Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
svůj dotaz zestručním, protože se toho dá pročíst spousta článků a zkušeností na různých fórech apod.
Objednal jsem zboží a nechal doručit poštou. Obchod poslal vyrozumění o převzetí Českou poštou s tím, že mám čekat doručení. Byla uvedena řádná doručovací adresa atd. Pošta na uvedenou adresu balík nedodala, ani nezanechala informaci o uložení balíku na poště po nepodařeném zastižení adresáta - pošta se prostě nenamáhala. Následně z obchodu došlo vyjádření, že je balík na poště, at jej vyzvednu. Kdybych měl čas lítat po obchodech, koupil bych zboží osobně. Čas bohužel nemám, proto jsem využil zaslání. Nicméně obchod má v podmínkách pokutu při nepřevzetí zásilky. Budu argumentovat tím, že o dodání se pošta nepokusila, ani mne nekontaktovala.
1) Jak dokáži, že mne pošta nekontaktovala, a že nezanechala vzkaz o uložení zásilky na poště?
2) Jak postupovat, pokud mi prodejce vyhrožuje zasláním složenky na úhradu poštovného - tedy, pokud tak učiní a složenka bude existovat, jak jí zrušit v případě, že prodejce přizná chybu? (Je nutné písemné vyjádření o uznané chybě apod?)
Předem děkuji všem za odpovědi
doplněno 11.03.13 23:59:3) Prodejce se odvolává na obchodní podmínky, přitom ale porušil kupní smlouvu při nerealizovaném pokusu o doručení zásilky na uvedenou adresu. Nebo se mýlím?
(1) Nijak.
(2) Vrátit zpět prodejci s odůvodněním, že pošta balík nedoručila a do schránky nevhodila ani oznámení o uložení zásilky na poště. Poštovné musí prodejce reklamovat u pošty, která zásilku nedoručila (porušila smlouvu s prodejcem).
(3) Mýlíte se, prodejce nic neporušil. Ovšem obchodní podmínky jste neporušil ani Vy.
___ Já bych si zásilku dohledala (prodejce Vám jistě sdělil číslo) a objednala bych si prostřednictvím webu České pošty opakované doručení.
A přestože máte málo času bych doporučila vyplnit na tomtéž webu "spokojenost se službou", případně zaslat stížnost na doručovací poštu.
___ Nedávno jsem takto řešila nedoručení balíku také.
Pošta mi balík doručila až na druhé opakované doručení. V prvních dvou případech se ani neobtěžovali na mne zazvonit, nedoručení zdůvodnili uzamčením domu.
Vaše chování sice není hezké ani slušné, nicméně prodejce nemá žádnou reálnou možnost nějakou pokutu z vás vymoci. I pokud pošle složenku tak jí (bohužel) klidně můžete hodit do koše.
Ale pokud pán objednával online, odesláním objednávky vzniká kupní smlouva, to je jistě uvedeno v podmínkách. A tato koupě bude jistě zaregistrována v systému, takže bych moc nejásala, že se nic nemůže stát.
Nicméně - máte pravdu, jednání pána není slušné. Ráda bych viděla obchodní podmínky prodeje, kde je nejspíš jasně dáno, jaká je dodací lhůta. Bohužel mnoho lidí nechápe, že e-shopy mají na dodání klidně i 14 dní nebo tři týdny, a pak se rozčilují. Tazateli byl balík doručen 10. pracovní den od objednávky, tedy zcela standartní dodací lhůta. Že už o zboží neměl zájem? Že se zvysoka vykašlal na to, že balík je na poště, protože "já přece nemám čas někde lítat"?
To ale není vina prodejce a popravdě, takové kupující bych kopala do pr...
doplněno 12.03.13 10:13:Ještě k té výzvě z pošty - bohužel se na to pošta někdy vykašle (mě chodí dost balíků, ale ještě se mi to nestalo), což ale neprokážete. Nebo Vám nějaký zlomyslný soused či bezdomovec lístek prostě ukradne...
To ale pořád není chyba prodejce. On Vám zboží doručil - že se stala chyba ze strany pošty, či jste nebyl doma apod., to už prodejce nemusí zajímat. On zboží doručil, tudíž svou část kupní smlouvy splnil. Vy jste si balík nevyzvedl, čímž jste svou část kupní smlouvy porušil.
