.13 20:39:Musí vyhovět - je to podle zákona, nezávislé na libovůli prodejce...
doplněno 29.03.13 21:48:
..."když mi ještě dali někoho k telefonu a ten se mnou vlastně vše shrnul a ověřil si údaje"... - Ano - pořád je to mimo provozovnu.
simkartu jsem vložila do telefonu ale zatím jsem nic neposílala ani nevolala, protože mi to nechytlo žádnou sít nebo co, já už začala spěchat a přítel mi řekl že to ještě není asi aktivní, tak jsem to zatím vyndala a dala si tam svou starou.. takže by problém být neměl, že?
Jinak tedy zajdu co nejdřív do nějaké jejich pobočky a budu to chtít zrušit, snad mi vyhoví..
"snad mi vyhoví.." ...
tak s takovou tam nechodte budte sebevedoma, asertivni a trvejte si na svem, jde o vasepenize a zavazky a navic jestli vam prodejce nasliboval vyhody a veci zdarma, ktere ve skutecnosti neexistuji, tak bych se citil podvedeny a o to vic bych si prosazoval svoje.
Když to přijde poštou, tak to jde bez problémů, ale takhle na ulici si nejsem jist. Každopádně hned ráno zaběhni do O2 osobně a vyptávej se a dotírej, dokud to nepůjde. Jak se říká, všechno jde když se chce. No a pro příště, jakmile tě někdo cizí osloví, okamžitě začni nahlas vykřikovat: pane, neobtěžujte mě prosím, nebo zavolám policii. Buď si to rychle rozmyslí, nebo mu náhodný kolemjdoucí vysvětlí, jak rychle se dělají monokly kolem očí.
To byl vtip, samozřejmě slušně, ale odpálkovat. Razantně. Prostě nic nechce, nic nepotřebuješ a už vůbec nic nekupovat na ulici.
Než se kamkoliv vypravíte, nebo budete volat na zákaznickou linku o2, pročtěte si důkladně celou smlouvu, kterou jste uzavřela, a to včetně poznámek malým písmem na konci smlouvy.
Od smlouvy uzavřené písemně budete muset i písemně odstoupit. Přímo ve smlouvě, ve smluvních podmínkách nebo ve zmíněných poznámkách musí být uvedeno, jakým způsobem můžete od smlouvy odstoupit a adresa, kam máte písemné odstoupení od smlouvy zaslat.
Řiďte se výhradně podmínkami uvedenými ve smlouvě a v připojených smluvních podmínkách. Zvolíte-li postup jiný, může se Vám stát, že se Vám nepodaří od smlouvy včas odstoupit, že nestihnete odstoupení včas (do 14 dnů) doručit na uvedenou adresu. (Doručíte-li písemné odstoupení od smlouvy někomu jinému, nebude platné.)
Potom byste musela smlouvu klasicky vypovědět a pokud jste se zavázala na dobu určitou (najdete ve smlouvě), zaplatit i smluvní pokutu ve výši počtu scházejících měsíčních paušálů.
Pořiďte si minimálně dvě kopie smlouvy, podmínek a písemného odstoupení od smlouvy a pro jistotu je zašlete i na adresu o2 (s poznámkou NA VĚDOMÍ). K průvodnímu dopisu pro o2 navíc přiložte kopii podacího lístku od odstoupení od smlouvy.
Vše zasílejte doporučeným dopisem s dodejkou. Pošta Vám po doručení písemností vrátí dodejky s potvrzenými daty převzetí písemností.
doplněno 30.03.13 02:17:Zapomněla jsem uvést, že k odstoupení od smlouvy byste měla přiložit SIM, ale to je snad jasné...
doplněno 30.03.13 13:42:Zkuste to projít ještě jednou.
Kdyby Vás totiž prodejce o možnosti odstoupení od smlouvy neupozornil/neinformoval, prodloužila by se lhůta k odstoupení ze 14 dnů na celý rok. Proto si myslím, že to tam někde musí být, pravděpodobně hodně malým písmem.
Tito pouliční prodejci nebývají přímými zástupci o2 (nebo T-mobile), většinou jde o prodejní společnost a písemné odstoupení je nutné doručit jí.
No teď si pročítám ty dva listy co mi nechal a nic o tom jak se to dá zrušit a že od toho mohu odstoupit tam není ..
Takže když zajdu na pobočku a podepíšou tam se mnou odstoupení od smouvy tak to budu muset ještě někam poslat?
Pro příště : až ti bude něco někdo na ulici nabízet,pošli je do patříčných míst. Já to dělám také. Nepotřebuju,aby mi někdo vnucoval něco co vlastně nechci,na to sem dost alergický.
Oni mají peníze za to čím "přemluví" více lidí. Namluví ti kdejakou blbinu,jenom proto,aby si souhlasila s jejich podmínkama. Oni to moc dobře umí.
doplněno 30.03.13 11:29:Když se mně někdo na ulici zeptá " dobrý den,neměl by jste na chvíli čas,mohu se vás na něco zeptat?" Řeknu : "NE DĚKUJI"
Poučení pro příště rozhodně mám, teď jak si pročítám a internetu kolik lidí takhle nachytali na ulici a co všechno nakecávají tak jsem dost naštvaná a z té pobočky neodejdu dokud mi to nezruší ..