Pokud je to tak jak pán píše, tak co je na tom neslušného? Chci ušetřit čas, vyberu si zboží na netu, zaplatím přes účet a očekávám, že mi to donesou pod nos. To je ta výhoda. Když mám čas, zajdu do města a vyberu si osobně. Tím že musím na poštu, ztrácí se mi ta výhoda a kašlu na to. Není na tom nic neslušného!
A co když nebyl v inkriminovanou dobu doma? Když tedy nemá čas, tak má zřejmě spoustu práce... to už nevíme. A i kdyby balík pošta nedonesla, opakuji, že odesílatel za to nemůže.
A neříkejte, že zajít nebo zajet na poštu během dvou tří dní je nesplnitelný úkol.
doplněno 12.03.13 11:46:Počkám si, zda sem tazatel vloží odkaz na e-shop, abych si přečetla podmínky prodeje.
Jinak, občas čekám balíček, který opravdu moc chci, a pak volám na poštu klidně každý den, jestli už tam náhodou není. Takže si nemyslím, že by byl problém zaskočit na poštu, která je dnes skoro na každém rohu, ale v tom, že se tazatel cítil dotčený, že balíček přišel "pozdě", a už ho nechtěl. Kdyby ho opravdu chtěl a stál o něj, tak na tu poštu poběží třeba třikrát.
Odesílatel za to samozřejmě nemůže, na tom se shodneme. Jezdit ale osobně na poštu poněkud potlačuje tu výhodu doručení a navíc dopravu slušně prodraží.
Zvednout telefon, říct že chci balík znova doručit a zítra mi u dveří zvoní pošták. To není až tak náročné...
Chce to jen jediné - tu objednanou zásilku skutečně chtít a nevymýšlet důvody a postupy, jak to prodejci poslat zpět a na objednávku se vykašlat.
V klidu, reagoval jsem pouze na tu osobní návštěvu pošty. Opakované doručení beru jako samozřejmost a pochopitelně zdarma, protože dopravu na adresu si platíte v ceně dopravy a těch případů, kdy se doručovatel zcela vykašle na první doručení je mnoho a sám jsem jich také pár zažil. Ale docela zabírá stížnost na konkrétní pobočku podaná přímo na ředitelství pošty. Velice rychle reagují a každý podnět řeší.
Trestat prodejce za chybu pošty (pokud k ní skutečně došlo a celý příběh neproběhl trošku jinak...) mi neslušné přijde.
Navíc většina prodejců nabízí výběr dopravy mezi poštou a nějakou přepravní společností. Pokud mám špatné zkušenosti s poštou a nechci s nimi nijak jednat, stačilo si zvolit jinou dopravu nebo objednat jinde kde tu jinou dopravu nabízí.
Takže Vy jste nechtěl ani tak poradit, jako spíš slyšet, že všichni jsou blbci a Vy máte pravdu a nic platit nemusíte. No, právem budete patřit na černou listinu e-shopu.
Mimochodem, stále čekám na tu adresu e-shopu a jejich obchodní podmínky
Máš naprostou pravdu. Jestliže si objednám zboží, tak si ho taky odeberu i kdybych mezi tím zjistil, že už ho třeba nepotřebuji. Prodejce mě upozorní na to, že zásilku odeslal, obvykle i s číslem pro sledování, a je na mě, abych se po ní pídil. Jak funguje ČP je všeobecně známo a mám většinou možnost zvolit jiný způsob dopravy. Nehledě na to, že zásilka je na poště před vrácením uložena 15 dní, což je dostatečně dlouhá doba k vyzvednutí. Nevyzvednutí objednaného zboží vypovídá dostatečně o charakteru kupujícího, který se pak hrozně diví, že prodejci vyžadují platbu předem.
Ja se nechovam slusne, ale zbyle dve strany jsou primo ukazkove. Zajimala by mne Vase reakce - nemusite odpovidat, i tak jsem Vasi odpoved ohodnotil kladne.
Objednal jste si zboží, jejichž převzetí k přepravě vám nejspíš potvrdila formu SMS i pošta.
.
Pošta asi udělala chybu kdy nebyla zásilka správně další den předána, o čemž asi informovala lístkem (ten se může omylem vyhodit třeba s letáky). Mohlo se stát i to že ani ten lístek do schránky nedala, jsou města kde skutečně Pošta funguje mizerně.
.
Pak jste se ale dozvěděl, že balíček je na poště. Stačilo zvednou telefon a zavolat jim at ho dovezou znova na původní adresu (je to zdarma). Nebo stačilo na tu poštu osobně zajít. Místo toho jste se na to vykašlal a o zboží už nemáte zájem. Takže prodejce přestože "neudělal nic špatného ani žádnou chybu" zbytečně vynaložil svůj čas při balení a zaplatit zbytečně poště za poštovné. Z toho mu samozřejmě vznikly náklady.
Nejspíš čtete jen to, co chcete, viz "Objednal jste si zboží, jejichž převzetí k přepravě vám nejspíš potvrdila formu SMS i pošta."
Asi nechápete, že pošta nenechala lístek, ani neposlala sms. Ta přišla až po 11 dnech od prodejce, tedy v době, kdy jsem zboží objednal jinde. Nebojte se, že bych s nedodaným zbožím neměl zkušenosti s jinými prodejci. Abych to upřesnil, již několikrát se mi stalo, že jsem objednával a zboží se nedočkal - naučil jsem se to neřešit a po nulové snaze o komunikaci s kýmkoliv automaticky objednávám jinde. Pokud nechápete problém mého příspěvku, radši už nereagujte, stejně se navážíte jen do mě, což nic neřeší.
Díky
Já to nějak nechápu - když jste dostal vyrozumění, že je balík na poště, proč jste si ho nevyzvedl? A jinak pokud se Vám na poštu nechtělo, je možné na ni zavolat, a oni Vám balík v čase, který si určíte, dovezou.
upřesním. balík jsem objednal 21.2. dlouhou dobu se nic nedelo, posta se nijak nestarala atd, viz muj prispevek. 4.3. (po 11 dnech se ozval prodejce, ze je balik na poste - ja ale ocekaval dodani na dorucovaci adresu). Na tuto sms jsem nereagoval, protoze po teto dobe jsem uz o balik nemel zajem a protoze mi nevyhovoval stly komunikace, nechal jsem to byt. 9.3 prisel znovu mail, na ktery jsem odepsal ve smyslu meho prispevku. Odepsali mi, ze mam ocekavat slozenku... snad jsem to nejak vysvetlil.
na eshopech to chodí takto
objednáte zboží - přijde potvrzovací email ( automat) - pak vám přijde email se stavem objednávky - pak přijde email s tím , že prodejce zboží odeslal a zároveň SMS , že si zboží převzal přepravce- od přepravce vám přijde sms kdy budou balík doručovat .
Mrkněte do podmínek na eshopu o dodání zboží . Jestli tam mají uvedeno třeba 3dny , napište jim , že zboží nebylo dodáno podle podmínek a odstupujete od smlouvy .
Počítejte s tím , že budete zapsán na seznam lidí ( černá listina), kteří si zboží jen objednají a už neodeberou.Může se tedy stát, že vám nikdo nic nepošle .
zbytecne nervy... ja diky posty musel zaplatit UPC dalsi mesic za internet, ikdyz jsem poslal vypoved smlouvy UPC express sluzbou (dokonce 10 dni pred koncem mesice) Kdyz jsem si dal vyhledat kod zasilky (pote co mi prisla slozenka upc), tak tam bylo uvedeno,ze zasilka byla vyzvednuta treti stranou dne 15. blabla cili cca po 25dnech... to se ma clovek jako kvuli petikila soudit... pouceni pro priste staci... kdyby to nic nestalo, clovek by se nepoucil
stalo se mi jednou něco podobného.. akorat to bylo z nějakeho internetoveho fora, poslal mi zasilku jenže tam byl jiný typ zařízení než jsem potřeboval, tak jsem to poslal zpět na výměnu... pak jsem čekal a nic se nedělo, tak naštvaný píšu dotyčnému v domění že se na mě vykašlal... jenže on to poslal ale pošta to někde zadrbala... naštěstí jak to došlo zpět tak mi to znova poslal... tot moje jedna špatná zkušenost s čp naštěstí s dobrým koncem, poučil jsem se a od té doby si vyžádám podací číslo balíku a přes net kontroluju kde se zasilka nachází...