On se ani nezeptal jestli se na něco může zeptat, začal se se mnou bavit a už to letělo a mě nenapadlo že by mohlo O2 takhle nechutně lhát.. Je to opravdu neseriózní firma když takhle jedná ..
Magdo, toto nebývají zástupci společnosti, jejíž produkty či služby prodávají. Ve většině případů jde o prodejní společnosti, s nimiž o2 (a další) mají uzavřeny smlouvy.
Tím samozřejmě nechci o2 nijak omlouvat. Ona, T-mobile a další jsou podle mého názoru o prodejních praktikách zástupců prodejních společností velice dobře informováni.
doplněno 30.03.13 14:02:Už jsem to doplnila výše, ale radši ještě jednou:
Kdyby Vás prodejce neinformoval o možnosti odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření, měla byste na odstoupení 12 měsíců. Proto si myslím, že tam ta informace někde bude milimetrovým písmem.
Podle popisu se jedna o smlouvu uzavrenou mimo provozovnu O2 a mate narok bez udani duvodu do 14 dnu od smlouvy odstoupit. Doporucoval bych si najit nejake podrobnosti a resit to co nejdrive a pisemne. Poslal bych jim zpet SIMku a dopis s odstoupenim od smlouvy. Pokud by SIMka nedorazila do nekolika dnu, tak pouze dopis a pak jeste jednou i se SIMkou.
Bohužel jsem simkartu už rozbalila, zatím jsem jí jen vložila do telefonu a nic neposílala ani nevolala, mohl by to být problém? A stačilo by teda zajít do prodejny O2, říct že chci odstoupit od smlouvy a něco tam podepíšu nebo musím někam posílat dopis?
Presny postup nevim, ale ja bych zasel do prodejny a zkusil to vyresit "po dobrem" a dohodou. Pokud bych neuspel, sel bych do jinych provozoven. Vetsinou je to take o lidech. Kazdopadne bych chtel odejit s tim, ze od nich budu mit "papir", ze jsem smlouvu zrusil. S ustnim potvrzenim bych se nespokojil.
Pro jistotu bych poslal jeste doporuceny dopis s odstoupenim od smlouvy na O2, lepsi, kdyz to tam budou mit vickrat nez vubec. Kazdopadne na odstoupeni od smlouvy si myslim mate pravo a muzete to udelat jednostrane a nepotrebujete k tomu O2 nebo nejakou jejich soucinnost.
To je tak, když lidi neumí říct NE! nemám zájem a popř. otravu poslat někam. No a co na to říkají podmínky?
OZ - spotřebitelské smlouvy.
já říkala že nemám zájem, bohužel to byl sympaták a nakonec sem se zmanipulovat nechala, jsou v tom prostě dobří Alespoň mám poučení pro příště.. šlo to prostě hrozně rychle, nejdřív že mi dá simkartu zdarma, což už sem párktát dostala například od T-mobile a nic za tím nebylo a najednou z toho byl hrozně výhodný paušál zdarma na zkoušku ..
Znám plno starejch chlapů, který neuměj razantně říct ne, slepici do telefonu, nedivím se, že to nezvládne mladá holčina z očí do očí. No, buď se to časem naučíš, nebo budeš celý život běhat a něco rušit. Každopádně co nejdřív do prodejny. Buď to s tebou hned sepíšou, nebo řeknou jak postupovat.
došla jsem co nejdřív na pobočku O2, kupodivu mě nepřemlouvali abych u nich zůstala ani mi nenabízeli nic jiného a dostala jsem papír kde mám černé na bílém, že to bylo zrušeno.. . Za týden mi sice přišel nějaký doporučený dopis s jakýmsi kódem, za další týden ještě nějaká smlouva co chtěli poslat podepsanou (a nebylo to nic ohledně zrušení, naopak asi ještě něco "opožděného" k té nové aktivaci).. takže jsem tam napsala, že jsem to zrušila a už si nic nepřeju a zatím mi nic dalšího naštěstí nepřišlo... Doufám že ani nepříjde, už bych se vážně vztekala, řešit to po třetí
Dobrý den. Stalo se mi úplně to samé co Vám, přibližně před měsícem - 2.5. ...Pouliční prodejce mi při uzavírání smlouvy řekl, že mi po 14 dnech zavolají, zda-li chci tuto službu využívat dále. Po 14 dnech se tak nestalo, tak jsem si zašla na O2 prodejnu, aby mi tuto smlouvu zrušili. Samozřejmě vše šlo bez problémů - tam bylo mi řečeno, že doba na odstoupení je 2 měsíce. Asi tak po 4 dnech mi volali opět, že šanci na zrušení smlouvy tedy po 14 dnech jsem propásla a mám smůlu. Měla bych platit 2. tarif, který nechci? Můžu se proti tomu nějak bránit? Nemá s tím někdo zkušenost? Přitom do smouvy jsem neuváděla kontaktní adresu, pouze jméno, rodné číslo a mail. Mají vůbec právo vyhledat si mou kontaktní adresu přes mail? Jsem bezradná
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.