S Českou Poštou máme také úsměvný zážitek.Sestra,která je kadeřnice má syna v USA. Napekla vánoční cukroví,které zabalila a vložila do krabice od kadeřnického zboží,které jí bylo doručeno před časem ze skladu..Celý balík důkladně zabalila,zalepila,ovázala (byla jsem svědkem) a odnesla na poštu a odeslala do USA. Syn se neozýval,že by mu balík došel,a povrdil že žádný balík mu doručen nebyl.
Jaké bylo překvapení,když jí po vánocích zavolali z kadeřnického skladu, že to cukroví co jim poslala bylo velmi dobré!
Balík někdo cestou otevřel,zjistil,že tam evidentně není nic drahého ani cenného a opět zalepil a poslal na adresu která byla na dotyčné krabici,nikoliv na tu co byla na obalu!
Takže takhle funguje naše pošta!
Dobry den,
nakonec jsem na sledovani zasilek zjistil, kde a jak dlouho balik lezi. Volal jsem na postu a vysvetlil, ze vyzvu od posty jsem neobdrzel - ani jednu (mely uz byt dve). Pani se divila a rekla, ze pripadny narok na uhrazeni postovneho musi reklamovat prodejce poste (dava to smysl). S touto informaci jsem volal prodejci a vysvetlil mi, ze o balik po 20 dnech nemam zajem, ze se posle zpet. Pani, sic nervozni komentovala, ze fakturu stornuje. Zdvorile jsem se omluvil za vznikle potize, protoze citim i s prodejci, kteri musi zakazniky - neplatice resit kazdy den. Na zaver posledni dotaz:
Pani me telefonicky oznamila, ze fakturu stornuje, ze zadna slozenka neexistuje ani nevznikne.
1) Jak ji mohu verit, ze fakturu vazne stornuje - abych po 10 letech nebyl dluznikem jednoho milionu.
2) Podobné je to se zasláním slozenky - tu muze poslat na danou adresu, ktera neni ani trvalym pobytem ani kontaktni adresou. Tedy pokud na tuto adresu prijde slozenky, nemusim o tom vedet a muze nastat podobny scenar jako v bode 1.
3) Mel bych zadat potvrzeni alespon mailem o tom, ze v telefonicke domluve me informovala o stornu (Urcite to udelam), co delat, kdyz odmitne?
Díky
Tak takhle je to. Zásilka se našla, ale adresát ji již nechce. Být prodejcem tak si vymohu (třeba soudně) vynaložené náklady včetně smluvní pokuty pokud byla nasmlouvána.
On je totiž rozdíl zásilku převzít a pak ji ve lhůtě 14 dnů vrátit. To pak mám nárok na celou cenu včetně poštovného. Ale tady se asi jednalo o dobírku.
K dotazu: Nic neprokážete. Pošta může tvrdit, že vám upozornění do schránky dala a taky to tak dělá. Prostě oni si svoje splnili a vy jste si zásilku nevyzvedl. Nenaděláte proti tomu nic.
Přidám taky úsměvnou historku. Balil jsem na prodej VHS s cenou cca 150 kč a jelikož už jsem doma nenašel žádný podací lístek jen jeden zkažený s cenou 3500, tak jsem ho použil. Říkal jsem si, že radši připlatím pár korun, než lítat na poštu pro nový. No neztratilo se to? Ztratilo. Vánoce byly veselé.
Při volbě poštovní přepravou jsou 2 volby
1/ Balík do ruky
2/ Balík na poštu
V prvním případě pokud nebyl adresát zastižen (sporná věc) a v i v druhém případě dostane adresát oznámení
Balík leží na poště asi týden než se vrací.
Vzhledem k tomu, že adresát dostane oznámení od eshopu, tak je normální věc, pokud doručení nenastalo, že se po několika dnech adresát na poště přeptá a nečeká, že mu holubi budou létat do huby.
V případě vrácení zásilky má eshop nárok na náklady a je jistě na místě, když si tyto náklady vymůže třeba i soudní cestou.
doplněno 12.03.13 11:54:Odesílatel uvádí i číslo zásilky (většinou), takže bez problému lze i na internetu si ověřit kde se zásilka nachází.
Jirbare, nesouhlasím s tím, že by se měl příjemce zajímat, pokud mu pošta nedoručila balík ani oznámení.
Nemyslím si, že by příjemce měl ztrácet svůj čas, kvůli tomu, že pošta neplní smlouvu s odesilatelem (= nedoručuje).
V tomto případě se navíc prodejce ozval až po 11 dnech, což vnímám jako pochybení prodejce/odesilatele, nikoliv jako chybu příjemce.
___
Např. u pošty Praha 10 je nedoručování standardní postup, a to i přes opakované stížnosti. Pošta v pátek nedoručí balík a oznámení o uložení zásilky na poště vhodí do schránky až v pondělí, úterý nebo vůbec.
Pošta, u níž je balík uložen, nezvedá telefon (ani na 10 pokusů), takže jediná možnost objednat si opakované doručení je přes internet ...
doplněno 12.03.13 20:30:Jirbare, s poštou Praha 10 mám zkušenosti už 12 let, poslední z února t.r., kdy mi balíček doručili až na třetí pokus.
Dvakrát jsem přes web pošty žádala o opakované doručení, dvakrát nikdo nezazvonil a na lístku jsem další den měla napsáno, že byl vchod uzamčen.
Zvonek před vchodem domu mám funkční, přesto mi pošta balíky a větší záilky nedoručuje. Přes opakované stížnosti a přesto, že ví, že jsem doma ...
Podobnou zkušenost mám i z pošt Praha 5, Praha 6 a Praha 8. Předpokládám, že tomu může být podobně i jinde.
___ Zazvonit na zvonek a odjet není korektní postup (snad jen u rodinných domků). U několikapatrových činžáků trvá déle se z vyššího patra dostat do přízemí.
Pošta za službu dostala zaplaceno, je tedy povinna zásilku doručit. Doručovatel je placen za doručení, nikoliv za to, že se ani nepokusí zásilku doručit.
___ Lístky do schránek u nás (Praha 10) nehází balíková pošta, protože řidiči nemají k dispozici klíče od domů (což jsem mimochodem také opakovaně kritizovala).
Oznámení o uložení zásilky proto nosí "náš" doručovatel až další pracovní den (často i později).
Pošták zazvoní pokud je na co. Počká minutu a to je až až. Pak vhodí lístek. Takhle to musí stačit. Pokud je to jinak, tak je to špatně.
Pokud čekám poštu musím být "nastartován". Pošták nemusí a nebude čekat. Nemá jen jednu zásilku.
doplněno 12.03.13 16:57:Co píše autor příspěvku nechá se pochybovat. Eshop když odešle zásilku tak posílají mail s číslem balíku. Byli by proti sobě kdyby ten mail odkládali.
To samé pošta. Nezastihne hodí lístek. Proč by si přidělávali práci. Ovšem je možné že máte lepší poštu co dělá náhradní doručení a pak lístek hodí až při druhém pokusu.
To hází balíková pošta nikoliv listovní poštacka.
Většina e-shopů jedná tak, jak popisujete, ale i u nich může někdy dojít k chybě. Myslím, že bychom tu neměli zpochybňovat věrohodnost tazatele, ale pokusit se mu odpovědět.
___ Jestli pošta v jeho případě postupovala tak, jak je napsáno v dotazu (a já nemám důvod tomu po svých zkušenostech nevěřit), pochybil prodejce (zboží odeslal, ale pozdě informoval) a pošta (nedoručila a neinformovala).
Příjemce není povinen řešit liknavost České pošty. V tomto případě by podle mne neměl náklady na poštovné hradit příjemce.
Prodejce by měl reklamovat u České pošty.
Jistě. Trochu moc náhod najednou. Prodejce pošle mail za 11 dní. Pošta do schránky nehodila oznámení do schránky.
Budiž.
V žádném případě to neopravňuje objednatele nepřevzít objednané zboží. O tom žádná řeč.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.